Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:23

Ah leuk! :D Echt geweldig! :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 17:37

3 weken valt wel mee toch! Ik heb zo'n 5 weken gezocht denk ik..

Mijne kreeg vandaag de smid op bezoek, had een stalgenootje gevraagd om'm toch maar vast te houden, ik kon er zelf niet bij zijn. Smste ze me net dat paardlief een dutje heeft gedaan terwijl de smid zn voetjes deed, brave poonie!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:39

HAha super zo bij de hoefsmid!

Piture zal ikstraks maken.. als ik mn foto toestel niet vergeet :P. Mama gaat vast even mee hihi!
Vandaag wel of niet rijden.. hmmm ik twijfel nog, beestje moet natuurlijk niet over zn toeren raken van alle nieuwe indrukken.

Ik ben nu inmiddels 4 weken bezig ofzo? met actief zoeken dan.. dit is de 3de paard.. maar de 1ste op proef :)!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:52

Ach er is nog hoop...ik dacht ook dat ik "niets" kon vinden... :Y)
@Romanoff ik ben er diezelfde dag meteen opgesprongen.... al dat wennen vind ik "onzin" op concours is ook alles nieuw en dan kan ik ook niet zeggen ik laat hem een dagje staan. Gewoon meteen erop :D .

Mijn peerd heeft ook al kennis gemaakt met de balkjes :) ging best ok!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:09

@Julie: Haha, wat lief dat je paardje zo braaf is! <3
@Romanof: Ben heel erg benieuwd naar een foto! :)
@Studiemiep: Mooi dat het goed ging!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:12

Mwah onzin.. op concour is je paard al aan je gewend ;)!
Zal straks wel even kijken, morgen is er ook een dag om te rijden hahaha!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:35

Als mijn nieuwe paard er is mag hij/zij eerste dag wennen en tweede dag ga ik er rustig mee rijden met begeleiding. :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:35

@lioony: volgens mij ook! wat een commentaar op je andere forumberichten, pff. Hier is iedereen tenminste positief en enthousiast voor elkaar.

@bit en studiemiep: ja, ben blij dat de rodeoles me bespaard is gebleven. De ruiter zat maar te praten over hoe braaf t paard was en dat hij niet eens van te voren hoefde te longeren, wel dus :).

Vrijdag zal ik ook even kijken of ik foto's kan maken!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:39

Nou inderdaad, je doet het hartstikke goed Lioony en je weet duidelijk heel goed waar je mee bezig bent! :)
Maar dat is opzich wel beetje eigen aan bokt, commentaar vinden op alle kleine puntjes..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:28

Zoo ben ik weer, heerlijk! het lijkt wel zomer in nederland! :+

Ach.. bokt is bokt.. ik plaats nooit foto's (naja op hier na dan... :P )
Mijn hoofdregel bij jonge paarden is: Je moet zorgen dat ze dichterbij je komen, en niet verder van je af gaan! En daarnaast.. als je een hele goeie hebt kom je er toch wel, dus ik doe lekker rustig aan, eerst thuis oefenen, mss een keer op ander terein gaan rijden, en als we klaar zijn voor wedstrijd gaan we op wedstrijd. En rij liever in 4 wedstrijden een klasse uit dan dak geen punten kan rijden omdat mn paard helemaal overspannen is van alle nieuwe dingen...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:03

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:08

Oh mooi paardje! Prachtige kleur! :D
Dat wordt later vast een toppaard. :j

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:25

Leuk dier! Vind hem wel erg schraal, maar die trekt nog wel bij! ;)
Ben gewoon zenuwachtig om morgen weer naar [***] te gaan, dat had ik de vorrige keer ook, zo stom!
Slaap lekker iedereen, jullie horen van me!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:26

Ja, maar dat wist ik van hem ! ;)
Even lekker voeren en dan trekt ie wel bij ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:31

Veel plezier morgen Kaitlin! :D

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:32

dankjewel! :D Good Night!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:33

Romanoff schreef:
Ja, maar dat wist ik van hem ! ;)
Even lekker voeren en dan trekt ie wel bij ;)

Hoe oud is ie eigenlijk? (heb ik waarschijnlijk ergens gemist)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:01

Ooh ik moet echt meer gaan lezen hier!
Hoe oud ziijn jullie (toekomstige) paarden? Of voorkeur?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:11

xJasmijn schreef:
Ooh ik moet echt meer gaan lezen hier!
Hoe oud ziijn jullie (toekomstige) paarden? Of voorkeur?

4! En ik wou ook een 4 jarige! Of een 5 jarige die héél goed was afgericht..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:17

ikke schreef:
Lioony schreef:
Klopt, maar anders zitten we op 800-1000 aan premies per jaar denk ik, dat vind ik toch een beetje teveel van het goeie!

Het meest grofstoffelijke wat ik op Bokt tegen kom is 18% van de verzekerde waarde bij volledige dekking. Kun je voor jezelf uittellen waar je ongeveer uitkomt.........

Ik had het al berekent met de precieze premies, maar vind dat echt een beetje te veel van t goeie!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:24

Morgen kan ik je fotos zien romanff, ben erg benieuwd!

@jotoma
haha achja, zo lang ik zelf maar tevreden ben he! Ontspanning ging bij mij even voor het rijtechnische gedeelte. En dan doel ik dus op ontspanning wat betreft lekker relaxt overal langs kunnen rijden in stap, draf en galop. :)

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:27

@ Romanoff: leuk paardje! Hoe groot is hij?

@ Lioony: ik vind het uberhaubt al knap dat Courage zo relaxed is. Laat 'm maar lekker wennen en bedenken dat ie best een goed baasje heeft getroffen. Je hebt nog genoeg tijd om hem echt aan het werk te zetten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:25

@Lioony: Groot gelijk! Maar dat is dus de reden waarom ik ook geen topic zou starten, iedereen weet het hier zo goed vanachter zijn pc :+ . Levert me alleen irritatie op. Dat is gewoon omdat ik het leuk vind om te delen, niet omdat ik 'advies' wil over mijn rijstijl of over hoe mijn paard loopt.

@Jasmijn: mijn voorkeur (toen ik de zoektocht begon) is tussen de 6-8 jaar, maar ik kom steeds uit op 4 en 5 jarige paarden. Opzich is leeftijd voor mij niet het belangrijkste. Als het karakter maar goed is en het een braaf/betrouwbaar paard is, dan voorzie ik ook geen probleem. Felix is nu 5 weken onder het zadel, daar zat ik na 4 weken op en het voelde alsof ik op een L paard reed. Ik neem er ook alle tijd voor en veel les om te zorgen dat ik hem goed kan opleiden en ik heb geen haast. Ik vind het bijvoorbeeld belangrijk om eerst in stap en draf balans (dus voorwaarts, buigingen, nagevelijkheid) te hebben, dan komt die galop daarna wel. Zonder goede instructie was ik daar niet aan begonnen, dan was ik wel voor een paard gegaan wat al wat meer doorgereden is en daadwerkelijk L1 loopt ;)
Het lijkt net of ik hem al gekocht heb, whaha. Vrijdag beslis ik pas, maar ik heb geloof ik al de beslissing gemaakt. Het belangrijkste vind ik wat mijn instructrice van hem vind, maar die zei ook al: als hij onder het zadel goed voelt, dan komen we er wel en ze heeft hem al eens gezien (qua bouw, benen is het een erg goed en sterk paard).

Vannacht kon ik dus ook niet slapen, want ik wal al helemaal aan het bedenken hoe Felix bij ons thuis komt en hoe de eerste dagen verlopen. Ik vind het verschrikkelijk spannend om hem bij de anderen in het land te zetten bijvoorbeeld. Hoe deden jullie dat? Bij ons willen ze eerst dan Felix er in zetten, daarna leider vd groep (als die hem accepteerd zal dat met de anderen ook wat makkelijker gaan). Wat vinden jullie?

Edit: de naam moet dus wel echt veranderd worden. Een vroegere vriend (die ook nog eens ex van mijn zus is) heette zo, dus dat is een wat gekke associatie.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:36

Haha achja, als een ander daar gelukkig van wordt.. Mij heb je er niet mee, de enige waarvan ik graag feed back ontvang is mn instructrice, omdat die weet waar ze over praat en ze geen dingen gaat roepen aan de hand van 14 fotos :Y)

Haha ja ik heb ook een vreemde associatie met die naam _O- Vind het echt een rare naam voor een paard :P

Sukkel liet vanochtend zn appel uit zn mond vallen, schrkt ie daar blijkbaar zo erg van dat meneer weer gaat hangen :+ Hij zit blijkbaar in de hangfase momenteel.. Nouja, halster + touw krijgt ie niet kapot, dus hoop dat ie dat door gaat krijgen. :')

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:14

@ Lioony dat hang fase hoe verzint ie het :Y) die van mij zit in de "plak" fase..echt ze wil door iedereen worden geaait etc ook trekt ze heel erg naar andere paarden toe als ik aan het rijden ben..(daar gaat dan meteen die "rechte"lijn die ik aan het proberen was om te rijden...). En madame vind het ook heerlijk om lekker te worden verzorgd en afgespoten

Rijden ging gister iets minder (veel andere paarden om haar heen en dan kan ze zich minder op mij concentreren :) ) wel loopt ze nog echt te diep vind ik maar ook dat wordt ooit beter (beter te diep, uitzich zelf dan kop in de lucht zeg ik maar). Ik rij haar wel losje op de teugels en het belangrijkste vind ik dat ze gewoon lekker ontspannen door blijft sjouwen.