Dilan93 schreef:Ik snap de kritische vragen eerlijk gezegd wel. Anders kun je wel 10 bezichtigingen plannen terwijl je bij antwoorden op de vragen misschien al wel door hebt dat het niet is wat je zoekt.
Ik zou als verkoper dan wel duidelijk beschrijven wat een paard bvb doet. 'Geen dooie' kan imo een paard zijn dat goed tempo erin heeft, of dat liefst steeds een pasje te hard loopt. Maar het kan ook betekenen dat het paard van ieder geluid of wiebelend struikje opzij schiet.
Net als 'geen paard voor beginners'. Wat houdt dat in? Een schichtig paard, een paard dat en steeds vandoor schiet, of een paard dat gewoon nog niet veel kent maar verder braaf en nuchter is?
Dat is nou net wat ik bedoel.
De verkoper kan dingen over zijn paard vertellen alleen vanuit zijn eigen perspectief.
De koper kan diezelfde dingen alleen maar verstaan vanuit zijn eigen perspectief.
Het hele hoe en waarom.van de verkoper, hoeft dus geen dubbeltje waard te zijn voor de koper zolang verkoper en koper niet exact dezelfde taal spreken. Er is echt maar 1 manier om erachter te komen en dat is toch echt: zelf gaan zien.
Filter op prijs, maat, leeftijd, kleur zo je wilt.... maar vergeet het maar het karakter van een dier goed te kunnen inschatten obv een verhaaltje.
Als kilometers maken een bezwaar is, zoek dan gewoon in je eigen regio en niet daarbuiten.
Als er bij een paard staat "niet voor beginners", dan is dat niet op 2 manieren uit te leggen. Dat verkoopt de verkoper hem dus niet aan beginners omdat de verkoper van mening is dat het paard daar niet geschikt voor is.