Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 17:33

Ja, mijn man is er bij gebleven. Ik was in staat om zijn kop van zijn romp te rukken en dat was blijkbaar te zien en te voelen. :o

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 22:33

Ik mag hopen dat hij er niet weer iets voor aanrekende -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-22 01:09

Kmbrly schreef:
Ik mag hopen dat hij er niet weer iets voor aanrekende -O-

Nee... Míjn man kan er slecht tegen als ik verdrietig/overstuur ben, en reken maar dat ik beide was. Het zou me niks verbazen als hij een hartig woordje gehad heeft met zijn nonkel hierover...

Ik had ook gezegd tegen mijn man dat als hij geld wilde hij het maar met mij moest regelen. Mijn smid blijkt enige zin voor zelfbehoud te hebben. :j

In het weekend pak ik Sam weer op. Waarschijnlijk had ik hem niet perse moeten stil zetten maar ben altijd overbezorgd over Sam. :o

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:56

Je smid heeft toch nog enig inzicht dat hij geen geld vroeg voor Sam. Zonde zeg van je wedstrijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 01:23

Ga morgen proberen om hem te rijden (vandaag best beroerd geweest en vooral getekend. Joy zijn veulen-Foto’s gaan elementals worden. :+ )
Als hij volledig oké is dan is die wedstrijd gewoon een jammer feit, als ik niet mee mag naar het IPK dan is er nog de interclub waar ik graag iets mooi wil doen... Hij is al naar drie Vlaamse kampioenschappen mogen gaan... hoewel ik het erg leuk zou vinden om af te sluiten met een 4e (dan hebben we alle provincies gedaan) heeft Sam zichzelf consequent overstegen op elk gebied... Ik kan niet anders dan trots zijn op hem... als je ziet waar hij tegen op moet boksen... en als hij nergens last van heeft moeten ze rekening met hem houden.... Hoe prachtig is het dat die ‘gedumpte pony’ nu ruiters met paarden bedoelt voor het hogere werk het vuur aan de schenen legt? :+:
Gewoon omdat hij zó verschrikkelijk zijn best wil doen. :+:

Morgen ook naar de fysio. Hopelijk kan ik daar het gesprek ook kort houden. :o

Mijn broer zijn ex heeft zelfmoord proberen te plegen en mijn broer heeft dat helpen voorkomen.... Men kan zeggen van hem wat men wil. Weinigen zouden in zijn plaats gehandeld hebben zoals hij gedaan heeft, ben trots op hem. Hoop dat hij er niet te veel onder lijdt. Ze heeft hem genoeg pijn gedaan...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 23:20

Hoe is het inmiddels daar met jou en de paardjes?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 01:08

Even een korte reactie. Morgen uitgebreider. Heb vandaag mijn medicatie gehad en mijn lijf is BOOS. Als de pijnstilling een keer wil werken kan ik slapen. :x

Gisteren heb ik wel Sam nog eens ‘echt’ getraind (ipv voorzichtig) en ik ben nu wel zeker dat het echt het bekappen was. Verder is er vorige week met mijn broer e.e.a gebeurt en ook met mijn fysio waardoor ik me even terug getrokken had. Mijn excuses. :o

Morgen probeer ik uitgebreider te zijn. Voor vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
(Ja dat is nog over van zijn netje met dank aan Vigo >;) )

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:49

Knuffel meiske. Zorg goed voor jezelf. We zie je wel weer verschijnen wanneer dat gaat voor jou.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:50

Hoef je toch geen excuses voor te maken, wat vervelend dat je zoveel aan je hoofd hebt van nare dingen die gebeurd zijn.
Pas maar goed op jezelf dat gaat voor :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:49

Zennnnnn.

Of in jouw geval misschien liever: Zzzzzzzz.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 23:08

:) het is moeilijk om exact uit te leggen wat er gebeurt is allemaal maar safe to say dat mijn broer best een "terugval" gehad heeft en dat ik mezelf oprecht af vraag of ze hem ooit met rust gaat laten. En als ik heel eerlijk ben is hij niet de enige die een beetje een terugval gehad heeft psychisch. :) ;)

Zoals ik al zei lijkt Sam geheel hersteld maar ik heb sinds gisteren niet meer gereden. Medicatie van gisteren heeft echt flink veel bijwerkingen op me, meer dan ik gewend ben. :x Moe, alles doet pijn, hoofdpijn en kortademig en pijn op mijn borstkast. Allemaal bekende bijwerkingen maar ook bijwerkingen die ik al tijden niet meer gehad heb in die mate. Ben vandaag meerdere keren letterlijk moeten gaan zitten terwijl ik de weide aan het uitmesten was. :+ Waarom ze zo heftig zijn weet ik overigens niet. Het is al lang geleden maar het is niet dat het nog nooit zo geweest is. Soms reageert mijn lijf gewoon harder en helaas voel ik dat meestal al binnen het kwartier als ze de infuus aan hangen maar goed het moet er toch in dusja. :+

Het ergste is dat ik met de beste wil van de wereld niet meer kan bedenken waarover ik wilde bloggen. :+ Ik had een idee en ik ben het kwijt. :roll:

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 23:31

Doe even rustig aan... de situatie met je broer is heel heftig... Sam zijn gedoe met de hoeven is heftig, die hele oom en al het drama er om heen ook... het is een keertje tijd voor rust... je bent dan wel een super wijffie... maar ook jij moet af en toe even rustig aan doen om bij te tanken...

Die blog komt wel weer als je weer wat uit geruster bent...

Wees iet te hard voor jezelf...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 00:40

Ik heb alleen vorige maand ook al heen blog geschreven, misschien staat het in mijn notities ergens en anders moet ik hier terug lezen of in Rêve haar topic want daar heb ik het opgepikt volgens mij.

Buiten mijn broer zijn het allemaal kleine dingen. Mijn broer is voor mij erg belangrijk dus alles dat hem bedreigd (ook als hij het deels zelf is) weegt op mij. Voor mij is mijn broer één van de twee belangrijkste personen in de wereld en één van de twee personen waarvan ik zonder twijfel weet dat hij alles laat vallen en komt als ik hem nodig heb. Hij heeft helaas al een paar keer de mogelijkheid gehad dat te bewijzen. :\ zelfs zijn job kwijt geraakt één van die keren omdat hij weigerde om ook maar 1 bezoek aan zijn comateuze zus over te slaan (twee keer een half uur per dag en zijn werkgever vond 1 keer wel voldoende. Mijn broer vond van niet..) in tegenstelling tot andere familie leden heeft mijn broer dat niet één keer tegen me gebruikt... sterker nog... HIJ voelt zich schuldig dat het mij overkomen is ipv hem... :\ (om maar even kort weer te geven wat voor iemand mijn broer is en waarom zijn ex hem zo kan uit buiten....Als hij van iemand houdt is dat onvoorwaardelijk... ten koste van zichzelf... :\ )

Mijn man was toen nog niet bij me. Maar die heeft ook genoeg kansen gekregen om te bewijzen dat hij alles laat vallen. Mijn man heeft ook een mindere periode gehad maar die us gelukkig beter nu. Mijn broer weegt zwaar. En ik kan niet elke dag daar gaan zitten hoe graag ik dat ook zou willen want hij wil natuurlijk ook als ‘vol’ aanzien worden, hij heeft het nodig dat hij dat vertrouwen krijgt. Dat is hem tien jaar ontnomen. Het is dus een moeilijke balans tussen hem willen beschermen en doen wat hem daadwerkelijk er boven op gaat helpen. Zeker voor mij.... Ik ben iemand die heel hard kan zijn. Koud zelfs. Maar ik ben ook iemand met een enorm groot rechtvaardigheidsgevoel en een enorme beschermingsdrang,.. en die twee zitten me danig in de weg de laatste weken om een veelheid aan redenen. De meerderheid daarvan zijn in wezen dingen die heel klein zijn maar omdat alles bij elkaar komt wordt het groot en kan ik de kleine dingen moeilijk relativeren (zoals de oom, Sam die nu oké is, mijn fysio die een beetje sh*tty gedaan heeft en waarschijnlijk niet eens beseft dat hij me geraakt heeft gezien hij geen ide heeft van wat er speelt. :+)

Die stress in mijn lijf speelt overigens absoluut mee in waarom mijn medicatie zo’n weerslag heeft nu. Mijn man zei gisteren ineens ‘schat gaat het lukken met die drie (de honden) vannacht?’ Dus ik zeg ietwat verbaast ‘ja hoezo?’ (Twee van de drie herders hebben besloten dat ik degene ben die ze moeten beschermen dus ik snapte niet hoe ik een probleem kon hebben met ze. _O- als mijn man me vast pakt zitten de twee jongste alert en klaar om tussen beide te komen. _O- )Waarop hij: ‘je bent lijkbleek en ziet uit alsof je al drie weken niet geslapen hebt terwijl ik weet dat je vandaag het merendeel van de dag geslapen hebt. Is dat van de medicatie?’

Eh ja. Dat is mijn immuunsysteem dat boos is op de medicatie. En de medicatie die nogal graag op de longen ‘pakt’ waardoor je constant het gevoel hebt niet genoeg zuurstof in je lijf te krijgen en al snel krijg je symptomen die daar ook mee te maken hebben. :+ duizeligheid, hoofdpijn, vermoeide spieren, sufheid... Het gaat over... maar het kan even aan houden, heb vandaag ook een groot deel van de dag gerust. Had Joy in een vuur element gemaakt maar die moet opnieuw net als het water element. :+ aan dit tempo heb ik ze allemaal vier keer gemaakt eer ze naar mijn zin zijn, maar van het tekenen ga ik wel dieper ademen waardoor op zijn minst de hoofdpijn en duizeligheid grotendeels weg getrokken zijn nu.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 08:36

Ik wil je gewoon even een virtuele knuffel geven... :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 08:41

Goeie hemel dat is wel veel op het bord van één mens. En dan lees ik dat je ook nog met fysio wat irritatie hebt, waar je normaal toch altijd veel steun en hulp vindt. Niet gek dat je het even kwijt bent allemaal.

Van mij ook een virtuele knuffel :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:58

Goeie god zeg, jouw bordje is ook stevig gevuld. :oo
Ik hoop dat de bijwerkingen snel verdwijnen zodat je daar toch al geen extra last van hebt. Dikke knuffel voor het mentale. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:56

Ayasha. Jouw bordje of emmertje is al een tijdje geleden overgelopen.
Je lijf en je hebt er maar een schreeuwt moord en brand.
Ik weet het je leeft maar een keer. :knuffel:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 13:45

Dank jewel voor de lieve reacties. :+:
Ik voel me echt een enorme zeur de laatste weken. _O- Ik probeer ook op mijn social media vaak juist de leuke dingen te posten om mensen te doen glimlachen maar dat lukt even niet zo goed. :+

Gisteren was ik wel de weide aan het mesten en Rêve was naar voren gegaan waar drinkbakken staan om te gaan drinken. (ze hebben een automatische met een vlotter maar die vult niet snel genoeg naar Rêve haar zin en ze krijgen geen meer met een lepel die ze moeten indrukken omdat Rêve die laat over lopen.) Alleen na het drinken wilde ze in de stal gaan kijken of ze aan de snoepjes kon (ja. :=) dus ik roep van ongeveer 60m ver "Rêve!" *geen reactie* en toen: "TERROR!!!!!" *Rêve draait om en komt naar me toe draven*.

Terwijl ze onderweg was aaide ik Sam even (die bij me stond) en mompelde ik van "Jup, ik heb haar officieel doen luisteren naar Terror met mijn grappen...."
Sam zuchtte eens en duwde alleen maar zachtjes tegen mijn hand a la "you win some, you lose some, aai me verder!" _O-

Mars schreef:
Goeie hemel dat is wel veel op het bord van één mens. En dan lees ik dat je ook nog met fysio wat irritatie hebt, waar je normaal toch altijd veel steun en hulp vindt. Niet gek dat je het even kwijt bent allemaal.

Van mij ook een virtuele knuffel :(:)

normaal wel inderdaad... Al heb ik wel fijn kunnen praten met de "vervang" fysio over het stukje dat mij geraakt had. Hij heeft me wel een beetje kunnen helpen relativeren waardoor ik iig daarin al iets meer "rust" heb gekregen. :)

Voor vandaag lijkt de ergste spier en gewrichtspijn weg te zijn. Nog wat misselijk en hoofdpijn maar niks extreems meer. Doe vandaag nog een dagje rustig aan. Morgen een rustig ritje op Rêve (gewoon lang en laag, ze hoeft niet "aan" want dat kost mij nog te veel energie) en geleidelijk mijn lijf terug in beweging krijgen. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 01:10

Sam vandaag weer erg fijn, hij was zó fijn dat we zelfs gewerkt hebben aan het ‘ruimer draven’ (een tweede draf is het niet maar wel meer dan hij normaal doet.) gewoon omdat hij het aan bood zodra ik hem wat op pakte. :+: Dinsdag naar Chris. Dan ben ik pas echt gerust. Onze piste ligt vrij mul. Chris zijn piste ligt meer als een wedstrijd-piste. Thuis loopt hij helemaal goed maar dat deed ie zaterdag voor de wedstrijd ook Dusja...

Net Rêve te lijf gegaan met een shampoo borstel (waar naf Brighter than white in opgelost zat.)

Dat vond ze érg onsportief. _O- _O-
Ze heeft een hekel aan water maar als ze mee op wedstrijd gaat zal ik toch die manen en op zijn minst haar staart en benen moeten kunnen wassen... Met die shampoo borstel kon ik gewoon mee bewegen zonder mijn waterbron kwijt te raken. _O-

Die benen kan ik nog wel zo wassen met shampoo maar voor haar manen en staart zit ik met het uit-spoel issue. Benieuwd wat de naf op een nachtje klaar krijgt.

In de categorie ‘dingen die Rêve oneerlijk vind’ (ja er is een lijst.) kunnen we nu dus ook shampoo-borstels plaatsen. _O-

Joy was druk met Vigo als schuurpaal te gebruiken dus geen degelijke foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Maar kunnen jullie ook wat met ultra schattige puppie-spam?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is al heeeel stoer hoor, :j
Afbeelding

Maar als pups moe zijn moeten ze hun vrouwtje bij zich...

Beide pups (op de foto maar eentje te zien. De jongste) trekken enorm naar mij om een of andere reden. :+ Misschien moeten ze me eens met de vader laten spelen die normaal niemand dult. Wellicht doe ik het goed met hun vader-lijn. _O- (ze hebben dezelfde vader maar andere moeders)
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:45

tjonge wat is die gegroeid zeg. :oo

Je emmertje is inderdaad goed overgelopen. :(:) Neem lekker je rust en daar zal het weer ook wel voor zorgen want het zal te warm zijn om ook maar iets te doen buiten voeren en zorgen dat ze voldoende drinken hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:07

Wat fijn dat Sam goed liep!

En Joy is zo knap <3 Hij is ook zo mooi schoon!

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:21

Lijkt het nu zo of heeft Vigo een groeispurtje gehad?
In mijn hoofd waren ze een tijdje terug ongeveer even groot en nu steekt hij er toch een stuk bovenuit.

Ben benieuwd naar je les van dinsdag. Hopelijk doet Sam het daar ook goed. Dat is dan al één zorg minder voor je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 19:23

Gut, kan zomaar. Ik zie het niet of ze groeispurten krijgen, _O- Vigo klooit wel nog steeds met zwelling helaas.

Vandaag Rêve gevlochten voor de training. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En na het rollen:
Afbeelding
(Wil kijken of ik de avond op voorhand kan vlechten)

Wanneer het voor het echt is gaat er spul in om die uitstekende haartjes allemaal mooi samen te plakken. _O-

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:26

Oehhh dat ziet er moooi uit!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:29

Heel gaaf! Wat knap dat je dat kan. Zou mij niet lukken met 2 gezonde handen... :+

Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Maar iedereen mag zn mindere tijden hebben en jij dus ook. :*