slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:34

Snoevie schreef:
ik zou alleen sterk de neiging krijgen om dat paard eens lekker te gaan knuffelen voor die naar binnen gaan,sentiment Haha!

ik had juist het tegenovergestelde..... ik kreeg een hartverzakking toen ik zag dat het een belg was en had de neiging heel hard, jankend weg te lopen. ik heb ook niet gekeken naar het beest tot ie voor me stond en de pin kreeg, toen was ie dood en was het geen lief paard met schattige oogjes meer.
een aantal meiden zijn het paard eerst nog gaan knuffelen, dat vond Van Veen ook geen probleem.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:50

Ik heb wel geen paard maar zou ik een paard hebben zou ik die echt nooit laten slachten.
Hoe veel pijn hij ook heeft.
Ik zou het gewoon niet kunnen.
Veel mensen weten gewoon niet wat ze allemaal doen in een slachthuis.
Dan beter laten lijden met een spuitje
En eigenlijk versta ook niet hoe mensne hun paard kunnen laten slachten...Alleen het idee al , dat je paard word geslacht Verward

Ik versta het eigelijk helemaal niet ...hoe kun je een paard laten slachten.
En zeker als het gaat over jou eigen paardje,die zoveel heeft gedaan voor jou

Dus mijn menig is duidelijk denk ik.....
Laatst bijgewerkt door lepolight op 22-05-07 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:52

lena_girl schreef:
En eigenlijk versta ook niet hoe mensne hun paard kunnen laten slachten...Alleen het idee al , dat je paard word geslacht Verward

MENSEN, LEES EERST AUB VOOR JE ROEPT

ik vraag me af of je uberhaupt weet wat slachten is?
inslapen of slachten... het is beide niet wat en niemand wilt daarvoor staan. prima als je tegen slachten of tegen inslapen bent, maar ONDERBOUW je mening alsjeblieft

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:53

_rosita_ schreef:
lena_girl schreef:

MENSEN, LEES EERST AUB VOOR JE ROEPT, ook al ben je 13

inslapen of slachten... het is beide niet wat en niemand wilt daarvoor staan. prima als je tegen slachten of tegen inslapen bent, maar ONDERBOUW je mening alsjeblieft

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:54

_rosita_ schreef:
lena_girl schreef:

MENSEN, LEES EERST AUB VOOR JE ROEPT

Dit is mijn mening en ik heb het topic gelezen Bloos
Mijn mening blijft mijn mening .....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:56

sorry wat ben jij ontzettend eenzijdig zeg.............bah

dat jij het niet zo doen,prima,jouw mening.
heb je wel enig idee dat als je zo praat je anderen ook kwetst?
en je hebt het topic niet goed doorgelezen,anders zou je niet zo dom praten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:56

'Je paard het aandoen' vind ik nogal dramatisch. Overlijden gaat je paardje dan toch en of dat nou
door een spuitje of door de slager gebeurt, het sentimentele stukje ligt puur bij de eigenaar, dus
met 'zieligheid' voor het paard heeft het niks te maken.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:58

Snoevie schreef:
sorry wat ben jij ontzettend eenzijdig zeg.............bah

dat jij het niet zo doen,prima,jouw mening.
heb je wel enig idee dat als je zo praat je anderen ook kwetst?
en je hebt het topic niet goed doorgelezen,anders zou je niet zo dom praten

Ik zeg gewoon wat ik ervan vind

Edit* lees het topic door en van die reacties vind ik dus echt onnodig .
Mijn mening gaat daar echt niet van veranderen .

Dus je vind mij eenzijdig ,ok.
Maar ik vind dat mensen hier de mening van een ander niet kunnen accepteren .
Als ik dat nu vind (wat ik heb geschreven in mijn eerste bericht )
Het is en blijft mijn mening ,als jij daar niet zo overdenkt ,goed.
Dat is dan alweer jou mening .
Laatst bijgewerkt door lepolight op 22-05-07 18:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:00

En waarom vind je slachten zo erg? je paardje overlijdt dan toch! Dus dat maakt niet uit,
en daar komt nog bij dat slachten snel en pijnloos is , dus ik snap niet zo goed waarom je
het nou 'zielig' vindt ofzo, dat stukje ligt dan dus puur bij jou Lachen , voor het paardje is het niks
zieliger dan een spuitje!

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:10

Sunrise_ schreef:
En waarom vind je slachten zo erg? je paardje overlijdt dan toch! Dus dat maakt niet uit,
en daar komt nog bij dat slachten snel en pijnloos is , dus ik snap niet zo goed waarom je
het nou 'zielig' vindt ofzo, dat stukje ligt dan dus puur bij jou Lachen , voor het paardje is het niks

Eindelijk eens een normale reactie Bloos

Het gaat erom hoe het overlijd.
En ik heb nooit gezegt dat het zielig is , nouja dat doet er niet toe.

@_rosita_ ;

En wat bedoel je daar eigenlijk mee ??
Dus omdat ik 13 ben ,mag ik geen eigen mening hebben Verward
Of wat wil je daarmee zeggen ?
Laatst bijgewerkt door lepolight op 22-05-07 18:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:11

Oké, dus je vindt het voor jezelf gewoon geen fijn idee? Dat kan natuurlijk Lachen .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:15

lena_girl: JIJ bent degene die andermans mening niet accepteerd.

ik kan me direct voorstellen als iemand het niet zo doen,maar de manier waarop jij jouw mening beschrijft..........pennyyyy

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:18

lena_girl schreef:
@_rosita_ ;

jawel, graag zelfs! maar de 'sjielugh' reacties komen 9/10 van pubers, ik bedoel met mijn opmerking dat ook al ben je 13, lees alsjeblieft ook de rest voor de dingen gaat gillen.
dingen gillen prima, als het dan ook nog onderbouwd is en dat is het niet, dat vind ik jammer

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:20

Snoevie schreef:
lena_girl: JIJ bent degene die andermans mening niet accepteerd.

ik kan me direct voorstellen als iemand het niet zo doen,maar de manier waarop jij jouw mening beschrijft..........pennyyyy

Ja ik beschrijf mijn mening zoals ik wil omdat ik weet waarover ik bezig ben , als je snapt wat ik bedoel Rolleyes
Dus omdat ik tegen slachten ben en niet versta hoe mensen dat wel kunnen doen.
Daarom ben ik dus een penny . Verward
Ok, dat is nogal een logische verklaring Verward
Dan betwijfel ik nog wie van ons twee een penny is Verward
Laatst bijgewerkt door lepolight op 22-05-07 18:23, in het totaal 2 keer bewerkt

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:21

_rosita_ schreef:
lena_girl schreef:
@_rosita_ ;

jawel, graag zelfs! maar de 'sjielugh' reacties komen 9/10 van pubers, ik bedoel met mijn opmerking dat ook al ben je 13, lees alsjeblieft ook de rest voor de dingen gaat gillen.
dingen gillen prima, als het dan ook nog onderbouwd is en dat is het niet, dat vind ik jammer

Ok ik heb het dan verkeerd verstaan , sorry Lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:22

onderhand is mijn mening over slachten wel veranderd.
Ik zou mijn paard waarschijnlijk nog steeds niet naar de slager brengen, gewoon omdat ik het niet fijn vind dat iemand anders het vlees van mijn paard eet (ben zelf vega). En het liefst er bij wil zijn als ie dood gaat.

Maar onderhand weet ik dus ook hoe dat slachten gaat, en ben ik er zeker wel anders tegen op gaan kijken Lachen

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:02

Ookal denk ik dat voor sommige paarden slachten beter is. Ik zou het persoonlijk gewoon niet kunnen. Ik vind dat mijn paard in eigen omgeving moet gaan want dan heeft ze het minst stress. Maar ik zou er wel eerst voor zorgen dat de dosis goed is of dat ze eerst onder narcose word gebracht(het laatste zou ik willen). Ik zou het egt vreselijk vinden als de dosis te weinig is en ze moet vechten. Paarden hebben denk ik altijd wel door dat er iets mis is. Of het nou in het slachthuis of in eigen omgeving is. Ze voelen de sfeer gewoon. Jij bent ook verdrietig als je paard word ingeslapen dus dan voelen ze al dat er iets mis is. Maar ik zou mijn paard gewoon niet naar de slachter kunnen brengen omdat ik dat gewoon raar vind.. de reis erheen en je paard dan gewoon daar naarbinnen brengen waar veel dieren gewoon worden geslacht.. ik vind het idee gewoon vreselijk. Maar dat betekent niet dat ik het erg vind dat mensen het doen. Ik snap het wel. Je paard is in een keer dood maar ik vind het gewoon een groot nadeel dat het niet in eigen omgeving is.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:16

Zucht..........
Iedereen zou het volgens mij fijn vinden als je paard in de eigen omgeving zou kunnen inslapen, zonder pijn, stress en whatever.
Alleen.......... kijk nu toch eens verder dan je neus lang is! Als je paard thuis op zijn eigen plekje inslaapt, dan moet je het beestje daarna nog op een plek zien te krijgen waar het kadaver (want dat is het paard dan) kan worden opgehaald door het destructiebedrijf. In het slechtste geval kan dat een paar dagen duren en ligt je paard twee dagen onder een zeiltje langs de kant van de weg. Erg gezellig, zeker met warm weer!
Alles heeft voors en tegens: eerst onder narcose kan ook erg beangstigend zijn voor het paard, omdat narcose iets is waartegen gevochten kán worden. Net zo goed als een paard ook in de slachterij vervelende of juist minder vervelende dingen tegen kan komen.
Als het over slachten gaat, is een veel gehoord argument "maar ik wil niet dat hij in stukjes wordt gesneden". Wat denk je dan dat er gebeurt als je paard door de destructor wordt weggehaald? Dat hij op een heel groot kerkhof komt, waar talloze Penny's hele dagen bloemetjes op grafstenen leggen! Kom op, zeg.
Hoe het ook gebeurt, we zijn het er allemaal over eens dat het altijd te vroeg is. En ik resepecteer ieders mening. Maar laat dat dan een onderbouwde mening zijn en niet het "sielugh"-gedoe.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:05

lena_girl schreef:
Veel mensen weten gewoon niet wat ze allemaal doen in een slachthuis.

Ehhhhm, zwemmen, fietsen, hardlopen? Dus misschien een triathlon? Clown

Tuurlijk weten we dat wel en was een flauw grapje, maar wat denk jij dan?
Weet jij hoe het er aan toe gaat?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:14

Ik denk dat er in het slachthuis wordt geroepen "schiet eens op met dat paard, de frituur op de hoek heeft frikandellen nodig!" Knipoog

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:21

chevax schreef:
Zucht..........
Iedereen zou het volgens mij fijn vinden als je paard in de eigen omgeving zou kunnen inslapen, zonder pijn, stress en whatever.
Alleen.......... kijk nu toch eens verder dan je neus lang is! Als je paard thuis op zijn eigen plekje inslaapt, dan moet je het beestje daarna nog op een plek zien te krijgen waar het kadaver (want dat is het paard dan) kan worden opgehaald door het destructiebedrijf. In het slechtste geval kan dat een paar dagen duren en ligt je paard twee dagen onder een zeiltje langs de kant van de weg. Erg gezellig, zeker met warm weer!
Alles heeft voors en tegens: eerst onder narcose kan ook erg beangstigend zijn voor het paard, omdat narcose iets is waartegen gevochten kán worden. Net zo goed als een paard ook in de slachterij vervelende of juist minder vervelende dingen tegen kan komen.
Als het over slachten gaat, is een veel gehoord argument "maar ik wil niet dat hij in stukjes wordt gesneden". Wat denk je dan dat er gebeurt als je paard door de destructor wordt weggehaald? Dat hij op een heel groot kerkhof komt, waar talloze Penny's hele dagen bloemetjes op grafstenen leggen! Kom op, zeg.
Hoe het ook gebeurt, we zijn het er allemaal over eens dat het altijd te vroeg is. En ik resepecteer ieders mening. Maar laat dat dan een onderbouwde mening zijn en niet het "sielugh"-gedoe.

vind ik een beetje aanvallend.. ik weet niet of dit alleen op mij bedoeld is maar ik zeg juist dat ik jullie wel snap en dan word er nog gezeikt. Ik mag toch een mening hebben en het is niet eens tegen slachten! Ik weet ook wel dat er nadelen aan zitten om het in vertrouwde omgeving te doen en ik zou eerst dus echt wel regelen dat die destructor of wat dan ook mijn paard optijd komt ophalen. Kortom ik vind jou wel heel aanvallen en als je er niet tegen kan dat mensen hun mening geven dan moet je dit maar niet lezen. Ik vind het goed van je dat je de nadelen er ook bijzet maar niet op deze manier.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:29

Hubba, het is niet zozeer aanvallend bedoeld en zeker niet op jouw persoonlijk. 't Is alleen vaak wel een gapend gat tussen wat "wij Bokkers" voor ons paarden willen en wat er mogelijk is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:33

hubba, ik vind het helemaal niet aanvallend, het is gewoon de waarheid.

Mensen nemen de moeite gewoon niet om te lezen.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:36

Sunrise_ schreef:

paarden die naar de slacht gaan ruiken de dood meestal al,, je zou zelf maar weten dat je zo dood gemaakt word!! op zijn eigen trouwe plekje is het wat anders voor een paard (ik vind dat een ieder geval wat beter!)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:42

hubba schreef:
vind ik een beetje aanvallend.. ik weet niet of dit alleen op mij bedoeld is maar ik zeg juist dat ik jullie wel snap en dan word er nog gezeikt. Ik mag toch een mening hebben en het is niet eens tegen slachten! Ik weet ook wel dat er nadelen aan zitten om het in vertrouwde omgeving te doen en ik zou eerst dus echt wel regelen dat die destructor of wat dan ook mijn paard optijd komt ophalen. Kortom ik vind jou wel heel aanvallen en als je er niet tegen kan dat mensen hun mening geven dan moet je dit maar niet lezen. Ik vind het goed van je dat je de nadelen er ook bijzet maar niet op deze manier.

En hoe doe je dat dan. Het is btw Rendac. Je meld dat je paard is overleden en hun kijken dan wanneer er een auto in de buurt is. Kan 2 dagen duren. Ook rijden ze niet op feestdagen en in het weekend. Als je ineens je paard moet laten inslapen bijvoorbeeld op een vrijdag en maandag is het kerst dan heb je pech want dan komen ze pas dinsdag of misschien donderdag. Bij de excursie Rendac vertelde de man dat er eventueel in nood wel gereden kan worden, bij extreem hoge temperaturen of zoiets. Dan heb je ook nog de persoonlijke ophaaldienst voor 500 euro. Dan mag jij zelf de tijd en datum noemen.
Dus hoezo zorg jij ervoor dat hun op tijd komen???
Kan misschien wel natuurlijk als je vantevoren weet dat je je paard op een bepaalde dag laat inslapen.