Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:37

@adin, zoek je nog steeds wat?
Ik weet nog een leuke vos merrie van 1.75 vlakbij Groningen.
Is van Burggraaf en daarachter duits dressuurbloed, wel een paar keer B springen gestart. Niet veel.
Vrijwel recreatief gereden, erg braaf en makkelijk. Huidige eigenaar heeft eigenlijk te weinig tijd en zoekt
tzt een goed tehuis voor haar. Heeft wel cornage heb ik begrepen.

Ojaaa mijn nieuwe bruintje is toch zoo lief he :D ben er erg blij mee, hoop dat jullie allemaal binnenkort
een leukerd vinden! En let wel, je kunt ook te kritisch zijn! Een perfect paard bestaat niet!

Adin

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:08

ben nog op zoek maar wil absoluut geen paard met cornage.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:52

ben verliefd op een 3 jarige onbeleerde merrie die ook nog (maar) 1.71 is. Ze spreekt me gewoon heel erg aan maar het is natuurlijk totaal niet wat ik zoek.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:14

ok, daar was ik al bang voor, onbeleerd nog wel! haha naja als je een klik hebt, waarom ook niet he?!
Ik was 8jaar geleden ook opzoek naar een leerpaard rond 10jaar en geen schimmel. Kwam thuis met een 4jarige schimmel, en wat heb ik een geweldig paard daaraan gehad!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:16

Adin schreef:
ben verliefd op een 3 jarige onbeleerde merrie die ook nog (maar) 1.71 is. Ze spreekt me gewoon heel erg aan maar het is natuurlijk totaal niet wat ik zoek.

daar mag je mij ook wel de link van geven ;)
aleja tenzij jij haar wil natuurlijk

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:07

Nou dames, heb me paardje ook gevonden. Nou alleen nog gekeurd worden maar daar verwacht ik geen problemen mee. Joepie!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:24

tammiebels schreef:
Nou dames, heb me paardje ook gevonden. Nou alleen nog gekeurd worden maar daar verwacht ik geen problemen mee. Joepie!

Gefeliciteerd! :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:26

tammiebels schreef:

Dat hebben er hier meer geroepen......... }:)

Zal ik je succes of sterkte wensen...... hhhhhmmmmm..... nou vooruit, het eerste, omdat jij het bent :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:01

@ Tammiebels ; Roep dat maar niet al te hard ;)!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:07

hihi nee, is een gevaarlijke uitspraak.

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:14

ik meld me hier ook even aan. hoewel het toch nog een tweetal jaar zal duren voordat ik mij terug een paard aanschaf. we zouden namelijk graag eerst wat verbouwingswerken aan ons huis af krijgen en de weide verder afwerken. dit zou alles samen zo'n 2 jaar duren, maar dan ben ik natuurlijk wel super voorbereid op de komst van een nieuwe schat! kijk er nu al naar uit!!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:03

Mijne wordt volgende week woensdag gekeurd! Ik hoop zooo dat ze goed is. Maar dat is nog lang niet zeker, zoals jullie wel hebben laten zien ;).

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:33

en met een "goed" gekeurde kan naderhand ook nog van alles mis zijn....

@Lets jij ging haar meteen laten PROKen he??

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:55

Ja klopt studiemiep :)

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:56

studiemiep schreef:
en met een "goed" gekeurde kan naderhand ook nog van alles mis zijn....

idd, mijn laatste paard was volledig klinisch en rx goedgekeurd voor de sport. 2 maand later heb ik haar moeten laten inslapen. ze had een hersenbloeding gehad en was daardoor verlamd aan de achterhand.
dat wens ik natuurlijk niemand toe, maar keuren doe ik toch nog steeds, geeft je toch enige vorm van zekerheid :j

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:58

ja inderdaad, je kan dan toch al een paar dingen uitsluiten he.
Het is zijn geld wel waard vind ik!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:05

Er zitten altijd risico's aan, maar als je geen risico's neemt, dan zal het leven maar een saaie boel worden!

Normaal had ik vanavond naar een paardje moeten gaan kijken, maar dit is door omstandigheden uitgesteld naar donderdag.

Mijn instructrice zegt dat ik zeker naar zoveel mogelijk paardjes moet gaan kijken (ze heeft gelijk) maar ik ken mezelf een beetje... en sinds ik de foto's heb gezien ben ik al een beetje verliefd.... maarja, het karakter kan tegenslagen.

Het enige nadeel is dat ik hem waarschijnlijk niet kan proefrijden aangezien hij wel zadelmak is, maar al een hele poos gewoon in de wei staat. dan kan je natuurlijk niet verwachten dat je er zo mee weg rijdt.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:37

Ik ben dan wel geen aanstaande paardeneigenaar, maar ik heb wel twee paarden te koop staan.. Dus voor de geinteresseerden heb ik een 4j zadelmakke Amaroso x Robin des Bruyeres merrie van ong 1m65. Chique ding om te zien, heel braaf en voorwaarts, en leuke gangen erop.
En dan nog een 5j Centauer Z x Donnerschlag merrie, van ong 1m68. Heel braaf, zeker geschikt voor minder ervaren ruiters/beginners. Mag nu L gaan springen en L dressuur.

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:00

@ cowgirltjuh: die zouden me zeker aanspreken moest ik nu direct een paard zoeken, jammer :(

kvroeg me eigenlijk af of mijn eisen beetje realistisch zijn
ik zou later graag een jong paard hebben (maximum 10 jaar en minimum zadelmak) moet braaf zijn, hoeft geen papieren te hebben, wel in orde met chip. moet gewoon (later dus hoeft dit niet te kunnen bij aankoop) in staat zijn een b parcoursje te springen en een b proefje te lopen (we zien wel hoever we komen). mag maximum 1.70m zijn.
nu zou ik een budget voorzien van maximum 3000€. is dit realistisch als je mijn eisen ziet??

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:02

In principe wel hoor hpfan. Voor 3000 euro kan je best uit de voeten als je een 'normaal' paard zoekt.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:54

Ja hoor hpfan.. Maar dan zou ik persoonlijk 1000 a 500 euro bijleggen en eentje kopen die dan net een klets meer kan.. Maar in principe moet ieder paard B kunnen springen en B kunnen dressuren :)

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:12

Cowgirltjuh schreef:
Ja hoor hpfan.. Maar dan zou ik persoonlijk 1000 a 500 euro bijleggen en eentje kopen die dan net een klets meer kan.. Maar in principe moet ieder paard B kunnen springen en B kunnen dressuren :)

wel ik heb nog wat speling, maar ik vind het persoonlijk belangrijker dat ik mijn paard kan laten keuren en na aankoop kan verzekeren dan dat ik dat extra geld in de aankoopprijs steek. of vinden jullie van niet?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:39

hpfan schreef:
Cowgirltjuh schreef:

wel ik heb nog wat speling, maar ik vind het persoonlijk belangrijker dat ik mijn paard kan laten keuren en na aankoop kan verzekeren dan dat ik dat extra geld in de aankoopprijs steek. of vinden jullie van niet?

Aanschaf is eenmalig. Dit soort kosten bedraagt nauwelijks meer dan drie of vier maanden stalling. Dat mag toch niet zo moeilijk bij elkaar sparen zijn.......

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:14

Heb jij je paard dan op een stal van 1000 Euro per maand staan, Ikke :D?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:43

Yelly schreef:
Heb jij je paard dan op een stal van 1000 Euro per maand staan, Ikke :D?

Als keuren en verzekeren je 3000 euri's kost, dan doe je toch echt ergens iets niet goed!