Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:54

Selina schreef:
Sjoos schreef:
Geen 2 kijkers per dag snap ik, maar iemand die voor de 2e keer wil komen kijken heeft voorrang denk ik dan toch? Gek hoe mensen denken soms.

Aan de andere kant, als die andere afspraken al gepland staan vind ik het ook niet netjes om die dan last minute af te zeggen.

Of in elk geval melden, donderdag komt iemand voor de tweede keer, die heeft voorrang ofzo
Dan weten de eerste keer kijkers ook waar ze aan toe zijn.

Selina

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:05

Misschien communiceert ze dat ook naar de kijkers, maar dat weet je niet. En misschien geeft ze geen voorrang en kiest ze degene die ze de beste match vindt.
Merk wel dat iedereen het anders doet. Vind het een interessante discussie.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:07

Vanuit verkopend oogpunt gesproken houd ik geen paarden aan voor mensen. Ik heb meerdere malen gehad dat mensen 3 keer zijn komen kijken, helemaal enthousiast zijn en vervolgens niet tot koop over gaan. De enige manier waarop ik een paard vast zou houden zou bij een aanbetaling zijn. Hoe vervelend dat ook is voor een potentiële koper.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:14

Lastig inderdaad, ik koop ook een paard als het bij de eerste bezichtiging helemaal goed voelt. Heb ik in het verleden nu 3 keer gedaan. 2x ging dat helemaal goed en de 3de keer wat minder en ging het paard uiteindelijk terug.

Ik heb nieuws :):) na een aantal weken zoeken en geen enkel geschikt paard gevonden te hebben en ook geen enkele bezichtiging. Kwam van de week via via iemand die wel een prachtig mooie kwpn'er te koop had. Tenminste te koop niet, na 14 jaar wilde de mensen er alleen een huisje voor waar ze 100% een goed gevoel bij hadden. Ik heb 2 keer gereden en kon gewoon niks aanmerken wat niet leuk was aan het paard. Dus vanaf morgen ben ik eigenaar van een prachtig, enorm braaf, bloedmooi 14 jarig zwart paard. Ik had het me gewoon niet beter kunnen wensen. <3 <3 <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:16

Wat leuk Linsey! Vind zwarte paarden prachtig <3

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:17

Linsey1998 schreef:
Lastig inderdaad, ik koop ook een paard als het bij de eerste bezichtiging helemaal goed voelt. Heb ik in het verleden nu 3 keer gedaan. 2x ging dat helemaal goed en de 3de keer wat minder en ging het paard uiteindelijk terug.

Ik heb nieuws :):) na een aantal weken zoeken en geen enkel geschikt paard gevonden te hebben en ook geen enkele bezichtiging. Kwam van de week via via iemand die wel een prachtig mooie kwpn'er te koop had. Tenminste te koop niet, na 14 jaar wilde de mensen er alleen een huisje voor waar ze 100% een goed gevoel bij hadden. Ik heb 2 keer gereden en kon gewoon niks aanmerken wat niet leuk was aan het paard. Dus vanaf morgen ben ik eigenaar van een prachtig, enorm braaf, bloedmooi 14 jarig zwart paard. Ik had het me gewoon niet beter kunnen wensen. <3 <3 <3

Oh gaaaaaf! Heb je foto??

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:19

Gefeliciteerd Linsey, wat een geluk !

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:27

goldenarrow schreef:
Vanuit verkopend oogpunt gesproken houd ik geen paarden aan voor mensen. Ik heb meerdere malen gehad dat mensen 3 keer zijn komen kijken, helemaal enthousiast zijn en vervolgens niet tot koop over gaan. De enige manier waarop ik een paard vast zou houden zou bij een aanbetaling zijn. Hoe vervelend dat ook is voor een potentiële koper.

Ik snap dat wel.Zelf alleen aan de kopende kant geweest. Toen het vroeger nog wat rustiger ging, ging ik toch ook wel meerdere paarden bekijken voor ik besloot. De verkoper zei ook altijd als ik nog niet beslissen kon, dat hij weg was als er een ander kwam die hem meteen nam.Dat vond ik ook terecht hoor. Tegenwoordig moet je vlug zijn. Misschien niet bij erg overprijsde paarden,maar daar ga ik toch niet kijken .

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:41

Linsey1998 schreef:

Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd *\o/*

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:58

Linsey wat leuk, gefeliciteerd!

Wat betreft keuren: ik koop niet meer zonder foto's van de rug en een echo van de si gewrichten. Verder hangt het een beetje van het paard af. Bij mn hafje heb ik destijds de benen op de foto en scan laten zetten (reining beleerd) maar bij een draver vind ik de benen juist minder belangrijk.
Wat betreft de kosten vind ik erg dubbel. Gelukkig nog geen negatief advies gehad, maar ik zou het ook wel zuur vinden als ik voor €800 laat keuren en het paard blijkt niet goed. Uiteraard ook vervelend voor de eigenaar, maar wellicht toch een 50/50 regeling af te spreken, want als dat bij drie paarden achter elkaar gebeurt is het extra potje wel erg snel leeg...

Ik merk dat ik nog wel wat rondkijk, maar alle paarden die ik zie, voel ik me niet tot aangetrokken. Oftewel, lekker wekelijks met de draver aan de slag (vanmiddag weer *\o/* ) en afwachten of de haf terugkomt.

Voor de westernliefhebbers is er ook nog een leuke groep op fb: westernpaarden 2.0. Daar zie ik geregeld toffe paarden voorbij komen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 16:17

boemel schreef:
Onverwachts, maar ivm langdurig blessure van mijn 6 jarige merrie nu toch op zoek naar een 2e paard.

Dan kan ik het 1e jaar lekker door blijven rijden en daarna kan mijn vriend er mee verder

We zoeken:
Een nuchter paard voor basissport en buitenritten.
Vanaf 4 tot 12 jaar oud.
165cm - 175cm.

Hoeft niets bijzonders te kunnen, maar wel opstappen en wegrijden.
Normale prijsklasse.

Ik ben nog nergens wezen kijken, wel Marktplaats in de gaten aan het houden maar het valt nog niet mee qua aanbod in de omgeving.

Zijn er aanraders qua Facebook groepen waar regelmatig paarden aangeboden worden?

Paard zoekt thuis :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:25

Als verkoper en fokker die verkoopt zette ik mijn paarden altijd rondom op de foto alvorens ik ze verkocht, en dan kon ik altijd wel verkopen onder het mom van keuren k.k. bij afkeuren kosten voor mij, dat is wel bij de hogere prijsklasse. Ik ga daar niet mee akkoord als ik een paard van <6000 verkoop, dan ga ik zeker niet het risico om 800 (meer dan 10% van de prijs) moet lappen als er ergens iets is wat volgens de koper voldoende aanleiding is dat een paard niet goed is. Klinisch hangt het wel een beetje af waar en hoe en waarvoor.

Ik denk wel dat je voor wat voor keuring dan ook van tevoren goed moet afspreken wanneer is het paard goed voor het doel en wanneer niet. Een paard kan een chip hebben ergens, maar kan prima geschikt zijn voor de sport, of 3 op een straalbeen, maar kan prima als fokmerrie / recreatiepaard (ik noem maar wat) en sommige paarden lopen GP met kissing spines, wanneer is het afgekeurd? Gelukkig nog niet meegemaakt zowel als koper als verkoper.

Overigens ben ik wel bereid om (een deel van) de klinische keuring te betalen bij afkeuren van mijn merrie die ik te koop heb röntgen niet, want dat is wat mij betreft niet noodzakelijk voor het doel waar ik haar voor verkoop. Het staat de koper vrij om dat te doen. Overigens krijgen ze er wel een drachtigheidsverklaring bij en een levend veulen garantie (vanuit de hengstenhouder). Dat is ook wel handig bij een fokmerrie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:51

Jaaaa heerlijk Linsey1998! Gefeliciteerd, wat fijn joh. <3 Lekker genieten samen!

Mijn vriend is ook aangekomen. Vannacht nog even op stal en dan morgen rustig aan de kudde in. Heerlijk relaxed en nuchter paard. Ging meteen staan eten. Ik vind hem zo geweldig. Op naar een mooie toekomst samen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:52

Gefeliciteerd ❤️

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:54

Die ziet er mooi relaxed uit!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:58

Anoniem schreef:
Jaaaa heerlijk Linsey1998! Gefeliciteerd, wat fijn joh. <3 Lekker genieten samen!

Mijn vriend is ook aangekomen. Vannacht nog even op stal en dan morgen rustig aan de kudde in. Heerlijk relaxed en nuchter paard. Ging meteen staan eten. Ik vind hem zo geweldig. Op naar een mooie toekomst samen.
[ [url=m/fdhGWS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een plaatje, veel plezier ermee <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:04

Anoniem schreef:

Een vosje <3

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:10

Anoniem schreef:

wauw, ik wil meer weten! wat een knapperd

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:13

Gefeliciteerd Pernilla, ziet er inderdaad heerlijk relaxed uit !

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:51

Gefeliciteerd Pernilla *\o/*

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:36

Wat leuk, Pernilla! :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:55

Mijn zoektocht is heel plotseling afgelopen. De draver waar ik de komende periode wekelijks mee aan de slag zou gaan moet sneller weg, omdat ze stallen nodig hebben. Aangezien ik interesse had getoond, kreeg ik eerste keus.
Maandag wordt ze gebracht. Aan de ene kant super spannend, maar ook heeeeeeel veel zin in *\o/*
Laatst bijgewerkt door Delaja op 13-05-20 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:58

Oeh ja, dat is leuk spannend! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:04

Gefeliciteerd :D

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:07

Delaja schreef:
Mijn zoektocht is heel plotseling afgelopen. De draver waar ik de komende periode wekelijks mee aan de slag zou gaan moet sneller weg, omdat ze stallen nodig hebben. Aangezien ik interesse had getoond, kreeg ik eerste keus.
Maandag wordt ze gebracht. Aan de ene kant super spannend, maar ook heeeeeeel veel zin in *\o/*

Wat een wending!
Stiekem geloof ik altijd wel een beetje in “meant to be” :o