Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nobel01 schreef:Jeetje Corientjuh, dat lijkt mij eng, zeker omdat je niet weet waardoor.
Geen problemen met zijn gebit?
Stoer hoor Activerne, zo zonder bit. Met bit heb je vaak net iets meer controle.
Ik heb toevallig ook een ander bitje gekocht voor Unique, ze loopt met het vorige bit aardig te klooien. Dit bitje is van RVS (de vorige van Sweet Iron), en wat meer anantomisch gevormd, en lijkt wat lekkerder in haar mond te liggen.
Een woensdag ook haar gebit even na laten kijken of ze geen haken heeft, we hebben dan toch een afspraak bij de kliniek.
Afgelopen zondag had Unique het wel weer naar haar zin, lekker maf in de longeer ring, dan zou je zeggen dat er niets aan de hand is met haar maag, maar op sommige momenten zie je het wel.
Het is erop of eronder. Wel met mijn dochter zitten brainstormen over wat als de medicatie helemaal niets heeft gedaan, dan heeft het ook geen zin om door te behandelen.
Dan willen we kijken om er zelf nog een veulen van te fokken voor volgend jaar, en niet meer als rijpaard te gebruiken.
Uiteraard hoop ik echt dat ze enorm verbeterd is, en wij ze gewoon kunnen gebruiken waar we ze voor gekocht hebben.
https://youtube.com/shorts/F4P3ycj_ktA?feature=share
corientjuhh schreef:@activeme
Nobi is 3
We doen het allemaal heel rustig aan. Gaan nu in elk geval weer een stapje terug doen, heb ook contact gehad met mijn andere instructrice en het verhaal verteld, zij heeft mij ook weer tips gegeven
Grondwerk hebben we uiteraard ook gedaan. Daar zijn we al mee bezig sinds de winter, maar ook dat rustig aan gedaan
Ik vermoed dat t ook kan zijn dat ze net even t tong over het bit had, ze is heel handig met haar tong en bit zag ik
Maar voor nu laten we het eerst voorlopig even, we gaan haar wel wat leren sturen enzo maar dan niet met t bit
@nobel
Nee gebit is wel goed. Maar dit heeft ze wel vaker gedaan. Met grondwerken, met trailerladen etc. Een combi van geen respect en toch spannend vinden/niet weten hoe er mee om te gaan. Dat stukje respect is er inmiddels dus gaat dat al een stuk beter. Maar ik vermoed dat ze mogelijk dr tong over t bit had (ze is heel handig met bit en tong) omdat er ook stukjes heel erg braaf gingen. En stukje dat ze het ff moest verwerken maar t geen plekje kon krijgen oid. We nemen nu stapje terug en van daaruit weer verder
corientjuhh schreef:Jaa precies dat inderdaad. Ook met leren longeren en als ik dr beloonde met mn stem of dat ze even bij me mocht komen zag je dr helemaal opbloeien van kijk wat ik kan![]()
Ze is ook mega lief en aanhankelijk. Ik hoop dat we uiteindelijk een goed team samen gaan worden. Ze houdt van aandacht dus hopelijk gaat ze het rijden ook als zodanig zien aandacht en samen leuke dingen doen
_activeme schreef:corientjuhh schreef:Jaa precies dat inderdaad. Ook met leren longeren en als ik dr beloonde met mn stem of dat ze even bij me mocht komen zag je dr helemaal opbloeien van kijk wat ik kan![]()
Ze is ook mega lief en aanhankelijk. Ik hoop dat we uiteindelijk een goed team samen gaan worden. Ze houdt van aandacht dus hopelijk gaat ze het rijden ook als zodanig zien aandacht en samen leuke dingen doen
Komt wel goed. Ik snap hoe je je soms voelt als het niet lukt. Maar he, kijk naar mij en Alano (ook al ken je ons nog niet goed) wij rijden zelfs als in het bos, maken klein sprongetje onder het zadel, rijden soms bitloos en sinds kort is de galop bevestigd. Bij onze paardjes heeft het gewoon wat meer tijd nodig en je moet er mee leren omgaan. Maar als je deze paarden eenmaal snapt zijn ze echt geweldig.
Nobel01 schreef:Maagzweren zijn weg!!!!
Alleen nog wat onrustig beeld , waarvoor nog een maand alleen Sucralfaat
Helemaal happy.
Mooblie schreef:@ Activeme – Wat tof dat het bitloos ook goed is gegaan. Ik kan me voorstellen dat het even zoeken is. Met mijn vorige pony liep ik daar ook wel tegenaan. Wat voor hoofdstel heb je gebruikt, Side-pull? Kan het op mijn telefoon niet goed zien.
@ Nobel – Jeeeee, wat fijn!Hopelijk dan toch verder als rijpaard. Ze zou ook eens kunnen overwegen om een sparren met een alternatieve (homeopathische) dierenarts. Maagzweren zijn zo lastig en heb daar persoonlijk wel goede ervaringen mee.
@ Rayoow – Hier gelukkig nog weinig ervaring met JKK wat een ellende lijkt me dat…![]()
@ Stichlover – Wat een mijlpaal weer. Lekker naar het bos kunnen met je paard!
@ Laura – Jullie ook echt nog steeds zo fijn! Goed dat het zadel weer fijn ligt, dat is toch wel belangrijk om in de gate te houden. Ze blijven nu nog zo veel ontwikkelen.
Ik ben wat stil geweest vanwege vakantie en het weer. Met regen en wind bouwt Nimbus echt veel meer en sneller spanning op. Dat vind ik toch wel lastig. Soms weet ik ook niet zo goed wat de triggers voor hem zijn. Maar sinds we wat lessen hebben gehad met de trainer gaat het eigenlijk heel goed. Ik kan het nu zelf oplossen en weer op een goede manier verder en afsluiten.
Gisteren voor ons een nieuwe mijlpaal. Het zadel erop.Ik ben héél blij dat het zadel van mijn vorige pony redelijk lijkt te liggen. Hij liep wat wiebelig weg en bij het aandraven heeft hij ook 3 passen gegaloppeerd maar kwam direct terug op mijn verzoek.. En dat was het, geen enkele reactie verder. Toch gek omdat we soms nog tegen spanning aanlopen, maar heel blij mee. Nu nog de beugels introduceren en dan zijn we bijna zover. Bizar hoe het maanden stroef kan lopen en dan opeens weer zo snel kan gaan.
[ Video ]