Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:31

upendo schreef:
Vind het wel een beetje dubbel dat je beschrijving over hoe je paard is in de PB anders neerzet dan hoe je haar nu openbaar schetst Tita. :)

Waar ligt dat aan? Als je eerlijk bent dat het een onzeker dier is dat duidelijk leiderschap nodig heeft en weinig gezien heeft qua concours en buiten rijden schetst dat een eerlijker beeld dan zeggen dat het zo'n leuk paard is die even in training moet omdat jij er onzeker van bent geworden.

Jezus...ik heb 2 erichtjes gestuurd en daar staat niks bijzonders in hoor.
Mijn merrie is gewoon echt een lieverd altijd vrolijk wil altijd knuffelen ik heb haar niet voor niks bijna 10 jaar ....

Nee jij begrijpt mij verkeerd ik wil haar in training zetten om te kijken of het door mij komt of om te kijken of dit toch karakter van het paard is. Wellicht ligt het aan mij is zij ander paard en kunnen we samen verder kan ook aan haar liggen sommige ruiters schrikken nergens van en vinden alles leuk en dan vindt zijnet wellicht ook leuk.
Ik vind het namelijk niet zo leuk dat ik altijd op mijn hoede moet zijn met hoe ze kan reageren.
Vroeger voordat ik verhuisde was ik dapperder hup doorgaan schouders eronder ...

Ik ben geen beginner of zo mijn paard heeft meer dan genoeg wedstrijd ervaring is in 2 jaar meer dan 20x gestart en kwam 90% van de tijd met punten thuis als ze we geen punten hadden was ze of in der bubbel of ze had der eigen feestje met mij erop.
Dus ik snap niet hoe jij erbij komt dat ze amper is uitgebracht.

Buiten hebben iid maar 2x gedaan afgelopen zomer en met ander paard ging dat hartstikke goed zelfs voorop.
Maar ik sta klein pariculier op mijn vorige stal stonden we met 36 man altijd iemand die wel weg wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:34

Christel1 schreef:
Mijn zoektocht naar een nieuw paard is net begonnen en als ik een nieuw paard heb gevonden volgt de zoektocht naar een nieuw huisje voor mijn huidige pony (fjord) het is nu lastig om een nieuw paard te vinden maar ik ga het denk ik ook erg lastig vinden om mijn pony te verkopen. Ik ben nu van plan om alleen de zoekertjes af te gaan en geen eens een advertentie te plaatsen. Ik wil er ook zeker van zijn dat de nieuwe eigenaar een klik heeft en dat ze natuurlijk een goed nieuw thuis krijgt

Als je geen haast hebt met de verkoop ben ik zeker wel geïnteresseerd in een leuke fjord :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:45

Muze schreef:
Teveel doorvragen
Als er iets opvalt aan de beweging of exterieur waar ik meer van wil weten of dingen over karakter of over
De reden van verkoop..
Lastige vragen, zal ik maar zeggen..

Maar ik haak af op kopers die een hele waslijst hebben kritische vragen waarvan de helft al in de adv staat. En bij veel vragen waarom bel je dan niet gewoon even. Dat heen en weer ge ap pfff

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 16:45

tita schreef:
upendo schreef:
Vind het wel een beetje dubbel dat je beschrijving over hoe je paard is in de PB anders neerzet dan hoe je haar nu openbaar schetst Tita. :)

Waar ligt dat aan? Als je eerlijk bent dat het een onzeker dier is dat duidelijk leiderschap nodig heeft en weinig gezien heeft qua concours en buiten rijden schetst dat een eerlijker beeld dan zeggen dat het zo'n leuk paard is die even in training moet omdat jij er onzeker van bent geworden.

Jezus...ik heb 2 erichtjes gestuurd en daar staat niks bijzonders in hoor.
Mijn merrie is gewoon echt een lieverd altijd vrolijk wil altijd knuffelen ik heb haar niet voor niks bijna 10 jaar ....

Nee jij begrijpt mij verkeerd ik wil haar in training zetten om te kijken of het door mij komt of om te kijken of dit toch karakter van het paard is. Wellicht ligt het aan mij is zij ander paard en kunnen we samen verder kan ook aan haar liggen sommige ruiters schrikken nergens van en vinden alles leuk en dan vindt zijnet wellicht ook leuk.
Ik vind het namelijk niet zo leuk dat ik altijd op mijn hoede moet zijn met hoe ze kan reageren.
Vroeger voordat ik verhuisde was ik dapperder hup doorgaan schouders eronder ...

Ik ben geen beginner of zo mijn paard heeft meer dan genoeg wedstrijd ervaring is in 2 jaar meer dan 20x gestart en kwam 90% van de tijd met punten thuis als ze we geen punten hadden was ze of in der bubbel of ze had der eigen feestje met mij erop.
Dus ik snap niet hoe jij erbij komt dat ze amper is uitgebracht.

Buiten hebben iid maar 2x gedaan afgelopen zomer en met ander paard ging dat hartstikke goed zelfs voorop.
Maar ik sta klein pariculier op mijn vorige stal stonden we met 36 man altijd iemand die wel weg wil

Omdat je haar onderaan de eerste PB samenvatte als '2x bos geweest paar keer alleen langs weg gestapt maar ik kan het niet meer
Trailer mak
Geen concours ervaring
165 rond geribt compact paard'

Ik denk dat daar dan de miscommunicatie vandaan komt, maar dan zou mijn tip aan je zijn als je haar te koop zet om de advertentie even door te laten lezen door iemand anders om dit soort situaties te voorkomen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:02

Geen concour ervaring bedoelde ik met springen.

Maar ik kan ook niet meer...ik wil gewoon rustig normaal werken aan dressuur ipv de hele omgeving in de gaten houden en dan rijden om haar juist af te leiden.

Dus precies wat ik al zei ik ga veel problemen krijgen met de verkoop niet geschikt voor beginners of onzekere ruiters en te duur voor de gemiddelde recreant en de wedstijdruiter tja die moet je maar vinden die hier mee om wil gaan wellicht vinden zij haar te laag in niveau.
Springen kan ze alleen al 5 jaar niet meer gedaan.... omdat we de spullen niet hebben

Ik heb haar nog steeds niet te koop staan omdat ik misschien overweeg om haar ergens in training te doen.
Als die persoon er goed mee kan handelen maar begrijpt wat ik bedoel en bv ziet dat het paard wel makker word maar niet tam dus altijd wakker paard dan weet ik dat het niks meer wordtbtussen ons

Stel dat ze wel zo mak wordt dan kan ik kijken ze dat ook bij mij blijft.
Dan kan ik kijken of ik haar streken, buien, grappen en grollen achter me kan laten.

Of dit is aard beestje en omdat ik veranderd ben pas ik niet meer bij haar zal zeker een wisselwerking zijn.
Ik rij haar nog paar keer per week en elke training weet ik niet hoe ze is ..... maar dat ik het moeilijk vind en verdriet van heb is een feit want is nooit mijn bedoeling geweest om dit te overwegen.

En ik heb mijn dieren nou eenmaal lang
Laatst bijgewerkt door tita op 07-03-21 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:04

Die van mij wordt woensdag gekeurd. Ben al de hele week aan het zenuwen. Vervoer wat ik had geregeld kan plots niet meer en het is echt dik 150 km rijden dus voel me enorm bezwaard om de verkoper te vragen om te brengen tegen vergoeding :+ denk je dat je alles goed geregeld hebt.

Hopelijk kan ik hier woensdag een foto delen van m'n nieuwe aanwinst :+:

Silly1972

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:05

Gewoon vragen, je stelt er toch netjes een vergoeding tegenover.
Nee heb je,....

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:07

Als het goed is ben ik voorzien! Het is iets heel anders als waar ik naar op zoek ging. 3 jarig net zadelmakke merrie. Ze wordt nu nog een tijdje doorgereden en dan komt ze naar mij! :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:07

N0a schreef:
Die van mij wordt woensdag gekeurd. Ben al de hele week aan het zenuwen. Vervoer wat ik had geregeld kan plots niet meer en het is echt dik 150 km rijden dus voel me enorm bezwaard om de verkoper te vragen om te brengen tegen vergoeding :+ denk je dat je alles goed geregeld hebt.

Spannend zeg, ik zou gewoon vragen en uitleggen waarom.

Ik heb ook zoiets
Vandaag zou ik paard kijken afgezegd was paar dagen ziek
Verzet naar van de week

Sta ik vanmiddag op na kind aankleden kan ik opeens amper lopen...hoe ga ik dat uitleggen.
Ik wil dit paard echt bezichtigen

Gefeliciteerd veraaaa
Valt me op zowel jij al upendo kopen iets heel anders wat jullie zochten 8-)
Laatst bijgewerkt door tita op 07-03-21 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:08

Silly1972 schreef:
Gewoon vragen, je stelt er toch netjes een vergoeding tegenover.
Nee heb je,....

Dat is helemaal waar!

Gefeliciteerd Vera. Wat leuk! Is ze ook al gekeurd?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:09

tita schreef:
N0a schreef:

Spannend zeg, ik zou gewoon vragen en uitleggen waarom.

Ik heb ook zoiets
Vandaag zou ik paard kijken afgezegd was paar dagen ziek
Verzet naar van de week

Sta ik vanmiddag op na kind aankleden kan ik opeens amper lopen...hoe ga ik dat uitleggen.
Ik wil dit paard echt bezichtigen

Joh, je eigen gezondheid gaat voor hoor! Beetje slapjes door verminderde weerstand waarschijnlijk en te weinig eten binnen krijgen?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:14

Ze is voor zover ik weet alleen röntgen gekeurd, en daar was alles prima :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:17

Oh wat fijn. Dus die stress heb je al niet meer ;) fijn dat ze ook nog in training kan blijven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:20

Ik had 2 dagen flinke koorts vrijdag en zaterdag boven de 40
Zaterdag middag ben ik met 39 graden even wezen mesten maar dan kan ik echt niet op een paard zitten.

Nu is het foute boel.... in mijn heup, sinds ik klaar ben met de manueel therapeut knakt en kraakt mijn heup aan alle kanten (jaaa ik ging naar de therapeut omdat ik in nog gevallen was van paard) ik ben eind feb gestopt en nu hele nare pijn

Maar ik ben in shock staat paard op MP
14 jaar en braaf verder niks 10000€

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 17:29

Ik hoop dat je linksom of rechtsom een fijne oplossing vindt tita. :) Je bent wel heel gek met haar, dat wordt duidelijk uit alles!

Ik ga voor je duimen N0a!!

Gefeliciteerd Veraaaa! Slimme keuze hoor!! :D

Valt mij ook op tita, het heeft echt het verschil gemaakt dat ik mensen om me heen heb die kunnen ondersteunen bij het opleiden van zo'n jong dier. Mijn instructrice pakt haar ook mee zodat ze een fijne basis meekrijgt zonder eventuele foutjes van mijn kant die erin sluipen. :)
Mijn zadel bleek toch iets te lang te zijn, het was net wel of net niet. Ze heeft heel netjes aangegeven dat het niet goed lag (niet meer willen ontspannen en boven tempo lopen) en toen haar oude zadel erop lag had ik mijn paard ook weer meteen terug. :)

Komende week doen we nog even een APK'tje, de tandarts komt langs en ze gaat even langs de fysio. En de zadelmaker er nog een keer bij. :)
Dan is het wel fijn dat ze nog op stal van de verkoper staat, dan kan ik iig even een zadeltje lenen als het nodig is.

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:48

N0a schreef:

Wat spannend!!

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:49

Veraaaaah schreef:
Als het goed is ben ik voorzien! Het is iets heel anders als waar ik naar op zoek ging. 3 jarig net zadelmakke merrie. Ze wordt nu nog een tijdje doorgereden en dan komt ze naar mij! :D

Gefeliciteerd *\o/*
Heb je er nog eventjes opgezeten?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:54

Gefeliciteerd Vera! Super leuk.

Spannend Noa!

Mijn merrie heb ik vanmiddag opgehaald. Heeft vanmiddag lekker in de wei gestaan en stond er net relaxed bij. :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:59

StalNollie schreef:
Muze schreef:
Teveel doorvragen
Als er iets opvalt aan de beweging of exterieur waar ik meer van wil weten of dingen over karakter of over
De reden van verkoop..
Lastige vragen, zal ik maar zeggen..

Maar ik haak af op kopers die een hele waslijst hebben kritische vragen waarvan de helft al in de adv staat. En bij veel vragen waarom bel je dan niet gewoon even. Dat heen en weer ge ap pfff

Leuk, aannames.
Over zulke dingen vraag ik uiteraard niks.
Maar een extra foto, of een vraag over iets dat ik zie op een foto aan t exterieur, of iets wat ik duidelijker wil hebben.
That’s all

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:05

Levita schreef:

Spannend Noa!

Mijn merrie heb ik vanmiddag opgehaald. Heeft vanmiddag lekker in de wei gestaan en stond er net relaxed bij. :D

Wat gaaf! Gefeliciteerd

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:06

Levita schreef:

Spannend Noa!

Gefeliciteerd, ben benieuwd naar een foto! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:32

Iemand op zoek naar een 2-jarige haflinger hengst? Iemand op mijn Facebook bied er 1 aan en dacht dat er een hoop op zoek waren naar een Haf.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:36

Zonnebloem92 schreef:
Iemand op zoek naar een 2-jarige haflinger hengst? Iemand op mijn Facebook bied er 1 aan en dacht dat er een hoop op zoek waren naar een Haf.

Ja alleen geen hengst en eigenlijk ook geen tweejarige

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:25

[***] schreef:
Christel1 schreef:
Mijn zoektocht naar een nieuw paard is net begonnen en als ik een nieuw paard heb gevonden volgt de zoektocht naar een nieuw huisje voor mijn huidige pony (fjord) het is nu lastig om een nieuw paard te vinden maar ik ga het denk ik ook erg lastig vinden om mijn pony te verkopen. Ik ben nu van plan om alleen de zoekertjes af te gaan en geen eens een advertentie te plaatsen. Ik wil er ook zeker van zijn dat de nieuwe eigenaar een klik heeft en dat ze natuurlijk een goed nieuw thuis krijgt

Als je geen haast hebt met de verkoop ben ik zeker wel geïnteresseerd in een leuke fjord :D

Ik zal je zo even een pb sturen :)

Brenda66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:06

Wat leuk gefeliciteerd Levita en Vera met jullie aanwinst!
Spannend noa! Hopelijk gaat alles goed

Heb een leuk paardje gevonden en as zondag gaan we er kijken. Er komen dinsdag ook al kijkers, dus ik hoop stiekem dat zondag nog gewoon door gaat. En anders is het pech