Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_activeme schreef:Welkom Binau. Knap paard.
@Vingino99 leuk paard!
@Zebrastreep wat goed zeg! Zo te lezen hebben jullie flinke sprongen vooruit gemaakt.
@Qimm Je filmpje geniaal. Gelukkig al wel een stuk minder.
Wat balen zeg @Nobel01 het ging net de goede kant op.
Ik heb niet zoveel te melden hihi. Alano ziet er momenteel super goed uit (al zeg ik het zelf). Vorig jaar zomer was hij nog veel te dik en afgelopen winter iets aan de dunne kant. We doen nog steeds lekker rustig aan. Rijden 3x in de week (als het weer mee zit) en voor de rest zien wel. Alano's manen geknipt afgelopen week. Waren aan de onderkant super dun geworden en het zag er niet uit. De hele tijd in de knoop zitten etc. Dus de schaar er maar doorheen gehaald. Ik moet het hier en daar nog even netjes knippen, meneer heeft niet zoveel geduld
. Dus dit wordt een tien stappen plan
.
[ Video ]
[ Video ]
opisop_shop schreef:Hier is de training ook weer even opgepakt. Zondag was de trainster er en ze heeft alleen maar grondwerk met M gedaan. We kwamen tot de conclusie dat hij teveel anticipeert en als het dan niet gaat zoals hij wil of verwacht, komt er veel energie bij hem vrij.
Wellicht was dat de reden vd rodeo.
Daar heeft ze zondag aan gewerkt, hij zal gister wel spierpijn hebben gehad hahaha. Vanmorgen was ze er weer en de communicatie ging nu heel goed. Bleef nu tenminste staan wachten op een nieuwe opdracht ipv alvast van hand veranderen of weglopen.
Hij had alleen bedacht dat het leuk is om tijdens het grondwerk tegen het draad aan te lopen ( in stap of draf) waarmee we de bak in tweeën delen, en dan duwen zodat de prikpaaltjes door de lucht vliegen![]()
Ze heeft ook nog weer gehangen en linksom er ook nog op gezeten, toen hij brieste en likte is ze gauw weer afgestapt. Morgen komt ze weer.
Nobel01 schreef:Wat een leukerd Bineau!
Activerne, Netjes hoor, die manen zo
We zijn begonnen met vrijheids dressuur, en ze is erg leergierig.
Begin gemaakt met het blok, één beentje erop, en de andere tilt ze al op. Ook buigen gaat goed.
Het begin gemaakt met flemen, maar dat vindt ze wat moeilijker. De bal heeft ze de laatste dagen wat minder interesse in, dus dat laten we maar even.
Ook stretchen vindt ze erg leuk, daarin is ze goed lenig.
Wat dat betreft vindt ze alles interessant. Lekker bezig houden nu we even niet rijden. Nog een weekje, dan moeten we terug naar de kliniek voor een herhalings scopie voor haar maag.
Ook wil ik haar gebit even na laten kijken, ze heeft dan toch sedatie, dan kan dat gelijk mee.
corientjuhh schreef:Zojuist Nobi eens laten wennen aan wat druk op t bit dmv van dubbele lijnen wat proberen te sturen en halt
1 er paar meter achter en 1 bij het hoofd die haar begeleide..
Hoe braaf ze was met hangen, zitten en lopen. Zo'n dramaqueen was het vanavond
Zodra er ietsje druk op kwam reageerde ze op 2 verschillende manieren. Of ze ging braaf iets naar links of rechts en halt of ze liet zichzelf vallen of ging steigeren en viel dan om. Zodra ze dat deed, liet ik direct de druk (die echt minimaal was, was meer wat losse lijnen en dan oppakken dat ze recht kwam, dus super licht contact) weg, maar dat merkte ze niet en bleef doorgaan. Uiteraard als ze t braaf deed dan beloonden we haar uitvoerig. En 2 keer dat ze om lag zelf laten opstaan, lijnen weer goed en verder alsof er niks aan de hand was.. ben benieuwd naar de volgende keer
Het lijkt overigens geen gemenigheid, maar meer dat ze het even niet kan verwerken ofzo..
Ze doet super haar best maar vind het soms ook nog wel lastig, maar we blijven alles stapje voor stapje doen. Momenteel doen we 2x per week iets met haar max 20 minuten
Kimvicious schreef:[ [url=m/uPsy2h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vd week lesje gehad met vriendin die mijn andere paar gekocht heeft! Hij is zo'n zen master en Bo werd er ook zen van. Mega genoten en toch fantastisch dat we dit zo samen kunnen doen!