Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:2.1. Alleen leden en lidverenigingen van de KNHS kunnen een klacht indienen.
2.2. Een lid, dat in staat wordt geacht tot een redelijke behartiging van zijn eigen belangen, wordt
niet zonder zijn instemming vertegenwoordigd door een derde. Deze instemming moet blijken uit
een schriftelijke ondertekende verklaring.
swatch schreef:Wat een onzin, je hebt ook nog de fnrs en daar kun je vast ook een klacht neerleggen.
Overigens leg je eerst een klacht neer bij het bedrijf waar je het constateert lijkt mij.
En misschien eerst het gesprek aangaan met desbetreffende? (Betreft laatste post germie)
Elisa2 schreef:Welke opleiding was dat?
Jammer dan die ervaring Marije, die ervaring heb ik niet maar geloof best dat alles valt of staat met wie de opleider is/was en wat voor een soort mensen de opleiding deden en wat hun eigen kennis/ ervaring etc. was.
Dat van die klachten wat Germie aan haalt vind ik wel bijzonder. Zo'n klachtenprocedure zou imo voor iedereen toegankelijk moeten zijn ja.
MyWishMax schreef:Germie; Maar wat is een knhs activiteit of centrum?
Bedoel je geen FNRS?
De enige activiteiten die ik ken zijn de wedstrijden of sommige avonden op het knhs centrum in Ermelo met seminars. Daar moet je ook kaarten voor kopen. Dat is ook meteen het enige knhs centrum. Maar naast die dingen, lessen hebben weer niks met de knhs te maken?
Het hele probleem is al dat knhs niks te zeggen heeft over wat mensen thuis doen. Op het wedstrijdterrein kunnen ze dingen verbieden, mensen aanspreken en noem maar op. Daar hebben ze wel wat te vertellen, maar daar buiten al niet.
Elisa2 schreef:Mwah denk dat je hier zelf rijderij en looplust door elkaar haalt. Sommige paarden missen gewoon de looplust voor de GP al zit de beste ruiter van de wereld er op.
Wat jij bedoelt is de andere kant, paarden die op de rem en op druk gereden worden..de zogenaamde moderne dressuur.
Volledige verzameling met behoud van aanspanning en kunnen verzamelen en verruimen gaan vaak niet samen. Bij Friezen is bekend dat ze zich makkelijk afsluiten en zelf denk ik dat geweld nooit de oplossing is. Maar een paard iets laten doen wat hij fysiek of mentaal niet kan ook niet.
Elisa2 schreef:Ik denk dat je eerder geluk hebt gehad nooit een paard tegen te zijn gekomen zonder looplust Sasja. Ik ben ze wel tegen gekomen, en daar was de oorzaak niet de ruiter van en ook geen medische problemen. Er bestaan gewoon enorm flegmatieke dieren en die zijn niet geschikt voor de (hogere) dressuur.
Ik ben ook opgeleid in Duits klassieke dressuur, absoluut heel fijn. Wat jij omschrijft zie ik gelukkig ook niet zo in mijn omgeving. Al zullen ze er ongetwijfeld zijn.