AlwaysH schreef:Chicken01 schreef:Wij zijn nu rustig aan het oppakken.
Vandaag een beetje hangen.
Dat ging de eerste 2x heel mooi.
De 3e keer sprong hij weg met een bok.
Sinds die keer blijft ie dat doen.
Maar we gaan rustig verder.
Denk dat hij de eerste 2x wat overdonderd was en nu weet dat als ie dit doet de druk van het hangen weg valt.
Nadeel is dat paard super rond in met weinig schoft en zadel daardoor snel scheef zakt bij hangen.
Dat werkt ook niet echt mee.
We gaan volgende keer een andere combinatie zadel en dekje proberen.
Bedoel je hangen in de beugels, of puur over het zadel met je bovenlichaam?
@Sjafrane, hm, lastig! Ik weet niet of je een beetje bekend bent met emotiesystemen, zo niet zou je eens wat kunnen opzoeken? Wellicht dat het je/jullie kan ondersteunen!
Hoe oud is die van jou @Moonlight17?
Ik heb zondag voor de eerste keer echt een beetje rondgehobbeld en wat hulpen/teugelsturing geoefend. Zijn ongeveer 7-10 minuutjes bezig geweest, dat is voor deze nieuwe training ook echt voldoende. Na de training nog even adh uitgestapt en wat schouderbinnenwaarts gedaan. Hij was er goed vol van, maar deed het super dapper en vertoonde weinig (voor hem) typerende stresssignalen.
Dus ik ben zo trots als een pauw!!Dit is precies hoe ik voor me zag om hem op te leiden. Hij blijft zo meedenken en we maken hele grote sprongen omdat we echt op ons eigen tempo werken.
[ Video ]
Wilde het ook vooral even als afsluitertje doen (van de zomer), omdat ik een mooi weer mens ben en nu aan het afstuderen ben, dus het nu weer even wat meer ga laten. Waar ik tijd heb blijven we lekker werken aan zijn lichaamsbewustzijn en kracht adh. Daar neem ik ook nog actief les in. En verder gewoon op een wat lager pitje!
In de beugel hangen plat op het zadel. Bovenlichaam over het zadel