Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:47

Nouja, je kunt niet echt verschil zien, want hij loopt op zand gewoon goed! En heb alleen gestapt met 'm en had m'n handen vol aan 'm dus heb daar ook niet op gelet _O-
Maar volgende week gaan we mee voor controle naar de kliniek en dan weet ik dus weer meer! (Kan ik weer lekker duits en gym skippen :D )

En ja, ik kom echt niet zo maar weer zoiets tegen! Ook niet in mate van africhting denk ik. Niet dat hij al ver is, maar hij is wel netjes bevestigd, tot nu toe dan. Ben benieuwd wat ie gaat doen als ze er weer op kunnen. :=
Maar ik was vandaag dus bij die jongen paarden wedstrijd en daar was niets wat eraan kon tippen. (Nouja 1 dan, die zwarte :P Maar die is ook te klein en veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur :+ )
We stonden ook met een stalgenootje en m'n vriendin/stalgenootje en nog wat mensen te kijken naar een paardje die te koop stond en in de ring was. En we waren dus aan't kijken of dat wat was, maar toen vroegen ze dus ook hoe mijn vergelijking was zeg maar, maarja, dat was wel duidelijk := En m'n vriendin heeft 'm ook gezien al, ook toen ik gereden had, en die was het ook wel volledig met me eens haha!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:07

Ik had morgen een afspraak met mensen om een 3 jarige merrie te gaan bezichtigen, krijg ik net weer bericht dat ze verkocht is :(
Ik moet echt sneller zijn, maar alle leuke paarden staan steeds +70km en vaak +100km hier vandaan.
Gelukkig ga ik er morgen nog 2 gaan testen in Nederland, hopelijk wordt dat iets!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:10

Succes morgen Elynia, ja soms zijn paarden ook heel snel verkocht! En ze maken gerust dubbele afspraken hoor:D wen d'r maar aan! Oh en nooit overhaasten!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:11

Elynia schreef:
Ik had morgen een afspraak met mensen om een 3 jarige merrie te gaan bezichtigen, krijg ik net weer bericht dat ze verkocht is :(
Ik moet echt sneller zijn, maar alle leuke paarden staan steeds +70km en vaak +100km hier vandaan.
Gelukkig ga ik er morgen nog 2 gaan testen in Nederland, hopelijk wordt dat iets!

Bij ons staan ze vaak ook ver.. De meeste staan toch wel in Brabant te koop. Maar mijn ouders willen het liever op NH en Friesland houden.. :+

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:14

Bedankt! Misschien is het wel begrijpelijk, eerst is eerst natuurlijk..
Ja mijn ouders hebben ook geen zin om telkens zo ver te rijden voor 1 paard, ik probeer dan een aantal paarden te combineren
maar dat is niet gemakkelijk om dat op elkaar af te stemmen. Ooit vinden we dat droompaard wel zeker? :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:16

Mijn ouders willen ze dan dus ook niet combineren, want dan ben je de hele dag bezig.. En je zit ook met files etc..
Jazeker! Die van mij staat hier niet zo gek ver vandaan!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:21

Ze zeggen altijd dat je je droom paard om de hoek vind Lioony dus dat zit we goed! hahaha

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:17

Degene die ik nu ga proberen staan op bijna 200km dus moet er ook wel wat voor over hebben :D
Gelukkig staan ze in de stille verkoop dus minder kans dat ze voor m'n neus weg zijn :P

Over 3uurtjes gaan we er heen!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:21

Succes!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:32

JulieDR schreef:
Degene die ik nu ga proberen staan op bijna 200km dus moet er ook wel wat voor over hebben :D
Gelukkig staan ze in de stille verkoop dus minder kans dat ze voor m'n neus weg zijn :P

Over 3uurtjes gaan we er heen!

succes :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:45

Hier zijn we weer, het was gisteren een lange trip dus 's avonds geen puf meer om te posten :D

Waren 2 leuke paarden maar héél verschillend. Zowel qua exterieur, capaciteiten, huidig niveau, gevoel, .. ze waren wel alletwee braaf :) Prijskaartje ook van een heel verschillend kaliber dus moeilijk te vergelijken! Gisteren nog de hele rit naar huis nagepraat met m'n vriend en gedachten gewisseld, 's avonds ook nog zitten denken. De duurste, een zwarte ruin van Gribaldi, wordt het niet. Die kon het wel allemaal, leuk en mooi paard, maar zat echt op het randje van ons budget en dat ga ik er niet aan spenderen, mede omdat hij een kleine medische bemerking heeft.
De merrie van Flemmingh was een hele grote, staat minder getraind nu dus daar is nog wat werk aan. Denk wel dat ze de mogelijkheden heeft om door de basis dressuur te komen dus dat is voor mij voldoende, en was minder dan de helft van de prijs van de andere. Nadeel aan haar is haar grootte, hoewel het nog best netjes pastte, en dat ze al 11 is. Maar er is volgens mij best zuinig mee gedaan dus ze kan nog wel even mee!
Conclusie: Het wordt de merrie of verderkijken :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:51

Julie, volgens mij heb je wel een leuke maar vermoeiende dag gehad. Ik weet niet waar je nu staat betreft het kiezen van een paard. Maar ik hoor nog wel veel maartjes!!!

Ik heb weer het hele weekend lopen hopen!! Natuurlijk heel dom want er moet wel heel wat gebeuren mocht zij het worden!! Ik ga vandaag maar weer eens verder kijken naar andere paardjes. Die mnr die voor mij zoekt had weer 2 merries misschien een kijkje waard!?!

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:52

ik zou kijken alice, je weet nooit. Dadelijk was iets goeds en dan heb je het gemist.

ik hoop ook teveel dat iets goed is.
jammer genoeg, meeste mails worden beantwoord is al verkocht of geen antwoord terug.
Dus heb stal doorstap geprobeerd, stonden wel leuke tussen. 1 te klein voor mij. andere waren iets te jong of nog niet goed door gereden.
Ik en me vriend maar besloten dat niet te doen. Dus verder zoeken.

Op het moment spookt western paardje door me hoofd. ben vast gek. :o

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:56

leuk toch een western paardje, heb je hier ervaring mee?
Wat zijn precies je eisen.
Kreeg van de week te horen van mijn instructeur dat ik hele strenge eisen heb waar een paard aan moet voldoen! Maar ik ben zo bang voor een miskoop!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:01

Heel herkenbaar, ik had ook een pak eisen omdat ik bang was om de verkeerde te kopen maarja, zelfs met zoveel wensen en eisen kan je nog een miskoop doen :) Moeilijk he, paarden kopen!

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:12

Alice13 schreef:
leuk toch een western paardje, heb je hier ervaring mee?
Wat zijn precies je eisen.
Kreeg van de week te horen van mijn instructeur dat ik hele strenge eisen heb waar een paard aan moet voldoen! Maar ik ben zo bang voor een miskoop!

niet echt ervaring. denk dat een probleem is. :D
heb ooit bij Riekie gereden op western hengst daar. 6 jaar terug ofzo.(stage, maar werd ziek ;( )
eisen hier aan geen idee.

Ligt aan wat voor strenge eisen je hebt.
je bent niet de enige die bang is voor miskoop.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:32

Nou ik heb ook al eerder een miskoop gehad, maar dit omdat ik toen heel graag een paard wilde, de eigenaren waren kennissen en zij zeiden dat dit echt wat voor mij was. Achteraf was er al snel geen klik meer en heb ik heel wat moeten vechten met het paard. NU wil ik gewoon een wedstrijdknol hahaha! Een goed paard dus waar ik even mee vooruit kan en ook wedstrijden mee kan rijden! Dat lijkt me gewoon heel leuk!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:55

Sorry voor de late reactie mensen :) had gister een springwedstrijd op de manege dus was erg druk.
Donderdag gaan we dr zeer waarschijnlijk (de afspraak is al gemaakt, dus ik denk dat het wel vast staat :P) ophalen :)
Heb er al helemaal zin in maar moeten nog wel eerst een zadel zien te regelen dus daar gaan we woensdagmiddag ff voor op stap :D
Baggerzooi dat mn auto het heeft begeven, want nu heb ik geen geld om hem te laten maken, en de stal is wel 30 min met de auto vanaf mn huis :o
Tis een paardje van bokt :P zodra we dr hebben opgehaald zal ik ook wel foto's plaatsen :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:04

Gisteren ben ik naar een 11jarige ruin gaan kijken. Hij loopt net M2 dressuur en de vraagprijs is €5500.
Het was echt een super braaf paard, ik voelde mij er ook direct goed op. Wel wat hij niet zo goed aan mij been, maar daar valt aan te werken.
Maar nu begin ik weer te twijfelen of ik 11 niet te oud vind en of de vraagprijs niet te hoog wordt.. Mijn budget was normaal lager maar ik vond hem zo leuk op de foto
dat ik toch maar ben gaan kijken. Er komen nog mensen kijken deze week dus ik moet ook nog eens snel een besluit nemen.
Als ik voor een 2e keer ga kijken moet ik eigenlijk al beslissen want anders is de kans nog groot dat hij weg is, en het is erg
ver rijden voor ons.. Weet echt niet meer wat ik nu moet doen, vanavond nog een nieuwe afspraak maken of niet
Iemand raad? :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:24

Elynia schreef:
Iemand raad? :o

Andere kijkers is HET beproefde middel om een verkoop erdoor te drukken. Laat je daar dus NIET door opjutten!

11 jaar is een prima leeftijd. Een 8-jarige is over drie jaar ook 11 jaar.......
De waarde van het paard is wat de slager er schoon aan de haak voor geeft; de rest is belofte, verwachting of hoe je het ook wil noemen en jij bent de enige die die waarde voor DAT paard kan vaststellen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:20

11 vond ik eerst ook al oud maar als er zorgzaam mee omgegaan is kan zo'n paard nog jaren mee!
En 5500 voor een gezond M2 paard lijkt me niet gek :)

Maar laat je idd maar niet opjutten door het "andere kopers"ding want misschien is het wel niets voor hen, dus ik zou zeggen denk rustig na!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:27

Inderdaad tussen de leeftijd 11 of 8 zou ik niet echt mee zitten. Of wilde je echt een 5/6 jarige eigenlijk? In dat geval zou ik 11 niet doen. 5500 is niet mega veel ervoor vind ik, je kan er nog iets vanaf proberen te praten misschien? Je idd niet gek laten maken door ''de andere kijkers'' dat wordt zo vaak gezegd..

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:38

Bedankt voor jullie reacties :)
Ik heb besloten om toch niet meer terug te gaan. Ik ben echt op zoek naar een maatje voor het leven en wil er graag zo lang mogelijk
van genieten. Op zich vind ik 11 ook helemaal niet oud, maar over 3 jaar is die alweer 14 en het gaat allemaal zo snel..
Ik ben ook niet van plan (ik heb het niveau er ook nog niet voor) om direct wedstrijden te rijden. Ik weet dat ik geen paard van 6/7 ga vinden
die M2 is en binnen mijn budget past, maar van een paard dat L loopt kan ik ook al erg veel leren, en daarna samen groeien natuurlijk.
Het was echt een moeilijke beslissing maar ik probeer er niet meer op terug te komen, pff wat is het toch moeilijk.
Ik ben echt iemand die dagenlang kan twijfelen, tot het te laat is.. maar moet de knoop nu gewoon even doorhakken.
Heb binnenkort examens dus ik ga mij daar nu even op concentreren, en daarna open ik de zoektocht weer :)

Ik merk wel dat je, door zoveel paarden te gaan testen, te weten komen wat je precies wil en naar op zoek bent.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:45

Dat laatste merk ik ook heel erg! Hoewel ik er nog helemaal niet uit ben wat het dan precies moet worden, maar er werd een paardje onder het zadel aan me getoond en die was wat fris, oke geen probleem. Maar toen hij kwam hij drie keer omhoog, en geen klein hupsje maar echt wel een stuk en toen besefte ik me dus, nooit over nagedacht, maar ik wil absoluut geen paard wat omhoog komt als hij fris is. Een sprintje trekken kan ik mee leven en wat gebok ook wel, maar die voorkant moet gewoon beneden blijven haha.

Maar wel vervelend dat ik donderdag gevallen ben hoor, ben nog helemaal beurs en kan mijn rechterarm/hand niet gebruiken dus de zoektocht ligt nu tijdelijk stil en dat vind ik vreselijk, want ik kan niet wachten om bij een paard te gaan kijken waar ik wel zo op kan klimmen ;p

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:27

Hoi allemaal!

Ik ben ook weer op zoek! Ben nu sterk aangetrokken door een stoere fjordenruin die hier ook nog eens in het dorp staat (door rugklachten kan m'n moeder niet te ver reizen).
Past volgens mij mooi binnen mijn eisen maar zie hem op de advertentie wel met een iets zwaarder bit, dus dat heb ik maar even gevraagd via mail.

Zo te horen loopt alles vrij goed bij jullie? :)