Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
x_Quinta_x schreef:Kunnen jullie me even helpen met het volgende?
Ben deze avond bij een paard gaan kijken: een 5jarige merrie, prok en ster en op haar 4 en 5 een veulen gehad.
Het paard liep op zich wel erg fijn ook met mij, soms nog wat de hand zoekend en wat terugvallen voor het been, maar ze deed het goed.
Nu zagen de mensen die ik mee had genomen om te kijken dat het paard met allebei de achterbenen in stap draaide, als het 1ne achterbeen naar achter ging in stap draaide zich dit naar binnen en het andere been juist hetzelfde.
Met losrijden hadden we dit niet gezien. Dit viel ons op toen ze terug naar de poetsplaats werd geleid om af te zadelen.
Kan dit er nog uit gaan met terug opbouwend trainen? Want ze is wel ster. Is dit erg?
Kaja schreef:Ik zoek nog een leuke tweejarige KWPN merrie, met voldoende maat.
Dressuurgefokt met goede merrielijn met predikaten.
olijf schreef:Kaja schreef:Ik zoek nog een leuke tweejarige KWPN merrie, met voldoende maat.
Dressuurgefokt met goede merrielijn met predikaten.
Mits het een merrie word, heb ik er over twee jaar eentje
*flauw* sorry..
Maar de merries komen binnenkort binnen, dus als je dan nog niets hebt, kan ik even kijken of er wat leuks bij zit!
Kaja schreef:olijf schreef:
Mits het een merrie word, heb ik er over twee jaar eentje
*flauw* sorry..
Maar de merries komen binnenkort binnen, dus als je dan nog niets hebt, kan ik even kijken of er wat leuks bij zit!
Mits T. haar kwijt wil...
( Of is het veulen in eigen bezit?)
Kaja schreef:olijf schreef:Samen
Hengst (mits beetje knap) houden we voor de HK, merrie weet ik nog niet.
Ja, zie je dat dacht ik al.
Knappe merrie ook aanhouden
En met je merrie naar de keuring straks, of in elk geval een IBOP met stamboekopname achteraf!
Rijd je nog?
jessie84 schreef:hebben jullie weleens gehad dat je in een bepaalde kliniek niet mag keuren van de eigenaar?
ik had een leuk paardje gezien maar voordat ik was gaan kijken had ik wel gevraagd of ik mocht keuren bij ........Ze had er zelf slechte ervaring mee maar ik hoorde eigenlijk altijd positieve,wel streng maar dat is voor de koper natuurlijk fijn.Maar ik vroeg aan haar wat is je slechte ervaring dan ?Maar nooit geen reactie meer dat is toch raar volgens mij ben je dan niet zeker van dat je paard goed is.De kliniek waar ik wilde keuren was ook best bij hun in de buurt dus voor de handliggend.
Castello91 schreef:Mijn paard mag niet meer gekeurd worden in Emmeloord omdat ik daar een hele slechte ervaring heb opgelopen.
Er zijn zat andere klinieken waar jullie samen een uit kunnen kiezen. Ik zou het geen probleem vinden.
Nicole schreef:Castello91 schreef:Mijn paard mag niet meer gekeurd worden in Emmeloord omdat ik daar een hele slechte ervaring heb opgelopen.
Er zijn zat andere klinieken waar jullie samen een uit kunnen kiezen. Ik zou het geen probleem vinden.
Heb nog nooit problemen mee gehad.. Ze keuren wel streng maar ze keuren ook veel voor buitenland..
Zowel castratie onder narcose als herstel was bij m'n oude hengst super gegaan..
Nicole schreef:Kreeg via iemand een 2.5 jarige hengst aangeboden van Quote (= Quidam de Revel x Cor de la Bryere) x
Karandasj x Voltaire x Celano. Zijn moeder heet "Atomone" (v. Karandasj) is 2009 kampioen van de keuring geworden.. Hij is in maart 2012 al volledig op de foto gezet zonder op of aanmerkingen.. Moet grappige aftekeningen hebben, zeer goed bewegen abnormaal los springen.. Morgen of zaterdag krijg ik foto's/film, ben benieuwd.. Wou voor het Hk maar hij vond hem toch net iets te klein..
FuegoJoy schreef:Nicole schreef:Kreeg via iemand een 2.5 jarige hengst aangeboden van Quote (= Quidam de Revel x Cor de la Bryere) x
Karandasj x Voltaire x Celano. Zijn moeder heet "Atomone" (v. Karandasj) is 2009 kampioen van de keuring geworden.. Hij is in maart 2012 al volledig op de foto gezet zonder op of aanmerkingen.. Moet grappige aftekeningen hebben, zeer goed bewegen abnormaal los springen.. Morgen of zaterdag krijg ik foto's/film, ben benieuwd.. Wou voor het Hk maar hij vond hem toch net iets te klein..
Mooi bloed !