Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:40

Heb vaker dieren met aparte achterbenen in de beweging gezien die ster werden dus dat zegt niets. Was ze koehakkig achter of juist meer o benig?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:44

x_Quinta_x schreef:
Kunnen jullie me even helpen met het volgende?
Ben deze avond bij een paard gaan kijken: een 5jarige merrie, prok en ster en op haar 4 en 5 een veulen gehad.
Het paard liep op zich wel erg fijn ook met mij, soms nog wat de hand zoekend en wat terugvallen voor het been, maar ze deed het goed.
Nu zagen de mensen die ik mee had genomen om te kijken dat het paard met allebei de achterbenen in stap draaide, als het 1ne achterbeen naar achter ging in stap draaide zich dit naar binnen en het andere been juist hetzelfde.
Met losrijden hadden we dit niet gezien. Dit viel ons op toen ze terug naar de poetsplaats werd geleid om af te zadelen.
Kan dit er nog uit gaan met terug opbouwend trainen? Want ze is wel ster. Is dit erg?

Ik neem aan dat je biljarderen bedoeld ? Komt vaak voor bij slappere paarden of paarden met een lang achterbeen.
Op zich is dit door training beter te krijgen en evt de voetstand na te kijken.
Het is niet zo mooi om te zien en als ze het onder het zadel niet doet....tja...
Verschil van bodem ?
ze heeft 2 veulens gehad en zal wel niet veel gereden zijn neem ik aan.
Als ze het onder het zadel niet doet en de prijs is goed, zou ik er een paard niet voor laten staan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:49

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 07:47

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:54

Kreeg via iemand een 2.5 jarige hengst aangeboden van Quote (= Quidam de Revel x Cor de la Bryere) x
Karandasj x Voltaire x Celano. Zijn moeder heet "Atomone" (v. Karandasj) is 2009 kampioen van de keuring geworden.. Hij is in maart 2012 al volledig op de foto gezet zonder op of aanmerkingen.. Moet grappige aftekeningen hebben, zeer goed bewegen abnormaal los springen.. Morgen of zaterdag krijg ik foto's/film, ben benieuwd.. Wou voor het Hk maar hij vond hem toch net iets te klein..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:04

Ben heel benieuwd Nicole dat klinkt wel heel goed

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:56

Pfoe nicole, dat klinkt goed zeg. Ben benieuwd. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:10

@Nicole: spannend! Ik duim dat het was is!
*heb gisteren nog even hier gevraagd, maar hier zijn ze altijd erg vaag en er zijn geen filmpjes/internet*

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:21

Ik zoek nog een leuke tweejarige KWPN merrie, met voldoende maat.
Dressuurgefokt met goede merrielijn met predikaten.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:25

Kaja schreef:

Mits het een merrie word, heb ik er over twee jaar eentje :')
*flauw* sorry..
Maar de merries komen binnenkort binnen, dus als je dan nog niets hebt, kan ik even kijken of er wat leuks bij zit!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:31

olijf schreef:
Kaja schreef:

*flauw* sorry..
Maar de merries komen binnenkort binnen, dus als je dan nog niets hebt, kan ik even kijken of er wat leuks bij zit!

:+ Mits T. haar kwijt wil... ;) ( Of is het veulen in eigen bezit?)

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:35

Kaja schreef:
olijf schreef:

*flauw* sorry..

:+ Mits T. haar kwijt wil... ;) ( Of is het veulen in eigen bezit?)

Samen ;)
Hengst (mits beetje knap) houden we voor de HK, merrie weet ik nog niet.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:38

olijf schreef:
Samen ;)

Ja, zie je dat dacht ik al.
Knappe merrie ook aanhouden :j

En met je merrie naar de keuring straks, of in elk geval een IBOP met stamboekopname achteraf!
Rijd je nog?

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:51

Kaja schreef:
olijf schreef:
Samen ;)

Ja, zie je dat dacht ik al.
Knappe merrie ook aanhouden :j

En met je merrie naar de keuring straks, of in elk geval een IBOP met stamboekopname achteraf!
Rijd je nog?

Nope, in samenspraak met de DA wacht ik tot na de baby, ze is zo enorm groot en dan ook nog drachtig.
Ze was braaf zadelmak en wil haar heel graag heel houden. Dus ze staat lekker op de wei en heel soms doe ik haar even aan de longe (om te kijken of ze het nog kan :o )
Na het veulen pak ik haar weer op en dan wil ik haar zeker naar de keuring of ibop doen. Vindt het wel jammer, maar mijn vorige twee reuzen waren ook met 12 jaar stuk, dus hoop door haar wat langer met rust te laten dat ik ook wat langer plezier van haar kan hebben (geeft geen garantie, maar is het proberen wel waard vind ik). Hoop dat ik het niet al te leuk ga vinden die veulens ;)
Vind het rete spannend allemaal, ze is 1 maart 2013 uitgerekend maar zie nog niet veel. Nu is ze ook heul groot, dus veulen heeft ruimte genoeg :+

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:01

hebben jullie weleens gehad dat je in een bepaalde kliniek niet mag keuren van de eigenaar?
ik had een leuk paardje gezien maar voordat ik was gaan kijken had ik wel gevraagd of ik mocht keuren bij ........Ze had er zelf slechte ervaring mee maar ik hoorde eigenlijk altijd positieve,wel streng maar dat is voor de koper natuurlijk fijn.Maar ik vroeg aan haar wat is je slechte ervaring dan ?Maar nooit geen reactie meer dat is toch raar volgens mij ben je dan niet zeker van dat je paard goed is.De kliniek waar ik wilde keuren was ook best bij hun in de buurt dus voor de handliggend.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:05

Geen ervaring mee, maar ik persoonlijk wil niet dat mijn paarden gekeurd worden bij Bears.
Ik heb daar een slechte ervaring mee, dus wil ook niet dat ze daar gekeurd worden. :j
Die kliniek staat ook goed bekend, maar je moest eens weten.

Kies je gewoon andere kliniek uit? :)

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:12

Mijn paard mag niet meer gekeurd worden in Emmeloord omdat ik daar een hele slechte ervaring heb opgelopen.
Er zijn zat andere klinieken waar jullie samen een uit kunnen kiezen. Ik zou het geen probleem vinden.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:14

jessie84 schreef:
hebben jullie weleens gehad dat je in een bepaalde kliniek niet mag keuren van de eigenaar?
ik had een leuk paardje gezien maar voordat ik was gaan kijken had ik wel gevraagd of ik mocht keuren bij ........Ze had er zelf slechte ervaring mee maar ik hoorde eigenlijk altijd positieve,wel streng maar dat is voor de koper natuurlijk fijn.Maar ik vroeg aan haar wat is je slechte ervaring dan ?Maar nooit geen reactie meer dat is toch raar volgens mij ben je dan niet zeker van dat je paard goed is.De kliniek waar ik wilde keuren was ook best bij hun in de buurt dus voor de handliggend.

Als je verder wel gewoon een andere kliniek mag kiezen zou ik daar niets achter zoeken.
Kan idd een vervelende (persoonlijke) ervaring zijn, heeft iedereen wel eens en kan me dan voorstellen dat je je paard niet bij die arts in handen wil.
Kijk als ze zeggen dat je maar bij een kliniek mag keuren is t weer anders.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:27

Castello91 schreef:
Mijn paard mag niet meer gekeurd worden in Emmeloord omdat ik daar een hele slechte ervaring heb opgelopen.
Er zijn zat andere klinieken waar jullie samen een uit kunnen kiezen. Ik zou het geen probleem vinden.

Heb nog nooit problemen mee gehad.. Ze keuren wel streng maar ze keuren ook veel voor buitenland..
Zowel castratie onder narcose als herstel was bij m'n oude hengst super gegaan..

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:31

Nicole schreef:
Castello91 schreef:

Heb nog nooit problemen mee gehad.. Ze keuren wel streng maar ze keuren ook veel voor buitenland..
Zowel castratie onder narcose als herstel was bij m'n oude hengst super gegaan..

Nou ze gaven ook het straalbeen van mijn paard een 2, terwijl het een 3/4 is.
Maarja dat komt omdat ze met die andere kliniek gesproken hadden..

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:35

Emmeloord heeft bij mijn paard in het verleden een ingekapseld fragment over het hoofd gezien bij aankoop (dus verkoper liet het paard keuren niet ik)... Het is geen wereld drama en hij zal er nooit last van gaan krijgen, maar voor de verkoop als hunter naar Amerika is het erg lastig.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:41

Nicole schreef:
Kreeg via iemand een 2.5 jarige hengst aangeboden van Quote (= Quidam de Revel x Cor de la Bryere) x
Karandasj x Voltaire x Celano. Zijn moeder heet "Atomone" (v. Karandasj) is 2009 kampioen van de keuring geworden.. Hij is in maart 2012 al volledig op de foto gezet zonder op of aanmerkingen.. Moet grappige aftekeningen hebben, zeer goed bewegen abnormaal los springen.. Morgen of zaterdag krijg ik foto's/film, ben benieuwd.. Wou voor het Hk maar hij vond hem toch net iets te klein..

Mooi bloed !

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:45

FuegoJoy schreef:
Nicole schreef:

Mooi bloed !

Ben ook zeer benieuwd

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:38

als er verkeerd of fout beoordeeld is ligt het toch niet aan de kliniek maar aan de DA.
dat is bij ons mensen toch ook als een bepaalde arts in een ziekenhuis niet bevalt is toch niet gelijk een slecht ziekenhuis

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:43

jessie84 schreef:
als er verkeerd of fout beoordeeld is ligt het toch niet aan de kliniek maar aan de DA.
dat is bij ons mensen toch ook als een bepaalde arts in een ziekenhuis niet bevalt is toch niet gelijk een slecht ziekenhuis

Jammergenoeg hebben ze maar 1 iemand die daar de foto's beoordeeld :+