Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 07:53

Iemand ervaring met "stal sunshine" ? Volgens MP in Voorthuizen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:49

Ik ken ze via via, weet niet wat de kwaliteit is van de handelspaarden die ze aanbieden. Weet alleen dat mensen er ook paarden kunnen leasen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:52

Pfff anderen ook zat van de nieuwe site van sporthorses. Daar kun je toch niets mee. Advertenties laden niet, geen foto werkt, filmpjes staan ineens er niet meer bij.

Ik ben misschien vast geroest in wat ik kende maar dit is niets. :+

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:09

Nou he, ze hadden die migratie/overgang wel iets beter mogen voorbereiden.
Afstamming is ook niet te zien op de overzichtspagina.
Op pony categorie kun je weer zoeken (dat was gisteren ook stuk, heel lastig als je een E-pony zoekt...)

Hopelijk wordt het nog weer beter.
En compenseren ze degenen die een advertentie hebben staan: als ik 39 euro betaald had voor een advertentie, en dat werd dit, dan zou ik niet heel blij zijn..........

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:17

Ik kon geeneens filteren en zoeken…

Ben helaas nog op zoek.. wel verknocht geraakt aan haflingers :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:25

Op de telefoon loop ik erop zich nog wel lekker doorheen..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:49

Ik kon laatst sowieso al niks zoeken op mn telefoon. Als ik ponys aanklikte moest ik het daarmee doen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:55

_Tarzan schreef:

Niet heel best... Snelle handel, geen tijd om rustig te denken of te keuren. Ze fokt een heleboel rare combinaties alleen vanwege de bijzondere kleurtjes. Ik heb mijn merrie ondanks alle rode vlaggen bij haar gekocht, maar zou het eigenlijk niemand aanraden.

Ik heb er uiteindelijk een hele mooie pony aan overgehouden, maar bij aankoop had ze schimmel en zat vol met horzellarven. Ze heeft daar maar kort gestaan en werd verkocht omdat ze niet bijzonder genoeg zou zijn.
Gelukkig is ze erg mooi opgedroogd:
Afbeelding

Vlak na aankoop:

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:13

Nou ben niet de enige dus die dit een drama vind :=
Als ik nog een advertentie zou hebben zou ik ook echt niet blij zijn.

Haflingers zijn leuk he marjan :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:25

_Tarzan schreef:

Dat is Jennie toch? Die zijn wel betrouwbaar wat ze weet verteld ze ook.
Petra schimmel kan je zien en als het later ontstaat kan het door stress komen, horzel larve tja ik ontworm ook zo goed mogelijk maar geen garantie op worm vrij.
Dus als dat het enige is waar je tegen aan bent gelopen....

Dat ze combi's fokt waar je niet achter staat ook dat is ieder zijn keuze. Ik fok ook het liefst waar ik zelf achter sta en dat is nog altijd met mijn merrie zonder papier en daar zet ik een hengst op naar eigen keuze. En daar zal een ander vast wel een andere mening over hebben.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 11:18

StalNollie schreef:
_Tarzan schreef:

Dat is Jennie toch? Die zijn wel betrouwbaar wat ze weet verteld ze ook.
Petra schimmel kan je zien en als het later ontstaat kan het door stress komen, horzel larve tja ik ontworm ook zo goed mogelijk maar geen garantie op worm vrij.
Dus als dat het enige is waar je tegen aan bent gelopen....

Dat ze combi's fokt waar je niet achter staat ook dat is ieder zijn keuze. Ik fok ook het liefst waar ik zelf achter sta en dat is nog altijd met mijn merrie zonder papier en daar zet ik een hengst op naar eigen keuze. En daar zal een ander vast wel een andere mening over hebben.

Schimmel had ik inderdaad al gezien, maar vind dat wel een teken van achterstallige verzorging dat zij het niet had gezien. Ik heb ter plekke aangegeven dat paard horzeleitjes op de benen had, maar daar deed ze nooit wat aan zei ze. Ik vond de paarden in het betreffende weitje er schraal uitzien. Pony was ook nog nooit ingeënt.
Op zich zijn dit allemaal geen dramatische zaken, maar het grootste probleem voor mij was het overhaast moeten kopen en geen tijd krijgen om te keuren. Ik had er achteraf een slecht gevoel bij en daarom zou ik niemand aanraden bij haar te kopen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 11:37

Oke, dankjewel voor de verschillende meningen :D
Ben niet op zoek maar liep ergens tegenaan vandaar

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:12

Maar dan is ze toch eerlijk geweest dat ze er nooit wat aan doet?
En ze had het betreffende dier pas net dus wat word er dan verwacht en daarnaast heeft ze ook wel vaak in de lage prijsklasse dus entingen zul je echt nog zelf moeten doen.

Maar wist je dat er sowieso vaak niet geënt word ook niet bij fokkers en andere handelaren dus ook geen min puntje. Zal ook niet in adv hebben gestaan dat ze wel geënt waren dus dat wist je op voorhand.

Naar mijn weten is het eerlijke handel voor soms nog leuke zachte prijzen. Overigens is ze erg gelovig dus niet op zondag en liegen zal ze ook niet doen. Ken haar overigens niet persoonlijk.

Overhaast en keuren tja je bent er zelf bij en sommige prijsklasse is ook beslissen en meenemen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:13

Gekke combinaties fokken doen inderdaad erg veel mensen. Het blijft bijzonder dat het maar zo makkelijk kan :=
Het kan een keer pech zijn, structureel zulke dingen zijn idd nalatig. Er zijn overigens meer handelaren die paarden schraal hebben staan, bespaard kosten in voer hé.. alles voor geld. Snelle handel ook, of het is een stukje druk uitoefenen. Altijd keuren. En anders lekker niet kopen

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:47

StalNollie schreef:
Maar dan is ze toch eerlijk geweest dat ze er nooit wat aan doet?
En ze had het betreffende dier pas net dus wat word er dan verwacht en daarnaast heeft ze ook wel vaak in de lage prijsklasse dus entingen zul je echt nog zelf moeten doen.

Maar wist je dat er sowieso vaak niet geënt word ook niet bij fokkers en andere handelaren dus ook geen min puntje. Zal ook niet in adv hebben gestaan dat ze wel geënt waren dus dat wist je op voorhand.

Naar mijn weten is het eerlijke handel voor soms nog leuke zachte prijzen. Overigens is ze erg gelovig dus niet op zondag en liegen zal ze ook niet doen. Ken haar overigens niet persoonlijk.

Overhaast en keuren tja je bent er zelf bij en sommige prijsklasse is ook beslissen en meenemen.

Ik deel alleen eerlijk mijn ervaring met haar, geen woord van gelogen. Ik was er niet erg tevreden mee, maar daar zijn we het blijkbaar niet over eens.
Ik vind een paard met schimmel en horzeleitjes op de benen niet een voorbeeld van een goed verzorgd paard. Ze heeft ongeveer een half jaar daar gelopen, dus daar had ze best wat aan kunnen doen. Ik zeg nergens dat ze niet eerlijk is of ergens over liegt, alleen dat ik het niet als een fijne aankoop heb ervaren.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:55

Dat kan echt zo er op zitten, ik verzorg m’n paarden tot in de puntjes en ook 1 gehad met schimmel.. horzeleitjes zitten er ook binnen een dag

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:54

Raar verhaal je kraakt haar af maar zelf koop je er wel eentje bijzonder

Ik “ken” haar niet
Ze heeft net als bij de stal waarbij je moet door stappen gewoon leuke paarden staan voor lagere prijsklasse waarmee je geluk of pech kunt hebben
Mijn vorige stalgenoten hebben heeft daar bij beide stallen lelijke paarden gehaald maar poep braaf en een van die ponies is echt heel leuk geworden en voor veel geld op de ponyclub verkocht doordat ze mooier was geworden maar vooral goud eerlijk

Tarzan ik zou gaan kijken ik ken inmiddels meer mensen die bij particulieren paard hebben gekocht allemaal boven de 10000€ en ze zijn alle 8 binnen 5 jaar overleden

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 19:49

Goedkoop en snellere handel moet niet perse slecht zijn !
Duur niet perse goed .
Houdt zelf je ogen open en je verstand erbij
En je kan zeker hele leuke eendjes vinden die prachtige zwaantjes kunnen worden .

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:33

mensen kunnen samen zaken doen en je kunt daar zelf een naar gevoel bij hebben na afloop dat is toch wat er gezegd wordt.

Dat ze er na afloop een naar gevoel bij had. Ik heb dat ook wel gehad hoor. Fijne dieren en op zich is er dan niks mis of verkeerd aan de persoon maar er worden dingen op bepaalde manieren gezegd of je proeft te veel meningsverschillen, er zijn te veel kleine issues en dan ben ik ook de persoon om daar niet terug bij te keren. Terwijl er eigenlijk geen echte reden is behalve dat je elkaar niet ligt en dingen anders zou doen wellicht.

Soms laat ik ook klanten komen waar ik dan denk hmm moet maar zien of dit wat kan zijn voor dit paard en dat blijken dan juist hele leuke mensen te zijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 10:57

MarjanB schreef:

Ik zie dat er gisteren een leuke op MP geplaatst is, ken het dier niet ofzo maar moest gelijk aan jou denken :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 11:14

_Tarzan schreef:
MarjanB schreef:

Ik zie dat er gisteren een leuke op MP geplaatst is, ken het dier niet ofzo maar moest gelijk aan jou denken :D

Een 3 jarige? Word in adv niet gerept over erop zitten maar volgens mijn is daar in stap en draf opgezeten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 11:15

Een van 6 jaar zag ik, kwam bij de pony's ook nog een 3 jarige met rijfoto's tegen.
Ik moest gewoon aan d'r denken, wie weet is het iets voor d'r

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:43

Ja die is 142 dacht ik? Dat is voor mij echt te klein helaas. Filmpje zag er fijn uit

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:43

Ik weet toevallig een erg leuke 5 jarige sportieve Haflinger te koop. 100% verkeersmak en in voor alles .
Super leuke pony, een ruin.

Rond de 1.50.
Ze heeft hem niet officieel gemeten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:18

Willen jullie mee duimen dat deze lieverd door de keuring komt? <3 Afbeelding