Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirltjuh schreef:Ik vind dit een heel leuk topic om te volgen en ben het met veel dingen ook met Dees eens..
Even een voorbeeld: Wij verkochten een aantal jaar geleden een merrie voor 75 000 euro en die werd ook niet op de foto gezet aan de hals en rug hoor.. Het betrof hier een 5jarige merrie die een jaar in de sport liep, wel een stuk meer foto's van de benen enzo natuurlijk..
Maar zo hebben we hier ook al mensen gehad die kwamen kijken voor een merrietje van 4000 euro en die ze helemaal gekeurd wilden, incl hals en dergelijke en dat merrietje loopt nu 80 a 90 cm, en dan gaat ze 1x in de 2 maanden op concours.. Ja sorry maar dat vind ik gewoon hartstikke belachelijk...
En dan snap ik wel dat er hier mensen zijn die eens bij de neus genomen zijn e.d. maar als je een paard hebt waarbij je redelijk regelmatige resultaten kunt vinden, dan weet je toch ook dat die niet iets gek ernstigs mankeert? Want dan had je heus wel een tijd geen resultaten kunnen terugvinden, nietwaar?
Cowgirltjuh schreef:Nee Tita: 75.000 euro!
Tsja ik vind het persoonlijk belachelijk.. Keuring voor dat beestje was 1250 euro, terwijl er resultaten van 1jaar bij waren en de keuring totaal uit verhouding is tov het gebruikersdoel.. Zelfs de meeste ongezonde paarden kunnen 1x in de 2 maanen wel 80 cm springen hoor..
En bovendien: een paard dat echt wat mankeert in de rug en hals toont dat vaak ook tijdens het rijden/springen.. Misschien niet duidelijk genoeg voor een leek, maar toch..
Dees schreef:Wat maakt het nou uit op je topruiter bent of niet?We hebben hier vandaag natuurlijk ook uitsluitend te maken met topamazones en topruiters met reële kans op deelname aan internationale evenementen
Cowgirltjuh schreef:Tsja MyWishMax: dat noem ik gewoon pech hebben dan.. Nouja zo cru bedoel ik het niet, maar er zijn ook genoeg dingen die ze 'later' na het goedkeuren ook gewoon kunnen krijgen en er daarom geen last van moeten hebben.. In dit geval heb jij dus gewoon ontzettend ongeluk gehad.. MAAR: een paard met KS zal vaak wel heftig reageren als hij tijdens de klinische keuring eens hard op zijn rug gedrukt wordt.. En als er tijdens de keuring een paard heftig reageert op die reactie in zijn rug, DAN snap ik dat er verder naar word gekeken, maar als die dat niet doet, tsja dan zou ik mij niet meteen zorgen maken..
Idd Vonneke; zo hebben wij hier in de straat ook een 10j hengst staan die ze voor 10 000 kochten terwijl hij succesvol 1m35 liep op dat moment, hij had een kleine opmerking aan de halswervel maar het paard had daar nooit last van getoond.. Ondertussen loopt dat paard succesvol 1m50 met een young rider, enne: hij is nog steeds gezond...
tita schreef:Nouja ik snap die mensen wel
Mijn merrie had PROK in 2010 gehaald en toch liet ik haar in 2011 helemaal overnieuw keuren.
Volgens de arts is de sportkeuring ook zwaarder dan de PROk...volgens anderen niet...ik laat me daar niet overuit.
Wilde elke euro besteden aan een gezond paard, en ja ze kan nu wel wat hebben maar ik heb een gezond paard gekocht.
Iig in haar rug en hals wat voor mij zo belangrijk is.
Weet nog wel dat wij een Mondriaan te koop hadden ..beestje had nog niks gedaan volgens mij was de vraagprijs iets van 8500 euro. Ging helelmaal op de foto..afgekeurd vol met botsplinters. Verwacht je ook niet ze was daar geboren en er was in die 3 jaar niks gedaan