Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:05

SaSalover schreef:
Hee, mag ik mij misschien melden? :)

Tuurlijk! Zeg het maar, what are you looking for? :D

SaSalover

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:12

Nou ik ben Tessa :D 12 jaar jong, 6 jaar rijervaring, F11 niveau, zoek een paard rond de 160, aangezien m'n moeder ook gaat rijden. Die heeft vroeger heel veel gereden, dus die kan ook goed rijden. Ik ben de gene die er het meest op gaat rijden, maar meer als ik niet kan, dat me moeder dan gaat. Ik wil zeker wedstrijden rijden! Dressuur, maar vooral springen. Ik wil wel verder komen zeg maar. Maar natuurlijk wil ik lekker kunnen buitenrijden met vriendinnen, een lekker ontspannen betrouwbaar paardje. Hij komt op een weiland met andere pony's, en zal daar 24/7 staan. (wel schuilstal) Liefst prijsklasse tussen de 1000 en de 4000 euro. Niet te oud! Tussen 4 en de 10.

Ik hoop dat ik niet te veel eisend ben :D

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:13

Paddenpad, ik ben niet helemaal duidelijk geweest, wij zijn beiden voornamelijk recreatieruiters en het eventing zal meer af en toe een keer een oefenparcors of een amateurswedstrijd worden. Als je serieus eventing wedstrijden wil doen zijn de genoemde rassen inderdaad niet geschikt nee. Als je af en toe een concoursje wil springen kan dat best als het paard maar van jongs af aan juist beleerd is. Ik heb 5 jaar in Engeland gewoont en daar wordt met de kleinere 'fijnere' Clydesdale ook eventing gedaan welliswaar in lage amateursklasses. Het belangrijkste is dat we gewoon lekker kunnen rijden en dat ik me veilig voel. Als dat kan met een paard wat ook geschikt is voor eventing zou super zijn :j.

Pietje 123, Snelheid is in het cross onderdeel idd belangrijk en dan valt een koudbloed al af maar ja, we zijn met zijn tweetjes en we zullen voornamelijk door het bos en over het strand banjeren :-). En die snelle paarden ga ik ook niet op zitten := .

WimBinChes, budget is nog lastig te bepalen omdat wij in augustus ook gaan trouwen (wat een vermogen kost... Daar kunnen we een leuk paard van kopen maarja prioriteiten he := ....). Het budget zoals het er momenteel uitziet ligt rond de €2000 maar voor het juiste paard kan dat aangepast worden. Ik krijg graag meer informatie over het paard als dat kan?
Voor een shire of een clydesdale zou het budget hoger liggen omdat we daar een zee van spullen voor hebben liggen...

Ik vind het in ieder geval leuk om hier mee te praten en ervaringen van andere mensen te horen. Het paard dat wij willen bestaat wel, we hebben al een 12 jarige ruin gereden M springen en M dresuur, superbraaf en die vonden we allebei erg leuk, maarja die liep niet rad dus dat ging over. Ze bestaan wel maar het is even zoeken in het enorme aanbod!

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:16

hallo, ik kom me ook even melden.
Wij zijn op zoek naar een veulen of 1-jarige. KWPN-er dressuur gericht. Geslacht en kleur zijn niet belangrijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:18

Wij hebben een veulen en een jaarling, volle broers, uphill x sonique

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:19

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:21

Antoinetje: maar niet alle warmbloeden zijn snel in de zin van sensibel :) kijk eens naar een Gelders paard. Meer massa en bot, werkwillig karakter en veelal niet super sensibel, maar wel snel genoeg voor eventing ( op amateur niveau dan welteverstaan). Het zijn vaak geschikte gezinspaarden :j maar ik kan ze niet allemaal over 1 kam scheren, er zit natuurlijk ook wel eens een vlugge tussen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:26

Dan is valt ze buiten je budget helaas.

Mochten andere opzoek naar een 9 jarige fijne allround merrie, braaf van karakter. Ik weet een leuke van Now or NeverxRex Magma. Prijsklasse 4-5

Ik ben alweer 2 tegengekomen die aanspreken. Gaan we ook maar eens achteraan. Kijken of dat wat is en of we er dan uit kunnen komen :D

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:26

Ik heb ook voorgesteld om voor een Gelder te gaan kijken, ik vind dat namelijk ook erg mooie paarden. Heb ook naar fokkers gezocht maar nog niets gevonden (als iemand tips heeft hoor ik het graag). Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik nog niet echt actief gezocht heb ;-).

In een ideale wereld zouden we 2 paarden kopen maar eerst even trouwen dan zien we wel verder :-)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:29

Ik heb een goede Gelderse te koop, maar die gaat toch wel ruim over je budget heen...

Op de site vh KWPN staat een verkooplijst met alleen maar Geldersen. Bij Regio's - Gelders Paard - Verkooplijst :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:32

Ok ik zal er van de week eens op kijken. En het budget is een richting hoor, voor het juiste paard kan zeker meer geld worden vrijgemaakt. Bereden Shires vind je ook niet onder de €3500. Ik ben alleen voorzichtig met uitspraken over het budget ivm de bruiloft :-).

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:57

Pletje123 schreef:
jolanda20 schreef:
Vandaag is bon getraind door een andere ruiter om haar meer bevestigd te krijgen...
Jeetje wat kan die meid rijden!! Eerlijk en vriendelijk!! Bon liep super gaaf!!
Volgende keer maken we nieuwe films!!!

Dat verbaasd me niets :) volgens mij is het een heel leuk dier!

Ze wordt nu min. 2x in de week door haar getraind. En leuk dat bon het vind!! Wat schouderbinnenwaarts voor de gein gepakt.. en hoppa!!
Enne... mooi voorwaarts, neerwaarts!! Ze kan het wel!! Nu ik nog!!

Zolang ze nog op mp en sp staat.. dan is ze er nog..

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:00

SaSalover schreef:
Hier staan er een hele boel voor je :D
http://www.sporthorses.nl/tekoop/paarden/

haha, ik heb ze allemaal al bekeken.

stef schreef:
Wij hebben een veulen en een jaarling, volle broers, uphill x sonique

foto?

Zjakira_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:46

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:52

Oeeehh een contango!!!

Ben benieuwd naar het prijskaartje!!

Zjakira_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 00:05

Er stond op hun site "hogere prijsklasse" maar geen echte prijs dus haha.
Maar hij is wel echt moooooi!!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 00:24

Antoinetje, misschien kan je ook in de richting van een jachtpaard denken? Die zijn vaak vrij nuchter, volgens mij (al verschilt dat natuurlijk per paard).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 06:04

Hebben we idd ook aangedacht, die paarden zie je in Engeland (hebben we jaren gewoond) heel vaak. Ik ben ze in Nederland nog niet echt tegen gekomen maar heb dan ook echt niet gezocht..
Nu eerstmaar eens aan het werrk!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 06:35

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 06:37

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:48

@FuegoJoy : jammer dat hij binnen de regio gestald moet blijven, anders had ik zeker interesse! :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:49

De contango vind ik erg leuk.

Vind wel heel vaak dat paarden niet fijn voorgesteld worden op de foto of film. Jammer, want dan haak ik al heel snel af. ( heb daarom ook het liefst jonge dieren die net zadelmak zijn of nog moeten worden. Dan weet ik zeker dat het netjes gaat :o Al zou ik nu niet meer zelf doen, dan zou ie naar mijn vriendin en die heeft meer ervaring en is net zo fijn!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:06

WinBinChes schreef:

Vind wel heel vaak dat paarden niet fijn voorgesteld worden op de foto of film. Jammer, want dan haak ik al heel snel af. ( heb daarom ook het liefst jonge dieren die net zadelmak zijn of nog moeten worden. Dan weet ik zeker dat het netjes gaat :o Al zou ik nu niet meer zelf doen, dan zou ie naar mijn vriendin en die heeft meer ervaring en is net zo fijn!

Ik heb dat ook, als een paard niet mooi op de foto staat oid haak ik ook snel af.
Als wij de veulens weer gaan verkopen zorg ik tegen die tijd dat er een fotograaf is langs geweest, dan heb je gewoon kwalitiatief goeie foto's en merk dat het dan ook sneller, makkelijker verkoopt :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:46

WinBinChes schreef:

Je hebt helemaal gelijk. Pff wat wordt dat paard vreselijk voorgesteld. Zonde. Maar ja, kan het nog wel een fijn paard zijn.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:50

Over die Contango hebben we het een paar pagina's geleden gehad. Hij moet meer dan 25,000 opbrengen ;)