truus1957 schreef:Babootje schreef:Probleem is dat de wolf geen natuurlijke vijand heeft en als er teveel komen dit een groot probleem wordt.
In NL gaat we eerst wachten tot het een groot probleem is eer we er wat aan gaan doen.
En volgens mij zijn we hierbij ook gebonden aan regeltjes vanuit Europa.
Het enige dat de wolvenpopulatie in toom kan houden is een gebrek aan prooidieren en laat dat nou in ons dichtbevolkte landje met overal vee te kust en te keur niet het geval zijn!!
De mens is de enige natuurlijke vijand van de wolf in Nederland, naar mijn idee moeten we die rol maar weer op gaan pakken eer het uit de hand loopt.
Maar dat is mijn mening hè, meningen verschillen
Dat is zeker waar. elk ecosysteem heeft een top predator zonder natuurlijke vijanden waarvan de populatie bepaald wordt door het aantal prooidieren. Maar hier heb je dan ook gelijk het probleem in een dichtbevolkt landje als Nederland. Als er geen natuurlijke prooien meer zijn waar gaat de wolf dan zijn geluk beproeven. Dat is dan weer iets wat ik gewoon niet snap van de wolvenliefhebbers die het maar acceptabel vinden dat de wolf zich af en toe aan vee vergrijpt. Want vee grijpen is ook een verstoring van het normaal functionerend ecosysteem.
Daarom denk ik ook dat wolven hier onbeheerd rond laten lopen het perfecte recept is voor hele grote problemen.