de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:24

Hier morgen voor het eerst bos in met ander paard. We gaan ook gelijk direct wat sloten springen. Het begint echt al een jacht paardje te worden!! Gisteren met de hand naar het bos om sloten te springen. Ik hoef niks meer te doen als ik hem voor een sloot zet. Hij springt hem direct vrijwillig!! Topper!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:27

Na de 4-jarige competitie ga ik ook met George naar het bos, ik ben zo benieuwd hoe hij dat vindt. Ik ga geen sloten springen, maar wel lekker door het bos rijden. Ik ben heel benieuwd! :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:59

Jullie zijn allemaal zo ver en ik heb vanmiddag de eerste galop gedaan :=
Maar wauw, wat een heerlijke gangen heeft ze <3 <3

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:19

Niet gaan vergelijken hoor JudArthos, iedereen heeft zijn eigen tempo ;-). Heerlijk dat ze zo fijn is. Haar achterhand nog steeds helemaal goed?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:30

Precies, iedereen zijn eigen tempo! Ik doe wel heel stoer, maar die van mij is ook nog zo groen als gras. :D

Maar van veel doen leert hij. :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:06

IK ben met GO ook al in het bos geweest meerdere keren, met Gino alleen klein stukje buiten die is gewoon nog niet zo ver. Idd paard (en ruiter) zijn eigen tempo :P

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 20:45

So Daantjuh, heftig zeg. Iig fijn dat ie er niets aan over gehouden heeft en ook weer braaf op de trailer ging.

Ik heb gisteren weer wedstrijd gereden. 2 weken geleden stond ze nog op de kliniek voor een hoefontsteking en gisteren loopt ze gewoon even naar een 1e plaats met 205 punten! Wat een heerlijk beest is het toch. De hele week op stel gestaan door de vorst en het is gewoon opstappen en wegrijden.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:30

Ik kon het helaas nog niet opbrengen om in het topic mee te delen, maar helaas heb ik mijn lieve Garola te koop staan.. Ik ben gewoon te onervaren en te onzeker om haar door te rijden, en wil niet aanmodderen. Hopelijk krijgt ze snel een leuke baas die er zo mee weg rijdt!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:17

Ow... wat jammer, Ketly. Zou het echt niet lukken, ook niet met intensieve begeleiding van iemand met veel ervaring met jonge paarden?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:18

Gefeliciteerd Lizzy! Klinkt inderdaad heel fijn!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:51

_Anneruth schreef:
Niet gaan vergelijken hoor JudArthos, iedereen heeft zijn eigen tempo ;-). Heerlijk dat ze zo fijn is. Haar achterhand nog steeds helemaal goed?

Jep ze gebruikt haar achterhand zo fijn nu! Geen stijve pas meer gezien :)

@Ketly wat jammer zeg! :(

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:20

Gisteren Goofy mee genomen naar de oefendressuur bij ons in de manege. En wat was hij braaf! Hij liep de ring binnen alsof hij nooit anders gedaan had! Goofy is trouwens wel een echte grappenmaker, ik kreeg hem niet goed de bocht door en wat doet hij? Hij stapt zo over het hekje heen :+ en omdat niemand het hekje weer even kwam open maken stapte meneer ook maar weer terugover het hekje de ring in _O- we hadden mooi 175 punten en ik was super blij!

Afbeelding

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:27

Knapperd zeg Goofy! Welke afstamming heeftie?
Leuk debuut :D

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:36

Alizeetje schreef:
Knapperd zeg Goofy! Welke afstamming heeftie?
Leuk debuut :D

Onbekend x onbekend. Helaas, misschien dat we nog opzoek gaan naar zijn afstamming. Hij kan echt verschrikkelijk goed bewegen dus is het jammer dat we niet weten wat de afstamming is..

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:44

Och beter goed bewegen dan goed op papier! En het is toch een ruin. Ziet er een knapperd uit!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:21

Super, JudArthos!

Wat goed van Goofy! Ik snap wel dat je op zoek wilt naar de afstamming, daar ben je dan toch nieuwsgierig naar, zeker als ze ook nog wat kwaliteit laten zien.

Ik heb Gideon weer kunnen longeren, hopelijk blijft de winter nu weg en kunnen we weer op gaan pakken.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:43

Mijn (volgens het KWPN nu 4 jarige) 3 jarige Gilly-Gail heb ik begin van deze middag voor het eerst sinds maanden weer onder het zadel bij haar amazone gezien. Doel was om foto's te maken voor de verkoop. Ik heb zelf haar moeder die een heel stuk kleiner is en precies mijn maat is. Gilly is inmiddels rond de 174m en dat is voor mij te groot, maar voor haar amazone had ze zelfs nog een stukje groter mogen zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:08

Diane65, Die is inderdaad niet aan de kleine kant, haha. Ziet er netjes uit!
Brandje_04, Super van je eerste oefenwedstrijd! Top!

Gio ook even aan de longe van de week toen het hier zo heeft gevroren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:27

Ze lijkt helemaal niet zo groot Diane!

Lekker dier Gerenger :j

Ik heb vandaag weer gereden, was al week geleden, maar Gup was nog steeds braaf. Na het longeren direct naar de grote bak gegaan, dat was wel even spannend en leverde wat spanning en gestuiter op, maar aan het einde toch wel weer heel fijn! Zelfs voor de grap al een keer een wisseltje meegenomen. Die gaan nog wel in tweeen, maar dat komt vanzelf wel goed :+

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:39

ik heb hier al wel foto's van Gogo gespamd maar nog niet van Gino. Gino is qua karakter net wat meer een bloedpaardje dan Go en had qua rijden wat meer tijd nodig dan Go om alles te verwerken. Vandaar nog nooit echt op de foto gezet. Vandaag konden we een spiegelreflex lenen en scheen de zon prachtig. Onder het motto "ze moeten alles een keer leren" ook eens in de bandages gezet.

Gino is een (voorlopig nog hengst van Westenwind x edison) hij is echt net pas 3,5 en heb hem in eind december zadelmak gemaakt. Ondertussen zijn er wolfstandjes getrokken en gaat ie het allemaal steeds beter snappen. Hij meet nu 1.65 en zijn billen staan hoger dan de schoft dus nog niet klaar :P (ik ben 1,75)

Afbeelding

Afbeelding

voor de liefhebbers nog een aantal in link
http://i354.photobucket.com/albums/r405 ... kwgwtg.jpg
http://i354.photobucket.com/albums/r405 ... rcf7xx.jpg

zo zag hij er uit toen hij net bij ons kwam (eind november) en kwam toen groen van de fokker vandaan.
http://i354.photobucket.com/albums/r405 ... 7zky0i.jpg

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:10

Ik kon gister weer wat doen, dus ben maar begonnen met longeren. Oei.. hij was fris genoeg. Ik weet nog niet hoe ik dit aan ga vliegen met het oppakken van het rijden. Eerst nog even longeren en dan erop of.. Vanavond maar even zien.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:40

Vandaag eindelijk weer iets kunnen doen in verband met het weer, had eigenlijk een les op de planning staan met George op de club. Ben afgelopen dagen zo ziek als een hond geweest dus weinig aan hem gedaan. Vandaag laadde ik hem in (superbraaf), daar uitgeladen, gepoetst en opgezadeld, opgestapt (na meer dan 2 (!) weken niet gereden te hebben), hij gaf één bokje en daarna gaf hij geen kick meer. Man, wat is dat dier braaf zeg. Halfuur lang heerlijk rond kunnen sturen, hij was onder de indruk maar gedroeg zich voorbeeldig. Hoe gaaf is dat? Gewoon mijn 3,5 jarige tweede keer op vreemd terrein, waarvan eerste keer onder het zadel, gewoon opstappen en wegrijden na 2 weken niet rijden. Wat een plezier heb ik nu al van dat dier!
<3 <3

Nu kruip ik maar snel weer m'n bed in. Helaas nog steeds ziek, koorts, enzo. Heb het al vier dagen flink te pakken. %) Maar deze ervaring neemt niemand mij meer af! Heerlijk! <3

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:18

Dat is ook fijn, Picassox!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:52

Ja, heerlijk! Ik heb ook 2 weken niet op George gezeten.

Als ik jou was zou ik inderdaad lekker paar keer longeren, maar dan toch het wagen om er weer op te gaan zitten, want anders wordt de stap alleen maar groter. Tenminste, dat had ik wel toen ik George gister uit zijn stekker zag gaan en zag hoe fris hij was... Dan kun je er beter maar na wat longeerwerk er meteen op. Succes met hem Anneruth! :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:59

Gisteren eindelijk weer eens thuis kunnen rijden. Bodem was super te rijden.
Phoebe even aan de longe gedaan, maar na 3 rondjes draven ging ze uit haarzelf stappen. Dus toen maar opgestapt.
Opstappen was nog even een probleem. Elke keer als ik op het krukje stond wilde ze weglopen, draaien enz enz. Dus na 3 x het krukje te hebben verzet was ik het even zat en kreeg ze een flinke pets tegen haar buik. Vond ze het leuk om even op haar achterbenen te gaan staan >;)
Krukje weer neergezet en nog even toegesproken dat ze toch echt moest blijven staan. Wat ze dus ook deed. Kon rustig opstappen, geen pas verzet. Pas toen ik been gaf stapte ze weg. *\o/*

En met rijden was ze ook weer superbraaf. Heb alleen nog veel moeite met aangalopperen. Ik kan moeilijk doorzitten en dan reageert ze niet altijd gelijk op m'n been. Ziet er heel "beginnerachtig" uit :+
Ik probeer dan niet te lang te galopperen, maar wat vaker het aangalopperen te herhalen.

Iemand misschien nog tips?