Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. En dan ook nog op dieet! Het zit 'm niet mee

normaal met de warmte zie ik plekken opgedroogd zweet maar nu niet
het waait hier aan het water af en toe fijn en dat doet iedereen wel goed

Het wordt een lang verhaal, jullie kennen mij ondertussen wel een beetje en als er iets is wat ik niet kan dan is het wel samenvatten
Zeker als ik enthousiast ben over iets dan heb ik last van acute word-vomit.

Maar daarvoor deden we het tenslotte.
.
Eerst was er natuurlijk een hoop van dit:

) en toen heb ik hem bij mij geroepen en hij kwam vrijwel meteen snuffelen. Beetje aaien, beetje geruststellen en hij bleef rustig bij mij staan. Ik wilde kijken of hij met zijn aandacht bij mij was en liet hem los naast mij lopen, gewoon stemcommando's die hij zou moeten kennen 'kom hier' en uiteindelijk ook 'ho', waarbij hij super goed luisterde en ook echt bij mij bleef.
zelfs van de hoefslag af en weglopen van de uitgang deed hij foutloos! Dat was al meer dan ik verwacht had voor gisteren 
In het filmpje staat longeren tussen aanhalingstekens omdat het wellicht niet is wat anderen verstaan onder longeren maar wij zijn thuis nog nooit verder gekomen dan 1 volledige ronde in stap zonder uitbreken
Vandaar ook dat ik de lijn wat korter had, bleek alleen niet nodig.
Vriendin hem nog even aan de lijn laten houden, meer voor mezelf want ik zat natuurlijk nog net niet te stuiteren. En weg gestapt alsof het niks was
Voelde zelfs zo goed dat we voor het eerst gedraafd hebben
Nog heel wankel en onwennig maar hij ging op stem en stopte bij ho, geen rare capriolen enkel wat in de knoop met zijn eigen benen
Ook dat in twee richtingen gedaan en dan maar gestopt
Blijkbaar heb ik opnieuw een paard met een hele moeilijke rechterkant maar dat is dan toch 1 ding dat niet nieuw is
Wij zijn binnen koffie gaan drinken, Duke mocht nog wat spelen in de bak en op de terugweg naar huis was hij heel flink.
) en die heb ik gisteren nog even snel snel achter elkaar gezet:
Die stapritjes achter Dexter aan waren ook leuk, maar daar had ik gewoon ook geen gekte verwacht (want Dexter is er bij). Heb er nu echt heel veel zin in gekregen
Zal nog wel moeilijk worden maar we kunnen dit
Binnenkort komt bokker Stral nog wat helpen, ook heel veel zin in