Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mysa schreef:Wat staat daar? Ik lijk nergens meer toegang tot te hebben, teveel geklikt denk ik, zelfs incognito lukt niet.
Loretta schreef:Dat de wolf in werkelijkheid wel over hoge hekken kan springen is een publiek geheim. Het liegen van de wolfknuffelaars is tenenkrommend.
Mac schreef:wat voor hek heb je nu staan?Ik vraag me dus wel serieus af of een wolf over zo'n hoog hek zal springen als hij niet kan zien wat er aan de andere kant van het hek is? Dus als je een heg/haag/struweel aan de binnenkant plant? Dat ben ik van plan althans.
pien_2010 schreef:Dus mensen die dit ontkennen, wel of geen wolvenliefhebbers, liegen dat ze barsten. De meeste kenners weten die echt wel en zijn er gewoon open en eerlijk over.
Mac schreef:Rond het perceel waar we heen gaan staat al een harmonicagaasomheining met als ik het goed heb twee ijzerdraden erboven. Ongeveer 2 meter hoog. Voor het zicht wilden we sowieso ook een haag aan de binnenkant planten en dat leek me dan idd meteen wolfwerend
Moet alleen nog even nadenken over het ondergraven. Ik zag op FB iemand die geen gaas heeft ingegraven, maar het op de grond heeft vastgemaakt zeg maar. Effect van wat mensen ook doen in een konijnenren.
Mjelleke schreef:Het zijn prachtige honden inderdaad. Sterk, slim, dapper en super lief voor de eigen kudde.
Maar inderdaad niet zo geschikt voor een dichtbevolkte omgeving. Mijn ouders wonen in Canada, in beren- en wolvengebied, en hebben 2 tatra's. Ook geweldige honden, en ze nemen hun taak heel serieus, houden alles in de gaten en jagen af en toe een beer weg. Tegen een roedel wolven kunnen ze echt niet op als het erop aan komt, maar omdat de wolven daar in de natuur genoeg te eten hebben en ook niet uit zijn op confrontatie werkt het prima om ze op afstand te houden.
pien_2010 schreef:Sorry, maar ik heb het geplaatst omdat ik het interessant vind om te zien hoe het bv in Frankrijk gaat. Ik hen totaal niet aan Nl gedacht bij deze oplossing.
Zoals ik ook jouw verhaal vd tatra's interessant vind in Canada. Zie ik ook niet in Nl gebeuren.
Mjelleke schreef:pien_2010 schreef:Sorry, maar ik heb het geplaatst omdat ik het interessant vind om te zien hoe het bv in Frankrijk gaat. Ik hen totaal niet aan Nl gedacht bij deze oplossing.
Zoals ik ook jouw verhaal vd tatra's interessant vind in Canada. Zie ik ook niet in Nl gebeuren.
Duidelijk, dank je voor de toelichting, had ik inderdaad niet meteen door. Ik zat zelf nog heel erg vanuit het Nederlandse kader te denken, maar jij zit natuurlijk in Frankrijk.
Mist schreef:Ik heb voor ondergraven zwaar schapengaas van 3mm bovenste rij 90graden omgebogen en vast gemaakt aan de heras met metalen tiewraps. Gaas op de grond met grondankers vastgezet. Daar waar ik begonnen ben aan de boskant is het gaas door gras niet meer te zien.