Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sasja0705 schreef:Elisa2 schreef:Volgens mij zijn niet alle NL topsport paarden flink heet hoor. Hermes is ook helemaal niet zo heet volgens mij.
Ik denk wel dat een bepaalde manier van rijden ze heet en/ of gespannen kan maken.
Overigens moeten ze er wel aan willen trekken om een proef op GP niveau te lopen. Anders krijg je zoals dit topic begon..een traag paard die gewoon niet aan het lopen te houden is. En zo een moet je dit soort dingen dus ook niet willen laten doen. Past niet bij het karakter.
In het filmpje van CD zie ik geen traag paard - maar een paard dar eigenlijk heel natuurlijk reageert als van voren op de rem getrapt wordt... dus dit paard werd 2 keer gestraft... van voren vasthouden en van achteren slaan...
Nix traags aan
Alleen hebben veel paarden geleerd hiermee te dealen en dan krijg je dat verhaal van "harde " monden en dat er kilos aan de teugels hangen.
Op een blauwe maandag heb ik mij eens met mijn (toen nog hengst) Fries aangemeld bij een rijvereiniging. Toen bedacht de instructeur dat ik er "meer moest voor ophouden " en van achteren aandrijven.
Ik snapte er niets van, mijn Fries ook niet...
Toen is meneer instructeur erop gaan zitten : hij zou het ons en de andere wel laten zien...
Resultaat: Hengst met neus op de borst en geen milimeter van de plaats gekregen... nog meer prikken met de sporen en natuurlijk dan ook een zweep... en mijn Fries zag als enige mogelijkheid nog : omhoog.
En die kerel was zogenaamd ook "GP-ruiter"
Nee... ik zie in dit filmpje dus echt niets traags...
Edit : ondertussen is mijn kereltje 23 en loopt nog steeds alle oefeningen op zijn eigen benen en met doorhangende teugel in volledige verzameling...
JameyDL schreef:Suzanne F. schreef:Dat is een banrecord volgens mij.
Weten jullie waarom sommige mensen met zoveel . in. een... zin. praten. (gaat omdegene die zojuist is geband)
Ik snap het niet zie het ooit wel meedere mensen doen. Is het een soort trend waar ik niks vanaf weet ._.
HorsePassion schreef:Er wordt hier veel gesproken over de rollkur maar er zijn ook nog andere omstreden trainingsmethoden.
Veel paarden krijgen ringen bij de hoeven. Net zoals ze tuigpaarden trainen om die benen zo hoog mogelijk te gooien. Ik vind dat ook echt niet kunnen. Ik weet niet of van Baalen er nog mee traint maar Ferro is zo in ieder geval wel getraint.
https://www.tweespan.nl/trainingsringen/
Jet_33 schreef:Een interessevraag die misschien een beetje off topic is; Wat maakt het dat jullie een combinatie in harmonie vinden en vriendelijk vinden ogen? Ik kijk nooit/zelden naar wedstrijden, omdat ik het allemaal niet fijn vind ogen, dus ben wel benieuwd wat het is dat (naar ieders mening) zorgt voor een fijne proef?
HorsePassion schreef:Er wordt hier veel gesproken over de rollkur maar er zijn ook nog andere omstreden trainingsmethoden.
Veel paarden krijgen ringen bij de hoeven. Net zoals ze tuigpaarden trainen om die benen zo hoog mogelijk te gooien. Ik vind dat ook echt niet kunnen.
Veel paarden krijgen ringen bij de hoeven. Net zoals ze tuigpaarden trainen om die benen zo hoog mogelijk te gooien. Ik vind dat ook echt niet kunnen. Ik weet niet of van Baalen er nog mee traint maar Ferro is zo in ieder geval wel getraint.
https://www.tweespan.nl/trainingsringen/
denisesilver schreef:Ik vond Valegro altijd zo heerlijk gelaten lopen. Die deed zijn ding wel gewoon en die vond het allemaal prima. Als je die vervolgens in een zee van fans op zijn dooie gemak ziet staan, dan vraag ik me af waarom we in Nederland van die bloedkikkers fokken.