Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 19:55

Die prijsklasse aanduidingen schrikt soms ook wel af terwijl de vraagprijs lager kan liggen dan je denk. Ik ben voor vrienden op zoek naar een c pony, nu zag ik een hele mooie onbeleerde welsh met goede papieren maar in de advertentie stond hogere prijsklasse, nu zoeken hun tot 4000 dus ik had deze al niet doorgestuurd.

Nu heeft ze hem zelf gevonden en vroeg ze de prijs en deze lag dus binnen het budget. Wellicht al meer potentiële kopers zo kwijt geraakt..

Morgen gaan we kijken

Lizenlotte

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:06

Dat is dan wel echt een gelukje voor je vrienden k_nolan :-)hopelijk is er een match morgen!

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:16

Weet niet of mensen Auctions doen, maar de KWPN online auction is bezig :)

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:03

Hoi!
Ik lees ook graag mee, misschien hebben jullie mijn topic wel gelezen " opgelicht, paard blijkt 10 jaar ouder "
Mijn merrie nu aan de kinderboerderij kunnen doneren.. en nu opzoek naar een ander paardje, heb er 3 bekeken,waarvan 1 ook een niet kloppend paspoort had

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:25

Myrkvi schreef:
Hoi!
Ik lees ook graag mee, misschien hebben jullie mijn topic wel gelezen " opgelicht, paard blijkt 10 jaar ouder "
Mijn merrie nu aan de kinderboerderij kunnen doneren.. en nu opzoek naar een ander paardje, heb er 3 bekeken,waarvan 1 ook een niet kloppend paspoort had

Ja idd ! Dit heb ik gevolgd ! Fijn dat de paardje toch een goed huis gevonden heeft !
En ja hoor, het gebeurt meer dan je denkt! Of RX foto’s die niet van het betreffende paard zijn.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:27

Ik heb je topic ook gelezen Myrkvi, onbegrijpelijk dat het vervalsen van paspoorten toch nog best vaak voorkomt in de paardenhandel. Gelukkig heb je een fijn thuis gevonden voor de merrie. Hopelijk vind je gauw een ander paard weer waar je wel mee kunt doen wat je wou.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:30

Natuurlijk balen van het verlies in geld, maar wat fijn, dat je je paard niet terug hebt gedaan , maar er een passend tehuis voor gevonden hebt.

Nu lekker op zoek naar een nieuw paard, dus

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:31

Lieser schreef:
Dilan93 schreef:
En idd, als ik weet dat een paard echt ver buiten mijn budget ligt, dan ga ik niet langs, ook niet ald de prijs bespreekbaar is.

Als ik 5000 heb en de VP is 10.000, dan lijkt het me sterk dat ik het paard voor 5000 mee krijg :+

Was het maar zo. Er staat een hele leuke ISH te koop op ehorses voor 23k. Die zou ik best voor 13k willen hebben :)

Ik heb bericht van de verkoper van die ISH. Eerst een lap tekst alsof het een reclamefolder is ('het paard is ambassadeur van purina voeding' of zoiets) en dan aan het eind de mededeling dat het paard 25k moet kosten (in plaats van 23k).

Ik heb vriendelijk bedankt.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:36

Oh nou dat is lekker dan Lieser, dat dat paard ineens duurder blijkt dan vermeld.. dat is dan zeker de inflatie volgens de verkoper ofzo? Belachelijk. Groot gelijk dat je er niet op in bent gegaan.

Ik kijk zo uit naar maandag,dat willen jullie niet weten. Zelfs mijn vriend die helemaal niks met paarden heeft (want er zit nou eenmaal geen motor in )vond haar echt een 'super gaaf beest' toen ik de filmpjes en foto's liet zien haha :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:57

Lieser, het paard is ambassadeur van Purina? :=
Beetje jammer dat de vp ineens hoger is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:10

Dilan93 schreef:
Lieser, het paard is ambassadeur van Purina? :=
Beetje jammer dat de vp ineens hoger is.

Het zou kunnen dat de verkoper ineens heel veel belangstelling voor het paard krijgt en daarom meent dat hij er meer voor kan vangen. Ik snap dat wel.Overigens toch al superduur naar mijn idee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:12

Duur is ie sowieso idd.
Maargoed, mijn budget lag sowieso al veel lager dan 23k :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:30

Ik vind de vraagprijs verhogen heel raar. Ik had mijn merrie te laag geprijsd destijds, had er veel meer uit kunnen halen maar ja er stond een prijs bij en vind het niet netjes om de prijs te verhogen omdat er veel belangstelling is. Er is toen ook boven de vraagprijs geboden, maar ben bij de vraagprijs gebleven en bij degene waar ik het beste gevoel over had en niet de hoogste bieder.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:37

Zonnebloem92 schreef:
Ik vind de vraagprijs verhogen heel raar. Ik had mijn merrie te laag geprijsd destijds, had er veel meer uit kunnen halen maar ja er stond een prijs bij en vind het niet netjes om de prijs te verhogen omdat er veel belangstelling is. Er is toen ook boven de vraagprijs geboden, maar ben bij de vraagprijs gebleven en bij degene waar ik het beste gevoel over had en niet de hoogste bieder.

Ik denk dat jij dan een uitzondering bent in de vaak keiharde wereld van de paardenhandel.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:45

Getup schreef:
Natuurlijk balen van het verlies in geld, maar wat fijn, dat je je paard niet terug hebt gedaan , maar er een passend tehuis voor gevonden hebt.

Precies !
Als ik haar terug had gedaan was ze zeker in de handel terecht gekomen, en dat verdiend ze zeker niet! :knuffel: Ze staat nu op de kinderboerderij in Zutphen te genieten van haar pensioen.
Het is erg lastig om iets anders te vinden! Er zijn zoveel Spaanse of Ierse paarden die aangeboden worden.
Heb er drie bekeken die allemaal een Spaans paspoort hadden,en zeer recent gechipt zijn of erg groen voor hun leeftijd,heb tot nu toe steeds het gevoel gehad dat er "iets" mee aan de hand was.
Helaas dus nog niet geslaagd, we zoeken rustig aan verder :j
De verkoop van de paarden gaat zo snel, heb er een aantal willen bezichtigen maar geen kans gehad om te kijken omdat ze allemaal al verkocht waren binnen een aantal dagen

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:51

Ik kom hier (als Belgje) ook een beetje meelezen :D Ik ben rustig aan op zoek naar een vervanger voor mijn huidige paardje die intussen al 12 jaar mijn maatje is en stilletjes aan met (pre)pensioen mag. Ik ben de typische ruiter-met-1-paard-dat-heel-zijn-leven-blijft, die graag wat dressuur rijdt, buiten rijdt en ook het eventing rijden terug zou willen oppakken. Dat heb ik jaren gedaan met mijn huidig paardje, maar dat werd de laatste twee jaar wat te intensief voor hem. Tot nu toe heb ik er al een paar geprobeerd, met wisselend succes :+ . Eentje was ik heel enthousiast over maar werd op nogal rottige wijze van onder mijn neus weg verkocht -O- . Dus nu even terug from scratch :7 Ik denk dat ik een acceptabel budget voor ogen heb (tot +-15k), maar dat blijkt in de huidige markt toch niet zo eenvoudig. Je moet ook echt snel zijn om inderdaad een keuring ingepland te krijgen, of ze zijn al weer weg :'). Tot nu toe ook enkel via kennissen op zoek gegaan. Waar zoeken jullie vooral? Fokkers, sporthorses?

Intussen wat bijgelezen: superleuk paard heb je CalipsoLover! Toevallig ooit al eens een sprongetje mee genomen? ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:13

Getup schreef:

Zeker fijn voor het paard, maar niet fijn dat de verkoper dit straffeloos heeft kunnen doen.
Zo blijft dit handelen in stand helaas.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:35

Nou de pony is op voorbehoud van klinische keuring goed. Weet iemand toevallig een goede keuringsarts in de omgeving nieuw-vennep (kom niet van die regio) heb wel me eigen arts ingeschakeld maar geen idee of die op korte termijn kan.

Was een leuke pony, schrok 1 keer van een hond die plots afging en ging rennen, maar enkel stap op de pas en corrigeerde daarna gelijk

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:42

K_nolan schreef:
Nou de pony is op voorbehoud van klinische keuring goed. Weet iemand toevallig een goede keuringsarts in de omgeving nieuw-vennep (kom niet van die regio) heb wel me eigen arts ingeschakeld maar geen idee of die op korte termijn kan.

Was een leuke pony, schrok 1 keer van een hond die plots afging en ging rennen, maar enkel stap op de pas en corrigeerde daarna gelijk

Leidse land, bodengraven, meursing, 1 in zwaanshoek (kom even niet op de naam). Ik ga altijd graag naar meursing, maar de meeste hier uit dit topic zweren bij bodengraven. Maar ik vind dat ik daar altijd een nummertje ben en lang moet wachten.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:07

Het leidse land heb ik voor een klinische keuring 2 keer een slechte ervaring mee helaas dus die bel ik liever niet, meursing ken ik niet ga ik ook even bellen. Verkoper wilt het liefst op terrein keuren.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:20

K_nolan schreef:
Het leidse land heb ik voor een klinische keuring 2 keer een slechte ervaring mee helaas dus die bel ik liever niet, meursing ken ik niet ga ik ook even bellen. Verkoper wilt het liefst op terrein keuren.

Even in je profiel gespiekt, maar zie dat je op de Ripse ruiters gestaan hebt aan de binnenbak te zien. Dan weet je denk wel een beetje welke dierenartsen in de regio zitten. Aangezien nieuw Vennep en Rijpwetering op 10 minuten autorijden uit elkaar ligt. :D

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 06:43

Ik heb nu een 3 jarige cruzado op het oog. Oogt nog jong en “puppyachtig”, is hier geboren en getogen. Zouden jullie zo’n kleintje klinisch/rx keuren? Waarom wel/niet?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:04

Vinnie123 schreef:
Ik heb nu een 3 jarige cruzado op het oog. Oogt nog jong en “puppyachtig”, is hier geboren en getogen. Zouden jullie zo’n kleintje klinisch/rx keuren? Waarom wel/niet?

Hier wordt alles met 2,5 gekeurd, ook xr, eventueel gelijk met castratie en zodat je weet met zadelmak maken of het dier gezond is. Heb er al teveel gezien met chips of ks, die met 3 als recreatiepaard weg konden of zelfs als grasmaaier helaas door opgelopen schade in de opfok.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:06

K_nolan schreef:

Hans Coster, paardendokters
Hij is wel heel eerlijk en dat moet je tegen kunnen.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:36

mamabird schreef:
[quote
Verder nog mensen op pad geweest dit weekend?

Zaterdag op bezoek bij een stal met meerdere Freibergers geweest. Vooral ter oriëntatie…. Ik speel met de gedachte om een sport-gebouwde merrie te kopen. Gewoon voor de leuk. Word ik daar ter plekke verliefd op een ruin (en hij op mij 8-).Als het een merrie was geweest had ik m ter plekke gekocht… Maar ja….’t is geen merrie. Dusss…. Vrijdag nog maar een keertje kijken of ik er nog steeds zo weg van ben…. :D[/quote]

Update:
Ik ben sinds gisteren de trotse en mega verliefde eigenaresse van de 3 jarige Freiberger ruin! Helemaal goedgekeurd (klinisch, rontg benen, rug, hals) én PSSM1 negatief (daarom duurde het zo lang, de uitslag van de test liet een paar weken op zich wachten..)
Zo fijn dat de verkoopster bereid was om mij alle tijd te gunnen om er goed over na te denken, te laten testen en te keuren.

De terugweg was wat spannend gister, want mijn auto hield ermee op met nog 120 km te gaan. Sta je dan op de vluchtstrook met een paard in de trailer… Gelukkig door Rijkswaterstaat de snelweg afgeholpen, dankzij een meedekende bergings-meneer en mijn lieve man en zus veilig thuisgekomen (6 uur over de terugweg gedaan). Paardlief heeft een engelengeduld en heeft alles dapper doorstaan zonder te mopperen. Zo verliefd <3