Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maddy_Paola

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:40

Die knotten zien er al goed uit! Misschien volgende keer wel even kammetje erbij zodat elke knot dezelfde breedte heeft qua pluk, dan zitten ze ook beter verdeeld op de hals

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 19:54

Als het echt voor wedstrijd is wordt het met kammetje en vlechtspul maar dit was meer een ‘eens twee knotjes maken om te kijken of ik dit kan’ gevolgd door ‘nu maak ik het af ook. _O-

Dit is eigenlijk makkelijker dan gewoon knotten IMO. :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:26

Waauw dat staat haar goed hoor :j
Prinses ipv Terror :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 20:36

Muga schreef:
Heel gaaf! Wat knap dat je dat kan. Zou mij niet lukken met 2 gezonde handen... :+

Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Maar iedereen mag zn mindere tijden hebben en jij dus ook. :*

:+:
Ik moet zeggen,.. Rêve is het braafste paard dat ik al ooit gevlochten heb. Ze staat gewoon braaf stil. Hoofd mooi recht voor zich uit en ze staat te chillen. :+:

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:56

Mooie honden trouwens. Ik kan me wel voorstellen dat de buurt een beetje geïmponeerd is als jij langs komt lopen met die honden in je kielzog. Met die zwarte snuiten zien ze er bijzonder uit.

Rêve in de knotten, ziet er netjes uit.

Verder, gezien alles wat zich in je leven afspeelt, fijn genieten van je paarden en je honden. Je man is een topper (en je fysio ook, ook al zat ie even mis).

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:07

Mooie knotjes !

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:42

Ik had de puppy spam helemaal gemist! Heerlijk. Lief snuitje <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 18:01

Vandaag helaas vernomen dat iemand van op wedstrijd waar ik graag mee te doen had overleden is tijdens een ongeval op een wedstrijd (ze mende ook.).

Dat voelt toch ... naar.... ik ging in september normaal sport massage leren van haar.

Ook bij een endocrinoloog geweest ivm mijn gewrichten maar dat heeft nog weinig op geleverd. Eerst een nieuwe scan dan kan ze pas verder.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:55

Gecondoleerd.

Rustig aan.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:59

Gecondoleerd Y;(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:10

Jeetje wat een rotnieuws :\
Heel veel sterkte :(:)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:16

Sterkte!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:40

Gecondoleerd :(

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:53

Jah… ik heb de ambulances voor haar en haar man voorbij mijn deur zien vliegen… Normaal ga ik elk jaar kijken in de voormiddag, ik ben eerlijk gezegd “blij” dat ik deze keer pas in de namiddag kon gaan (logischerwijze was er niks meer te bekijken, wedstrijd is na het ongeval onmiddellijk stilgelegd maar ik wist toen de ernst nog niet).
Ik heb haar 10 jaar geleden voor het laatst gezien, maar het kwam toch stevig binnen toen in ons vriendengroepje duidelijk werd wie de menners in kwestie waren…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 22:34

jokari schreef:
Jah… ik heb de ambulances voor haar en haar man voorbij mijn deur zien vliegen… Normaal ga ik elk jaar kijken in de voormiddag, ik ben eerlijk gezegd “blij” dat ik deze keer pas in de namiddag kon gaan (logischerwijze was er niks meer te bekijken, wedstrijd is na het ongeval onmiddellijk stilgelegd maar ik wist toen de ernst nog niet).
Ik heb haar 10 jaar geleden voor het laatst gezien, maar het kwam toch stevig binnen toen in ons vriendengroepje duidelijk werd wie de menners in kwestie waren…

De man is nog steeds kritiek zo ver ik weet maar die kende ik zo niet...

Zij was een hele lieve vrouw. Maar ook iemand die altijd bescheiden was. Altijd bereid om te helpen. Het was gewoon echt een hele lieve vrouw.

Wat er exact met haar was is nog niet ‘openbaar’. Ik hoop vooral dat ze er weinig ‘van mee gekregen heeft’. De initiële ‘oh sh*t!!’ Zal ze wel gehad hebben maar hopelijk niet meer dan dat. :\

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:57

Pff ik heb het mij lopen afvragen vandaag, wat gaat er door haar hoofd gegaan zijn… Hopelijk is het erg snel gegaan.

Zó ervaren in het mennen, en dan loopt het toch zo gruwelijk mis…

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:30

Mijn oprechte deelneming. Ik had het artikel ook gelezen en het is heel jammer dat dit gebeurd is. Bijzonder triest dat de vrouw het niet gehaald heeft. Sterkte Ayasha en voor iedereen die haar en haar man kennen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 00:01

jokari schreef:
Pff ik heb het mij lopen afvragen vandaag, wat gaat er door haar hoofd gegaan zijn… Hopelijk is het erg snel gegaan.

Zó ervaren in het mennen, en dan loopt het toch zo gruwelijk mis…

De realiteit van onze sport is dat ervaring alleen niet genoeg is. Een klein beetje pech kan genoeg zijn zoals dit ongeluk bewijst. Beiden wisten heel goed wat ze deden maar als een paard schrikt... 500kg houd je niet tegen, zo simpel is het. Ik ben me altijd heel bewust van het feit dat het heel snel gruwelijk mis kan gaan ongeacht je ervaring en dat was zij ook zoals ik haar kende, maar je kan je nog zo bewust zijn.... Je hebt niet alles in de hand.

Inmiddels is het ook officieel bevestigd dat ze overleden is (tot nu toe was dat nog niet openbaar bevestigd.)

Ik ben bij Joy en Vigo een beetje gaan zitten huilen. Mijn fysio heeft 1 blik op mij geworpen en zei na de behandeling ‘ga naar Joy. Oefeningen kunnen vrijdag ook.’

Over alles een beetje van de afgelopen weken. Mijn broer, sam, mijn lijf, stomme teleurstellende endocrinoloog. Het boeiendste deel was hoezeer ik haar in de war bracht door mezelf te zijn en hoe snel ik ‘mens’ werd ipv ‘naam’ maar weer een scan en dan pas meer info. Wat egoïstisch is natuurlijk want ik kan tenminste nog info krijgen.

.. En ook voor haar... Want ik zag haar graag op wedstrijd en met mij velen. Heb nog een leuke foto met haar. :+: toen ze 3e werd op het Vlaams kampioenschap... Had ze totaal niet verwacht. Ze was zó trots op haar vosje... :+: en terecht!

Er is veel gebeurt met de ruiters van onze provinciale de afgelopen jaren... paar zware ongelukken met ‘blijvend letsel’ maar net als ik... een beetje stuk maar nog functioneel, soort van.. en nu zij..

Na het ziekenhuis reed mijn moeder naar de epplejack in Genk om me af te leiden, wat spullen voor Rêve gekocht. Een nieuw strikje voor mij... eenvoudig maar mooi. Toen we af rekende maakte we een klanten kaart aan en mijn achternaam is zeldzaam, zegt ze ‘ik ken jou denk ik... doe jij ook wat met paarden?’
Dus ik zeg met mijn gewoonlijke takt ‘de meesten die hier komen veronderstel ik?’
Ze liet zich niet ontmoedigen en zeo gewoon ‘mwah nee, sommige komen ook Ledercreme voor hunne zetel halen. Nee, ben jij niet die wat soort van klassiek met natural horsemanship combineert?’

En eigenlijk is dat de beste omschrijving die ik al gehoord heb. :+
Dus ik zeg ‘ja zo iets, of tenminste, van daaruit ben ik vertrokken om te komen tot wat ik nu doe.’

We hadden veel gemeenschappelijke kennissen maar geen waar ik nu echt nauw contact mee heb dus het voelde heel gek dat ze meteen mijn naam herkende en ook serieus zei ‘ik volg jou eigenlijk een beetje..’

Ik ben gewoon een klungel met een slachtknol en een slecht humeur... :+ Ik weet nog steeds niet hoe ze ‘mij’ kan kennen, ik zei wel ‘je mag me altijd toevoegen op Facebook’ want ze was volgens mij jonger en wat onzeker... vooral door de eeuwige ‘perfectie’ die altijd getoond wordt online waar ik juist ook post wanneer het mis gaat. :+

Maar het was zo onwezenlijk... en ergens had dat een momentje van trots moeten zijn, toch?... Maar... het kwam gewoon niet door... Voelde niet ‘juist’.

Mijn man reageerde wel heel lief. Die kende haar niet maar gaf me ruimte toen ik zei dat ik haar wel kende en ook veel plezier mee gehad had over de jaren. Ze nam zichzelf niet te serieus. Ook op kampioenschappen kon ze net als ik gewoon vrolijk zijn en grappen... ja.... Er is een heel mooi mens uit de paardenwereld verdwenen....
Zowel mijn man als fysio weten dat ik verdrietig zijn ‘in stilte’ en ‘alleen’ doe... bij de paarden of in de stallen..

Morgen les... heb er eigenlijk geen zin in maar kniezen wordt ook niemand beter van...

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 01:07

Sterkte, reageer niet veel, maar veel respect voor je werk én hoe je altijd alles verwoordt. Je zou het je fysio eens moeten laten lezen

Hlop dat je je les kan laten doorgaan, juist door even de focus te verleggen, worden sommige dingen fijner verwerkt. Juist je gevoel mag/moet er zijn, maar de fysieke uiting er van zou verzacht kunnen worden door iets waar je je passie in vindt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:23

Ik denk dat je jezelf, Sam en Chris tekort doet als je vandaag niet gaat lessen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:13

Waarom moeten de goeien altijd het eerste gaan. Hoeveel ervaring je ook hebt, je kan niet alles voorkomen en sommige gebeurtenissen heb je gewoon niet in de hand.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:36

“Gewoon” naar de les gaan en botweg zeggen wat er speelt…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 11:52

ja we gaan sowieso, op zich kan ik me wel focussen hoor.

Jokari; heb jij enig ide hoe het met de man is? Want hem ken ik niet maar kan over hem ook niks vinden.. Ik weet dat hij er ook ernstig aan toe was maar niet hoe ernstig en of hij er door aan het komen is of niet?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:21

Veel sterkte meid! Hier sloeg het nieuws ook in als een bom, ookal kende ik haar niet goed…

Neem wat tijd voor jezelf, de les zal je zinnen wel verzetten! En als je een babbel nodig hebt… stuur maar een berichtje!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:03

Nee, S is in onze groep ook meer “man van”, en ik denk niet dat er iemand om zijn FB zit. Meer dan wat er online te vinden is, weet ik ook niet.