Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dreamboy schreef:Ben ik dan de enige die het raar vind dat dat gedram over wolferende omheiningen alleen in Nederland lijkt te spelen? In Nederland willen ze gewoon weer het braafste jongetje van de klas zijn terwijl in andere landen allang is bewezen dat die omheiningen helemaal niet of nauwelijks werken.
Wintu schreef:Dreamboy schreef:Ben ik dan de enige die het raar vind dat dat gedram over wolferende omheiningen alleen in Nederland lijkt te spelen? In Nederland willen ze gewoon weer het braafste jongetje van de klas zijn terwijl in andere landen allang is bewezen dat die omheiningen helemaal niet of nauwelijks werken.
Maar wat is dan het alternatief, wat moeten we dan doen als die wolf niet weg gaat, wat als de overheid niet mee gaat werken en we met de wolven hier blijven zitten en elk jaar meer. Accepteren dat vee wordt gedood?
Wintu schreef:Dreamboy schreef:Ben ik dan de enige die het raar vind dat dat gedram over wolferende omheiningen alleen in Nederland lijkt te spelen? In Nederland willen ze gewoon weer het braafste jongetje van de klas zijn terwijl in andere landen allang is bewezen dat die omheiningen helemaal niet of nauwelijks werken.
Maar wat is dan het alternatief, wat moeten we dan doen als die wolf niet weg gaat, wat als de overheid niet mee gaat werken en we met de wolven hier blijven zitten en elk jaar meer. Accepteren dat vee wordt gedood?
Esperanza schreef:Ik ga echt niet afwachten tot ze mijn paarden grijpen. Dan verhuis ik echt even een tijdje naar stal het is erg dat ik er toe gedwongen wordt maar mijn paarden zijn me te dierbaar
Esperanza schreef:@josien, in alle andere provincies van Oostenrijk mag het al en gebeurt het al. En in onze provincie loopt een grote rechtszaak over de vergoeding van een fokmerrie.
Zwitserland schiet de helft van alles nu af. Daar was de publieke opinie vorig jaar ook nog tegen afschot. Nu niet meer en dan moet de overheid wel.
Dreamboy schreef:Ben ik dan de enige die het raar vind dat dat gedram over wolferende omheiningen alleen in Nederland lijkt te spelen? In Nederland willen ze gewoon weer het braafste jongetje van de klas zijn terwijl in andere landen allang is bewezen dat die omheiningen helemaal niet of nauwelijks werken.
josien_m_ schreef:Nee, ik vind het ook raar dat er vooral in Nederland zo negatief over de omheiningen wordt gepraat. Nederland is bij lange na niet een braaf jongetje (op veel gebieden trouwens) want dan zouden veel meer mensen een wolfwerende omheining willen plaatsten. Dat dat niet gebeurt zegt iets over Nederlanders ja.
josien_m_ schreef:Nee, ik vind het ook raar dat er vooral in Nederland zo negatief over de omheiningen wordt gepraat. Nederland is bij lange na niet een braaf jongetje (op veel gebieden trouwens) want dan zouden veel meer mensen een wolfwerende omheining willen plaatsten. Dat dat niet gebeurt zegt iets over Nederlanders ja.
Dreamboy schreef:Je valt in herhaling. Nee, we moeten niet accepteren dat ons vee wordt vermoord. Maar dat doen ze in de andere landen ook niet. Alleen wordt daar niet zo gehamerd op die heilige omheining omdat daar allang gebleken is dat het niet werkt. En nu val ik ook in herhaling. In andere Europese landen worden ze inmiddels wakker en mag er wel afgeschoten worden als de wolf een problermwolf wordt. Uiteindelijk zal Nederland daar ook aan moeten geloven maar waarschijnlijk zal dat pas gebeuren nadat het eerste kind gegrepen wordt.
tamary schreef:schieten, scheppen, zwijgen.
Dit draait uit op stropen of zelf maar gaan oplossen, er is nl stomweg geen geschikte plek meer voor wolven punt en dan niet alleen in NL/BE, maar het territorium is vol en er is geen andere sterfte oorzaak onder wolven anders dan ziekte en agressie/kanibalisme door overpopulatie. Honger als factor komt pas veel later, aangezien er genoeg voedsel te vinden blijft tot de aanvallen op mensen en huisdieren boven een kritische drempel komt. En gezien de andere gevallen van teveel dieren in een gebied die niet blijvend, structureel en consequent worden gemonitord met ingrijpen zodra nodig, zal dat een kwestie van dweilen met de kraan open zijn totdat er eindelijk genoeg ellende is om heel serieus een nulstand na te streven. Met hoeveel wolven er al zijn en hoeveel er tot die tijd nog bij komen is de vraag of dat zonder terecht verboden opties als gif gaat lukken. We hebben hier immers het geweldsmonopolie bij de overheid liggen (en geheel terecht als het om mensen onderling gaat), een wandelaar die alleen een wolf/roedel tegenkomt kan niks, dat maakt ons de meest hulpeloze prooi die er rondloopt als de situatie dat punt bereikt.
Kaja schreef:Het kan niet zo zijn dat we in dit topic alleen maar de oneerlijkheden mogen bespreken. Om vervolgens het idee van schieten, schoffelen, zwijgen te verheerlijken. Zoals al eerder aangegeven vind ik dat een beetje een zielig idee. Want in alle eerlijkheid, wie heeft een (jacht) geweer op de pak en kan ook nog eens gericht schieten? Naast het dappere idee vraag ik mij ook af wie er dan zo stoer is om een gevangenisstraf te accepteren?
Tevens is elk idee wat aangedragen word stom, niet waar en ongelofelijk achterhaald. Maar zelf zetten jullie in op de overheid?? Die komt pas in beweging als de Europese Unie daar reden voor heeft. En zolang de richtlijnen en regels niet uitgevoerd worden, gaat onze overheid niets doen. Tot die tijd krijgt het jullie goedkeuring om maar helemaal niets passends en binnen regelgeving te doen en dus vooral de onschuldige dieren aan hun lot over te laten omdat het toch geen nut heeft?! Dus jullie denken wel aan de wilde dieren die problemen met een wolfwerende omheining kunnen ondervinden maar de schapen van een persoon die geen heil ziet in een wolfwerende omheining hebben gewoon pech?
tamary schreef:Wetende dat het schijnveiligheid is, zou jij dan die investering doen? Incl. deel dat je zelf mag ophoesten, wetende dat je er echt niet beter van zal slapen? Opstallen als je de mogelijkheid hebt kan voorlopig nog verschil maken, maar dan moet je maar net de gebouwen hebben, want daarvoor krijg je al helemaal geen toestemming (iets met uitzicht voor de toeristen ... ).
Het is klem zitten tussen 2 molenstenen, daar mee praten lukt niet, dan is je beste optie nog om er 1 aan gruzelementen te hakken.