Zal morgen dan eens langs de plek wandelen om te kijken hoe dat gaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mrs_Midnight schreef:Hai. Sorry dat ik even (weer) niet bijgelezen ben... nogal een bewogen weekend.
Vorige week mestonderzoek omdat Timmie ineens helemaal dof werd, aan de diarree ging en slomig werd. Dikke bloedworm besmetting met een telling van 3000.... Veearts geweest met kuur en ontstekingsremmer, over zes weken nog een kuur. Jemig wat daar uitkwam....
Met een 50% kans op koliek de eerste dagen maar even twee keer per dag naar stal, gelukkig hebben we daar vreselijk gezwijnd, hij heeft er geen last van gehad. Je ziet hem nu opknappen gelukkig!
Vervolgens was het paard van mijn vriendin zo slecht dat hij gisteravobd in is geslapen, dat hakt er toch weer behoorllijk in. Hij was al een hele poos niet goed, maar nu was het echt niet meer te doen voor hem. De hele kudde heeft afscheid mogen nemen, Timmie vond het een beetje raar, maar dat is logisch. Leider van de kudde was hij.
Maar goed, wij hebben dus even een weekje rust qua training, even bijkomen van alles.
Ik heb wel een paar leuke foto's langs zien komen, stoere paarden allemaal!
Jodym schreef:Hier vol goede moed richting de buitenbak gegaan zodat pony even de randjes kon grazen.
Langs het ‘enge’ bosje gelopen, ging best braaf. Toen weer richting de uitgang.
Nou dikke vette domper. Hij zag een stukje zwart zand naast de bak, ging heel hard in z’n achteruit...
Kan nu wel even janken, zondag gewoon lekker gereden daar en nu dit![]()
Voorlopig maar even 6 stappen terug. Hopelijk wil bijrijdster zondag even de buitenbak in, ik volgende keer maar aan de longe of veilig binnen.
Jodym schreef:Dije is echt heel stoer! Ook superleuk om zo’n dop te hebben.
Mrs_midnight: hé wat een naar bericht zeg. Gelukkig knapt die van jou weer op. Voor je vriendin echt heel naar.
Rudi aan de schriktraining, superleuk!
Hier vol goede moed richting de buitenbak gegaan zodat pony even de randjes kon grazen.
Langs het ‘enge’ bosje gelopen, ging best braaf. Toen weer richting de uitgang.
Nou dikke vette domper. Hij zag een stukje zwart zand naast de bak, ging heel hard in z’n achteruit...
Kan nu wel even janken, zondag gewoon lekker gereden daar en nu dit![]()
Voorlopig maar even 6 stappen terug. Hopelijk wil bijrijdster zondag even de buitenbak in, ik volgende keer maar aan de longe of veilig binnen.
fransje23 schreef:![]()
Wat gebeurde er dan toen hij heel hard achteruit ging? Trok hij zich los, trok hij je omver?
Is hij met buiten zetten of op het land ook zo schrikkerig?
Wat is er gebeurd waardoor je zo angstig bent? Als je er niet over wilt praten is het natuurlijk ook oké! Vraag het uit bezorgdheid want ik denk dat je door de angst misschien een stukje genieten van je paard mist.
Sizzle schreef:Kan het zijn dat je eigen ademhaling onbewust anders is in de bak en dat hij daar op reageert.
Bij rillers en spokers zing ik vaak heel zacht (zodat niet iedereen denk dat ik tegen een molenwiek gelopen ben) Kinderliedjes of andere simpele texten om te voorkomen dat ik me er over op ga winden. Misschien kun je dat eens proberen?