chevax schreef:Zucht..........
Iedereen zou het volgens mij fijn vinden als je paard in de eigen omgeving zou kunnen inslapen, zonder pijn, stress en whatever.
Alleen.......... kijk nu toch eens verder dan je neus lang is! Als je paard thuis op zijn eigen plekje inslaapt, dan moet je het beestje daarna nog op een plek zien te krijgen waar het kadaver (want dat is het paard dan) kan worden opgehaald door het destructiebedrijf. In het slechtste geval kan dat een paar dagen duren en ligt je paard twee dagen onder een zeiltje langs de kant van de weg. Erg gezellig, zeker met warm weer!
Alles heeft voors en tegens: eerst onder narcose kan ook erg beangstigend zijn voor het paard, omdat narcose iets is waartegen gevochten kán worden. Net zo goed als een paard ook in de slachterij vervelende of juist minder vervelende dingen tegen kan komen.
Als het over slachten gaat, is een veel gehoord argument "maar ik wil niet dat hij in stukjes wordt gesneden". Wat denk je dan dat er gebeurt als je paard door de destructor wordt weggehaald? Dat hij op een heel groot kerkhof komt, waar talloze Penny's hele dagen bloemetjes op grafstenen leggen! Kom op, zeg.
Hoe het ook gebeurt, we zijn het er allemaal over eens dat het altijd te vroeg is. En ik resepecteer ieders mening. Maar laat dat dan een onderbouwde mening zijn en niet het "sielugh"-gedoe.
vind ik een beetje aanvallend.. ik weet niet of dit alleen op mij bedoeld is maar ik zeg juist dat ik jullie wel snap en dan word er nog gezeikt. Ik mag toch een mening hebben en het is niet eens tegen slachten! Ik weet ook wel dat er nadelen aan zitten om het in vertrouwde omgeving te doen en ik zou eerst dus echt wel regelen dat die destructor of wat dan ook mijn paard optijd komt ophalen. Kortom ik vind jou wel heel aanvallen en als je er niet tegen kan dat mensen hun mening geven dan moet je dit maar niet lezen. Ik vind het goed van je dat je de nadelen er ook bijzet maar niet op deze manier.