[VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:00

Jiill_ schreef:
annetm schreef:
Hoi Jill, het lijkt me interessant om te zien hoe jij je paarden opwarmt en losmaakt voor een training of wat je doet tijdens het losrijden voor een proef. Misschien een idee voor een vlog? :)

Hoii!
Ja heel leuk idee, ik ga dit alleen voorlopig nog even niet doen omdat ik geen zin heb in 500 reacties over dierenmishandeling als zijn neus 1 mm achter de loodlijn komt :Y) Jammer voor vele omdat het heel interessant kan zijn, maar de tendens is me momenteel even iets te negatief over dit onderwerp.

:*

Jammer, maar ik begrijp het! Net zoals _Helga_ vind ik het losrijden op wedstrijd ook lastig. Ik weet nooit zo goed wat ik moet doen en wil ook niet teveel doen anders is m'n paard al "te moe" haha :') terwijl ik veel anderen wel fanatiek zie losrijden.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:03

Voorproefje voor de weekend vlog :D
Afbeelding

Me <3 Enzaaa

Merell123

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:26

Begrijpelijk Jill! Wel erg jammer, want ook ik vind het losrijden erg interessant en ben er nu ook druk mee bezig om de perfecte routine te vinden voor mijn paard. Hoop dat je in de toekomst ook een leuke locatie kunt vinden in noord-Holland, lijkt me erg gaaf om een keer met mijn IJslander mee te doen, zou normaal niet snel meedoen aan zoiets, maar krijg bij jou wel het idee dat je overal voor openstaat, dus lijkt het me erg interessant!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:52

Ooooh daaarom zien we je niet echt trainen. Hele logische verklaring, gezien mensen zelfs al van het in de camera kijken een probleem maken :D Ik moest wel lachen om de opmerking in je vlog :')

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 22:15

Fijn om te horen dat jullie het begrijpen. Voor mij is het kei dubbel. Ik wil jullie graag helpen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 22:46

Wellicht een optie omte bespreken wat je doet? En waar je op kunt letten? Zonder bewegend beeld is het jammer maar zo help je wellicht ook al een heleboel mensen. Waaronder ikzelf. Wellicht hebben we al veel aan gesproken uitleg.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 22:53

friendly schreef:
Wellicht een optie omte bespreken wat je doet? En waar je op kunt letten? Zonder bewegend beeld is het jammer maar zo help je wellicht ook al een heleboel mensen. Waaronder ikzelf. Wellicht hebben we al veel aan gesproken uitleg.

Eens! Maar ook begrijpelijk als je het niet doet... :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:00

Of een clinic geven aan iemand anders en die laten zien. Wetende dat het gaat om de methodiek en niet de uitvoering op dat moment.
Zoals Brit Dekker mee deed aan een clinic en instructie kreeg van Tineke (dacht ik) op horse event.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:09

Dan loop je weer risico dat mensen gaan klagen dat Jill het "toestaat" dat een martelmethode gebruikt wordt oid of dat ze niet ziet dat de amazone rukt en plukt of whatever. Mensen moeten wat te zeuren hebben. Vandaar mijn idee van het gesproken uitleggen zonder beeld. Wie weet is dat een optie.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 23:13

friendly schreef:
Dan loop je weer risico dat mensen gaan klagen dat Jill het "toestaat" dat een martelmethode gebruikt wordt oid of dat ze niet ziet dat de amazone rukt en plukt of whatever. Mensen moeten wat te zeuren hebben. Vandaar mijn idee van het gesproken uitleggen zonder beeld. Wie weet is dat een optie.

Haha ja precies. Wat jij zegt vind ik wel een goede! Dankjewel voor het meedenken allemaal, zo komen we weer verder!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:48

Jiill_ schreef:
annetm schreef:
Hoi Jill, het lijkt me interessant om te zien hoe jij je paarden opwarmt en losmaakt voor een training of wat je doet tijdens het losrijden voor een proef. Misschien een idee voor een vlog? :)

Hoii!
Ja heel leuk idee, ik ga dit alleen voorlopig nog even niet doen omdat ik geen zin heb in 500 reacties over dierenmishandeling als zijn neus 1 mm achter de loodlijn komt :Y) Jammer voor vele omdat het heel interessant kan zijn, maar de tendens is me momenteel even iets te negatief over dit onderwerp.

:*

Het is echt te gek voor woorden dat je daar zo op moet letten met elk stukje film of foto die je plaatst dat die neus er niet een mm achter knikt... maar op onderlijn lopen terwijl neus op of voor de ll loopt is helemaal geweldig :n

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 00:39

Is zeker te gek voor woorden. Maar kijk naar het gemiddelde HAW topic, daar wordt menig bokker ook volledig afgebrand voor elk teen die de verkeerde kant op staat.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 01:03

Maar op haw worden van die rare dingen gezegd := dat ik me afvraag of die mensen het live hebben gezien. Want op zo'n foto kan je nooit zien hoe ze altijd rijden. Maar er zijn ook mensen die dan foto's plaatsen met open mond enzo, dan vraag je er ook om :')

Een bekende spring instructeur leerde mij ooit, maakt mij niet uit hoe jij op je paard zit als je maar efficiënt zit, de beweging volgt en onafhankelijk zit. Dan maakt die teen naar buiten namelijk niks uit

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 01:14

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 08:13

nathalie_v schreef:
Maar is het niet voor ieder paard anders hoe je ze los rijdt? ;-)
Begrijp mij niet verkeerd hoor, kijk met veel plezier je vlogs! Maar iedereen rijdt anders los en wat voor jou paarden wel werkt zal voor een ander paard misschien niet werken :-)

Maar begrijpelijk dat je terughoudend bent! Als het op internet staat... krijg je het er nooit meer af

Is ook zo! Maar als ik kan uitleggen waarom ik iets op een bepaalde manier doe, dan kan dat misschien in andere situaties ook van toepassing zijn :D Natuurlijk niet dat ik zeg dat ze 'n uur moeten gaan losrijden 'omdat ik dat ook doe' :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:15

@luz: ik denk dat je nu precies de spijker op de kop slaat; nee die mensen waren er niet live bij en nou en als een mond even open staat. Voor hetzelfde geldt was een paard net aan snoepje aan het eten. Of het gewoon helemaal niets, nou en.
Er hoeft niet van elk dingetje iets gevonden te worden, alleen dat is op internet wel wat er gebeurd. Dat wordt vaak niet-opbouwend gecomunniceerd en streeft dan zn doel voorbij.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:53

Ik ben vooral benieuwd hoe je je trainingen afwisselt, longeer je bijvoorbeeld wel eens ? Ik vind het voor mijn paard fijn om minstens 1x in de twee weken te longeren, zonder hulpteugels om m gewoon even los te laten. Of werkt dat ook gewoon totaal niet voor jouw paarden?

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 18:06

lindamusters schreef:
Ik ben vooral benieuwd hoe je je trainingen afwisselt, longeer je bijvoorbeeld wel eens ? Ik vind het voor mijn paard fijn om minstens 1x in de twee weken te longeren, zonder hulpteugels om m gewoon even los te laten. Of werkt dat ook gewoon totaal niet voor jouw paarden?

Rondjes rennen kunnen ze iedere dag al in de wei :Y)
Ik longeer zelden. Alleen als revalidatie als ze een APK'tje hebben gehad.
Wat heeft dat bij jou dan voor toegevoegde waarde? Wat doe je dan precies? Want ik zie het niet helemaal voor me.

Mijn trainingen wissel ik vooral af door iedere dag een goed doel voor ogen te hebben. Het is opbouwen, afbouwen, 10 minuten trainingen, proefgericht, alleen draf, alleen galop, veel stap. Ik verveel me eigenlijk nooit, heb nog zoveel te oefenen :')

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:45

Jiill_ schreef:
lindamusters schreef:

Wat heeft dat bij jou dan voor toegevoegde waarde? Wat doe je dan precies? Want ik zie het niet helemaal voor me.

Mijn trainingen wissel ik vooral af door iedere dag een goed doel voor ogen te hebben. Het is opbouwen, afbouwen, 10 minuten trainingen, proefgericht, alleen draf, alleen galop, veel stap. Ik verveel me eigenlijk nooit, heb nog zoveel te oefenen :')

Grappig.. De meesten zullen zeggen, hoezo je rijdt GP dan kan die toch alles al... :')

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:13

Iedereen in het bos heeft jou mooie polo mogen bewonderen :')
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:30

Jiill_ schreef:
lindamusters schreef:

Het is een 3 jarige en hij vindt t moeilijk om lekker over zn rug te lopen, in de wei met rondjes rennen zal hij dat niet doen, aan de longe loopt hij lekker ontspannen met zn neus bijna over de grond, dat vind ik wel belangrijk en daarom doe ik het.
Nou zitten we natuurlijk wel op totaal verschillende niveau's, net beleerd of GP :')

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 17:16

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:33

Jammer dat ik niet in de buurt woon..

Succes in Frankrijk Jill! File zag ik net al :(:)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:54

Droombaan deel 2!
( maar helaas manlief wil wéééér niet verhuizen naar 'ergens in Nuland ofzo' ) #googlemaps

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:11

Mijn dochter leek het idd ook wel leuk als je in Nuenen was gebleven :D