Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:50

K_m gelukkig ben ik dus niet de enige. Rosie is echt wel braaf, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. We werken samen aan meer vertrouwen en dan gaat het vast goed komen. En ik denk straks met de nieuwe wei wat dat betrefd ook meer mogelijkheden. Hier ook niet vaak iemand erbij om te helpen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:22

Het is gelukt foto's te maken van het bevestigen van de longe aan diverse hoofdstellen op diverse manieren. Hoop dat ze duidelijk genoeg zijn!

Afbeelding
Om hoge neusriem en bit


Afbeelding
Aan africhtingsneusriem en bit


Afbeelding
Om bitring geslagen, dan onderlangs naar de andere bitring:
Afbeelding
En dan een onderaanzicht als het weer bij elkaar komt:
Afbeelding

Let niet op mijn hoofd op de laatste foto, het was hier iets kouder dan bij bij jullie zeg maar ;-)

Kabayo

Berichten: 14166
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:15

Caily schreef:
Brave Zilver! Is ze zo kort in het haar, of is ze geschoren geweest?

Kwam ineens in mijn gedachte dat deze vraag is geweest en ik nooit gereageerd heb _O- Maar nee. Zilver is nooit geschoren geweest. Behalve haar baard en oren :)

Handige uitleg kleinvosje! En leuk zoveel verschillende manieren! Leer er weer van :) dankjewel

Km hihi ik heb ook niet heel veel geduld hoor O:) en dan staat zilver nog op je teen en kopstoot... pff
Smeerkees lees ik wel. Had mijn palomino ook altijd. Heel vaak toevallig voor de wedstrijd met je kop in de stront >;) hoe dan.

Zoals ik zei ga ik niet lange lijnen op straat. Wel in de bak/wei. Fietsen doe ik dan wel
Afbeelding

Mijm ongeschoren paard met dunne vacht staat onder 150 gram regendeken .

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:17

Hele duidelijke foto's zo is het mooi uitgelegd.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:17

Dat vind ik echt apart ! Niet lange teugelen maar wel fietsen. Als ie dan gaat rennen ben je toch echt de l*l? :oo Met Mn Shettie doe ik het ook hoor maar die heeft ff minder impact :')

Kabayo

Berichten: 14166
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:20

xApple schreef:
Dat vind ik echt apart ! Niet lange teugelen maar wel fietsen. Als ie dan gaat rennen ben je toch echt de l*l? :oo Met Mn Shettie doe ik het ook hoor maar die heeft ff minder impact :')

Nou als ik heel eerlijk ben :o
Zilver ging 1x er vandoor met lange teugelen in de weide. Ze ging knoeterhard , en ik kon natuurlijk nooit bij haar hoofd komen om te laten stoppen. Ze ging super hard , de lijnen verstrikt in mijn benen. Nou ik was erg bang. Dacht daar ga ik weer. (Breek zo vaak wat)
Bij fietsen heb je haar al bij het hoofd (met een ketting note bene) . Mocht ze schrikken stap ik heel makkelijk en snel af. Met fietsen kan ik haar beter in bedwang houden en sturen dan erachter


Snappie :+

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:25

WoW wat eng -O- Snap dat je geschrokken bent.

Ja ik snap het wel hoor maar ik ben weer een beetje een watje met fietsen. Als Lars gaat rennen sleep ik er zo achteraan. Of hij raakt los ofzo. Brr nee moet daar niet aan denken. Maar als Zilver gewoon braaf is dan is het een top manier om lekker beweging te geven. Worden ze ook lekker mak van. Maar ik ben er nog niet aan toe :Y)

Kabayo

Berichten: 14166
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:29

xApple schreef:
WoW wat eng -O- Snap dat je geschrokken bent.

Ja ik snap het wel hoor maar ik ben weer een beetje een watje met fietsen. Als Lars gaat rennen sleep ik er zo achteraan. Of hij raakt los ofzo. Brr nee moet daar niet aan denken. Maar als Zilver gewoon braaf is dan is het een top manier om lekker beweging te geven. Worden ze ook lekker mak van. Maar ik ben er nog niet aan toe :Y)

Ja was zeker eng

Zilver vind fietsen geweldig. Eerste helft alleen maar snuiven showen en staart erop haha. Maar ze is heel gevoelig rond haar mond. Eén klein rukje en ze staat stil. Ze is geen doordouwer zegmaar. Dat is erg fijn. Als je een bulldozer hebt die door alles heen rent zou ik het ook niet snel durven denk ik :o

AnnetteFlame

Berichten: 1453
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:28

Snap ik wel hoor kabayo zeker met je nare ervaring in het verleden. Ik vind mezelf wel instabieler met fietsen dan met lange teugelen. Maar ik doe ook echt maar 20% van de tijd dus de teugels door beide ringen als ik dan niet nog een halstertouw aan het hoofd heb. De overige 80% is dus altijd met een touw direct van hand naar bit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:02

Hey jongens, nog heel veel succes met jullie paardjes, maar ik ga ontstippen. Quick is nog een echte kleuter en mentaal nog lang niet klaar om beleerd te worden. Ik heb dus geen 2018 projectje aan hem.

Veel plezier met jullie paardjes en groetjes van mij en Quick.


Afbeelding

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 01:58

Leuk om te zien al die verschillende manieren van longeertouw bevestigen, longeer meestal met kaptoom maar als ik eens met hoofdstel ga ga ik ze ook echt allemaal proberen!

En dat je dat durft met zo’n groot paard inderdaad Kabayo wel stoer hoor! Deed het vroeger ook met m’n pony dacht ook als die schrikt sta ik zo op de grond maar in theorie zal dat je tegenvallen :') mijne schrok en sprong opzij richting/in m’n fiets waardoor ik dus lekker de greppel in rolde :') pony liep gelukkig wel zelf terug naar stal maar daarna toch maar bij wandelen gehouden :') :')

Jammer dat je ons verlaat SVRL, maar goed dat je hem lekker de tijd geeft die hij nodig heeft! Knapperd is het wel <3

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:47

SVRL schreef:
Hey jongens, nog heel veel succes met jullie paardjes, maar ik ga ontstippen. Quick is nog een echte kleuter en mentaal nog lang niet klaar om beleerd te worden. Ik heb dus geen 2018 projectje aan hem.

Veel plezier met jullie paardjes en groetjes van mij en Quick.


[ [url=m/wn4Cv1.jpg]Afbeelding[/url] ]


He wat jammer zeg. Maar wel een hele goede, diervriendelijke beslissing als ik het zo hoor. Wat deed je deze keuze maken? (Wat liet hij zien, als ik vragen mag natuurlijk!)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:59

Nou, daar mogen ze hier dan wel even voorbeeld aan nemen. Kom regelmatig verkoop advertenties tegen waar mijn haren van overeind gaan staan. Laatst nog eentje waarin een jonge Quarter ruin werd aangeboden. 30 dagen onder het zadel en het dier was geboren in 2016... :x :n :r

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:13

Svrl ik wens je veel geluk met je prachtige paard.

Even off topic onze dochter heeft gister hele mooie sprenger beugels gekocht in rose gold.... staat ook mooi bij onze knappe man Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14166
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:35

Jammer SVRL. Maar als je merkt dat het te vroeg is inderdaad niet doorzetten. Je luisterd goed naar je paard :)) mijn pony heb ik ook pas met 4 jaar beleerd want die was ook veelste "baby " nog

Mooie stijgbeugels Tineke!

Kleinvosje. Als ik mij niet vergis is dat "redelijk normaal" bij quarters. Weet t niet zeker hoor! Of bij dravers/renpaarden..

Zoe haha ik zie het helemaal voor mij :+

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:50

Tineke die stijgbeugels zijn echt heeeeel gaaf <3 <3

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:20

Kan zijn Kabayo maar helaas zie je daardoor ook veel kapotte paarden die nog niet heel oud zijn. Ik wil echt geen 1,5 jarige kopen die Al onder het zadel is...

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:41

kleinvosje schreef:
Kan zijn Kabayo maar helaas zie je daardoor ook veel kapotte paarden die nog niet heel oud zijn. Ik wil echt geen 1,5 jarige kopen die Al onder het zadel is...



Een 1,5 jarige onder het zadel :=

Ik ben zelf niet perse tegen inrijden op 3jarige leeftijd mits er rekening gehouden wordt met de intensiteit van het werk dat je het paard laat doen. Want ik ben er van overtuigd dat als jij een paard op 3 jarige leeftijd inrijdt en het heel rustig aan doet dat die langer heel zou blijven dan dat je een paard op 5 jarige leeftijd in zou rijden en dan gelijk sneller aan het werk zet onder de norm van 'want hij is al 5'

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:44

Dawson123 daar ben ik het helemaal mee eens.

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:44

kvulden , prima toch iedereen zn eigen mening. Als we het allemaal maar eens met elkaar waren zou t ook zo saai worden {:}

Mijn trainster heeft een broer van mijn paard dus die moesten we natuurlijk even samen op de foto zetten <3
Zo grappig om te zien dat ze ook echt op elkaar lijken! De linker is zn broer {:}
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14166
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:48

Volle broer? Of zelfde vader. Ze lijken inderdaad op elkaar!

Klopt kleinvosje. Ik keur het zeker niet goed hoor

Hmm wou vanavond longeren. Word niks :+

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:50

Kabayo schreef:
Volle broer? Of zelfde vader. Ze lijken inderdaad op elkaar!

Klopt kleinvosje. Ik keur het zeker niet goed hoor

Hmm wou vanavond longeren. Word niks :+



Ja wel half broer inderdaad! Maar had kwa looks zo vol kunnen zijn. Is de bodem nog te hard dat je niet kan longeren?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:26

Gelukkig is de baan strak hier, dus mijn les gaat gewoon door! Misschien kun je wat handwerk doen met Silver? Oefenen met vrijheidsdressuur, want dat gaat zo slecht’!!! :D :D :D ;)

Wat leuk die broertjes! Lijken inderdaad op elkaar. Die van jou heeft wel een mooiere hals vind ik :)

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:20

K_M : Knappe witte is het! Ziet er ook al mooi ontwikkeld uit!
Kleinvosje: interessant! Ik doe hem de eerste keren altijd zoals de tweede foto. Maar als ze gewend zijn gewoon door de bitringen heen...
SVRL : Jammer zeg! Maar eerlijk dat je nog even gaat wachten :D
Tineke : Gaaf zeg!!!!!
Dawson : Ze lijken echt op elkaar!

Ik heb gisteren even ''gelongeerd''. Bak was wat hard dus veel stappen. Poging gedaan tot sturen maar dat vond ze nog niet echt oke. Nog even oefenen dus en misschien met kleppen. Ze zat nu telkens naar me te kijken :j

Afbeelding

Vandaag lekker niks gedaan... bak is hard en had niet veel tijd
Morgen weer even aan de gang, nog even bednekn wat we gaan doen

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:44

Dawson wat gaaf twee broers !!

Nynkster hier ook alles hard maar gelukkig kan ik de bak goed houden met onze merrie. Beetje veezout en slepen doet wonderen Afbeelding