Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eb01

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:34

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:40

Nee ken het paard/verkoper niet, maar als je het dier leuk vind gewoon gaan kijken. Weet niet hoever het is??

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:17

Eb01 schreef:
Hmm. Lijkt mij wel wat. Wel een eind rijden dus nog even nadenken en verder kijken. Vraagprijs binnen budget. Mening? Kent iemand het paard / verkoper?

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... san%20remo

Te duur.

Steile schouder, korte achterhand, onderstandig?
Ze moet wel heel erg veel werkkarakter hebben om dat goed te maken. En als ruiter moet je toch ook echt het nodige in huis hebben om dat dier serieus door de M te sturen, zeker als je veel pootjeswapper-liefhebbers als jury treft........

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:19

als Pleasure ruiter kom je er wel een eind mee! ;) hahaha..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:23

essiedepessie schreef:
als Pleasure ruiter kom je er wel een eind mee! ;) hahaha..

Conform de jury of in het belang van het paard? }:)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:25

conform de jury! ;) dribbel dribbel, krabbel krabbel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:39

essiedepessie schreef:
conform de jury! ;) dribbel dribbel, krabbel krabbel.

Dralopje.........

Maarre, Eb01, wat heb jij te melden voor het paard?
Als je een goede instructeur hebt, kwaliteit belangrijker vindt dan oranje strikken en het paard heeft een fijn werkkarakter (zal moeten blijken), dan denk ik niet dat het een fout paard is. Verwacht er echter niet in twee jaar mee door de M te sturen. De kans dat je zoveel juryleden de hoek inveegt is wel erg klein.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:04

Goh, Dat is wel heel negatief. Steile schouder ben ik het heel erg mee eens. De rest valt best mee. Een leuke uitstraling maar dat is persoonlijk. Krabbel krabbel kan ik niet beoordelen op 1 foto. En ik snap echt niet waarom je niet in 2 jaar door de M kan sturen. M.i. kan dat met (bijna) elk paard. Een middendraf is verruimen. Een goede jury beoordeelt daarop. Het zijn geen rondjes voor de fokkers. Tuurlijk helpt het als je paard een megadraf heeft maar correct uitgevoerd krijg je echt een voldoende. Trouwens mijn merrie heeft ook te steile schouders, een veel te zware halsaanzet en ook die ging in 2 jaar van B naar M. Maar goed, het is ook niet voor niets dat ik twijfel en jullie mening vraag. Het is gewoon lastig.

Nog één:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... /zoek/demi

Overbouwd maar is maar nét 3. Achterhand gebruik (filmpje youtube) erg matig. Twijfel, prijs is er ook naar. Een gok dat ze nog erg jeugdig is en dat als dat overbouwde wegtrekt het achterbeen gebruik beter wordt. Staat ook op marktplaats met betere foto's Ja ik heb er ook liever één die nu al helemaal goed is, maar ja, ik vind het niet onder de 6000

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:10

Vind dat je je oordeel wel een beetje snel klaar hebt op basis van 2 foto's ikke.. Ben het op zich voor een groot deel met je eens, maar die foto's zijn niet bepaald goed genomen, dus er is ook weinig nuttigs te zeggen tenzij je het paard echt hebt gezien. En moeite om dit paard door de M te sturen? Er lopen veel mindere paarden in het M, dus zo'n groot probleem lijkt me het nu ook weer niet..
Eb01; gewoon gaan kijken als je het wat lijkt. Je kunt pas oordelen als je het paard echt gezien hebt. Ik twijfel iets aan de lengte in het lijf en kracht in beweging, maar dat moet je zelf beoordelen natuurlijk.

edit: Ik ga mee met je eigen reactie ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:35

Eb01 schreef:
Goh, Dat is wel heel negatief. Steile schouder ben ik het heel erg mee eens. De rest valt best mee. Een leuke uitstraling maar dat is persoonlijk. Krabbel krabbel kan ik niet beoordelen op 1 foto. En ik snap echt niet waarom je niet in 2 jaar door de M kan sturen. M.i. kan dat met (bijna) elk paard. Een middendraf is verruimen. Een goede jury beoordeelt daarop. Het zijn geen rondjes voor de fokkers. Tuurlijk helpt het als je paard een megadraf heeft maar correct uitgevoerd krijg je echt een voldoende. Trouwens mijn merrie heeft ook te steile schouders, een veel te zware halsaanzet en ook die ging in 2 jaar van B naar M. Maar goed, het is ook niet voor niets dat ik twijfel en jullie mening vraag. Het is gewoon lastig.

Het is niet lastig; het punt is wat jij belangrijk vindt: het paard of de jury-beoordeling.
Goede jury's zijn er niet zoveel en dit paard past van zichzelf al moeilijk in "het plaatje". dat zegt vooral iets over de wedstrijdsport, niet zozeer over het paard.

Wat is belangrijk voor je: Een paard waar je mee door de bocht kunt (en dat is inderdaad persoonlijk) of een paard waarmee je flitsend door de ring gaat (en dat zal met dit paard wat lastiger zijn). Aan jouw de keuze........

Eb01 schreef:
Nog één:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... /zoek/demi

Overbouwd maar is maar nét 3. Achterhand gebruik (filmpje youtube) erg matig. Twijfel, prijs is er ook naar. Een gok dat ze nog erg jeugdig is en dat als dat overbouwde wegtrekt het achterbeen gebruik beter wordt. Staat ook op marktplaats met betere foto's Ja ik heb er ook liever één die nu al helemaal goed is, maar ja, ik vind het niet onder de 6000

Dit paard zit iets "handiger" in elkaar. Betere schouder (iets schuiner) en een betere achterhand. Ze is wel wat kort in de rug, wat het je in deze bananenrepubliek op zadelgebied weer wat lastiger maakt. Op zich is een kortere rug wel fijn, maar je moet met een zoeklicht op jacht naar een zadelmaker die ECHT begrijpt wat dit betekend.

Als je deze koopt, doe het eerste half jaar rustig aan en geef haar de tijd om uit te groeien. Geldt overigens ook wel voor dat andere paard.
Houdt er rekening mee dat de 3 jaar erg optimistisch berekend is. Zo op de foto wekt ze eerder de indruk de 2,5 nog maar net gepasseerd te zijn. Controleer de tanden voor de exacte leeftijd!!!

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:27

Ik heb er weer twee gevonden. Is er iemand die op basis van de advertenties even mee wil kijken of het een bezichtiging waard is? Alvast bedankt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:29

lotte23 schreef:
Ik heb er weer twee gevonden. Is er iemand die op basis van de advertenties even mee wil kijken of het een bezichtiging waard is? Alvast bedankt!

Als je erbij verteld wat je ermee gaat doen, wil ik er wel een blik op werpen. (ik zal zachtjes gooien)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:35

ik wil ook wel even meekijken

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:37

Jullie hebben PB!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:40

Ahh, ik hoop zo dat dit paardje wat word..
Krijg hem waarschijnlijk volgend weekend op stal en dan blijft hij lekker 2 á 3 weekjes bij mij :j

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:41

welk paardje?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:32

@Lotte ben over beide paarden niet super te spreken. Als ik echt moet kiezen spreek mij de schimmel meer aan. Maar goh weet je wat het is goede/slechte foto's zijn ook vna invloed op een advertentie..maar als beide paarden dichtbij zijn kun je gewoon bij beide rustig gaan kijken hoor.

Wat waren je wensen/eisen ook alweer??

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:35

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 07:58

studiemiep schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/85339

dit paard zie ik ook nog op sporthorses staan. Ziet er niet verkeerd uit (en de prijs volgens mij ook niet) Velden ligt overigens in Noord-Limburg

So! Degelijk Duits gefokt! Zadel ligt voor de verandering eens niet op de nek maar ongeveer waar het hoort te liggen en de prijs lijkt goed, al zal die waarschijnlijk wel wat bovenin de opgegeven range liggen.

Wie zocht hier ook alweer een braaf paard, Lotte23 :D Hier heb ik wel een goed gevoel bij; zou best eens een aardig gelukte kopie kunnen zijn!!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:56

ja vast geschikt, een 3 jarige...

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:33

Ik ga morgen naar een tinkertje kijken! Ben erg benieuwd! Hij is zadelmak, maar staat al een hele poos stil en is een beetje schuw (laat zich moeilijk vangen in de wei) en aangezien ik toch al een wat ervaring heb met schuwe paardjes, komt dit wel goed moest het hem worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:06

Adin schreef:
ja vast geschikt, een 3 jarige...

Beter een brave, netjes ingereden 3-jarige dan een overdonderde 5-jarige.........

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:16

dat is waar maar die 3 jarige kan ook gaan puberen en als je al angstig bent zit je daar niet op te wachten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:03

Adin schreef:
dat is waar maar die 3 jarige kan ook gaan puberen en als je al angstig bent zit je daar niet op te wachten

Goeie begeleiding doet de rest.......
Angst en gebrek aan kennis zijn twee verschillende zaken, die totaal los van elkaar staan.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:42

Adin schreef:

@Adin..geloof mij ik ben ook totaal geen held hoor ik houd ook niet van "gekke" paarden

En iedereen met dat puberen...mijn andere 3 jarige heeft ook nog nooit gepubert...is echt onzin van ze moeten puberen, als jij een nuchtere 3 jarige hebt..

Die van mij vertrouw ik meer kwa rijden dan mening ander paard bij ons op stal, afgelopen zaterdag in de bak gereden terwijl er 2 man flink hoog aan het springen waren, mijn paard kijkt echt niet op als er keihard een balk op de grond valt oid... of als een en kat uit de bosjes komt schieten (tuurlijk kijkt die van mij wel..en zet 2 stappen opzij..maar thats it..., zelf rijden in de hagel/onweers bui terwijl de hele rijhal kraakt en de donder en bliksem flink knallen..maakt totaal geen indruk om mijn 3 jarige)

Alle dreamcatchers die ik tot nu toe heb gezien zijn erg fijne rustige dieren :)