Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:23

Dat is bij het Fjorden en Shetlanderstamboek ook zo ja. Belachelijk.

Nynkster

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:25

Ja als ik hoor hoeveel geld er in vetmesten gaat zitten... ik wil gewoon een pony op normaal gewicht naar de keuring. Maar dat willen ze niet zien

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:45

Wat zonde zeg van die knappe beestjes. Bovendien niet gezond voor ze! Maar sorry ik ga te off-topic :D Vond het wel interessant om te weten!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:10

xApple schreef:
Dat is bij het Fjorden en Shetlanderstamboek ook zo ja. Belachelijk.

Klopt
Toen ik klein was deed ik mee aan de shetlander keuring. Ze was mooi in sport conditie, ik reed er destijds bixie wedstrijdjes mee. Commentaar was. Veel te schraal -O- nouja zeg. Ze zag er super mooi uit!

Wat een fijne berichten van Knox!! Gaat steeds beter met hem zo te horen! Hopelijk gedraagt hij zich bij de smid. Alhoewel. Hij is gewoon bekapt bij de opfok.. toch? Of ook niet?

Ah oke Nynke.. nee balen is dat :( Mooi filmpje!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:38

Getsie.. alles kei en kei hard. Paddocks onbegaanbaar heuvellandschap dus maar een uurtje op het beton gezet vanmorgen, en vanmiddag weer. Ze was wel heel braaf gelukkig.
Hoe doen jullie dit nu met de jonge beestjes?
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:39

Gewoon de harde paddock in

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:44

Die van mij staat gewoon buiten. Wilde eigenlijk vandaag longeren dus even kijken of het begaanbaar is :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:47

Mijn vader heeft de bak gesleept van de week dus die is mooi vlak. Ze lopen gewoon in hun paddock met schuilstal waar ze anders ook altijd lopen. Maar hier heeft het ook niet keihard gevroren ofzo.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:00

Ja? Misschien ook wel het verschil dat bij ons de paddocks niet gesleept zijn deze keer, alleen de bak helaas. En dan vind ik die buiging in de pezen zo naar om te zien dat ik haar liever op een vlakke ondergrond heb staan ;) Gelukkig gaat het bij jullie wel nog!! :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:01

@Nynkster dat longeren ziet er al goed uit. Mooi filmpje. Ik krijg Rosie nog niet zo ver bij me weg. Ik loop er nog veel achteraan, anders maakt ze wel hele kleine rondjes. Ze heeft ook echt een voorkeur op linksom.

Hier lopen ze op de verharde paddock en kunnen ook in de bak. Een gedeelte is wat hobbelig maar het grootste gedeelte mooi plat. En ze lopen voorzichtig.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 11:08

Heeee Nynkster zie ik toch ineens een hele knappe pony voorbij komen in uitgelicht <3

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:15

Gaan jullie ook met lange lijnen wandelen op straat?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:20

kvulden schreef:
Gaan jullie ook met lange lijnen wandelen op straat?

Nee vind ik jog te gevaarlijk met mijne

Mijn paddock is totaal niet vlak. Enorm heuvellandschap. Maar ze red zich prima.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:21

kvulden : Dankjewel! Lina pakt dingen echt ontzettend snel op. 10 minuten voor het filmpje wilde ze nog geen rondje lopen om het zo maar te zeggen. En als ze dan een paar keer beloond wordt omdat ze het goede rondje loopt blijft ze dit ook doen. Ideaal :o

Ik wandel altijd met lange lijnen op straat haha, had geen keuze. Heb nu net een bak tot mijn beschikking dus ik wil kijken of ze vandaag de dubbele longeerlijn oke vindt *D

EDIT : je kan altijd nog een extra touw van het bit direct naar jou doen. OF van halster wat eronder zit oid. Dan hoef je ze niet in de mond te scheuren als ze schrikken. Heb ik wel altijd gedaan tot nu toe en geeft toch een veiliger gevoel met veel groot verkeer in de buurt...

Afbeelding
Zoals ik hier heb zeg maar

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:51

Erachter lopen op straat deed ik wel met Gaya mijn Shetlander maar pas toen het in de bak echt goed ging :j

Misschien ook wel een idee om met Lars te doen als het goed bevestigd is. Ipv erop eerst even erachter :)*

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:27

Ja ik hoor soms mensen zeggen....zou ik echt nooit doen. Maar het lijkt me zo mooi voor het maken van km's. Maar vraag me inderdaad af wat je doet als ze schrikken of iets. Een extra lijn is een goed idee inderdaad. Ik ga het eerst goed oefen in de bak en straks in de wei. Kijken hoe rustig ze het oppakt. Zou jullie het ook al met het tuig hoofdstel doen?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:39

Ik deed ook wel eens gewoon met schoftje en menhoofdstel. Scheelt je een paar minuten met optuigen en is net zo makkelijk :o Als je paard er al aan gewend is moet dat kunnen.

Als lina schrok vaak gewoon eerst zo proberen te kalmeren. En als ze niet reageerde haalde ik haar gewoon naar me toe met de extra lijn. Als er een mega rammelende trekker aan kwam pakte ik haar bij de lijn en gewoon ernaast lopen :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:08

Sorry ik ga echt asap bijlezen reageer beetje in flarden op alles.

Hier grond blijkbaar ook hard, kreeg net een appje van de stal eigenaresse dat paarden niet buiten zijn geweest. Snap het wel want alles was blub en als dat bevriest krijg je echt een maanlandschap.

Onder hoeveel gram hebben jullie een ongeschoren paard nu staan? Heb met die koude de mijne 300gr opgelegd omdat ik dat toevallig nog had, maar deze schuift heel erg dus wil ff een ander deken halen. Zat te denken van 200 gram te pakken.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:10

440 gram staat ze nu onder, met 200 grams hals :)
Lekker ingepakt maar anders staat ze te bibberen

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:11

Bij ons worden de paddocks ook gesleept voor het gaat vriezen dus dan kunnen ze naar buiten gewoon. En we hebben ook 3 paddocks die niet bevriezen dus dat is helemaal perfect

Super balen voor de rest die nu omhoog zit, is echt niet te doen met die jonkies

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:16

Mijn fjord niks hoor die staat lekker in zijn eigen gemaakte Scandinavische winterjas :D

Mijn Shet waar ik mee men heeft een 300 zonder hals. Maar is wel alweer een week of 6 geleden dat ze geschoren is.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:32

Ja mijne is niet geschoren maar die heeft wel korte sport haren van zichzelf :p dus ga toch maar terug een 300 nemen denk ik ook fijn als ik der zou willen scheren volgend jaar.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:04

Ik doe wel lange teugelen op straat. Maar niet in menpositie, maar bij de heup. En dat doe ik dus met touwhalster en dan hoofstel zonder neusriem eroverheen. Pas op echt vertrouwde stukken doe ik de touwen door de singel ringen. En anders de teugel/touw aan de kan waar ik sta niet door de ring, en het touw aan de buitenzijde wel door de ring. Of zoals Nynkster het doet. Teugels of dubbele longeerlijn door ringen aan het bit en dan leadrope aan het touwhalster.

Dekens draagt Fabian niet :D en die staat gewoon in de paddock met dit weer

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:29

@Dawson; Zoo dat is een knapperd!

@Sbravour; ik zet heel vaak mijn telefoon gewoon op de bakrand om mezelf te filmen. Echt puur zodat ik het achteraf kan bekijken en mezelf en houding kan analyseren. Zijn niet de beste filmpjes maar helpt wel!

@mavantos; dat moet schrikken zijn, wat een grapjas. Blijft toch een vluchtdier zie je weer wel.

@kvulden; hier hetzelfde! Wil zo graag meer gaan wandelen en durf het best, maar zo een drukke weg. Riskeer het toch niet zonder iemand erbij en helaas is dat maar heel weinig. Hoop nu paar keer te kunnen gaan wandelen zodat ik straks alleen durf.

@tinekeVD; Ziet er goed uit dat longeren! Lekker ff bokken moet kunnen. Probeert ze geen geintjes met je uit te halen? Mijne draait nog steeds om als er iets interessanter is dan ik :')

@murosh; dat ziet er braaf uit! Die van mij doet altijd moeilijk in de plassen, die van jou is blijkbaar niet zo bevreesd van water. Schuift dat niet zo in de weide?

@apple; Oh noooo luizen!! Hopelijk zijn ze weg met te wassen. wij hebben een dierenwinkel en verkopen veeluis voor andere dieren. Weet eigenlijk niet of dat ook voor paarden kan. Is een poeder.

@Caily; Ziet er heerlijk uit zo buiten!! Gaat lekker snel gaan vanaf nu, kan je echt grote vooruitgang boeken.

@nynkster, herkenbaar dat humeurtje. Gewoon lekker laten staan, heb ook altijd zo iets van als je toch al weet dat het slecht kan gaan kan je beter niets doen met zo een jonkie. Je eigen humeur straalt toch af. Ging Callista eens longeren toen het paard van mijn zus koliek operatie onderging, kan je zeggen is niks van gekomen :p

Moeilijk van het aankomen! Mijne moest eerder afvallen en dat is toch makkelijker dan aankomen als ik dat allemaal hier zo lees.

Die foto shoot foto's zijn echt zo cute!!

@kleinvosje, Super van Knox! mss toch deels aanpak als ik dat zo lees. Komt wel goed!

@sbravour, dat ziet er niet de makkelijkste rug uit nee! wat dat betreft heb ik wel geluk dat de mijne 8 is en al goed uitgegroeid. Ben benieuwd of dat nog veel gaat veranderen met bespiering.

@annetteflame, ik vind fietsen op zich al een overwinning! Grapjas dat die in het touw ging bijten!

@moonprayer; ziet er relaxed uit!! Spannend he zo alles de eerste keer. Ik ben de eerste keer ook echt maar 200 meter het erf af geweest.

@zoe; die is mooi opgeknapt!!

@kabayo, Ziet er tof uit die les!! Heb echt geen geduld hiervoor. Voetje geven heb ik na een kwartier wijzen tikjes geven,... toch maar op gegeven. Gelukkig geeft ze hem voor het krabben wel makkelijk, haha. Grondwerk vind ik dan weer wel heel tof!

Ook lekker weer aan de sleep zie ik, gaat goed vooruit!!

@Annetteflame, ooh zo leuk!! Blije bakkes erbij ook haha.

@caily fijn dat longeren goed ging!! schattig ook die barbie manen. En oh ook durven zo zonder zadel buiten!

Zooo ongeveer alles bij gelezen volgens mij!!

Hier staan ze dus nu ook weer binnen. Ben ff snel gaan poetsen want ondanks deken en binnen in vers hooi krijgt ze het toch voor elkaar om pis plekken te hebben. Thank god for the schimmels?? :+ Zo lang ze koekjes krijgt vind ze alles prima, en anders eigenlijk ook wel. Is zo een lief knuffel paard! Nu nog leren rijden. haha

Afbeelding

Afbeelding

Van de week nog even los gegooid in de piste. Was zelf ziek geweest dus ff stil gestaan, lekker gek doen. En dan gisteren nog gelongeerd. Was hevig maar dat is normaal na zo lang stil staan en een sport bloedje er in! Nu is het weer bevroren dus ja alles alweer stil!

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:29

Nynkster ik had t hier op bokt gelezen

Km nee valt mee hij doet t keurig ook als hij los in de bak loopt en ik ga er in staan gaat hij rondjes om mij heen lopen en luistert naar wat ik zeg. Alleen heel sims is het hindernis materiaal langs de kant eng en staat hij razendsnel omgedraaid