Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:58

Zo, mama heeft gisteren de DA gebeld, als ze hem brengen komt hij eerst langs onze DA, en als hij goedgekeurd word komt hij naar ons, word hij afgekeurd, gaat hij weer terug :) dus ben benieuwd!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:46

@Jotoma: Oh weet je al een leuke naam? Ik vind Felix eigenlijk een kattennaam. :+
@Lioony: Haha, de hang-fase. Wel fijn dat hij zo relaxed en braaf met alles is!
@Studiemiep: Ah wel lief zo'n aanhankelijk paard! :D

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:50

vanochtend was de keuring.
afgekeurd op buig proef |(
de dazen waren haar aan het vervelen en ze mocht de dierenarts niet echt. stond dus niet stil.
Weet even niet wat te doen. Want toen ze 15-30 min later in de wei stond, liep ze weer helemaal goed.
Iemand tips? Herkeuring goed of slecht idee?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:52

Oh jeetje, wat balen! Ik heb geen idee of ik een herkeuring zou doen of niet..
Waarschijnlijk niet omdat mijn ouders dat niet zouden willen.
Maar wat ik in jouw geval zou doen.. :\

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:55

Oh wat jammer!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 15:00

Hm ik zou niet herkeuren.. Die dazen en het niet willen stilstaan zijn wel externe factoren maar ik weet niet of ze de buigproef zo kunnen beinvloeden dat een goed paard er plots door kreupelt..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:15

En je hebt op outdoor concoursen natuurlijk ook vaak dazen, als je paard dan onregelmatig loopt kom je de ring niet eens in..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:23

@ ikke hij is van april 2006, dus net 5 jaar :)
@ Bit; Hij is nu denk ik rond de 1.70-1.72??

@ jasmijn : spannend!

@ Lioony ; haha wat een mafkees! Komt vanzelf wel weer goed hahah!

Safire : ga jedit paardje kopen of verkopen!? (sorry als ik at gemist heb!) Ik heb een vorig paard wel 2de kans gegeven, maar werd klinisch weer afgekeurd en toen was ik er ook wel klaar mee ;)!

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:41

ik wil der kopen (quarter/appaloosa)
het is een eenkennig paardje, ze moet aan mensen wennen. Ik ben al paar keer geweest. maar deze dierenarts was nieuw voor der.
Eindelijk paardje gevonden voor mijn doeleinden en voelt dat het klikt. Heb ik dit niet mee. Wil eigenlijk niet verder zoeken.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:58

Romanoff schreef:
Zo ik ben net terug van Don Royal, jaja dat is zn stamboeknaam :P

Even wat foto's voor jullie (kwaliteit is bagger geworden door het knippen van de foto :) )
http://imageshack.us/photo/my-images/3/13177448.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/402/85556140.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/841/96403653.jpg

V : Don Ruto
Vv : Don Gregory
Komt uit lijn van Donnerhall, Rubenstein

Uit zn moederslijn = arabieren lijn en nimmerdor

Mooi kleurtje! Ben benieuwd wat daar uitkomt als hij helemaal bijgetrokken is! Zal vast een mooi beest gaan worden! :D

studiemiep schreef:
@ Lioony dat hang fase hoe verzint ie het :Y) die van mij zit in de "plak" fase..echt ze wil door iedereen worden geaait etc ook trekt ze heel erg naar andere paarden toe als ik aan het rijden ben..(daar gaat dan meteen die "rechte"lijn die ik aan het proberen was om te rijden...). En madame vind het ook heerlijk om lekker te worden verzorgd en afgespoten

Rijden ging gister iets minder (veel andere paarden om haar heen en dan kan ze zich minder op mij concentreren :) ) wel loopt ze nog echt te diep vind ik maar ook dat wordt ooit beter (beter te diep, uitzich zelf dan kop in de lucht zeg ik maar). Ik rij haar wel losje op de teugels en het belangrijkste vind ik dat ze gewoon lekker ontspannen door blijft sjouwen.

haha ja echt verschrikkelijk hoor! Hij ging net wéér :Y) Maar hij had net wel al sneller door dan de vorige keer dat hij niet los ging komen.

Bij hem merk ik alleen dat als er een ander paard de bak in komt dat hij z'n hals er ff opzet, voor de rest plakt hij niet. Heb je ook les met haar?

xJasmijn schreef:
Zo, mama heeft gisteren de DA gebeld, als ze hem brengen komt hij eerst langs onze DA, en als hij goedgekeurd word komt hij naar ons, word hij afgekeurd, gaat hij weer terug :) dus ben benieuwd!

Succes!!

Safire schreef:
vanochtend was de keuring.
afgekeurd op buig proef |(
de dazen waren haar aan het vervelen en ze mocht de dierenarts niet echt. stond dus niet stil.
Weet even niet wat te doen. Want toen ze 15-30 min later in de wei stond, liep ze weer helemaal goed.
Iemand tips? Herkeuring goed of slecht idee?

Dat ze in de wei goed liep is dan logisch, dan hebben ze niet niet die buigproef uitgevoerd. Ik zou verder kijken!
Dazen hebben daar niets mee te maken. Als ze niet lekker wegdraven na het buigen is dat gewoon niet goed.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:39

Safire schreef:
ik wil der kopen (quarter/appaloosa)
het is een eenkennig paardje, ze moet aan mensen wennen. Ik ben al paar keer geweest. maar deze dierenarts was nieuw voor der.
Eindelijk paardje gevonden voor mijn doeleinden en voelt dat het klikt. Heb ik dit niet mee. Wil eigenlijk niet verder zoeken.

1 tip, zoek een arts die ervaring heeft met quarters, bodegraven?

Maar, ook een quarter dient gewoon rad te lopen na de buigproef...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:55

xJasmijn schreef:

Langs welke dierenarts ga je, voordat ie komt?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:30

Zie nog 2 leuke paarden op sporthorses, wil iemand link om mening te geven? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:37

Lauste schreef:

Kun je tegen ongezouten kritiek? Dan kom maar........

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:38

Lauste ik ook!!! :D

Ben weer terug van [***], hij is weer enorm vooruit gegaan! Ben trots! heb alleen geen foto's, had aan vriendlief gevraagd of hij foto's wou maken met zn iphone, maar hij wast vergeten.. ga vrijdag mss weer, dan is mn moeder erbij, die vergeet het zoiezo niet! haha

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:39

Wil ook wel even meekijken hoor Laura! :)

Grr Kaitlin! ;)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:40

ja stom he.. wil m aan de hele wereld laten zien, haha! :D ben zo trots! :D En plaats liever geen film waar ook derden op staan, vind ik niet zo netjes!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 17:41

Ah als je de video op "verborgen" zet zodat enkel met de link kan gekeken worden, kan het wel, toch? ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:41

Ja en kan je het filmpje gewoon via pb doorsturen naar ons :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:41

Nouuuu, ik ben juist zo nieuwsgierig! :+
En ik begrijp wel dat je geen filmpjes wil plaatsen met anderen erop, vind ik zelf ook niet zo netjes.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:42

Ohja, op die verborgen manier kan het ook inderdaad. :j
Deed ik ook met fimpjes van mij op paarden om te proberen.
Vind het ook niet zo netjes namelijk om filmpjes openbaar te zetten waarbij je op een paard van een ander zit.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:45

ikke schreef:
Lauste schreef:

Kun je tegen ongezouten kritiek? Dan kom maar........

Haha jahoor! :)
Je beledigt me er niet mee en ik vind een kritische blik juist fijn. :j

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:22

Ik heb nu niet echt interessant beeldmateriaal (hijs al heel erg vooruit gegaan, dus is al 'oud') maar als ik nieuw heb is dat mss wel een leuk idee! Als jullie dan maar beloven het niet naar jan en alleman door te sturen.. :P

Ga nu uiteten, fijne avond!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:22

Ik wil het oude beeldmateriaal zien haha! O:)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:00

Ikke wil ook foto's/filmpjes etc zien!! :D :D hebben hebben *\o/*

@safire, het hangt helemaal van het paard af of ik zou herkeuren...(soms heb je weleens pech dat een paard zich bv 2 dagen geleden heeft verstapt en daar nog niet 100% van hersteld is zodat paard de buigproef niet door zou komen. Maar aan de andere kant mag ik dan hopen dat je een verkoper hebt die zegt van we kunnen de keuring beter opschuiven want paard heeft zich net verstapt...)

PFF vandaag met de trailer op pad geweest...doe ik voorlopig NOOIT weer!! mijn god wat een ellende. Mevrouw stapte uber braaf de trailer op, stond er ook heel braaf en alles op niets aan het handjes dus. Maar eraf dat ging totaal niet. Ze durfde geen stap naar achter te zetten op de klep (ze is vrachtwagen gewend dus ze wilde wel met het hoofd naar voren er vanaf....). Uiteraard van alles geprobeerd maar mevrouw verzette geen stap. Uiteindelijk is ze er wel afgekomen mbt de stal eigenaar die haar eruit probeerde te krijgen (naja ze is gevallen tijdens het omdraaien...ik ben mij natuurlijk doodgeschrokken...hoop dat ze er niets aan overhoud). Mevrouw was iig mega relaxed.............

Hebben iig iets om te oefenen....(achteruit over een plaat oid heen, zodat ze haar voeten ook op iets anders durft te zetten) pfffff

(iemand op stal zei, nu moet je het nog een x proberen...ik dacht het niet!.........) tot zover stress momentje van vandaag!!