Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:25

ik had vandaag les
staat er een meisje met haar mama en de mama wilde niet binnen
ik was aan het uitstappen en leerkracht was aan het helpen opzadelen voor de volgende les (groepsles)
ik zeg vriendelijk: "je mag binnen komen hoor, hij gaat je niet opeten"
de moeder: "eten die mensen dan?"

zo bedoelde ik dat nu ook weer niet }:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:31

chalinka schreef:
ik had vandaag les
ik was aan het uitstappen en leerkracht was aan het helpen opzadelen voor de volgende les (groepsles)

_O- Raap me op!
Sommige mensen... :=

Nuriana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:45

Haha! Wat een leuk topic!

Ik blijf meelezen :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:28

Haha, ik loop stage op een stal die ponykampen/buitenritten etc. organiseert en er is nu een introductie kamp van de 3e klas vmbo/havo.. nouuu echt hoor, ik lig soms helemaal dubbel om die meiden _O- De helft had nl nog nooit op een paard gezeten :+

Met de pony's uit de wei halen:
Zij: ''Mevrouw, kunt u even helpen want het lukt niet met dat.. ding! Want hij doet de hele tijd zijn kop naar beneden!'' (halster omdoen)
Ik: '' Dan moet je zeggen dat 'ie moet gaan zitten, dan luistert hij wel en lukt 't!''

Meisje brult keihard ''ZIT!!!'' tegen de arme pony en komt er dan achter dat 't een grapje was.. dat gezicht van d'r!! _O- _O_

Oja, en er was een meisje dat doodserieus vroeg of paarden ook een winterslaap houden.... :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:40

UMayDream schreef:
Oja, en er was een meisje dat doodserieus vroeg of paarden ook een winterslaap houden.... :D

Wist jij dat dan niet? Paarden graven ieder najaar een hol, en dat bekleden ze met hun uitvallende zomervacht. Ook leggen ze een voorraad hooi en gras aan zodat ze wat te eten hebben wanneer ze tijdens hun winterslaap wakker worden.
En in het voorjaar komen ze weer te voorschijn en hoeft hun ruiter dus alleen in voorjaars- en zomerweer met het paard aan de gang. In de winter is dat veel te zwaar, daarom houden paarden ook een winterslaap.

Het enige paard dat geen winterslaap houdt is het paard van Sinterklaas. Maar dat is een gastarbeider.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:41

Koper schreef:
UMayDream schreef:

Wist jij dat dan niet? Paarden graven ieder najaar een hol, en dat bekleden ze met hun uitvallende zomervacht. Ook leggen ze een voorraad hooi en gras aan zodat ze wat te eten hebben wanneer ze tijdens hun winterslaap wakker worden.
En in het voorjaar komen ze weer te voorschijn en hoeft hun ruiter dus alleen in voorjaars- en zomerweer met het paard aan de gang. In de winter is dat veel te zwaar, daarom houden paarden ook een winterslaap.

Het enige paard dat geen winterslaap houdt is het paard van Sinterklaas. Maar dat is een gastarbeider.

Weer wat geleerd!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:42

_/-\o_ :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:45

Ook heb je nog de paarden die migreren naar een warm land tijdens de winter, net zoals sommige vogelsoorten: de trekpaarden.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:47

Koper schreef:
UMayDream schreef:

_O-
Zo leer je nog 's wat :Y)

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:53

Er was laatst een kinderfeestje op de manege, zegt een van die meisjes: 'Wanner gaat dit paard weer naar de manicure? Mogen haar nagels van haar moeder wel lang groeien? Van mijn moeder mag ik dat niet.' Zegt ze vervolgens tegen het paard: 'Ik zou je nagels rood lakken, dat staat vrolijker dan deze saaie kleur! (de hoeven van het paard zien er trouwens prima uit, is net naar de smid geweest.)

Of van die beginners die met de teugels op neer klappen omdat ze dat op tv hebben gezien :+

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:10

UMayDream schreef:
Haha, ik loop stage op een stal die ponykampen/buitenritten etc. organiseert en er is nu een introductie kamp van de 3e klas vmbo/havo.. nouuu echt hoor, ik lig soms helemaal dubbel om die meiden _O- De helft had nl nog nooit op een paard gezeten :+

Met de pony's uit de wei halen:
Zij: ''Mevrouw, kunt u even helpen want het lukt niet met dat.. ding! Want hij doet de hele tijd zijn kop naar beneden!'' (halster omdoen)
Ik: '' Dan moet je zeggen dat 'ie moet gaan zitten, dan luistert hij wel en lukt 't!''

Meisje brult keihard ''ZIT!!!'' tegen de arme pony en komt er dan achter dat 't een grapje was.. dat gezicht van d'r!! _O- _O_

hahahhaha _/-\o_

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:51

Magrathea schreef:
Haha jaaa want een paard kan toch alleen maar vooruit? :?
Oh beginnen we over Belgen? Botten, tok, wandelen, stappen, niet lopen in de stalgangen! (Huh, nee, niet rennen dus :+ )

Segsegseg :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:52

Lopen is ook heel irritant ja. Ik oppassen bij mijn neefje en nichtje, dus ik zeg: We gaan lopen naar de supermarkt. Zetten die kinderen het ineens op een rennen....

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:58

Koper schreef:
Ook heb je nog de paarden die migreren naar een warm land tijdens de winter, net zoals sommige vogelsoorten: de trekpaarden.

:') _/-\o_ goed gevonden! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:03

Magrathea schreef:
chalinka schreef:
ik had vandaag les

_O- Raap me op!
Sommige mensen... :=

ik had mij omgedraait en kei hard beginne lache echt waar
gisteravond stuurt leerkracht nog een sms om te vragen waarom ik zo moest lachen _/-\o_

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:41

Sms jij met je leerkrachten? :P

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:55

Ik was op de middelbare school nogal een buitenbeentje, werd ook wel gepest. En ik had natuurlijk een paard, maar dat is geen sport en heel makkelijk want het paard doet alles. Die opmerking kom je in dit topic genoeg tegen.

Maar toen..... gingen we als dagje uit.... paardrijden! Ik werd op een giga groot paard gezet, ik had echt power onder mijn kont. Dus ik dacht... wacht maar. En ik showen met dat beest, mooi aan de teugel en dan lekker mooi hoog opgooien in draf. Die mutsen keken echt zo van WTF? Echt, met hun mond open naar me kijken, en zelf als een schlemieletje rondhobbelen en amper kunnen blijven zitten. Ghehehe.
Eat your heart out!

Nuriana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:02

Bo_Cassey schreef:
Ik was op de middelbare school nogal een buitenbeentje, werd ook wel gepest. En ik had natuurlijk een paard, maar dat is geen sport en heel makkelijk want het paard doet alles. Die opmerking kom je in dit topic genoeg tegen.

Maar toen..... gingen we als dagje uit.... paardrijden! Ik werd op een giga groot paard gezet, ik had echt power onder mijn kont. Dus ik dacht... wacht maar. En ik showen met dat beest, mooi aan de teugel en dan lekker mooi hoog opgooien in draf. Die mutsen keken echt zo van WTF? Echt, met hun mond open naar me kijken, en zelf als een schlemieletje rondhobbelen en amper kunnen blijven zitten. Ghehehe.
Eat your heart out!

:D :D :D

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:46

Nog 2 uitspraken van m'n moeder:

*Paard in middendraf: "Ohh hier zag je duidelijk die middengalop" (was geen verspreking :'))
*Laat hem nog eens zo naar binnen wijken (schouderbinnenwaarts :'))

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:57

Ik ben een paar jaar terug in de zomer op de Ginkelse Hei gaan rijden. Op een haflingertje. We hadden erg veel last van dazen dus wij smeerden de paarden altijd in met Hertshoornolie. Maar we hadden gewoon een fles, geen spray dus met een kwast wat van die zooi over paardje heen gekwast, krijgt ie wat strepen van.
Kom ik op de hei een vrouwtje tegen, met hond die graag achter Haffie aan wilde, dus die zegt:"goh, dat is ook een mooi paard, wat voor ras is dat?" Dus ik zeg "een Haflinger." "Oooh zegt ze, mijn dochter heeft ook een haflinger maar die heeft een hele andere kleur, deze heeft zo'n apart kleurtje, hoe is hij gefokt?" Wist ik niet want hij was niet van mij, en hij was wel wat licht van kleur maar niet echt bijzonder ofzo. Dus ik gezegd weet ik niet, maar het is echt een volle haflinger. Zegt ze doodleuk:"Dan ga ik dat eens op die stal vragen, want ik vind het toch wel leuk die donkere strepen, miss wel leuk om met de merrie van mijn dochter te fokken". Ik heb haar maar uitgelegd dat dat strepen olie waren, maar toen ik wegreed kon ik me toch niet inhouden en moest ik er stiekem om lachen :D

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:03

Altijd leuk, die mensen met 'kennis'.
Sannanasje, hoe vind je de 'Fries' in mijn profiel? -proest-

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:40

zoiets had ik zelf ook, bij iemand die ik vaag ken(vriendin van vriendin), stond er een nieuw paard in de wei. een Grullo. dus ik kwam haar een tijdje later tegen en ik vroeg of ze een nieuw paard had, vroeg ze welke? ik zeg ja die Grullo.

maar ze had geen Grullo, bleek het een schimmel jaarling te zijn:'). tja... dat kon ik uit de verte niet zien hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:11

Sting schreef:
Sms jij met je leerkrachten? :P

ik bedoelde lesgever in het paardrijden ;)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:25

Wat ik nu ga vertellen is niet echt een veronderstelling, maar meer een gebeurtenis.. Oh, en 'tis met een Belg. :D

Paar jaar terug ben ik op vakantie geweest naar België. Ik wilde daar per se paardrijden, omdat ik het anders véél te veel zou missen. :o Dus ik nam een privélesje op een manege in de buurt van ons vakantie park...

*Ik moest afwenden en op de AC lijn gaan staan*
Instructrice: "Wie van jullie staat er met zijne voeten op de streep?"
Ik: "Niemand"
Instructice: "Ah jaa èh, zegg. Kijk ens goe?"
*Ik snapte er niks van. Níemand stond op die AC lijn.*
Ik: "Ik weet het niet, mevrouw."
Instructrice: "Maar uwe voete dan? Ge zweeft toch boven die streep èh?"
Ik: "Eh..." (jaja, je kon me óprapen. En dat arme mens snapte er natuurlijk niks van, want mensen zweven, ah jaa èh, zegg? :'))

En als je 'm niet snapt, sorry.. Je had er bij moeten zijn. _O-
Edit: Niks tegen Belgen hoor! :) Maar dit kon ik jullie niet onthouden... :o

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:30

Bo_Cassey, prachtige Fries! Maar die mogen toch helemaal geen witte aftekeningen hebben? :=