Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:57

mamabird schreef:
De terugweg was wat spannend gister, want mijn auto hield ermee op met nog 120 km te gaan. Sta je dan op de vluchtstrook met een paard in de trailer… Gelukkig door Rijkswaterstaat de snelweg afgeholpen, dankzij een meedekende bergings-meneer en mijn lieve man en zus veilig thuisgekomen (6 uur over de terugweg gedaan). Paardlief heeft een engelengeduld en heeft alles dapper doorstaan zonder te mopperen. Zo verliefd <3

Gefeliciteerd met je aanwinst.
Maar OMG zo'n terugreis is dus mijn ergste nachtmerrie.

xSCWx

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:13

Wat gaaf, gefeliciteerd! Wat eng dat je stil stond, gelukkig is alles goed gegaan zeg.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:02

mamabird schreef:
mamabird schreef:
[quote
Verder nog mensen op pad geweest dit weekend?

Zaterdag op bezoek bij een stal met meerdere Freibergers geweest. Vooral ter oriëntatie…. Ik speel met de gedachte om een sport-gebouwde merrie te kopen. Gewoon voor de leuk. Word ik daar ter plekke verliefd op een ruin (en hij op mij 8-).Als het een merrie was geweest had ik m ter plekke gekocht… Maar ja….’t is geen merrie. Dusss…. Vrijdag nog maar een keertje kijken of ik er nog steeds zo weg van ben…. :D

Update:
Ik ben sinds gisteren de trotse en mega verliefde eigenaresse van de 3 jarige Freiberger ruin! Helemaal goedgekeurd (klinisch, rontg benen, rug, hals) én PSSM1 negatief (daarom duurde het zo lang, de uitslag van de test liet een paar weken op zich wachten..)
Zo fijn dat de verkoopster bereid was om mij alle tijd te gunnen om er goed over na te denken, te laten testen en te keuren.

De terugweg was wat spannend gister, want mijn auto hield ermee op met nog 120 km te gaan. Sta je dan op de vluchtstrook met een paard in de trailer… Gelukkig door Rijkswaterstaat de snelweg afgeholpen, dankzij een meedekende bergings-meneer en mijn lieve man en zus veilig thuisgekomen (6 uur over de terugweg gedaan). Paardlief heeft een engelengeduld en heeft alles dapper doorstaan zonder te mopperen. Zo verliefd <3[/quote]

Oh gefeliciteerd *\o/* ! Heb je een foto? Wij hebben ook een freiberger ruin sinds een jaar. Mag ik ook vragen waar je hem gekocht hebt? Wel erg fijn dat je de tijd gegund wordt om de PSSM1 test te doen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:51

Gefeliciteerd Mamabird! Pff dat is best wel een nachtmerrie zo’n terugreis. Gelukkig is alles goed gekomen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:56

Gefeliciteerd met de aanwinst Mamabird! Dat is dus precies waar ik bang voor ben als ik naar België of Limburg zou rijden voor een paard :') Brr, gelukkig is alles goedgekomen! Nu gaan genieten! :D

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:59

Gefeliciteerd Mamabird! *\o/*

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:04

Oooh wat een leuk verhaal benieuwd naar foto's.

Even tip voor andere als je dit overkomt op de snelweg mag je direct 112 bellen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:26

Jeetje wat een horror! Je kent het paard natuurlijk helemaal nog niet en weet ook niet hoe hij op dit soort scenario’s reageert! Gelukkig is het goed gekomen!

Is dat zo StalNollie? Vanwege dat je met zo’n groot dier daar staat? Koppelen zij dan de trailer over en halen ze je van de snelweg af?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:48

of in het ergste geval zetten ze de snelweg af zodat je het paard rustig over kunt laden.....

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:17

Afbeelding
Nog erg puppy, maar helemaal blij mee

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:20

Och wat een guppie.
Wel een prachtig dier, veel plezier met hem.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:21

Mijn auto reed nog wel, maar had geen vermogen meer. Met Rijkswaterstaat achter me ben ik stapvoets over de vluchtstrook naar de dichtstbijzijnde afrit gereden. Meteen na de afrit was een parkeerplaats met schaduw en een Mac dus toen we eenmaal daar waren, was ik weer enigszins gerust.

Je moet in zo’n geval idd 112 bellen omdat het om levende have gaat

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:22

Gefeliciteerd mamabird met je nieuwe paardenvriendje! Wat een leukerd :) Heel veel geluk samen.
Maar wat een nachtmerrie was die terugweg van jullie.. gelukkig is het goed afgelopen.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:23

Afbeelding
Onze 30plusser is meteen vriendjes met de grote kleuter

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:39

Gefeliciteerd Mamabird! Wat een leukerd! Fijn dat hij zo braaf op de wagen was tijdens een nogal stressvolle rit voor jullie. Lijkt mij ook echt grote horror om stil te staan met een volle wagen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:41

Gefeliciteerd! Wat een leuke puppy zeg! Maar wat een spannende terugreis met paard dat je niet goed kent := zelfs met 1 die je kent lijkt het me enorm spannend.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:49

mamabird schreef:
[ [url=m/p59nRF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog erg puppy, maar helemaal blij mee

Wat een leuke :D
Gefeliciteerd!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:00

Oooh wat is hij leuk! Ik vind die manen dus echt heel leuk staan, polletje piekhaar.

Buiten marktplaats, ehorses, sporthorses, waar kijken jullie nog meer voor paarden?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:08

Facebook :D daar komt de mijne vandaan :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:10

Facebook inderdaad

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:15

marley93 schreef:
Oooh wat is hij leuk! Ik vind die manen dus echt heel leuk staan, polletje piekhaar.

Buiten marktplaats, ehorses, sporthorses, waar kijken jullie nog meer voor paarden?

Mijn huidige kwam wel van Marktplaats maar die daarvoor via een connectie (mijn stalhouder was door iemand gebeld of hij iemand wist voor...) dus via het informele circuit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:26

marley93 schreef:

Facebook idd.

Mensen in de Arabieren/Endurance wereld die paarden te koop weten te staan of zelf bemiddelen heeft bij mij geholpen.

Kwam zo ook bij paarden die niet actief te koop stonden op internet

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:32

Wat ontzettend leuk mamabird! Geniet ervan !

Ik kijk ook op Facebook, laatst een oproepje geplaatst waar wel wat op af komt. Verder typ ik op google in wat ik zoek en dan komen er ook wel is stallen omhoog of site's die ik niet ken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:29

Wat een knappe Mamabird !

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:33

marley93 schreef:

Ik had zelf een oproep geplaatst (bokt, fb en marktplaats volgens mij) uiteindelijk via die oproep op bokt mijn nieuwe paard gevonden :D