Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 14:47

Wat staat daar? Ik lijk nergens meer toegang tot te hebben, teveel geklikt denk ik, zelfs incognito lukt niet.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 15:50

In het stuk staat vermoedelijk door wolven maar van deze koe is het al bewezen dat het een wolf is geweest.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:56

mysa schreef:
Wat staat daar? Ik lijk nergens meer toegang tot te hebben, teveel geklikt denk ik, zelfs incognito lukt niet.

Je bedoelt in het telegraaf artikel: Dat gaat erover hoe schuw ze zijn, die wolven.

Duits dorp schiet met gummikogels op wolven: ’Ze komen dicht bij onze huizen’
Vandaag, 10:39
in BUITENLAND in het dorp Wippingen over de grens bij Sellingen
Daar zit een hele roedel

De 1000 inwoners van dat dorp maken zich al geruime tijd zorgen over wolven die in hun nabijheid verblijven en zich dichter bij hun huizen laten zien. Het feit dat de sportvelden in een bos liggen, waar kinderen doorheen moeten fietsen, maakte de zorgen alleen maar groter

Er werd een koe gedood door een wolf en de buurt heeft geeist dat er camera's kwamen. Die kwamen er en daaruit werd duidelijk dat de wolven, het gaat om een roedel, te dicht bij de huizen komt. Op basis van die beelden is besloten dat bewoners de wolven met gummi kogels mogen verjagen als ze te dichtbij komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:12

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:22

Net zo gemakkelijk als veel honden.

@Babootje: dank je wel voor je post!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:25

Kan geen wolf zijn, wolven springen niet!!!!dat wordt ons verteld door de knuffelaars iig (Sarcasme uit)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:25

Ik denk nog wel gemakkelijker als ze gedreven zijn door honger.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:25

Dat de wolf in werkelijkheid wel over hoge hekken kan springen is een publiek geheim. Het liegen van de wolfknuffelaars is tenenkrommend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:49

Loretta schreef:
Dat de wolf in werkelijkheid wel over hoge hekken kan springen is een publiek geheim. Het liegen van de wolfknuffelaars is tenenkrommend.

Het is niet alleen een publiek geheim, zelfs in het wolvenpark waar ik was, hebben ze 2,5 meter hoge omheining, de boel goed ingegraven en de de hekken gaan de laatste halve meter met een grote klap stroom op richting de wolven. Alle mensen daar, en dat zijn echt wel wolvenliefhebbers, waren open en eerlijk over mijn vraag waarom die hekken zo idioot hoog waren. Tja, ze gaan er anders echt wel overheen en dat is niet de bedoeling.

Dus mensen die dit ontkennen, wel of geen wolvenliefhebbers, liegen dat ze barsten. De meeste kenners weten die echt wel en zijn er gewoon open en eerlijk over.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:54

Behalve in Nederland, die zijn nergens open en eerlijk over.
Die durven te beweren dat zo'n huppel hoog hekje met stroom van 120 werkt.
Dus ja ik snap de burgers in de stad wel dat ze dan zeggen, zet je wei dan goed af en je dieren zijn veilig.
De boeren (ja volgens sommige is iedereen in het buitengebied boer) doen het dus zichzelf aan als hun dieren aangevallen worden.
Kregen ze eerlijke informatie denk ik dat de reactie van vele anders was.

Maar goed dat zijn we wel gewend van de activisten van Nederland, eerlijk informatie heb ik daarvan nog nooit gezien.
En ik schaar mensen die zo liegen onder activisten en niet onder liefhebbers.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:28

Ik vraag me dus wel serieus af of een wolf over zo'n hoog hek zal springen als hij niet kan zien wat er aan de andere kant van het hek is? Dus als je een heg/haag/struweel aan de binnenkant plant? Dat ben ik van plan althans.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:02

Mac dat vind ik een hele slimme. En ik denk dat dit wel eens goed zou kunnen helpen want dan ziet hij ook niet dat er dieren zijn aan de andere kant (hij ruikt het hooguit) en hij weet ook niet hoe hij terecht zal komen. Wellicht een dubbele heg plaatsen tegen elkaar aan met pikkels of zo? De wolf is slim en houdt ook niet van pijn.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:15

Mac schreef:
Ik vraag me dus wel serieus af of een wolf over zo'n hoog hek zal springen als hij niet kan zien wat er aan de andere kant van het hek is? Dus als je een heg/haag/struweel aan de binnenkant plant? Dat ben ik van plan althans.
wat voor hek heb je nu staan?

Ben bijna klaar met mijn hek, is een monsterklus zal binnen paar weken de foto's hier zetten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:07

Rond het perceel waar we heen gaan staat al een harmonicagaasomheining met als ik het goed heb twee ijzerdraden erboven. Ongeveer 2 meter hoog. Voor het zicht wilden we sowieso ook een haag aan de binnenkant planten en dat leek me dan idd meteen wolfwerend :)
Moet alleen nog even nadenken over het ondergraven. Ik zag op FB iemand die geen gaas heeft ingegraven, maar het op de grond heeft vastgemaakt zeg maar. Effect van wat mensen ook doen in een konijnenren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:19

pien_2010 schreef:
Dus mensen die dit ontkennen, wel of geen wolvenliefhebbers, liegen dat ze barsten. De meeste kenners weten die echt wel en zijn er gewoon open en eerlijk over.

Dan kan je concluderen dat Glenn Lelieveld 1, Geen verstand van wolven heeft. Of 2, Een hele grote leugenaar is. Persoonlijk denk ik de tweede optie. En dat is nu net wat ik zo kwalijk vind. Het grote liegen van de rewilders.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 21:55

Ik zet een stipje.

Hier hebben we ons vee zodra het kan dag en nacht buitenlopen. Maar 18 hectare anti wolf te maken, is niet te doen.

Gelukkig is er nog geen wolf gespot in onze buurt. Maar ik ben absoluut geen voorstander van de wolf in Nederland.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:08

Kreeg ik toegestuurd onderstaande link. Er staan ook filmpjes bij. Mischien vinden mensen het intteressant. Ik vond het filmpje leuk over de patoe, pyreneese berghond die 24 uur in en met de schapenkudde woont en met andere patous er met succes voor zorgen dat de wolf minder kans krijgt.
Het filmpje is in het frans en er wordt uitgelegd dat de patou veelal wordt geboren in de kudde, het werk ziet van zijn ouders en zo leert.
Dat het een team prestatie is (herder en patous) om de wolf weg te houden bij de kuddes. De wolf kiest voor de gemakkelijkste snack en zodra de patous er zijn, is die kudde te lastig voor hem.
Er wordt in dat filmpje ook gewaarschuwd dat als je zo"n kudde ziet, je beter er van weg kunt blijven want de patou ziet je liever niet.

Mijn vriendin had pyreneese berghonden en ik vond ze erg leuk.

https://frankrijkbinnendoor.nl/wolven-in-frankrijk/

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:31

Pyrenese berghonden zijn prachtig en lief voor de baas maar het zijn territoriale beschermhonden dus als je een beetje in bewoond gebied woont gaat de buurt niet blij worden van het constante geblaf.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:54

Het zijn prachtige honden inderdaad. Sterk, slim, dapper en super lief voor de eigen kudde.
Maar inderdaad niet zo geschikt voor een dichtbevolkte omgeving. Mijn ouders wonen in Canada, in beren- en wolvengebied, en hebben 2 tatra's. Ook geweldige honden, en ze nemen hun taak heel serieus, houden alles in de gaten en jagen af en toe een beer weg. Tegen een roedel wolven kunnen ze echt niet op als het erop aan komt, maar omdat de wolven daar in de natuur genoeg te eten hebben en ook niet uit zijn op confrontatie werkt het prima om ze op afstand te houden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:30

Mac schreef:
Rond het perceel waar we heen gaan staat al een harmonicagaasomheining met als ik het goed heb twee ijzerdraden erboven. Ongeveer 2 meter hoog. Voor het zicht wilden we sowieso ook een haag aan de binnenkant planten en dat leek me dan idd meteen wolfwerend :)
Moet alleen nog even nadenken over het ondergraven. Ik zag op FB iemand die geen gaas heeft ingegraven, maar het op de grond heeft vastgemaakt zeg maar. Effect van wat mensen ook doen in een konijnenren.

Ik heb voor ondergraven zwaar schapengaas van 3mm bovenste rij 90graden omgebogen en vast gemaakt aan de heras met metalen tiewraps. Gaas op de grond met grondankers vastgezet. Daar waar ik begonnen ben aan de boskant is het gaas door gras niet meer te zien.

Je zou ook windgaas kunnen overwegen voor zicht, met bijkomend voordeel dat ze hun poten niet door het gaas kunnen doe en dus niet kunnen klimmen.
Nadeel van begroeiing is natuurlijk schrikdraad, snoeien, + dat het niet gelijk een dicht haag gaat zijn

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:48

Mjelleke schreef:
Het zijn prachtige honden inderdaad. Sterk, slim, dapper en super lief voor de eigen kudde.
Maar inderdaad niet zo geschikt voor een dichtbevolkte omgeving. Mijn ouders wonen in Canada, in beren- en wolvengebied, en hebben 2 tatra's. Ook geweldige honden, en ze nemen hun taak heel serieus, houden alles in de gaten en jagen af en toe een beer weg. Tegen een roedel wolven kunnen ze echt niet op als het erop aan komt, maar omdat de wolven daar in de natuur genoeg te eten hebben en ook niet uit zijn op confrontatie werkt het prima om ze op afstand te houden.

Sorry, maar ik heb het geplaatst omdat ik het interessant vind om te zien hoe het bv in Frankrijk gaat. Ik hen totaal niet aan Nl gedacht bij deze oplossing.
Zoals ik ook jouw verhaal vd tatra's interessant vind in Canada. Zie ik ook niet in Nl gebeuren.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 00:18

pien_2010 schreef:
Sorry, maar ik heb het geplaatst omdat ik het interessant vind om te zien hoe het bv in Frankrijk gaat. Ik hen totaal niet aan Nl gedacht bij deze oplossing.
Zoals ik ook jouw verhaal vd tatra's interessant vind in Canada. Zie ik ook niet in Nl gebeuren.

Duidelijk, dank je voor de toelichting, had ik inderdaad niet meteen door. Ik zat zelf nog heel erg vanuit het Nederlandse kader te denken, maar jij zit natuurlijk in Frankrijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 03:13

Mjelleke schreef:
pien_2010 schreef:

Duidelijk, dank je voor de toelichting, had ik inderdaad niet meteen door. Ik zat zelf nog heel erg vanuit het Nederlandse kader te denken, maar jij zit natuurlijk in Frankrijk.

Klopt maar los daarvan ben en voel ik me meer een Europeaan die erg veel van Nl en Frankrijk hou en die geïnteresseerd is in andere landen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:22

Mist schreef:
Ik heb voor ondergraven zwaar schapengaas van 3mm bovenste rij 90graden omgebogen en vast gemaakt aan de heras met metalen tiewraps. Gaas op de grond met grondankers vastgezet. Daar waar ik begonnen ben aan de boskant is het gaas door gras niet meer te zien.

Zoiets heb ik op FB ook voorbij zien komen. Lijkt me een goede aanpak want graven dan ook niet nodig (dat mag volgens mij ook niet overal). Dan ook niet per se stroom meer nodig als de haag eenmaal door het gaas heen groeit. Mijn idee is om dat als buitenomheining te hebben, daarbinnen een looppad (honden uitlaten en tegelijkertijd meerdere keren per dag alles controleren) en dan de stroomomheining voor de paarden daarbinnen.

Windgaas vind ik erg lelijk. Tijd tussen aanplant en dicht begroeid zijn zullen we idd moeten overbruggen.

Ben benieuwd naar foto's van jouw omheining. Kunnen we zelf wellicht fouten voorkomen :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:29

-O- Denk dat je deze op fb hebt gezien, dat is mijn hek. Als het binnenkort klaar is zal ik eens voor "the making of" gaan zitten en alle info erbij zetten
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding