De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:40

Harley krijgt deze week complete rust.
Temperaturen boven de 25 graden bijna de hele week lang dus ga ik hem echt niet rijden of longeren hoor.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:06

Hier hetzelfde , veels te warm om iets te doen ...
Siebert blijft met het warme weer ook gewoon staan in zerba-outfit tegen de dazen.
Misschien vrijdag rijden wanneer het koeler is hier.

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:38

Het is inderdaad veelste warm om nog wat te doen. Laay staat ook lekker op rust, wellicht dat k hem nog een keer s'avonds laat zwemmen maar meer gaan we niet doen :)

Leuk om te zien dat Harley het zo goed doet voor de wagen en wat een rust kan hij bewaren!

Nies_ , Wauw de eerste passen galop, hoe zaten ze? <3

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:47

Goed! Hij loopt met best veel balans al. Helemaal niet plat door de bochten. Heb meestal toch wel het idee dat je stuurloos bent de eerste keren in galop, maar bij hem is dat helemaal niet. Over de schouder vallen doet hij eigenlijk ook bijna niet.

Ik doe nu ook alleen 's ochtends wat of 's avonds laat. Overdag is het inderdaad veel te warm.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:55

Nies_: wat super zeg, knap van hem!

Whinny doet nog steeds niks, alleen wennen aan tuig, beetje grondwerk dus dat kan s avonds ook prima.

Liindsey: Ik heb ook een zebra outfit besteld, komt van de week binnen :+

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:38

Irocco dacht vakantie te hebben omdat ik een weekje in torremolinos zit, maar helaas heeft mn instructrice hem gisterochtend vroeg nog gedaan. Was hij het niet mee eens :=

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:20

Bij deze een rij foto van ons.
Ik stap vooral en heb kleine stukjes gedraaft. De galop heb ik nog niet geprobeerd.

Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:21

Prachtige foto's peppel!!

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:23

Dank je linda!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:30

Ik dacht al dat het jou bonte was, mooie fotos hoor!

Ik doe wel wat met Kim in de ochtend of avond maar Diva heeft tegen haar eigen zin in nog groeitijd :+

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:32

Dank je Azmay, hihi Diva moet dus nog even geduld hebben ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:34

Peppel01 schreef:
Dank je Azmay, hihi Diva moet dus nog even geduld hebben ;)

Inderdaad, maar als ze kon zou ze zelf het zadel op doen geloof ik. Ze is vreselijk jaloers op Kim :')

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:35

haha, ze krijgen nu echt een leeftijd dat ze om wat te doen gaan vragen. Als ik even niks doe met Laay dan is hij ook geïrriteerd. Het is me er ééntje..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:46

lindamusters schreef:
Irocco dacht vakantie te hebben omdat ik een weekje in torremolinos zit, maar helaas heeft mn instructrice hem gisterochtend vroeg nog gedaan. Was hij het niet mee eens :=

Ah, arm beest :')

Leuke foto van de bonte!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:24

@Peppel01: volgens mij bedoel je Finley voor de wagen. Mijn Harley is niet voor de kar beleerd, al denk ik er wel al lang aan om het te gaan doen.

Had vanmorgen om 7u30 Harley op een weitje (meer paddock eigenlijk) gezet waar hij de hele dag ook schaduw heeft. Kom ik na mijn werk op stal aan (16u10) staat hij gewoon weer binnen in zijn muffe stal. -O-
En gisteren had ik hem rond 9u20 buiten gezet en stond hij volgens een stalgenoot na 19u zelfs nog buiten want zij heeft hem uiteindelijk binnen gezet.

Ik snap het toch niet meer hoor...
-> De ene dag blijft zet de stalbaas hem ook zelf binnen.
-> De andere dag laat de stalbaas hem staan maar zet hij wel de andere paarden binnen.
-> en het meest komt hij helemaal niet buiten maar de paarden van de stalbaas dan weer wel.

Ik betaal 200€ elke maand, dan verwacht ik ook wel een beetje meer eigenlijk.
:? :? :?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:28

Art_Ificious schreef:
@Peppel01: volgens mij bedoel je Finley voor de wagen. Mijn Harley is niet voor de kar beleerd, al denk ik er wel al lang aan om het te gaan doen.

Had vanmorgen om 7u30 Harley op een weitje (meer paddock eigenlijk) gezet waar hij de hele dag ook schaduw heeft. Kom ik na mijn werk op stal aan (16u10) staat hij gewoon weer binnen in zijn muffe stal. -O-
En gisteren had ik hem rond 9u20 buiten gezet en stond hij volgens een stalgenoot na 19u zelfs nog buiten want zij heeft hem uiteindelijk binnen gezet.

-> De andere dag laat de stalbaas hem staan maar zet hij wel de andere paarden binnen.
-> en het meest komt hij helemaal niet buiten maar de paarden van de stalbaas dan weer wel.

Frustrerend hoor, ik was het ook wel eens niet eens met het hooibeleid op mijn pensionstal bijvoorbeeld maar ze stonden altijd buiten dus konden nog wat bij elkaar scharrelen. Stal heb ik nooit gedaan.
Moet zeggen dat ik nu wel echt intens geniet van het feit dat ik het in eigen handen heb hier thuis.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:46

ja héél frustrerend en ik begrijp dan ook enorm goed waarom mijn vriendin toch weggegaan is met haar paard Pyno wat tevens de weidemaat van Harley was, dwz dat harley nu ook weer elke keer alleen staat. :( En dat merk ik wel aan Harley. Hij is snel verveeld en begint dan te klieren.

Ik denk ook aan weggaan (mijn vriendin achterna) maar ik heb dan weer het "praatprobleem" met mijn vriend.
Want nu kan ik dagelijks gaan na mijn werk; (zou hij dan ook tegen mij zeggen).
Maar als ik van plaats verander is dat niet meer zo makkelijk om dagelijks te gaan. Al zou dat dan ook niet nodig zijn aangezien dat dan volpension is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:51

Art_Ificious schreef:
ja héél frustrerend en ik begrijp dan ook enorm goed waarom mijn vriendin toch weggegaan is met haar paard Pyno wat tevens de weidemaat van Harley was, dwz dat harley nu ook weer elke keer alleen staat. :( En dat merk ik wel aan Harley. Hij is snel verveeld en begint dan te klieren.

Ik denk ook aan weggaan (mijn vriendin achterna) maar ik heb dan weer het "praatprobleem" met mijn vriend.
Want nu kan ik dagelijks gaan na mijn werk; (zou hij dan ook tegen mij zeggen).
Maar als ik van plaats verander is dat niet meer zo makkelijk om dagelijks te gaan. Al zou dat dan ook niet nodig zijn aangezien dat dan volpension is.

Voor mij zou jouw situatie echt niet acceptabel zijn, altijd eenzaam en veel op stal.
Maar dat wist je denk ik al wel..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:13

dat wist ik idd al. Al was mij in het begin toen ik daar stond wel wat anders gezegd maar de werkelijkheid is dus niet datgene wat ze mij vertelden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:17

Je loopt hier nu toch al enige tijd tegenaan? Dan zou ik toch eens kijken naar oplossingen, want ik kan me niet voorstellen dat het zo plezierig is om naar stal te gaan. Is Harley ook van je vriend of betaald hij mee? Anders zie ik eigenlijk niet zo wat hij er mee te maken heeft. Hij mag natuurlijk een mening hebben en die uiten, maar de beslissing is aan jou. Hoe veel minder zou je kunnen gaan als hij op die andere stal staat? Nu ga je blijkbaar 2 keer per dag (of is dat incidenteel?), dat zou dan dus sowieso niet meer nodig zijn en dat bespaard al een hoop tijd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:37

die 2x per dag is idd incidenteel (? gek woord) maar gewoon omdat ik hem buiten wil hebben en ik al gemerkt heb dat hij soms helemaal niet buiten komt. (mijn vriend zei dan ook dat ik hem zelf moet buiten zetten dan want had hierover al tegen hem geklaagd)
Als excuus wordt er dan gezegd dat ze wel wouden gaan wisselen rond 17u maar om 18u/19u moeten ze alweer binnen want dan krijgen ze eten. En intussen hebben hun eigen paarden wel al van 10 tot 17u buiten gestaan dan.

Ik ga me vanavond aan een gesprek met mijn vriend wagen. Ik betaal immers alle kosten aan harley.
En ik lees net dat te lang stilstaan op stal gezondheidsproblemen kan opwekken (been en hoefproblemen)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:46

Gisteren nog even gekeken op kapaza voor een wei te huren.
Heb iets gevonden in mijn buurt.
Weidegang + schuilstal inclusief water en hooi voor 130€.
Voor de piste (20x40m) 3€/keer of 10€/maand
Les kan ik ook krijgen via de eigenares die geeft zowel springles als dressuur.
Aangezien ik al vermeld heb dat ik graag zou willen om mijn pony niet alleen te hebben staan willen zij er dan een paard van hen bij zetten.
Morgen mag ik gaan kijken, de wei is namelijk pas door hen gekocht en nog in onderhoud.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:52

Art_Ificious: vervelend die stallen waar ze eigen paarden voor pension paarden trekken, ik vind dat zo onfatsoenlijk en ook gewoon niet getuigen van dierenliefde. Voor jonge dieren is dagelijks weidegang met maatjes wel heel belangrijk, fysiek en mentaal. Met volpension hoef je idd niet dagelijks heen, ik herken het wel een beetje. Mijn vriend moppert ook wel als ik veel naar de paarden ben :+ Ik vind het wel dubbel dat advies van je vriend, mijne zou zeggen dat ik genoeg geld betaal en dat ik ze dan maar moet confronteren... ze hebben het immers beloofd. Edit: klinkt niet verkeerd die weidegang met schuilstal!

Ik heb nu Whinny bij een vriendin staan sinds Februari en dat is zo'n opluchting, eindelijk een plek waar ze net zo voor mijn paard zorgen als voor hun eigen.. en ze zorgen zo goed voor de paarden (misschien nog beter dan ik zelf zou doen haha :') ), liggen helemaal op 1 lijn.

Peppel01: leuke foto!!

Lindamusters: haha, wel lekker dat je instructrice hem nog heeft gereden!

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:55

Art_Ificious schreef:

haha sorry ik had de namen inderdaad door elkaar gehaald.

Ik ben het ook met Urosa eens wat betreft de stalling.
Laatst bijgewerkt door Tinklinger op 20-07-16 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:56

klinkt idd niet verkeerd en de persoon die ik gisteren aan de lijn had klonk ook vriendelijk.
Ik heb ook duidelijk gezegd waar het probleem zit op de stal waar ik nu sta. En aan de andere kant van de lijn klonk een zachte stem die mij heel goed begreep. Die zelf graag zoveel mogelijk weidegang biedt aan de paarden. Alleen in geval van ziekte of een zwaar onweer zou hij de paarden op stal zetten.

Is alleen nog een beetje bekijken of er dan eventueel in de schuilstal of aan hun piste een opslagplaatsje is voor mijn zadel etc. (kan ik niet meesleuren met de fiets hé)