Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 16:16

Seven schreef:
-O- gewoon bleh voelen wij ons

Waarom wil ik niet te veel over zeggen :Y) maar ze was gewoon goed wel wat opmerkingen en 1 daarvan bleek ze al wat langer te hebben dan dat we wisten (maanden). Dat was het gene dat ons door zowel de prijsklasse en de onzekerheid er om heen toch heeft laten besluiten het niet te doen.

We balen echt vreselijk, dit was echt het paard die ik super graag thuis had gehad. Maar ik durfde het gewoon niet aan.

Gefeliciteerd movantos wat super fijn *\o/*

Dus wel goedgekeurd maar met bemerkingen die jij onacceptabel vond, begrijp ik het dan goed?

In het algemeen als voorbeeld:
bijv een chip worden ze mee goedgekeurd maar kan je als koper onacceptabel vinden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 16:38

Zonnetje81 schreef:
Seven schreef:
-O- gewoon bleh voelen wij ons

Waarom wil ik niet te veel over zeggen :Y) maar ze was gewoon goed wel wat opmerkingen en 1 daarvan bleek ze al wat langer te hebben dan dat we wisten (maanden). Dat was het gene dat ons door zowel de prijsklasse en de onzekerheid er om heen toch heeft laten besluiten het niet te doen.

We balen echt vreselijk, dit was echt het paard die ik super graag thuis had gehad. Maar ik durfde het gewoon niet aan.

Gefeliciteerd movantos wat super fijn *\o/*

Dus wel goedgekeurd maar met bemerkingen die jij onacceptabel vond, begrijp ik het dan goed?

In het algemeen als voorbeeld:
bijv een chip worden ze mee goedgekeurd maar kan je als koper onacceptabel vinden.

Moet je van te voren wel goed afspreken met verkoper op basis van welke uitslag je de koop kan ontbinden. Als je namelijk afgesproken hebt dat de dierenarts een positief advies geeft en kan je niet ontbinden als de dierenarts een positief advies geeft, maar jij het toch niet wilt. Mondelinge overeenkomsten kan je nog over discussiëren wat je afgesproken hebt, maar als je het op papier zet moet je hier echt even goed over nadenken.

Ik deel meer informatie over het paard dat ik gekocht heb als ze door de proeftijd is gekomen! **\O/**

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 16:47

Nee niet zo simpel als een chip daar weet je de risico's van dit was enkel een symptoom maar niet duidelijk waar van dus heel veel vraagtekens en wellichten.

Damelza

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 16:56

Mavantos, Ben wel benieuwd overigens op welke dingen je gaat letten tijdens de proefperiode? :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:23

Ik leer wel van alles in dit topic. Want ik wist voorheen niet dat een paard met ocd gewoon wordt goedgekeurd. Of bijv met KS.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:25

Goed of af keuren doen ze niet echt ze geven je positief of negatief aankoop advies.

:j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:55

Jammer Seven .
De zoektocht gaat dus verder .

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:01

Zonnetje81 schreef:
Ik leer wel van alles in dit topic. Want ik wist voorheen niet dat een paard met ocd gewoon wordt goedgekeurd. Of bijv met KS.

Je weet toch wel dat een chip 3 kanten op kan?
Het gaat goed
Het gaat fout
Het gaat eruit.

Lijkt me logisch dat er bij 2 een positief advies wordt gegeven, met een operatie als advies
Of een negatief advies als het rot zit en niet eruit kan. Of helemaal vol.

Ze worden met wel meer dingetjes gewoon prima positief bevonden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:02

Cioccolato schreef:
Zonnetje81 schreef:

Je weet toch wel dat een chip 3 kanten op kan?
Het gaat goed
Het gaat fout
Het gaat eruit.

Lijkt me logisch dat er bij 2 een positief advies wordt gegeven, met een operatie als advies
Of een negatief advies als het rot zit en niet eruit kan. Of helemaal vol.

Ze worden met wel meer dingetjes gewoon prima positief bevonden.

In de tijd dat ik een paard zocht was een chip zeldzaam. In de tijd van ben hur. En als er zoiets zat was dat altijd een no go. Pony’s hebben hier gelukkig nagenoeg nooit last van althans nooit van gehoord.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:05

Pony’s hebben er nooit last van omdat pony’s ook minder snel rontgenlogisch gekeurd werden. En ze groeien minder snel en extreem. Maar vooral dat rontgenlogisch keuren is een van de hoofdoorzaken dat dit altijd gezegd wordt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:09

Zonnetje81 schreef:
[

In de tijd dat ik een paard zocht was een chip zeldzaam. In de tijd van ben hur. En als er zoiets zat was dat altijd een no go. Pony’s hebben hier gelukkig nagenoeg nooit last van althans nooit van gehoord.

Toen Uni als 2 jarige ik 2003 gekocht werd had hij ook een chip. Ingekapseld op een gunstige plek. Werd een 2 op gegeven, zat er ook mee in de verzekering. Toen ik hem later op 6 jarige leeftijd kocht het zelfde.
Was ook niks aan veranderd en heeft er ook nooit last van gehad.
Maar wellicht heb jij het over veel verder terug?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:09

Balen Seven, zeker als de match zo goed voelde. Uithuilen en overnieuw beginnen aan de zoektocht! Y;(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:13

Nou dat inderdaad oji
We kijken gewoon weer verder tis niet anders

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:14

Denk dat in de tijd van Ben Hur :D chips alleen ontdekt werden als er klinische klachten waren. Vooral bij ponies was het vroeger helemaal geen regel dat ze x-ray gekeurd werden.

Mijn merrie had ook een ingekapseld chipje op een gunstige plek. Idd een 2-tje en voor de verzekering was een operatie om de chip te verwijderen uitgesloten, maar verder gewoon volledig opgenomen in de verzekering. Verkoper was zo netjes om in het koopcontract te zetten, dat mocht ik ooit de noodzaak zien de chip te laten verwijderen, dat hij de operatie zou betalen. Vond ik echt super netjes maar is nooit nodig geweest. Merrie heeft er nooit last van gekregen. Was 13 jaar geleden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:15

c_alsemgeest schreef:
Zonnetje81 schreef:
[

Toen Uni als 2 jarige ik 2003 gekocht werd had hij ook een chip. Ingekapseld op een gunstige plek. Werd een 2 op gegeven, zat er ook mee in de verzekering. Toen ik hem later op 6 jarige leeftijd kocht het zelfde.

Dat weet ik zo net niet, deels waar maar voor degene die gekeurd worden, niet dat ik ze aan de lopende band heb gekocht. Keur 5 paarden en 5 ponys. Hier vallen de paarden bij bosjes door de mand bij de keuring. Ik heb al genoeg ponys röntgenologisch laten keuren (aankoop of verkoop) en altijd nullll bemerkingen. Of ik had mazzel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:16

Dat is super netjes oji

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 19:08

Balen Seven. Succes met zoeken weer.

Oji, heel netjes van de verkoper.

Mavantos, gefeliciteerd

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:30

Balen seven!

Gefeliciteerd Mavantos!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:03

Zonnetje81 schreef:
c_alsemgeest schreef:
[

Dat weet ik zo net niet, deels waar maar voor degene die gekeurd worden, niet dat ik ze aan de lopende band heb gekocht. Keur 5 paarden en 5 ponys. Hier vallen de paarden bij bosjes door de mand bij de keuring. Ik heb al genoeg ponys röntgenologisch laten keuren (aankoop of verkoop) en altijd nullll bemerkingen. Of ik had mazzel.

Wat weet je zo net nog niet?
Dat mijn verhaal niet klopt? Het was mijn paard en daarvoor van mijn vriendin en hij is toch echt 2x goedgekeurd (goed bevonden voor het doel sportpaard) met die chip :+
Of dat ze er over het algemeen niet mee goedgekeurd werden?
Denk dat dat geheel ligt aan de plek en wat de VA er van vond.
Of dat ze toen niet vaak chips hadden? (Of dat ze mindere apparaten hadden en ze niet altijd gezien werden :P )

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:08

Vroeger was de kwaliteit van de röntgenfotos ook veel minder. Ik denk niet dat paarden nu veel ongezonder zijn, maar we onderzoeken gewoon meer en beter. Dan vindt en zie je natuurlijk ook een stuk meer. Daarbij hoeven de meeste dingen die niet heel erg mooi zijn op de röntgenfotos geen belemmering te geven voor het doel dat je met het paard hebt.

Ik ga uit van wat een veearts aangeeft en stel eventueel aanvullende vragen over management, prognose e.d. Vindt de veearts en verzekering het akkoord, dan ik ook.

Keuren voor Amerika is ontzettend streng, maken veel meer röntgenfotos en zijn nog kritischer. Maar paard dat wij verkochten naar Amerika met een ingekapselde chip op een goede plek werd gewoon goedgekeurd. Geen arts heeft ooit iets negatiefs gezegd over die chip. Enige is dat ze het constateren en dus op het rapport opnemen, maar het risico is onwijs klein.

@Damelza; ik doe gewoon wat ik normaal ook zou doen met mijn vorige paard. Let niet ergens specifiek. Het moet gewoon een fijn paard zijn in de omgang en braaf onder het zadel. Ze doet alsof ze er al jaren staat en zeker niet van plan is weg te gaan :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:32

c_alsemgeest schreef:
Wat weet je zo net nog niet?
Dat mijn verhaal niet klopt? Het was mijn paard en daarvoor van mijn vriendin en hij is toch echt 2x goedgekeurd (goed bevonden voor het doel sportpaard) met die chip :+
Of dat ze er over het algemeen niet mee goedgekeurd werden?
Denk dat dat geheel ligt aan de plek en wat de VA er van vond.
Of dat ze toen niet vaak chips hadden? (Of dat ze mindere apparaten hadden en ze niet altijd gezien werden :P )

Ik heb verkeerd gequote zie ik. Mijn reactie was op dat ponys niet gekeurd worden en daarom er niet uitgepikt worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:33

Oh hahaha dan is dat duidelijk _O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:35

c_alsemgeest schreef:
Oh hahaha dan is dat duidelijk _O-

Gaat niet altijd goed zo te zien op de mobiel :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 22:38

Vandaar dat ik je antwoord ook niet begreep :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:40

mavantos schreef:
Balen zeg Seven!

Hier sinds gisteren weer een paard op stal. Ze kwam vlag en wimpel door de keuring en daarna hebben we haar gelijk meegenomen. Ze stond op stal direct rustig. Ze is nog twee weken op proef, maar ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt <3

Gefeliciteerd!!!!