Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:32

Dat was een hele grote Gelderse vosruin ;)
Bovenstaande is een merrie ;)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:51

Ja die met veel wit. 1.68 is voor mij te klein.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:53

GJ9 schreef:
Adin schreef:
Jawel dat is geen enkel probleem. Maar dan zie ik de reis naar limburg nog niet zitten. Het Moët iets dichterbij

Ik vermoed dat je nog steeds niet die stal hebt gebeld die ik je tipte. Hij heeft een hele mooie brave ruin van 1,80 groot, maar nou waren er kijkers, weet niet of die hem genomen hebben.
Ik raad je echt aan op zo'n manier te zoeken, betrouwbare handelaren als hij houden niets achter, en je kan vaak meerdere paarden tegelijk zien. Daarbij komen ze ook door heel NL dus een paard laten brengen is vaak ook geen probleem.

Die man bedoel je?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:59

Ja, ik had jou toen gpbt. Is inderdaad een man met een fijne handelsstal, en met een groot netwerk.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:00

Dit is serieus? Je laat een mogelijk leuk paard voor jou, staan omdat het 2cm te "klein" is...
170m is het minimale qua hoogte eis die je hebt...
Paarden groeien ook nog door hè tot hun 7e....

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:10

PaysBas schreef:
Dit is serieus? Je laat een mogelijk leuk paard voor jou, staan omdat het 2cm te "klein" is...
170m is het minimale qua hoogte eis die je hebt...
Paarden groeien ook nog door hè tot hun 7e....

Blijkbaar wel. Mensen zijn al pagina's lang aan het duidelijk maken dat het ene paard van 1,68 het andere niet is. Je kunt er ook een van 1,70 met een hoge schoft hebben, en aangezien je op de rug zit, zit je dan net zo hoog. En dan heb je ook nog stoere paarden met veel front, dat toont weer heel anders dan wat meer horizontaal gebouwde paarden.
Net als dat het ene mens van 1,78 het andere mens van 1,78 niet is, geldt dat voor paarden net zo (ik zit met mijn 1,78 op een paard van 1,60 groot).

Er worden ontzettend veel tips gegeven, Adin negeert die gewoon, dus ik zou m'n energie er niet aan verspillen. Ik vraag me ook af hoe serieus die hele zoektocht genomen moet worden eerlijk gezegd..

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:23

ik negeer het helemaal niet. Ik heb een paard van 1.67 ( in mijn profiel) en dat is echt gewoon te klein. Ik snap dat een mooie forse rondgeribte gelderse groter kan lijken en op zich sta ik daar ook wel open voor maar die merrie oogt bij voorbaat al niet fors.
Ik snap ook dat een hoogbenige spriet van 1.75 ook niet mooi bij mijn postuur staat.

ik bulk niet van de tijd, ik kan niet stad en land af vliegen voor paarden die hoogstwaarschijnlijk wel te klein zijn.
Naast de paarden heb ik een zoontje die ook tijd vergt.
Mijn zoektocht is zeker serieus maar ik vlieg niet naar Limburg voor een 3,5 jarige die me niet aanspreekt en me te jong is. Domweg omdat ik er de tijd ook niet voor heb.

Tuurlijk wil ik graag bellen met die man, maar ik moet ook tijd hebben om er heen te gaan etc etc

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:24

De grote in mijn profiel was 1.74 en stevig. Ik vindt dat een mooi plaatje. Daarom vind ik gewoon dat het niet veel kleiner moet.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:26

Ik kan je verzekeren dat die merrie fors genoeg is. Er zit een grote man op, en die merrie was daar op de foto een paar jaar jonger zoals je kan lezen, dus die zal nog flink uitgedijt zijn. Ik ken de hengst, en die vererft echt geen barbiepaardjes :)

En die 1,68 zal vast haar maat bij stamboekopname zijn, dus ik denk ook niet dat dat nog klopt.

Wie je belt en of je gaat moet je echt helemaal zelf weten. Maar ik snap dan niet dat je zegt dat er niets te vinden is, want daar moet je wel wat voor doen. Er is zat te vinden.
Laatst bijgewerkt door GJ9 op 09-11-11 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:27

Waarom zit iedereen zich hier met de keus van een paard van een ander te bemoeien?
Dat irriteert me mateloos aan dit topic!

Als je op zoek bent naar een paard, heb je een bepaald type paard in je hoofd, althans, dat heb ik en ik ga ervan uit dat bijvoorbeeld Adin en Nathe die ook hebben. En dat is niet altijd uit te leggen aan een ander.
Degene die op zoek is naar een paard moet iets hebben met een paard. het mooi vinden, er een goed gevoel bij hebben. Het helpt niet als anderen zeggen dat zij dít of dát paard moeten kopen omdat zij het toevallig mooi vinden.
Simpelweg omdat de koper er zelf misschien helemaal niet achter staat.

Waar zij waarschijnlijk meer aan hebben, en ik ook, is een tip voor een paard, dat misschien nog niet op marktplaats staat, van een kennis, een fokker of iets dergelijks. of goede ervaringen met fokkers/handelaren. MP en SH kunnen we zelf wel uitpluizen.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:28

en die man is ook echt te groot, vind het plaatje niet mooi. En daar ben ik dus ook bang voor bij mezelf.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:31

@adin hoe groot was dat eerste paard in je profiel?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:37

1.67, dat is Joey. Heb ik nog maar is met pensioen :)
maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toen nog geen overtollige zwangerschapskilo's had.
Heb nu helaas 10 kg extra, ik lijk dus (nog wat) forser en dat staat gewoon niet mooi.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:38

driebergen schreef:
Waarom zit iedereen zich hier met de keus van een paard van een ander te bemoeien?
Dat irriteert me mateloos aan dit topic!

Als je op zoek bent naar een paard, heb je een bepaald type paard in je hoofd, althans, dat heb ik en ik ga ervan uit dat bijvoorbeeld Adin en Nathe die ook hebben. En dat is niet altijd uit te leggen aan een ander.
Degene die op zoek is naar een paard moet iets hebben met een paard. het mooi vinden, er een goed gevoel bij hebben. Het helpt niet als anderen zeggen dat zij dít of dát paard moeten kopen omdat zij het toevallig mooi vinden.
Simpelweg omdat de koper er zelf misschien helemaal niet achter staat.

Waar zij waarschijnlijk meer aan hebben, en ik ook, is een tip voor een paard, dat misschien nog niet op marktplaats staat, van een kennis, een fokker of iets dergelijks. of goede ervaringen met fokkers/handelaren. MP en SH kunnen we zelf wel uitpluizen.

Omdat het een openbaar toppic is? :+ Alleen klopt de titel niet.

Het is namelijk helemaal niet lastig om een paard te vinden. Het is alleen lastig om een paard te vinden als je een eisenlijstje hebt zolang als je elleboog en je wil niet langer dan een uur in de auto zitten.
Laatst bijgewerkt door S_Halley op 09-11-11 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:41

dat was dan wel een fors gebouwd paard, als je zo eentje vind van 170 dan ga je daar zeker goed op staan denk ik! (en als je terug paardrijd gaan al die overtollige kilo's er toch af ;) )
misschien kan je eens testen bij een paard dat vlakbij te koop staat? Dan is het toch al geen verloren moeite :)

Ahja wil je persé een dressuurpaard? Heb bijvoorbeeld een leuke slanke koudbloed staan die ook tof zou zijn om te dressuren! Maar je haalt er natuurlijk geen Z mee ;) We verkopen hem niet maar mss staat het ras je wel aan :)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:41

Adin ik kan je goed begrijpen hoor ik wil ook niet het hele land doorreizen ik wil er nl meerdere keren kijken en als je dan een halve dag in de auto en een tank benzine kwijt en nog niets hebben.
Ik vraag ook om filmpjes dat oudere mensen die een paard verkopen dat niet kunnen oke dat snap ik wel maar zeker de jongeren generatie kunnen allemaal filmen op bijv telefoon het is een kleine moeite.Zo heb ik toch al een beetje een idee.Ik ben gelukkig nog niet heel vaak voor niets gereden.Het verhaal klopte dan wel bij het paard maar dan laat ik me ompraten door derden gelukkig sta ik dan sterk in mijn schoenen en doe het toch niet.Ook een x toen was ze al verkocht m n eigen schuld hoor als je telang wacht.Ik heb net op de verkoopsite van het kwpn 2 leuke gezien gelijk maar gereageerd.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:44

Nathe ik wil geen koudbloed.
ik kan idd een iets kleinere proberen in de buurt maar er is niet zoveel in de buurt.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:45

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:48

Adin schreef:
1.67, dat is Joey. Heb ik nog maar is met pensioen :)
maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toen nog geen overtollige zwangerschapskilo's had.
Heb nu helaas 10 kg extra, ik lijk dus (nog wat) forser en dat staat gewoon niet mooi.

Ik heb het plaatje bekeken in je profiel en weet echt niet waar je het over hebt.
Plaatje is echt prima :) Je bent helemaal niet te groot/fors voor dit paard maar dit is mijn persoonlijke mening.
Je hebt jezelf zo ingeprent dat het paard groter moet zijn maar 1.67/168 kan makkelijk.
Je zoektocht wordt in ieder geval een stuk gemakkelijker als je die eis bij zou stellen.
Zoals ik in mijn vorige berichtje al gezegt heb ben ik 1.77 en 85 kg. Heb in mijn zoektocht zelfs op een paard
van 1.65 gezeten en ook dat plaatje klopte maar dat was een lekker rond paard. Dus het is maar net wat je wilt.
Je had een prachtig dier van 1.74 maar kleiner kan echt wel.

Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien maar heb ook een tijdje gezocht met een eisenpakket en dat was niet gemakkelijk.
*Ruin (is een merrie geworden)
*Minimaal 1.70 (is 1.68 geworden)
*Zonder stalgebrek (is een luchtzuiger)
De klik was er en ik voelde me vertrouwd bij dit paard en heb er geen moment spijt van gehad. Het is een heerlijk braaf
beestje en dat was eis nr. 1. Nou..........braaf is ze zeker en dat vind ik het belangrijkste.

En wat betreft het reizen. Probeer er een paar op 1 dag te bekijken. Maak een route en ga ze allemaal bekijken. Deed ik ook
samen met mijn vriendin en dochters. We maakten er gewoon een dagje uit van. Heel gezellig :)

Dames.......heel veel succes verder, ik hoop dat jullie snel je droompaard vinden.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:49

Ik neem aan dat kreupel, verreden en ongezond op geen enkel wensenlijstje staat.
toch worden die veelvuldig aangeboden, voor veel geld. dat maakt de zoektocht wel moeilijk.

wat is er mis met een kritische blik? die hoeft zeker niet afgestompt te worden door medelezers, is mijn mening. Logisch dat het perfecte paard niet bestaat. je zal sowieso dingen bij moeten stellen aan je wensenlijstje. Alleen ben ik van mening dat de maker van die wensenlijst daar zelf voor kiezen. Dat bedoel ik te zeggen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:49

Adin schreef:
en die man is ook echt te groot, vind het plaatje niet mooi. En daar ben ik dus ook bang voor bij mezelf.

Misschien is die man wel 2 meter groot en 50 cm breed? :Y)

Soms moet je ook wat verder kijken dan je neus lang is.

Verder sluit ik me helemaal bij Halley aan :)

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:53

driebergen schreef:
Ik neem aan dat kreupel, verreden en ongezond op geen enkel wensenlijstje staat.
toch worden die veelvuldig aangeboden, voor veel geld. dat maakt de zoektocht wel moeilijk.

wat is er mis met een kritische blik? die hoeft zeker niet afgestompt te worden door medelezers, is mijn mening. Logisch dat het perfecte paard niet bestaat. je zal sowieso dingen bij moeten stellen aan je wensenlijstje. Alleen ben ik van mening dat de maker van die wensenlijst daar zelf voor kiezen. Dat bedoel ik te zeggen.

Oke dus alleen positieve reactie's mogen. Zo niet dan ga jij je irriteren. Dan is dat duidelijk :+

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:55

Op de foto in mijn profiel ben ik dus slanker en heb ik superkorte beugels.

Ik denk dat ik me maar terug ga trekken uit dit topic. Ik wordt eigenwijs genoemd en ik wil niet luisteren maar volgens mij geldt dat ook voor sommige anderen die een mening klaar hebben

Zal nog even zoeken om een recente foto van een paard dat ik heb bekeken maar niet gekocht. Dit was een groot paard en toch stond het niet. Dan is mijn huidige postuur ook beter zichtbaar.
zal eerst kijken of ik het aandurf de foto openbaar te maken .......

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:56

mooi :+

nee, zeker mag je andere reacties plaatsen.
maar na 100 x dezelfde reacties heb ik het een beetje gehad.

edit: dit was een reactie op S-halley.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:57

ik heb geen probleem met raad van anderen.
Iedereen mag zijn mening geven en ik zal er zeker een antwoord op geven! Maar of ik er iets mee ga doen, dat hangt van mezelf af natuurlijk.
Nu ik mijn foto van mijn koudbloed zie, denk ik dat ik mss toch maar eens terug ga beginnen rijden op hem. Zit wel wat potentieel in :)

@adin zeker niet weggaan uit dit topic! Ben benieuwd naar de foto :)