Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:42

Goed bezig Anouk!

Jaloers op binnenbakken... dan zal ik maar geen foto posten van onze buitenbak :D

Daar is de stalhouder nu mee bezig, volledig nieuwe bodem en omheining en hij is langer en breder geworden...

candalisa

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:06

CL jij bent gewoon verwend met jouw stal! Hahah we komen echt een keer naar de trail parcours kijken!

Anouk jaaa super zeg!!

Geyron ik heb een paar keer terug gekeken en ik zie ook wat onregelmatigheid achter geen kreupelheid hoor maar echt onregelmatig. Ik denk ook gewoon nog erg slap en onvoldoende balans. Tis ook een flinke jongen een paard bij ons op stal was ook zo en ook steeds onregelmatig tot een jaar of 6 en nu loopt die z2 of hoger geloof ik.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:24

Oké, ik geef toe dat ik wel n lot uit de loterij heb met mijn stalling...

Ik zie ook wel n onregelmatigheid geryon maar ook ik gok op slapend en nog onvoldoende balans... die grote paarden hebben gewoon meer tijd nodig om balans te vinden en met hun lijf en lange stelten weg te kunnen.

Heb je er al eens n fysio of chiropractor naar laten kijken? Mss dat die nog wat kunnen betekenen....

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:34

Froukje schreef:
Haha ik ben al jarloers op jouw bak := Maar wat doet hij dat hangen braaf!

Haha dit is een kwestie van kruiwagens vol brandnetels verwijderd hebben, 5 paaltjes in de grond met op 2 hoogtes een dun stroomlintje. (Zonder stroom) mijn vierkant is ongeveer 18x18. Prima om te longeren en straks de echte eerste passen onder de man(vrouw :+ ) te maken. Dit is eigenlijk het weitje van onze shetlander.

Wel jammer hoe hard die brandnetels groeien, een maand geleden alles weg en nu alweer zo begroeid als op mn filmpje ;(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:42

Mooie mijlpaal Anouk!! =:)

En ben benieuwd naar jullie buitenbak CL! :D Ligt daar ook een reiningbodem in?! :D Beetje inspiratie opdoen <<) _/-\o_

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:43

Anouk_H schreef:
Froukje schreef:
Haha ik ben al jarloers op jouw bak := Maar wat doet hij dat hangen braaf!

Haha dit is een kwestie van kruiwagens vol brandnetels verwijderd hebben, 5 paaltjes in de grond met op 2 hoogtes een dun stroomlintje. (Zonder stroom) mijn vierkant is ongeveer 18x18. Prima om te longeren en straks de echte eerste passen onder de man(vrouw :+ ) te maken. Dit is eigenlijk het weitje van onze shetlander.

Wel jammer hoe hard die brandnetels groeien, een maand geleden alles weg en nu alweer zo begroeid als op mn filmpje ;(

Gemaaide brandnetels zijn een heel lekkere paardensnack. :))

Ik laat in een hoekje van de wei express de brandnetels groeien en maai ze eens in de zoveel tijd om. Als ze drogen dan prikken ze niet meer en vinden de paarden het heerlijk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:50

Ik heb geen binnenbakken meer. Wel een hele mooie buitenbak van 40x60 :D

Net een voorbeeldige Mattvey aan de longe gehad <3
Keurig op stemcommando alle overgangen gedaan, zelfs hele nette stukjes in handgalop.
In draf zelfs stukken lopen 'stofzuigen'. :) Zal toeval geweest zijn, jeuk aan zn neus ofzo, maar heb het toch steeds beloond.
En zelfs toen ie schrok van opvliegende eenden uit het riet, bleef de reactie beperkt tot een sprongetje opzij en 2 drafpassen.

Daarna nog even aan het zadel gehangen. Hij bleef dit keer direct stilstaan

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:51

Bijlezen en filmpjes kijken is bijna serieus werken hier! :D Topic gaat hard, en de vooruitgang bij iedereen ook!

Longeren doe ik, al jaren, met een kaptoom. Bijzet, touwtjes etc gebruik ik al jaren niet meer. Zie er geen meerwaarde van.

Wat doet Gentle het netjes, CL!
Mag de training wel wat gekost hebben, het resultaat is er ook +:)+
Nu lekker zelf verder trainen en genieten.

XXutopia, op die laatste foto 8s het echt een puppy.
Lief koppie!

Berdien, je hebt echt een tanker! Zeker in vergelijking met je andere paard.

Candalisa, wat lekkers had was zeker verdiend :)

Malik wordt echt snel wit ! Joya is overigens ook weer witter in het zomervacht.

Geryon, slap en groot zou zeker een oorzaak kunnen zijn. Lang slungelig lijf :)
Kun je buiten rijden met hem? Rechtuit stappen, stappen etc om hem sterker te maken zonder de bochten die voor onbalans zorgen?

Yeah, Anouk_h *\%/* **\O/** *\o/*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:01

De bak bij ons op stal is matig. Vaak zwaar en er zitten wat kuilen in. Na veel regen is de bak wel goed :)
Ik train daarom vrijwel altijd bij de rijvereniging, op 10 minuten stappen van stal, en daar is de bodem goed en de bakken enorm.

Gisteren na de training, na de oversteek van de drukke weg, weer op gestapt en alleen naar stal gereden. Ging echt goed, zelfs een tegenligger was geen probleem.
Eenmaal op stal was ze wel moe, stond echt even alles te verwerken.

Bewijsmateriaal :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:18

Wat een mooi pad!! En zo fijn dat ze zo braaf was :+:

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:24

Citaat:

Ik laat in een hoekje van de wei express de brandnetels groeien en maai ze eens in de zoveel tijd om. Als ze drogen dan prikken ze niet meer en vinden de paarden het heerlijk.

Wat goed om te weten! :wow: :oo het lastige is dat we geen elektriciteit hebben, dus grasmaaien gaat lastig alles moet met de hand of een minitractor laten komen (hek is 3m breed)

Zo was mijn vierkant toen we zo goed als alles eruit hadden:
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:27

Ik heb wel een ruime buitenbak, maar hij is erg zwaar en we hebben er nu nog paarden in staan, dus als ik wil rijden moet ik die er eerst uit halen.
Ben ook wel jaloers op de mooie binnenbakken, haha.

Ik heb vandaag Prazani weer ingevlochten, zijn permanentje was eindelijk weer uitgezakt :+ Gelijk maar even geoefend met een krukje, maar daar gaf hij helemaal niks om. Hij was braver met krukje dan zonder _O-
Afbeelding

Afbeelding

Veulentje mocht ook oefenen voor shows die toch niet doorgaan :') (sorry voor de veulenspam, ben gewoon zo verliefd op hem <3 zal vanaf nu ophouden :') )
Afbeelding

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:31

Anouk_H schreef:
Citaat:

Wat goed om te weten! :wow: :oo het lastige is dat we geen elektriciteit hebben, dus grasmaaien gaat lastig alles moet met de hand of een minitractor laten komen (hek is 3m breed)

Zo was mijn vierkant toen we zo goed als alles eruit hadden:
[ [url=m/hqMl60.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik voor het maaien een bosmaaier (op benzine). Die heb ik namelijk ook nodig voor de kanten waar het riet anders tegen de draad aangroeit. En voor kleine stukken is er altijd nog de zeis. Is een beetje een vergeten instrument soms, maar werkt super. :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:42

goldenarrow schreef:
Ik heb wel een ruime buitenbak, maar hij is erg zwaar en we hebben er nu nog paarden in staan, dus als ik wil rijden moet ik die er eerst uit halen.
Ben ook wel jaloers op de mooie binnenbakken, haha.

Ik heb vandaag Prazani weer ingevlochten, zijn permanentje was eindelijk weer uitgezakt :+ Gelijk maar even geoefend met een krukje, maar daar gaf hij helemaal niks om. Hij was braver met krukje dan zonder _O-
[ [url=m/ZiOCxw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ee3oOr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veulentje mocht ook oefenen voor shows die toch niet doorgaan :') (sorry voor de veulenspam, ben gewoon zo verliefd op hem <3 zal vanaf nu ophouden :') )
[ [url=m/RLrAr8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat krukje maakt het ook wel heel serieus :)) Dan moet ie zich natuurlijk gedragen

Veulenspam is niet erg hoor :D Is ook een schattig veulentje

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:56

Ik vind veulenspam ook niet erg :D <3

Ik twijfel wat ik vandaag ga doen met Mac, alleen longeren of weer opnieuw hangen om het maar meteen even te bevestigen

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:34

Pfoeh bijglezen, veel leuke foto’s en filmpjes gezien!
Zelf nu ook een galop bewijs <3

Pony heeft bedacht dat een bepaald bosje langs de bak kabouters bevat. Dus rij nu even in de helft van de bak :'). Volgend weekend stapt bijrijder erop, die zal dat stukje even meepakken. Ben al trots dat we überhaupt buiten rijden.

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:05

Fransje super knap dat je durft z’n drukke weg over te steken krijg er al hartkloppingen ervan als ik er aan denk laat staan dat ik het je na doe! Wel een heerlijke pad om te galopperen!

Golden arrow niet erg hoor die veulen spam ik ben nog aan het wachten hoop niet lang meer! Nu even goed met syd doorzetten en dan heb ik straks weer tijd voor die kleine.

Jodym wij hebben dat ook. Ik heb een goede tip van tristan Tucker gezien hoe je daar het beste mee om kan gaan werkt echt heel goed!

Anouk ik zou ook gewoon even hangen dat het een “gewoon” iets wordt.

Dilan dat is fijn dat ze zo snel herpakken na een schrik moment!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:39

candalisa schreef:
Jodym wij hebben dat ook. Ik heb een goede tip van tristan Tucker gezien hoe je daar het beste mee om kan gaan werkt echt heel goed! !

Oh wat is dat dan? :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:45

Jodym schreef:
candalisa schreef:
Jodym wij hebben dat ook. Ik heb een goede tip van tristan Tucker gezien hoe je daar het beste mee om kan gaan werkt echt heel goed! !

Oh wat is dat dan? :+

Dat je naast de enge plek moet werken en op de enge plek (of eerst vlakbij) moet rusten.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:52

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:02

Ja, dat heb ik vroeger ook zo geleerd van mijn springinstructeur (toen TT nog niet in de picture was).
Als we iets moeilijks of engs hadden gedaan moest ik altijd even halthouden en teugels loslaten. Het liefste zelfs even wachten tot het paard gezucht heeft. Dan zou het daarna beter verwerkt en geleerd hebben.
Het werkt inderdaad super.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:13

Filmpje nog nooit gezien en van de methode had ik nog nooit gehoord maar ik heb de methode net onbewust wel toegepast.

Had een zeiltje op de grond gelegd om eens te peilen wat Malenka er nou van vond. In het begin een hoop gesnurk en gesnuif maar na een aantal rondjes wandelen en longeren naast het zeil had ze moed genoeg om er overheen te wandelen *\o/*

Longeren ging ook netjes, ze begon al lekker te stofzuigen tijdens de draf.

Alleen.. Volgens mij heb ik een springpaard gekocht... Neefje wilde een rondje op mijn Fjord hobbelen dus ik had de grote paarden even aan de andere kant van het draad gezet maar Malenka had al rap bedacht dat ze er best overheen kon springen :roll: -O-

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag lekker zomerdeken af, vliegenkap af en staart uit de vlecht gehaald want vond het tijd voor enkele foto's....

Daarna kwamen er ook nog deze plaatjes uit waar ik wel trots op ben <3
Afbeelding
Afbeelding

Andere pad onder m'n zadel doet voor nu even wonderen want zadel klapperde veel minder dan gister dus hopelijk voor nu weer even gefikst :D

Dat naast n enge plek werken en op of vlakbij de enge plek rusten ken ik ook en werkt super! Nou heb ik gelukkig n paard die alles leuk en interessant vind dus hoef ik het (nog) niet te gebruiken maar is n hele handige om in je arsenaal te hebben ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:04

Ik gebruik die manier ook vaak :j

Heb eens een paard gereden waarvan de eigenaresse niet achterin de bak durfde te komen. Dus paard voorin allerlei lastige dingen laten doen, en achterin rustig stappen. Had ie vrij snel door :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:11

Mooie foto's :+: