de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:24

Faline schreef:
Vervelend Yeentll! Paarden kunnen je soms heel wat zorgen geven..! Kan me er alles bij voorstellen.
Hopelijk knapt ze snel weer op!

overzee2 schreef:
Hierbij een korte impressie van Gentle Palatina. Volgende week gaat ze naar Suelza om haar opleiding te voltooien. Daarna terug naar huis waar ze hopelijk mijn nieuwe paardje wordt

http://www.youtube.com/attribution_link ... load_owner

wat leuk om te horen en te zien. Hoor zulke goede verhalen over haar dat ik haar heb gemaild. Denk dat dit een goede keus zal zijn. Wat een leuk paard trouwens.

He wat naar yeentl!"hoop dat ze snel opknapt!

Alizeetje

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:21

Wat kan ze fijn lopen zeg Faline!

Oef dat is niet fijn Yeentll...
mijne momenteel ook kleine verdikking op voorbeentje, langs de binnenkant. Voelt een beetje warm en je voelt een beetje zwelling. Met het blote oog zie je het wel niet. Lastig. Morgenavond nog eens bekijken en anders vrijdag DA. Staat al 1.5 maand stil dus geen idee waardoor. Zorgenkindjes :D

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:10

Paarden.. Het is altijd iets he ;)

Daarnet fijn gelest met Guapa :) ik kan er steeds beter aan rijden. We zijn ook begonnen met wijken.
Onze eerste wedstrijd is gepland op 15 maart. We starten dan L1. In mei gaan we ook meedoen aan de wedstrijden voor jonge paarden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:23

Wat voor wedstrijd is dat Nathiie? :)

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:59

Het is de SBB-competitie. Daar mogen 4, 5, en 6-jarige paarden aan deelnemen. Je moet per wedstrijd 2x een proef rijden en daar wordt een klassement van gemaakt. Op die manier kan je je klasseren voor het nationaal kampioenschap.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:05

kan fijn lopen Faline. En al heel makkelijk schakelen!

Ik zit er de laatste tijd heel weinig op. Thuis was de bak heel lang een modderpoel, nu is wel droog, maar bevroren. Ik probeer wel elke woensdag naar de les te gaan, maar dat lukt helaas niet altijd.
Vanavond ging de les niet door, maar dan kan ik altijd wel in de bak rijden. Dus hop, naar de manege. Was ik de enige. Toch nog even 20 minuutjes gereden. Had er al 2 weken niet opgezeten, maar ze was zo braaf. Opstappen en wegrijden. Geen pas verkeerd gezet. Daarvoor al 2,5 week niet gereden en daarvoor ruim 5 weken. Gelukkig loopt ze hele dagen buiten. Straks met beter weer maar weer goed oppakken

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:39

Ik ga er denk ik zaterdag weer eens op zitten, morgen als het weer meezit weer door het stukje bos wandelen. Merk toch wel dat het longeren haar wat begint te vervelen, maar op dit moment is er helaas niet veel meer te doen..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:59

Ik ga vandaag even fietsen door het bos en tussendoor even nog wat slootjes pakken :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:46

Ben en vanavond toch maar weer eens opgeklommen... na een uur -O-
Ik begon even met opgezadelde Gigi te longeren toen 2 meisjes hun paard aan de longe even op gingen jagen, waarmee dus helaas ook Gigi... Paard stond te trillen van de opwinding en ik van de woede...
Toen ze na wat afleiding eindelijk rustig was heb ik ook fijn kunnen rijden.. Ze begint eindelijk op haar eigen benen te lopen :D

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:05

vandaag de voltige spullen tot mijn beschikking.... Kon het gewoon niet laten :o

Afbeelding

Abnormaal braaf.. <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:55

Aguttie. Hij is wel heel schraal hoor. Of eerder arm bespierd eigenlijk. Hij mag ook wel meer vetjes op zijn hals en kont hebben.

Ziet er wel uit als een schatje, heel lief oog.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:16

Wat is hij zoet G_entle , ik moet wel meegaan met Suzanne hij is wel wat schraal

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:42

jaa hij is nog erg onbespierd, heb van de osteopaat ook al spier supplement gekocht en die heeft me ook advies qua training gegeven. Zijn we dus mee bezig.
moet wel zeggen dat het op deze foto wel heel erg is, hier eentje van van de week
Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:15

Ik vind het wel meevallen hoor! Vooral die tweede foto zie je het niet zo erg. Het is ook een jong diertje... Die van mij is ook arm bespierd. Maar met juiste training en voeding kom je een heel eind! :)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:59

G_entle, Ik houd van vosjes!

Met hinde gaat het gelukkig alweer helemaal goed, waren dus uiteindelijk de wondjes die aan het ontsteken waren. Ze loopt alweer goed, alleen is dr kogel nog een beetje gezwollen. Ze krijgt wel weer lekker even een klein maandje vakantie.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:56

Gelukkig Yeentll, en een maandje vakantie kan echt geen kwaad. Juist goed voor die jonkies om de boel een beetje te kunnen verwerken. :)

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:47

Gelukkig yeentll valt het allemaal mee!

Die jonkies zijn echte brokkenpiloten. Die van mij heeft woensdag een plank uit haar box in tweeen geramd omdat ze het niet eens was met binnen staan als anderen naar buiten mochten. Gevolg plank in tweeen en scherpe punt net boven haar kroonrand in haar beentje. Bloed spoot eruit, stelpen ging niet. Naar kliniek en gehecht. Zo heb je niks zo een gewond paardje. Hoop dat er geen infectie bijkomt! Staat nu ergens anders waar ze meer buiten komt, meer faciliteiten zijn. Ben erg geschrokken volgens veearts had het niet iets hoger moeten zitten.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:01

Oh, ben je lekker mee overzee! Jeetje, wat een geluk heb je gehad, maar ook een hoop pech. :(:)

Vandaag met George weer geoefend om de trailer in te gaan. Ik streefde ernaar hem los de trailer in te laten lopen met touw over zijn nek heen, maar dat blijft heel moeilijk. Hij bouwt dan heel veel spanning op. Als ik gewoon voor hem uit loop en iemand anders doet de stang dicht, is er niets aan de hand. Probleem is alleen beetje dat ik over een tijdje alleen naar les, concours, en dergelijke moet kunnen. Maar goed, ik ben blij dat ik heb gevonden waar de spanning op de trailer vandaan kwam. Vanaf nu langzaam aan in stapjes uit bouwen.

Aanstaande maandag ga ik lessen bij de rijvereniging (nog even privé), maar heb er al 2,5 week niet opgezeten vanwege het weer en hij is pas één keer eerder bij de rijvereniging geweest. Ik ben benieuwd... :=

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:15

Picassox idd fijn dat je nu weet waar de spanning uit voortkomt! Succes met verder oefenen.
Succes ook bij de rijvereniging alvast! Komt vast goed!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:24

Dankje, ik hoop het! :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:24

Vandaag Phoebe helemaal behandeld met Imaverol. Ze was laatst al ingeënt tegen schimmel, maar het werd toch steeds erger. Ik had willen wachten tot het weer iets beter was, maar het moest nu toch echt gebeuren.
Dus van hoofd tot staart afgesponsd met warm water en imaverol. Daarna snel schone dekens op en even aan de hand gestapt.
Van het weekend nog maar eens herhalen en nog een enting halen bij de DA als ondersteuning.
Zo vreemd, ze heeft dit elk jaar en geen van m'n andere paarden krijgt het. Meestal helpt de enting wel maar nu dus niet voldoende.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:59

Je weet in elk geval waar je op moet oefenen dan picassox! Ik ga op vakantie en moest vanmiddag alle drie de paarden naar Pension brengen. Dus mijn 2 ervaren paard in mijn eigen trailer en Gio in een 2 paard trailer van kennissen. Zo makkelijk als hij altijd is, zo vervelend was hij vanmiddag. Hij liep erin, netjes vast gezet en niks aan de hand. Net voordat we weg wilden stond Gio wel heel raar, had hij zijn kop onder de stang!! Heel rustig hem losgehaald en terug geduwd. Wederom braaf en toch met extra touw vast gezet. Wat er daarna gebeurde leek wel een nachtmerrie, maar hij kwam omhoog en sprong over de voorstang, benen bovenop de zadelkamer en hij probeerde steeds verder omhoog te klauteren. Toen als de duvel de paniekhaken los gehaald, zodat de stangen zouden vallen, helaas werkte de kant waar Gio stond niet en brak af.... help help help. Toen hij rustiger werd ben ik erbij gegaan om zijn hoofd los te maken (hij hing zichzelf bijna op) en toen was het helemaal hel.... Hoe hij het voor elkaar kreeg weet ik niet, maar hij hing over het tussenschot en ik had echt geen idee meer wat ik moest doen. Toen hij gekalmeerd was hebben we de klep maar los gegooid met alle stangen en vervolgens kwam hij er gelukkig uit zichzelf uit. Even gestapt en op wat vel wat verdwenen is heeft hij gelukkig niks. Toen Gio maar op stal gezet, andere 2 weg gebracht en daarna voorzichtig Gio weer gepakt. Hij loopt vervolgens zwaar relaxed onze eigen trailer in en de hele weg hebben we hem niet gehoord. Gelukkig met een sisser afgelopen, jammer dat de trailer wel erg beschadigd is....

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 05:16

G_entle die 2e foto valt mee , maar hij is ook wel heel groot natuurlijk , komt allemaal goed met je knappe man

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:27

Fijn dat Hinde weer opknapt, Yeentll.

@Daantjuh: wat een schrik zeg! Wat kunnen ze dan soms rare acties uithalen, die paarden.. Gelukkig inderdaad dat het met een sisser is afgelopen maar inderdaad goed balen van de trailer, zeker omdat hij niet van jezelf is.

@Setteli: wat gek inderdaad. Ik wist overigens niet dat je tegen schimmel kan eten maar als het niet helpt, heeft het natuurlijk nog geen zin. Beterschap ermee.

Gideon staat nog steeds stil, ik hoop dat de dooi doorzet en ik er dit weekend wel weer op kan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:38

Gupje heft deze week ook weinig gedaan. Was veel te druk op de manege om met een drie-jarige aan de slag te gaan, zeker na een nachtdienst :+
Vandaag is er schapenkeuring dus hopelijk kan ik er morgen weer op :j

Wat een schrik Daantjuh! Gelukkig heeft Gio er niets aan over gehouden!

Imaverol helpt meestal wel Setteli, het is alleen zo'n gedoe :+