Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:14

ik denk dat diegene waarvoor ik die linkjes opgezocht heb niet echt een knap paard hoeft te hebben.
een paar schoonheidsfoutjes zijn niet erg als je er geen wedstrijden o.i.d. mee wil gaan rijden.
en ze zijn beide beginners dan is een top paard dat er prachtig bij loopt toch niks, of ben ik de enige die dat denkt?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:20

Lees de topics eens terug de meesten hier zoeken echt niet enkel op een mooi koppie de bouw en beweging moet correct zijn. Een schoonheids foutje zegt niets over of het dier voor wedstrijden geschikt is maar meer over of iemand dat wil accepteren of niet niets mis mee als iemand dat niet wil.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:28

Citaat:
even wat linkjes:
http://www.paardentekoop.net/advertenti ... -koop.html
http://www.paardentekoop.net/advertenti ... bruin.html
http://www.paardentekoop.net/advertenti ... ruin!.html (deze heeft alleen niet zo'n mooi hoofd vind ik)

kom dr net achter dat mijn eigen paard nog 'te koop' staat volgens die site.. :')

Bij die laatste :+ Dat bit?! Moet dat niet omgekeerd, het kleine ringetje aan de bakstukken, de grote aan de teugels? :+
Zoals ik het beschrijf mag je bij ons zelf startten in de eventing in dressuur, dus een scherp bit is het dan zeker niet, gewoon klein beetje hefboomwerking.
Laatst bijgewerkt door Pops op 24-09-12 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:30

neee, maar als je echt serieus wedstrijden gaat rijden moet je paard wel goed kunnen lopen en dat zijn meestal toch wel de mooiere paarden met betere bloedlijnen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:42

Heeft hier iemand een pony/paard met afstamming van Iroko? Blijkt een erg goede springer te zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:45

casperzazoe schreef:
Heeft hier iemand een pony/paard met afstamming van Iroko? Blijkt een erg goede springer te zijn.

Dat wil nog niet zeggen dat zijn kinderen ook wereldwonders zijn :P De mijne zijn papa loopt internationaal GP, maar dat gaat de mijne niet halen hoor :+

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:48

Klopt van Iroko komen echt wel goede paarden, mijn ervaring is dat ze niet makkelijk zijn maar overal zijn makkelijke en minder makkelijke van dus ik zou me niet teveel aantrekken van de afstamming overal heb je goede en slechte van.. Niet elke ruiter is ook hetzelfde moet bij je passen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:50

Neenee dat snap ik haha maar wilde het gewoon weten.
Ach ze dressuurt beter dan springen :+

afstamming boeit me ook niet maar omdat ik wel had gehoord dat dat een goede hengst was was ik gewoon nieuwsgierig :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:56

annnepannne schreef:
neee, maar als je echt serieus wedstrijden gaat rijden moet je paard wel goed kunnen lopen en dat zijn meestal toch wel de mooiere paarden met betere bloedlijnen.

Dat ligt ook aan het niveau tot de Z heb ik de meeste resultaten geboekt met enkele springgefokte dieren. Zeker niet de beste afstammelingen of beste bewegingen maar wel top werkers :j
karakter is vreselijk belangrijk belangrijker dan het uiterlijk.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:58

Ben ik zeker met je eens seven!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:07

Mboots schreef:
Ik lees ook al een tijdje hier mee, maar de meeste links die voorbij komen met leuke paarden zijn voor mij veel te klein. Weet toevallig iemand nog een paard te koop staan dat voldoet aan de volgende eisen ongeveer:
- Grote ong 173+ en bredere bouw (ivm eigen lengte en erg lange benen)
- Leeftijd ongeveer 7-10 jaar. Ivm ervaring, we willen van het paard kunnen leren.
- Braaf, lief paard, geschikt voor beginners, wel met mogelijkheden tot l/m dressuur, maar ook recreatief, bosritjes, klein sprongetje.
- Eigenlijk gewoon een Grote Vriendelijke Reus.
Normale prijsklasse en beetje zuidelijk in het land om het bereisbaar te houden om te gaan kijken.
Mijn vrouw en ik rijden allebei nog niet zolang en zoeken ons eerste eigen paard. Het paard moet vriendelijk zijn tegen onze kinderen met poetsen of uit de stal halen.
We hebben al een paar paarden bekeken, maar of ze waren te klein, of net zadelmak ( te weinig wedstijdervaring, trailer gewend, etc) of er zat te veel emotionele waarde aan.

Als iemand tips of mee wil kijken, heel graag. Zelf eigenlijk te weinig ervaring om fotos of bloedlijnen te kunnen beoordelen. Wat me aanspreekt is deze, http://link.marktplaats.nl/591376458
echter wel dik 250km rijden vanuit limburg. graag jullie mening.

Lijkt me uitermate geschikt als ik jullie wensenlijstje erbij houd. Een leuk dagje uit van maken?

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:34

ik lees al een tijdje mee, maar een vriendin van mij biedt haar pony te koop aan, wellicht iets voor iemand hier?
http://link.marktplaats.nl/598351783
echt een super leuke, brave pony!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:21

Marjolein, had jij paard niet op proef bij de politie?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 20:23

Als je mij bedoeld zie Pb :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:45

Ik heb jaren geleden ook een Iroko gehad. Was mijn moeilijkste paard ooit, maar eenmaal voor mij gewonnen, wel mijn beste wedstrijd paard. Ik vind de Iroko's altijd wel goed te herkennen. Ze hebben veelal dezelfde herkenbare manier van springen.

Ik vond Iroko altijd de Jazz onder de springpaarden. Niet geschikt voor iedere ruiter, maar bij de geschikte ruiter, zijn gewicht in goud waard.

:j

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:45

Vandaag meisje langs geweest voor die van mij.
Ging heel goed, en ze komt morgen weer langs, en dan gaat ze beslissen.
Er is nog wel meer intresse voor haar, alleen eerst dit maar even afwachten! :D
Ze reed er heel netjes op weg, en klikte ook wel :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:49

En dat is het belangrijkste! Ik zou niet snel een paard verkopen als ik niet de indruk had dat er een goede klik was tussen paard en potentieele koper. Maar dan heb ik het geluk dat ik de paarden thuis heb en ze mij dus niet iedere maand een dure stalhuur kosten en dat ik alle tijd heb...

Dat is ook wel weer een verschil natuurlijk...

tamara266

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:19

* Stille meelezer* Meld me even, wij hebben een Ovidius x Iroko, sinds een paar maanden lijkt het alsof er een knop om is en doet ze het super, hebben haar nu 2 jaar. Maar springen dat ze kan.. Ben zelf niet zo'n held, maar de 'kenners' hier vinden haar allemaal heel fijn springen..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 21:55

Blijkbaar toch weer te vroeg gejuicht eigenaar van de ruin is van gedachte veranderd door haar man gaat nu verkopen ;(

Bizar eigenlijk hoe mensen van mening veranderen en met andere mensen spelen..................

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:56

He gadver! Dit is overduidelijk niet jouw jaar Seven :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 21:58

Nee echt niet eindelijk weer wat positiefs dacht ik maar helaas zo raar hadden al een contract en afspraken wanneer hij zou komen................

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:58

Jeetje seven balen zeg! Vreemd zeg hoe snel / makkelijk mensen elkaar beïnvloeden..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:58

Seven schreef:
Blijkbaar toch weer te vroeg gejuicht eigenaar van de ruin is van gedachte veranderd door haar man gaat nu verkopen ;(

Bizar eigenlijk hoe mensen van mening veranderen en met andere mensen spelen..................

-O-

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:00

He wat ontzettend jammer Seven.. :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 22:01

Tis heel vreemd inderdaad heb dr vanmiddag nog gesproken en toen was dr nog niets, zo zie je maar weer maak me zelf weer blij met een dode mus.
Maar ik zie het maar gewoon positief heb hem hier gelukkig nog niet gehad was veel rotter geweest als ze dit besloten als ik hem net een beetje aan het lopen had