[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:33

Goos_Horses

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:37

de 5 jarige vind ik van de foto's niks.

mosh erg leuk dier om te zien, springen is niet mijn specialiteit en heb over de fijne kneepjes dan ook niks te zeggen. Maar het is een plaatje om te zien! mooi compact degelijk gebouwd.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:38

Ik denk dat dat nog wel komt als hij meer rust erin krijgt :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:05

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:10

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:12

Knap dat je dat kunt zien vanaf een foto.. :+

Edit; oh er zit een filmpje bij, die had ik nog niet bekeken :P

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:14

Goedemorgen :z :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:23

Die Cardento had ik ook al gespot ja, en was ik zo gaan kijken als ik het geld had.
Dat is wel mijn type.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:01

Mosh schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... x#moreinfo

Als ik een springpaard zocht was ik zeker bij deze gaan kijken :)

Komt even binnenwaaien

Erg leuk dier inderdaad!

Ik heb destijds een 5-jarige net zadelmakke merrie gekocht (eerst veulen gehad).
Is nu 8 en loopt L1, ik heb álle tijd van de wereld om nog in het Z (of misschien hoger :+ ) te belanden.
We vermaken ons prima thuis in de bak, lekker lessen en trainen, afwisselen en als het zo uit komt eens een wedstrijdje.
Ben nu al bijna een half jaar niet meer gestart, maar ach, dan blijven mn tentamencijfers ook op peil omdat ik in het weekend goed met school bezig kan. :Y)

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:28

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:54

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:00

Ik zie maar 1 foto bij de adv.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:44

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:48

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:17

Ik kom me ook rustig eens in dit topic melden, aangezien ik me langzaam aan een beetje aan het oriënteren ben voor een leuke (fok-)merrie.
De reden is misschien iets minder leuk; de kans is groot dat mijn nu drachtige merrie in 2013 haar laatste veulen zal krijgen, dit ivm haar leeftijd en gezondheid.
Wat ik zoek; compacte merrie, mag iets extra body hebben. In de leeftijd van 4 a 5 tot 11... hooguit 12 jaar. (afhankelijk van wat ze kunnen) Basis moet er qua rijden goed in zitten en ze moet betrouwbaar/stabiel zijn onder het zadel. Nog liever heb ik een wat hoger opgeleide merrie vanaf niv M/Z, maar ben wel heel kritisch op hoe ze dan te rijden zijn. (Makkelijk in de hand, goed aan de hulpen. en dat klinkt simpel, maar ik ben helaas in mijn eerdere zoektochten veel te vaak paarden tegen gekomen die gewoon rijden als een kruiwagen := En hun niveau niet waardig zijn...) Vandaar dat ik sneller val op een paard dat iets jonger is en waar de basis gewoon lekker simpel op te rijden is. Het is alleen zo dat ik tot noch toe steeds jonge paarden heb gehad en zelf heb opgeleid vanaf zadelmak/B niveau en ik zou het fijn vinden om op een paard te kunnen stappen en meteen vlot de wedstrijden op M niveau te kunnen oppakken.

In geval van een wat oudere merrie, is wel de eis dat ze al eens een veulen heeft gehad. Ik ben er wat huiverig voor om op latere leeftijd nog te beginnen met fokken.

Kleur; liefst (echt) zwart of (donker-)bruin. (Zilver gen mag aanwezig zijn.)

En heel stiekem ben ik ook wat aan het kijken naar AT's, wel het wat compactere sporttype. (mede ivm fokkerij en kleur) en/of een leuke champagne merrie. Maar goed, die groeien niet aan bomen, dus zal ik in die richting waarschijnlijk mijn eisen wat moeten bijstellen en denk ik eerder aan een jonger dier. Maar goed, wie weet wat er nog op mijn pad komt, ik heb tenslotte nog dik een jaar om rond te kijken :P

Op MP ben ik alvast deze merrie tegen gekomen, die spreekt mij vanaf de foto's wel erg aan. :j http://link.marktplaats.nl/610133145

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:18

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:21

Faline schreef:
Ik kom me ook rustig eens in dit topic melden, aangezien ik me langzaam aan een beetje aan het oriënteren ben voor een leuke (fok-)merrie.
De reden is misschien iets minder leuk; de kans is groot dat mijn nu drachtige merrie in 2013 haar laatste veulen zal krijgen, dit ivm haar leeftijd en gezondheid.
Wat ik zoek; compacte merrie, mag iets extra body hebben. In de leeftijd van 4 a 5 tot 11... hooguit 12 jaar. (afhankelijk van wat ze kunnen) Basis moet er qua rijden goed in zitten en ze moet betrouwbaar/stabiel zijn onder het zadel. Nog liever heb ik een wat hoger opgeleide merrie vanaf niv M/Z, maar ben wel heel kritisch op hoe ze dan te rijden zijn. (Makkelijk in de hand, goed aan de hulpen. en dat klinkt simpel, maar ik ben helaas in mijn eerdere zoektochten veel te vaak paarden tegen gekomen die gewoon rijden als een kruiwagen := En hun niveau niet waardig zijn...) Vandaar dat ik sneller val op een paard dat iets jonger is en waar de basis gewoon lekker simpel op te rijden is. Het is alleen zo dat ik tot noch toe steeds jonge paarden heb gehad en zelf heb opgeleid vanaf zadelmak/B niveau en ik zou het fijn vinden om op een paard te kunnen stappen en meteen vlot de wedstrijden op M niveau te kunnen oppakken.

In geval van een wat oudere merrie, is wel de eis dat ze al eens een veulen heeft gehad. Ik ben er wat huiverig voor om op latere leeftijd nog te beginnen met fokken.

Kleur; liefst (echt) zwart of (donker-)bruin. (Zilver gen mag aanwezig zijn.)

En heel stiekem ben ik ook wat aan het kijken naar AT's, wel het wat compactere sporttype. (mede ivm fokkerij en kleur) en/of een leuke champagne merrie. Maar goed, die groeien niet aan bomen, dus zal ik in die richting waarschijnlijk mijn eisen wat moeten bijstellen en denk ik eerder aan een jonger dier. Maar goed, wie weet wat er nog op mijn pad komt, ik heb tenslotte nog dik een jaar om rond te kijken :P

Op MP ben ik alvast deze merrie tegen gekomen, die spreekt mij vanaf de foto's wel erg aan. :j http://link.marktplaats.nl/610133145

Is die drachtig op de tweede en derde foto? Ze heeft inderdaad body... maar is dit goede body?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:28

Wat is een AT? :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:39

Over fokken: Als je al fokt op kleur of op compacte types heb je mi weinig kaas gegeten van de fokkerij :o

Beter kwaliteit en langgelijnd! doorsnee en rotzooi is er vandaag de dag al genoeg...als je fokt doe het dan goed ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:39

Needje schreef:
Wat is een AT? :o

akhal teke..

De Akhal-Teke, 'Ahalteke' in het Turkmeens, paardenras is een ras van paarden uit Turkmenistan, waar ze het nationale embleem zijn.[1] Ze staan bekend om hun snelheid en uithoudingsvermogen.
De Akhal-Teke is meestal tussen de 143 en 163 centimeter. De paarden hebben meestal een bleekgouden kleur, vergelijkbaar met buckskin. Ze kunnen ook bruin, zwart of grijs zijn. De Akhal-Teke’s meest noemenswaardige kenmerk is de natuurlijke metaalachtige glans van zijn vacht. Dit wordt vooral gezien bij de palomino en buckskin kleuren. Er wordt vermoed dat dit kleurpatroon diende als camouflage in de woestijn.[2]

De Akhal-Teke heeft een dun hoofd met lange oren. Hij heeft ook amandelvormige ogen.[3] De manen en staart zijn normaal schaars. Hun lange rug is licht gespierd. De Akhal-Teke beschikt over een dunne huid, en sterke benen. Ze hebben een slank lichaam met een diepe borst.

De Akhal-Teke heeft een goed uithoudingsvermogen, wat in 1935 werd bevestigd toen een groep Turkmeense ruiters een afstand van 2500 mijl van Asjchabad naar Moskou aflegden in 84 dagen, waaronder een stuk van drie dagen door de woestijn zonder water. Verder staat de Akhal-Teke bekend als een goed springpaard.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:41

OK. Thnx.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:03

vreemd dat er geen foto's onder de man zijn als de merrie gewoon gereden wordt

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:04

Ben gister wezen kijken naar een pony in Drenthe, was niets voor mij. Een te brede bouw, liep heel slecht voorwaarts, kon wel aardig springen maar niet goed genoeg en was verschrikkelijk verwend. Verwend vind ik niet erg bij een 4 jarige maar wel bij een van 11...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:11

Die stal heeft nooit rijfoto's online staan.
Koopt volgens mij paarden uit t land. En beleerd ze dan zelf en verkoopt ze weer.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:15

listiglistje schreef:
Over fokken: Als je al fokt op kleur of op compacte types heb je mi weinig kaas gegeten van de fokkerij :o

Beter kwaliteit en langgelijnd! doorsnee en rotzooi is er vandaag de dag al genoeg...als je fokt doe het dan goed ;)

Ik vind dat nogal een lompe uitspraak, met name omdat je het alleen baseert op wat ik zoek qua merrie en verder niks weet over mijn fokdoel. :=