Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:48

sterkte lonniejj.

merrieveulen@ nee,ik ga dat paard er niet bij doen.
klaar maken om ze op weg te helpen vind ik prima maar dat heb ik nu al 4 x gedaan en elke keer uiteindelijk voor niets.
daarvan was het 3x voor niets omdat ze hem zelf weer stil liet staan en zelfs een keertje longeren te veel moeite was....
de 4e keer was ik het ook niet van plan maar ik heb het gedaan omdat ik wist dat het meisje wel een doorzetter is maar helaas is dit paard een maatje te veel voor haar.
bijrijders zijn hier niet voor het opscheppen en ik zit niet te wachten op een paard erbij.
mijn advies [al langer] is verkopen.
ik vind dit tegenover het paard namelijk alles behalve eerlijk.
ben ik nou zo hard of?......

Nummus

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:31

Hopelijk kan de dierenarts wat helderheid geven Lonniej, dit is ook echt niet leuk! :(:)

Mariska ik ben het met je eens hoor. Het is voor dat paard ook leuker als ie iemand krijgt die echt wat met 'm gaat doen en daar ook zin in heeft. Anders is het voor hem ook niet leuk en niet eerlijk. Daarbij hebben ze meer aan duidelijk leiderschap dan dat ze zelf de kleuter mogen uithangen.

Bij mensen krijg je daar ook uiteindelijk heel ontevreden volwassenen van. ;)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:38

sterkte lonniej,ik hoop dat de dierenarts je ook net zoals ik duidelijkheid kan geven.Ik wordt momenteel gek van de zorgen.denk iedere keer dat ik een fout heb gemaakt of ergens niet op heb gelet..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:43

Ellie: al zou je iets "fout" hebben gedaan, dan nog heb jij het beste gedaan dat je kon voor je paard. Daar moet je jezelf nooit over neerhalen. :(:)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:36

eens met nemurin, fouten maken hoort er gewoon bij. kan inderdaad banketstaaf zijn, maar de intentie is mi altijd nog het belangrijkste. je doet wat je kan, en meer kan je ook niet doen.

@ mariska, als je zus er gewoon geen zin meer in heeft, kan het paard inderdaad beter weg. het dier aanhouden voor een bijrijder is natuurlijk ook niet de bedoeling. mijn zusje heeft ivm werk en school vaak weinig tijd, ik help dan ook waar ik kan (bijrijders werken voor Mone tot dusver niet), maar dat vind ik dan toch iets heel anders. als zij zelf haar best er niet meer voor zou doen zou wat mij betreft ook op een gegeven moment de koek op zijn. paardje wil graag aandacht en iets doen, immers...

ik heb hier nog even een impressie van de show van afgelopen zaterdag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:35

Ooh, knap paard! :~

Nou, heb overlegd met de dierenarts. En we hebben nu besloten om Romy nog een weekje op pijnstillers te zetten. Dit in combinatie met rust, en eigenlijk ook een soort boxrust, ze loopt alleen nog in kleine afgezette stukjes.

Het feit dat ze niet veel verbeterde baarde de dierenarts wel zorgen. Hij wilt eigenlijk al onderzoek gaan doen, maar ik denk dat ik op dit moment eigenlijk deels voor mezelf voor pijnstillers heb gekozen. Ik moet echt even rustig hier over gaan denken. Als ze na deze week niet verbeterd ga ik sowieso naar de kliniek.

Haar sprong was vandaag weer erg warm. Het kon geen kwaad om haar langer op pijnstillers te houden, omdat dit vaak toch wel de behandeling is bij zulke blessures. Ik ga er echt hard over nadenken over hoe of wat. Maar ik ga sowieso wel denk ik nog onderzoek laten doen en afhankelijk daarvan ga ik een keuze maken..

Het spookt allemaal dwars door m'n hoofd en kan nu er niet echt goed over nadenken. Heb ook nog overlegd met de andere dierenarts die haar andere blessure behandelde, en ook zij denkt dat het iets anders moet zijn, omdat die blessure al wat ouder is.

Voel me zo vreselijk rottig. Zit nu echt even met mijn handen in het haar. Zonder de pijnstillers verslechterd ze duidelijk.. Ik weet het gewoon even allemaal niet meer wat ik ermee aan moet. -O-

En dan wordt ze over 4 dagen al 20 jaar. Arm ding -O-

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:29

he getver Lonniejj wat een rotnieuws... ik kan me goed voorstellen dat je het nu niet op een rijtje krijgt, je moet dealen met iets waarmee je überhaupt nooit had willen dealen...
wacht deze week nog zo rustig mogelijk af. als je paardje pijn heeft moet daar logischerwijs wat mee, maar daarvoor moet je wel eerst een prognose hebben natuurlijk...

ik wens je in ieder geval veel wijsheid toe met deze moeilijke situatie.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:51

ellie@ zolang jij met de beste bedoelingen gehandeld hebt mag je jezelf niets verwijten.
je kan niet alles zien of weten....

lonniejj@ nogmaals heel erg veel sterkte.....
wat moet jij je kl*te voelen. :(:)

merrieveulen@ mooie fotos,mooi paard.

en verder....wil ik ZON. :(
het heeft hier vandaag alleen nog maar geregent.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:12

Jammer Lonniej, beetje uitsluitsel was wel fijn geweest. :(:) Hopelijk komt ze komende week toch een beetje bij!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:30

Ik heb een afspraak voor a.s woensdagmiddag.dat is het enigeste tijdstip dat ik geen clienten heb om te werken.Maar.... dan is het wel lesmiddag en lopen er veel kinderen rond.da heeft een plek nodig waar we een volte kunnen rennen.longeerbak kan alleen als het niet te nat is,maar is niet helemaal verhard.er is een deels verharde parkeerplaats,maar daar parkeren ook de ouders van de leskinderen.mmm hoe los ik dit op?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:18

lonniejj: heel veel wijsheid toegewenst, denk goed na en luister naar je gevoel. Mijn pb staat altijd voor je open.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:19

Ellie: even vragen of je stalhouder kan helpen de boel vrij te houden. ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:36

dat zou natuurlijk het mooiste zijn. misschien kan je samen met de stalhouder een stukje van de parkeerplaats afzetten met steekpaaltjes en touwen, zodat mensen daar niet parkeren.

verder zou je misschien kunnen kijken of er in de buurt een rustig stuk weg is oid, waar je eventueel een rondje zou kunnen maken. ik weet niet hoe 'landelijk' jullie zitten, maar wij zouden op de openbare weg bijvoorbeeld best een rondje kunnen lopen zonder daarbij problemen te hebben met verkeer.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:45

goed idee nemurin!dat kan ik vanavond wel eens vragen.misschien dat ze dat morgenvroeg wel even wil doen.
wij zitten op een doodlopend weggetje aan de buitenkant van het dorp.er staan een paart huizen en aan het begin een flink veld.Op zich is de weg niet heel erg breed maar als ik met haar longeren een beetje de berm meepak...

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 06:19

Ellie succes vandaag, laat je ons snel weten wat de DA heeft gezegd?

lonniejj: gaat het een beetje met je?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:47

Lonniejj, wat lastig zeg! Hoe is het nu aan de pijnstillers en met rust, houdt Romy zich een beetje rustig ook? Sterkte!

En Elliecuijk, dat gevoel waarbij je je achteraf realiseert dat je eerder beter andere keus had kunnen maken. Lastig inderdaad, dat herken ik wel. Maar op dat moment heb je de beste optie gekozen met de informatie die je toen had, succes vandaag!

Ik durf niet te positief te zijn trouwens, maar mijn zorgenkindje gaat eigenlijk wel goed. Medicatie aan het afbouwen en tot nu toe geen gekke klachten meer terug gezien. Misschien dat we nu een manier hebben gevonden voor hem waar hij het goed op doet, ik hoop het van harte.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:17

Ellie succes vandaag, laat wel weten!

Esje, gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Bienotje lastig he, dan gaat het goed en dan durf je er niet van te genieten. :(:)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:47

Klopt, niet te vroeg juichen want stel je voor dat het de goden verzoekt ;) Maar het is zoals het is, de dingen die wel kunnen en we doen kan ik ook wel erg van genieten gelukkig :) En eerlijk is eerlijk, je leert je paard op zo´n manier wel echt goed kennen :j

Maar ja, denk je ook na jaren twijfel eens toch die droom in vervulling te laten gaan en dan krijg je dit. Gewoon dikke vette pech (is geen verborgen gebrek o.i.d.)..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:46

@ Ellie, succes straks met de dierenarts, is het gelukt om een geschikte plek te vinden voor het longeren? ben benieuwd wat de DA erover te zeggen heeft...

@ Lonniejj hoe gaat het nu met Romy?

@ bienotje klinkt goed, wie weet krijgen jullie alles nu weer mooi op de rails. Ik kan me voorstellen dat je voorzichtig positief bent, maar vergeet vooral ook niet om te genieten van de dingen waarvan je kán genieten.

wat heeft jouw paardje trouwens met zijn rug?

bij mij zijn er momenteel geen zorgenkindjes, eigenlijk gaat alles hartstikke goed. OK Zneddies hoefjes zijn er nog niet en Faram heeft een raar scheurtje in één hoef maar dat reken ik niet mee, paarden vóélen zich wel allemaal hartstikke goed, heerlijk met ze gewerkt ook vandaag dus helemaal goed!

[edit] haha ik heb bijna hetzelfde geschreven als Nemurin, hihi! Esje, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:48

Vandaag liep ze nagenoeg niet onregelmatig.da vond het niet schokkend iig.er is wel iets,maar ook op foto is niks te zien.hij adviseerd nu om zo door te gaan met rheumacam als toevoeging.kijken of t probleem verbeterd.alleen zal ze waarschijnlijk nog drukker en vervelender op de wei worden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:02

hmmm moeilijk zeg! heb je mijn oude topic over Zneddies 'schouderklachten' weleens gezien? is dat beeld vergelijkbaar?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:27

Het zit onderin de benen,vermoedelijk iets met spieren,pezen.een irritatie of iets andrs.in ieder geval geen botten stuk of zo helaas voelt ze zich kiplekker en is ze nu al een draak op de wei.met pijnstiller/ontstekingsremmer wordt dat nog erger.probleem extra dus.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:30

is het dan ook voor haar geen optie om een lage dosering tranquigel te gebruiken? dat hielp bij het paardje hier op stal heel goed om hem rustig te houden. is ook zo'n drammer, en vooral omdat hij ook nog eens apart moest staan was hij anders een gevaar voor zichzelf.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:46

had je het over mijn paard toen je vroeg over zijn rug merrieveulen?

Elliecuijk, wat jammer dat je nu nog steeds niet echt een antwoord hebt wat er is. En kon je ze ook maar vertellen wat beter voor ze is, hopelijk valt het mee met gekkigheid in de wei.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:58

hier is de kogel door de kerk,paard van mijn zus komt te koop.
iemand interesse in een draver? O:)