Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:49

Gefeliciteerd Delaja

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:56

Amberr1994 schreef:
Ja zal jullie op de hoogte houden! :)
@elin; daar heb ik ook aan gedacht, maar het is geen pakje boter. Heb voor mijzelf nu maar besloten mocht hij er donderdag nog zijn dan is dat heel fijn, maar mocht dat niet zo zijn dan komt er wel weer 1 op mijn pad. Vind het voor mij zelf gesproken wel ver gaan om gelijk te kopen, jammer dat de markt op dit moment zo is.

Hoe doen jullie het met kuren? Wil helemaal laten keuren incl rug en hals. Vorige keer bij afkeuring 50/50 gedaan qua kosten en vind dat zelf wel een goede afspraak (eigenaar en jij kunnen niet in t paard kijken) Dat paard had toen ook negatief advies vanwege kissing spines. Was wel benieuwd hoe jullie dat doen! :)

Klopt hoor. Ik had het ook wel anders willen doen , maar het voelde gewoon goed en de verkoper zei ook. Het wordt er de 2e keer niet anders van. En daar had ze wel gelijk in. Keuren heb ik zelf betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:25

Bedankt voor jullie reacties allemaal. :)

manolito10 schreef:
[naam] schreef:
Jaaaa heerlijk Linsey1998! Gefeliciteerd, wat fijn joh. <3 Lekker genieten samen!

Mijn vriend is ook aangekomen. Vannacht nog even op stal en dan morgen rustig aan de kudde in. Heerlijk relaxed en nuchter paard. Ging meteen staan eten. Ik vind hem zo geweldig. Op naar een mooie toekomst samen.
[ [url=m/fdhGWS.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw, ik wil meer weten! wat een knapperd

Het is een 11 jarige draver ruin. Nu ongeveer 4 weken ohz. Ik heb hem bij Stal Westfriesedijk gekocht. Een grote jongen, gaat wel richting de 1,70m. Vandaag voor het eerst het land op met de kudde. Wat vond hij het fantastisch. <3 En zo makkelijk met alles. Op stal zijn ze opnieuw aan het bestraten dus staat vol met graafmachines, pal voor zijn stal. Geeft hij niks om, hij heeft al zo veel gezien in zijn koerscarrière. Heerlijk! Onderstaande foto is een screenshot uit een filmpje van vanmorgen.

Afbeelding
Afbeelding

Even wennen om hem voordelig op de foto te krijgen. :') Het haflinger propje dat ik hiervoor reed was een pak kleiner en dat maakt een stuk makkelijker fotos. :))

Wat gaaf Delaja! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Klinkt inderdaad als echt meant to be. <3

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:30

Zo leuk om alle nieuwe aanwinsten hier te zien <3 Hopelijk kan ik ook snel meedoen.. :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:32

Ketly schreef:
Zo leuk om alle nieuwe aanwinsten hier te zien <3 Hopelijk kan ik ook snel meedoen.. :o

Dat hoop ik ook :(

Bij mij schiet het ook niet op, wil graag langskomen maar wanneer ik kan, kan de eigenaresse niet. Super handig

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:39

Ik ben even stil geweest maar vind het ook super leuk alle aanwinsten te zien, gefeliciteerd!!

Zelf wil ik liefst wat meer duidelijkheid over mijn planning voor volgend jaar voor ik tot bezichtigen/kopen overga. Moet stage lopen, maar weet niet waar/welke maanden/hoeveel uren.. Mocht t van sept-dec fulltime zijn, dan heb ik daarna zeker een jaar relaxed de tijd en wacht ik dus even met mn (paarden)zoektocht. Werk er namelijk ook nog naast :+ Maarja, het is best moeilijk om nu een stage voor september te vinden :=

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:02

Lillz schreef:
Zelf wil ik liefst wat meer duidelijkheid over mijn planning voor volgend jaar voor ik tot bezichtigen/kopen overga.

Ik zit precies hetzelfde, ik moet eerst even kijken hoe de zaken hier lopen, ik wil wel lekker de tijd hebben en niet te veel stress als ik net een nieuw beestje heb. Het wordt voor mij ook op zijn vroegst het najaar. En dan eerst nog een geschikte plek voor het beestje vinden, schijnt hier in de omgeving ook niet mee te vallen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:20

Autumnn schreef:
Ketly schreef:

Dat hoop ik ook :(

Bij mij schiet het ook niet op, wil graag langskomen maar wanneer ik kan, kan de eigenaresse niet. Super handig

Ben constant wat zenuwachtig er van :+ Lastig als het je droompaard is maar je nog niks kan! Ik hoop dat hij er nog is als ik meer duidelijkheid heb.

Lastig! Komt ze zelf wel met nieuwe ideeën voor een afspraak of heb je het idee dat ze de boot afhoud?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:32

Ketly schreef:
Lastig! Komt ze zelf wel met nieuwe ideeën voor een afspraak of heb je het idee dat ze de boot afhoud?

Ja hoor ze komt zeker wel met ideeën gelukkig. Wat haar betreft kon ik zaterdag al komen maar half 5 vind ik te laat als ik nog twee uur terug moet rijden, je daar nog een paar uur bent en je ook nog moet eten.

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:59

Sosha schreef:
Lillz schreef:
Zelf wil ik liefst wat meer duidelijkheid over mijn planning voor volgend jaar voor ik tot bezichtigen/kopen overga.

Ik zit precies hetzelfde, ik moet eerst even kijken hoe de zaken hier lopen, ik wil wel lekker de tijd hebben en niet te veel stress als ik net een nieuw beestje heb. Het wordt voor mij ook op zijn vroegst het najaar. En dan eerst nog een geschikte plek voor het beestje vinden, schijnt hier in de omgeving ook niet mee te vallen.

Dat dus inderdaad.. Waar hangt er bij jou vanaf?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:33

Lillz schreef:
Dat dus inderdaad.. Waar hangt er bij jou vanaf?

Begin van het jaar zeiden de artsen dat mijn moeder niet lang meer te leven had, eerder maanden dan jaren. Ik zie ze nog niet hard achteruit gaan, dus wat moet je er mee ? Maar kan toch ook moeilijk tegen mijn moeder zeggen als ze slecht wordt, 'nu ff niet hoor, te druk met m'n pony'. Ga daarna ook nog verhuizen, moet allemaal wel te behappen blijven hè.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:04

Gefeliciteerd, Linsey en Pernilla!
Delaja schreef:
Mijn zoektocht is heel plotseling afgelopen. De draver waar ik de komende periode wekelijks mee aan de slag zou gaan moet sneller weg, omdat ze stallen nodig hebben. Aangezien ik interesse had getoond, kreeg ik eerste keus.
Maandag wordt ze gebracht. Aan de ene kant super spannend, maar ook heeeeeeel veel zin in *\o/*
Dat is een verrassende wending! Leuk, hoor!
Anoniem schreef:
[ [url=m/nBHUpa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TBLbIC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even wennen om hem voordelig op de foto te krijgen. :')
Wat een leuk dier!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:12

manolito10 schreef:
Delaja schreef:
Mijn zoektocht is heel plotseling afgelopen. De draver waar ik de komende periode wekelijks mee aan de slag zou gaan moet sneller weg, omdat ze stallen nodig hebben. Aangezien ik interesse had getoond, kreeg ik eerste keus.
Maandag wordt ze gebracht. Aan de ene kant super spannend, maar ook heeeeeeel veel zin in *\o/*

Wat een wending!
Stiekem geloof ik altijd wel een beetje in “meant to be” :o

Ik in dit geval ook. Het was echt puur toeval dat ik haar vroeg of zij nog wat leuks had staan. In eerste instantie dacht ze aan een ander paard, maar daar voelde ik niks bij. En bij deze merrie direct wel. En dan hebben ze nu ineens die stallen nodig vanwege een nieuwe klant die met 5 paarden wil komen. Echt heel bijzonder dat het zo precies samen valt.

Het is een project paardje. Heeft het niet zo leuk gehad voordat ze bij deze mevrouw kwam en is erg zoekende naar hoe het contact met mensen op een goede manier kan. Wel een heel beleefd dier met een goede dosis nieuwsgierigheid. Aan de andere kant heeft ze wel duidelijke grenzen nodig en is het rijtechnisch nog bijna niks (zadeltje erop en opstappen kan wel zonder stress, maar dat is dan ook zo'n beetje alles wat ze kent). Maar ze toont geen nukkig gedrag of nare kuren, dus dat komt helemaal goed! Mijn eerste paardje was ook zo in het begin en zij is met een berg geduld het beste recreatie paard dat je je maar kan voorstellen geworden, dus ik heb goede hoop :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:32

Hier allereerste paard bekeken. Maar hoe weet je nou of dit het paard is? Voelden jullie een wow-gevoel? Ik bekijk alles altijd zo rationeel :=

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:36

Gefeliciteerd met jullie aanwinsten! Super leuk <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:43

Paarden haken aan bij mij. Soms haak ik dan wel weer af maar zij dan niet en dan komen ze terug :j

Ik kan er nu om lachen, toen niet, maar die taart draagt je dus alles een week na of zo.
De bijrijdster heeft het nu gedaan. Wat ze gedaan heeft (of juist niet) Joost mag het weten, maar ze mag niet meer aan d'r hoofd komen.
Voor de duidelijkheid; de bijrijdster is een hele aardige, lieve meid die ook echt heel blij is dat ze dit paard mag bijrijden. En ik ben heel blij met haar omdat ze ook nog eens heel betrouwbaar is.
Taart denkt daar nu anders over en elke keer als "dat mens" in de buurt van d'r hoofd komt, trekt ze zo'n maffe kop; hoofd beetje scheef en terug, neusgat open en ze kijkt je aan alsof je d'r op gaat eten of zo.

Uiteindelijk is dat wat ik zoek in een paard: expressie.
Maar bij een merrie moet je daar dan wel de humor van kunnen zien want anders heb je het zwaar.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:45

Selina schreef:
Hier allereerste paard bekeken. Maar hoe weet je nou of dit het paard is? Voelden jullie een wow-gevoel? Ik bekijk alles altijd zo rationeel :=

Mijn eerste zorg is altijd, is het paard gezond en beweegt het goed.
Vervolgens naar gedrag (en omgang door verkoper) letten.

Niet ieder paard is direct toegankelijk voor vreemden, maar dat maakt niet dat het niet een heel fijn maatje kan worden. Dus dat blijf ik ook altijd lastig vinden.

Maar het dier moet je wel aanspreken, vind ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:48

Sosha schreef:
Selina schreef:

Mijn eerste zorg is altijd, is het paard gezond en beweegt het goed.
Vervolgens naar gedrag (en omgang door verkoper) letten.

Niet ieder paard is direct toegankelijk voor vreemden, maar dat maakt niet dat het niet een heel fijn maatje kan worden. Dus dat blijf ik ook altijd lastig vinden.

Maar het dier moet je wel aanspreken, vind ik.

En dus niet stoïcijns de andere kant op kijken alsof je er niet bent.
Dat flikte die van hierboven dus in de tijd dat ze te koop stond. Kwamen er mensen kijken, maakte ze nog net even contact en daarna bestede ze geen aandacht meer aan die mensen. Nou, wat raar dat ze je dan niet willen kopen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:10

Selina schreef:

Ja, en behoorlijk extreem ook. :') Toen ik de fotos zag had ik al het gevoel ‘deze wordt van mij, dat móét’. Uiteraard rationeel genoeg blijven denken om eerst 2x te komen, daarna te keuren en bij een afkeuring hem niet te kopen. Maar het gevoel dat ik kreeg toen ik naar hem keek was zo bizar, dat heb ik nog nooit eerder gehad. Heel vreemde gewaarwording was dat. En toen ik hem in het echt zag was het al helemaal raak. Ik heb in totaal 3 paarden bezichtigd en alleen bij hem kreeg ik het wow-gevoel dat je beschrijft.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:17

Selina schreef:

Bij die van mij was ik direct onder de indruk van haar toen ik haar zag. Toen ik gereden had was ik helemaal blij. De 2e keer kijken was ik heel bang dat ik haar in mijn hoofd leuker en mooier gemaakt had dan ze was. Maar de 2e keer was ik nog steeds onder de indruk van haar en vond ik haar nog leuker dan de eerste keer. De andere paarden die ik bekeken heb, had ik niet het gevoel gehad van een leuk dier of waar je toekomst plannen mee wilt maken.

Amber heb je nog iets gehoord over het paard wat je bekeken hebt? Gaat de afspraak voor de 2e bezichtigingen morgen nog door?

xVelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:31

Ik zou me hier graag ook willen melden. Allereerst iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

Inmiddels ben ik al sinds vorig jaar oktober opzoek naar een nieuw paard, helaas het juiste paard nog niet tegengekomen. In het kort ben ik opzoek naar een leuk allround paard tussen de 7 en 13 jaar met een stokmaat tussen de 1.64 en 1.70.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:15

Selina schreef:

Ik had al zo een emotionele band met mijn huidige paard dat ik het met kapotte onderdelen en al heb overgenomen. :D
Op zich is een flinke portie ratio niet slecht. En ik denk ook zeker niet dat er altijd een mega wauw-gevoel met vogeltjes die fluiten en regenbogen die verschijnen, bij komt kijken. Eerder dat je op een bepaald moment een paard tegenkomt dat aan je verwachtingen voldoet, waar je fijn weg mee rijdt en dat je heel eenvoudig denkt: goh ja, dit zou hem weleens kunnen zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 16:06

@Selina: Bij mij is het dan wel een combinatie van ratio en gevoel.Tegenwoordig moet je vaak al na de eerste bezichtiging beslissen anders zijn ze weg.Je hebt dan nog niets kunnen opbouwen met het paard. Dus ik kijk dan of hij rationeel aan datgene voldoet wat ik nodig heb, en of er daarbij wel een basisgevoel is wat uit zou kunnen gaan groeien. Alleen gevoel zonder verstand erbij kan een miskoop opleveren.Maar als er helemaal geen gevoelsmatige connectie is dan zie ik er ook vanaf want dan wordt het niet gezellig samen.Ligt er ook aan waarvoor je het paard nodig hebt,alleen specifiek werk of ook gezelligheid ?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:09

Had toch teveel twijfels, dus ik kijk weer verder. Maar wel leerzame ervaring.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:27

Gefeliciteerd Linsey, Pernilla en Delaja met jullie aanwinst!

Ik heb morgen mijn eerste bezichtiging ooit afgesproken :)) Ik vind het spannend.
Een 2 jarig ruintje, bij die mensen geboren en heel braaf in de omgang naar eigen zeggen.
Iemand nog tips voor een dummie als ik? :=