...hele paard op de foto

Kijk, als je een paard koopt van dik 25.000 euro, dan kan ik me daar misschien nog wel iets bij voorstellen...
Maar de hele rug op de foto willen zetten voor een 7.000 euro beestje vind ik persoonlijk erg overdreven.
Want wat is goed? Wat is acceptabel?
En waarom laat je dan niet meteen ook alle pezen scannen en de atlas op de foto zetten? En nu we toch bezig zijn, ook meteen een bronchoschopie. Je kunt keuren erg uitgebreid maken hoor, maar is dat werkelijk nodig?
Ik denk dat je een zekere mate van lef moet hebben om een paard te kopen. Er is altijd een kans dat er iets mis gaat met het paard. Ze komen nu eenmaal niet met garantie. Nou ja, en dan zit je daar met je veel te uitgebreid gekeurde paard... laat je hem los in de afgetrapte weide van de pensionstal en glijdt hij uit in een sliding stop

Doe jezelf toch een lol. Koop een redelijk beest met een nette standaardkeuring en ga gewoon eens genieten. En kijk eens goed naar jezelf. Voor het gros van de inlandse 'ruiters' maakt de kwaliteit van het paard niet eens uit, omdat die 'ruiters' het dier binnen 6 maanden de vernieling in zullen rijden. Als het niet op gezondheid is, dan is het wel op het mentale vlak. Genoeg topics op Bokt in dat kader

Als verkoper werk ik uitsluitend mee aan een reguliere sportkeuring eventueel met prok. Niet aan allerleid andere scans en onderzoeken en foto's. Een kopende partij ook niet moet aankomen met "ja maar nu heeft hij toch een 2 en hoewel de DA dus het paard daarmee wel goedkeurt wil ik hem evenzogoed nog niet". Goedgekeurd is goedgekeurd en dan betaalt de koper dus de kosten.