Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 12:26

Bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik zal soms nog even reageren. Doordat die van jullie dezelfde leeftijd hebben, voelt het toch nog alsof ik haar een beetje bij me heb. Ze is donderdag heel rustig en mooi ingeslapen. Omringd door vriendjes en met heel veel snoepjes in dr buik. Het voelt nog heel onwerkelijk. Zo jong en vrolijk nog. Maar het was echt voorkomen van ellende en de aftakeling. En haar pezen begonnen al te etteren en het was niet sporadisch dat ze weer onderuit ging. Het was een tikkende tijdbom uiteindelijk.

Ik rij nog wel een paard. Maar die staat ook te koop. Maar ik maak me niet druk, er komt wel weer een leuk paard voorbij. Tussen neus en lippen door hebben een aantal mensen al gepolst of ik nog een bijrijdpaard zoek. Voor nu volg ik heel erg veel (zit)lessen, maar ook natural horsemanship lessen. Super leuk! Misschien dat als ik een paard rij voor langere tijd dat ik weer ga starten, de ambitie is niet weg!

Wat een geweldige foto Jaimy Liam _O- die missende voortanden maken het helemaal af :')
Wbt oppakken. Ik weet niet of je de luxe hebt maar ik zou focus hebben om weer kort opnieuw de belastbaarheid op te bouwen. Veel hoogte verschillen, verschillende soorten ondergronden en veel rechtuit. Dan langzaam, na enkele weken bakwerk introduceren. Ondertussen veel werken in de hand. Ik ken veel mensen die het zadelmak maken (en oppakken) gewoon in het bos doen. Lekker rechtuit en de hand opzoeken.

Heerlijk dat hij wel gewoon meeliep Babootje! Dat zegt veel over z’n karakter ook wel, jullie zijn handig genoeg heb ik het idee dus komt helemaal goed. Ben benieuwd naar nieuw materiaal van jullie!

manic

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:34

Sterkte Raineri en respect dat je deze moeilijke keuze hebt kunnen maken. Ik vind dat persoonlijk eerlijker dan aanmodderen met een paard wat eigenlijk pijn heel veel pijn heeft.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 14:39

Oh Raineri, dikke knuffel. Klinkt als een prachtig afscheid. Wij hebben een jaar geleden onze 6 jarige pony in moeten laten slapen. Vreselijk. Zowel mijn dochter als ik hebben er lang last van gehad. Allemaal niet zo makkelijk :(:)

Jaimy Liam, ik reageer later even op jouw vragen. Type nu op mijn mobiel.

Ellie staat nog steeds op de trainingsstal. Ik heb 2 weken geleden het laatste filmpje gekregen dat hij voor het eerst met haar in de binnenbak reed. Ik heb van de week maar eens gevraagd naar de planning want ik wil haar in december gewoon weer mee naar huis nemen. Ze staat er nu 4 maanden (waarvan 1 maand stil vanwege de kiesextractie natuurlijk) Het antwoord was niet bepaald concreet. Hij is goed in wat hij doet maar de communicatie is wat ehm afwezig. Mijn dochter heeft er nog geen 1x opgezeten en aangezien ik niet hoor hoe het nu gaat of wat de planning is, word ik wat geïrriteerd.
Van de week nog maar eens aangeven dat mijn planning nu is om haar eind december mee te nemen, dan is ze er bijna 5 maanden. Dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat ze goed zadelmak is en wat stuur heeft. Dat opstappen goed gaat en de basis er een klein beetje op zit.
Wat vinden jullie, ben ik ongeduldig of is mijn gedachtegang niet gek?

Ze is trouwens mega braaf. Nog geen stap verkeerd . Ze is alleen een soort toerist; ze kijkt overal lekker om zich heen als ze de omgeving nog nooit gezien heeft _/-\o_

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:43

Gevoelsmatig lijkt dat wel een beetje lang omdat de daar echt in training staat. Maar er gaat wel ongeveer een maand af ivm de issues met haar mond en dan zou ik ook wel verwachten dat ze eind december wel klaar is om naar huis te gaan.

Ter vergelijking, wij zijn half september thuis begonnen met max 2x per week. Daar is nog het en daar een paar keer afgegaan ivm vakantie, weer, ook tand probleem. Zeggen en schrijven is hij er nu 14x mee bezig geweest en zij is nu net los van de longe. Maar ik moet er wel bij zeggen dat die van mij erg veel spanning op bleef bouwen dus daarom wat langzamer aan.

Als ze echt bij iemand op stal staat zou ik ook wel verwachten dat er zeker iemand 4-5x per week mee bezig is, al is het alleen een rondje stappen.

Ik vind het bij die van mij op zich wel prettig dat het wat rustiger gaat, maar als ze echt in training zou staan a heel veel € per maand zou ik dat ook niet echt heel fijn vinden.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:34

En dat zou zo maar kunnen hè, dat ze wat meer tijd nodig heeft. Vind ik ook geen probleem, als ik het maar weet. Vantevoren is verteld gemiddeld (!) staat een paard bij ze 6-8 weken. Ik had al wel rekening gehouden met 12 weken want ik heb liever dat ze die tijd nemen met haar. Zadelmak maken doe je maar 1x.
Nu staat ze er dus 16 weken en zitten we al wel op 12 weken training (want 4 weken niets kunnen doen) Ik had gedacht dan nu wel een beetje een planning te kunnen horen wanneer mijn dochter er bv voor het eerst een keer een rondje op kan stappen.

Doordat ik zelf vaak om updates/planning moet vragen, voel ik me op een gegeven moment ook zo’n zeur. Maar ik betaal wel 850 pm dus daar heb ik ook qua communicatie wat verwachtingen bij. Ik ben gewoon een beetje verbaasd dat ik nu totaal niet weet hoever we zijn en wat ik nu kan verwachten. Ik ga er dus maar vanuit dat ze december er nog staat, dan zitten we daarna op 20 weken. Mijn portemonnaie is ook leeg dan.

Enige dat ik kan doen het in de komende dagen nog maar eens vragen.

Ik ben verder supertevreden, maar iets meer verwachtingsmanagement zou ik kunnen waarderen. Denk dat dat het vooral is.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:24

oji schreef:
@Leedebee. Met bitje oefenen even goed opletten, het zit nu niet goed. Dat onderste riempje van de neusriem (weet eigenlijk niet hoe dat riempje heet bij een micklem) gaat nu boven je bit langs, dat mag niet. Het bit moet altijd vrij bewegen, en niet klem komen te zitten onder riempjes.
[ [url=m/zB6KH7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toch wel he? Ik had m eerst steeds er onder en toen kreeg ik een opmerking dat hij er overheen moest (als een sperriem), maar bij dit hoofdstel is het idd meer een "hoge neusriem" constructie en zit hij er onder veel beter! Het is trouwens een Presteq :+
Thanx dat je het even gemeld hebt!

@Raineri fijn dat alles goed is verlopen. Je zo idd veel leed bespaard :knuffel:

@Jaimy, qua rijden heb ik daar nog geen ervaring mee. Begin maart komt de zadelmaker/passer voor een 1e zadel.
Dat hele "trainingschema" geeft mij maar stress moet ik eerlijk zeggen. Ik blokkeer er een beetje door merk ik. Ik heb dus besloten ff wat meer terug naar de basis te gaan en er niet teveel overna te denken, maar vooral op gevoel. Dat deed ik voorheen ook. Stip laat duidelijk merken wat hij ervan vindt dus ik zie wel hoe het loopt.

Op jouw manier gaat hij zeker niet stuk lijkt mij!

@Koekie73 irritant dat de communicatie zo suf vetloopt. Ik zou denken dat december toch wel lang genoeg is... maar ik heb verder geen ervaring met het laten doen van zoiets.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:49

Gewoon omdat hij zo genoten heeft samen met zijn maat
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker stel is het toch

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:59

Heel veel sterkte Rainieri. Eerlijke keuze maar zo moeilijk als een dier nog zo jong is. Hopelijk kun je het snel een plekje geven en komt er over niet al te lange tijd weer een leukerd op jouw pad :(:)

Ha ha dierenfan...dikbil op hol :D

Misschien een vergelijking Koekie, ik heb Owen begin februari naar de zadelmakmaker gebracht, rechtstreeks uit de opfok, kende helemaal niets en was nog niet heel veel in handen geweest. Ook mijn zadelmakmaakster gaf aan, gemiddeld 6-8 weken en ik heb toen ook aangegeven dat het voor mij niet heel snel hoeft, maar gewoon zijn tempo. Ook Owen heeft er een maand uitgelegen toen wegens gebitsproblemen omdat de eerste tandarts de diastema's had gemist en waardoor hij onnodig angst voor het bit heeft ontwikkeld en dus een maand niet is bereden en er daarna wat extra werk in zat om dat vertrouwen naar het bit te winnen. Ik heb Owen half mei opgehaald, dus 3,5 maand later, toen had ik 4 keer op hem gereden bij de zadelmakmaker. Ik had Owen al 2 weken eerder op kunnen halen, maar ik was zelf begin mei anderhalve week op vakantie dus ervoor gekozen hem daar te laten staan en na de vakantie op te halen. En alles is met rust en geduld gegaan, nergens is Owen gepushed om sneller te gaan dan zijn lijf of koppie aankon. Maar van een kundige zadelmakmaker, die heel duidelijk is in wat ze van een paard vragen, daar leren ze gewoon ontzettend snel van en bouwen ze heel snel vertrouwen mee op.

Wat maakt dan dat je wel tevreden bent Koekie, want met jouw hele verhaal, zou ik toch niet zo tevreden zijn denk ik.
Ten eerste vond ik het begin al heel raar, met dat ze vonden dat het paard eerst nageeflijk moest lopen, voor ze erop wouden, wat bij een goede zadelmakmaker (in ieder geval springgericht en dat zit jij volgens mij ook) totaal niet aan de orde is.
Ten tweede hadden ze pas laat door dat het met het gebit te maken kon hebben en wouden ze eerst allerlei toestanden met bijzet en dubbele longe doen.
Ten derde, ik vind het nogal een manse prijs. Volgens mij staat hij bij jou ergens in Drenthe toch? Daar is alles met paarden normaal gesproken een stuk goedkoper. Ik sta in het midden van het land, waar alles normaal veel duurder is en ik was 725 per maand kwijt. Bij meerdere goed aangeschreven zadelmakmakers toen nagevraagd in de regio, en die lagen allemaal rond die 725-750. pm.
Maar het allerslechtste vind ik wel dat je moet bedelen om communicatie en beeldmateriaal. Ik kreeg ongeveer om de dag een aantal filmpjes, een update hoe het ging, van alles. Voor het eerst op de poetsplaats, voor het eerst afspuiten, voor het eerst in de longeerton, voor het eerst alles. Ze maakte foto's van voor de muur zodat je ook heel mooi de lichamelijke ontwikkeling zag in de loop van de maanden en gewoon soms een leuke foto dat ie een gekke bek trok of aan het chillen was. Overal werd ik over op de hoogte gehouden, als ik vragen had, altijd dezelfde dag antwoord. Soms wel pas om een uurtje of 10 's avonds wat zij was ook enorm druk met veel paarden in training of zadelmakmaken en een pension stal te runnen.
Een zadelmakmaker (of als je een paard gewoon in training of revalidatie hebt staan) die niet communiceert, die blijft of voor mij in gebreke. Komop zeg, voor 850 pm mag jij verwachten dat hij een paar keer per week even 5-10 minuten tijd aan communicatie met jou mag besteden en regelmatig een filmpje stuurt. Dat is gewoon een stukje professionaliteit dat je mag verwachten en zelfs mag eisen hoor! Ik zou daar witheet van worden en ook gewoon een keer onverwacht op de stoep staan, want dat zou ik niet vertrouwen.
En vaag doen over de planning, een ervaren zadelmakmaker weet binnen no time wat voor vlees hij in de kuip heeft. Die weet na de eerste training al of dit dier eerder richting de 6 of richting de 8 weken gaat voor opleiding en als jij aangeeft 12 dan weet hij na een week wel of dat realistisch is. En tuurlijk heb je die maand extra, maar alles wat ie daarvoor geleerd heeft, is ie niet kwijt en pak je daarna zo weer op. Daarvoor betaal je, voor vakmanschap.

Owen staat op dit moment op een revalidatiestal. Zijn ze ook de hele dag druk met van alles, maar ook daar wordt ik continue op de hoogte gehouden. Jou op de hoogte houden hoort gewoon bij de dienst van een zadelmakmaker en/of (revalidatie) trainer, zeker voor die prijs!

En Manic, hem wegbrengen naar een trainingsstal is niet te vergelijken met als je het zelf thuis doet. Op een trainingstal betaal je juist voor die expertise dat ze heel veel jonge paarden zien en precies weten wat werkt bij welk type karakter/type paard. Zij hoeven niet te puzzelen maar kunnen als geen ander (als het goed is) een inschatting maken van hoe het zadelmakmaak proces voor dit specifieke paard gaat verlopen en kunnen jou als eigenaar daar gewoon over informeren. Dat is anders als alles zelf samen uitvinden en we zien wel hoe lang het duurt.
En als het dan zo zou zijn, dat een dier onverwacht complex is, dat er andere kinken in de kabel zouden zijn waardoor een planning uitloopt, dan juist hoort er gecommuniceerd te worden. Jij hoort in dat soort gevallen als eigenaar meenomen te worden in het proces, in de specialiteiten van jouw paard, in wat het betekent voor planning en kosten. Zal even lekker worden, op jouw portemonee dingen maar te laten duren en duren, zonder afstemming.
Ik zou als ik jou was Koekie eens een ernstig gesprek met de zadelmakmaker aangaan en aangeven dat je meer verwacht, meer duidelijkheid, meer communicatie en meer informatie over de situatie van jouw paard.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:55

Mijn paard staat thuis maar wordt ook gewoon professioneel zadelmak gemaakt door iemand die de hele dag niets anders doet hoor. Alleen komt die persoon aan huis.

Ik snap dat dat anders is. Heb ik ook bewust voor gekozen en blij dat het zo kan. Want ik vond dus helemaal uit handen geven toch lastig.

Maar het is dus zeker niet alles zelf uitvinden en we zien wel hoe lang het duurt hoor.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:00

Ah dacht dat jij het helemaal zelf deed Manic

Maar goed, neemt niet weg dat ik echt not amused zou zijn over hoe de zadelmakmaker van Koekie (niet) communiceert.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:35

Eens met Oji hoor Koekie. Helemaal niet raar als je eens een goed gesprek met de zadelmak maker voert. Mss kun je afspraken dat je er eens bij bent als ze met dr aa de slag zijn. Zou ik ook normaal vinden.

Zoooo die is lekker los in de heupen @Dierenfan! :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:45

Ach Rainerie. Ik heb zo met je te doen... Dit is gewoon niet iets wat je je voor kunt stellen, zo snel al afscheid te moeten nemen van je nieuwe vriendje.
Gewoon blijven meelezen en meepraten in dit topic hoor. Eerst dit maar eens verwerken en dan komt een "nieuwe liefde" zomaar opeens voorbij!

Raineri schreef:
Heerlijk dat hij wel gewoon meeliep Babootje! Dat zegt veel over z’n karakter ook wel, jullie zijn handig genoeg heb ik het idee dus komt helemaal goed. Ben benieuwd naar nieuw materiaal van jullie!

Toevallig gisteren nieuwe filmpjes gemaakt. Moet de beelden nog even inkorten en uploaden. Polletje is best behoorlijk gegroeid alweer. April wordt hij alweer 4. Bizar hoe hard dat gaat allemaal.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:22

Jaimy_Liam schreef:
Dank jullie wel!! :D

Ik kwam er dus per toeval achter dat hij wisselde, want ik kreeg deze foto doorgestuurd:
[ [url=m/Rnd65y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag even beter gekeken en hij wisselt écht zijn 2e snijtand. Zoals het er nu naar uitziet is hij links boven ook wel snel kwijt, want die zit ook al los.

Vraagjes:
Hoe hebben jullie de paarden weer opgepakt?
Waar ligt jullie focus in het begin op?
Hoe vaak en hoe lang hebben jullie gereden?
En wat hebben jullie gedaan?
Volgden jullie met het oppakken les met meerdere paarden of alleen?
En hebben jullie er meteen een zadelmaker bij gehad om een goed zadel aan te laten meten?
Wat hebben jullie vóór het rijden gedaan met jullie paard? Hoe vaak? Hoe lang?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de afgelopen tijd veel met Liam in het bos gewandeld en gelongeerd in de bak. Als we in het bos liepen keek ik naar een route met leuke hoogteverschillen. Als we onderweg boomstammen op het pad tegenkwamen pakten we die mee, om Liam zo bewuster van zijn lijf te maken. Het leuke is dat als ik nu zeg 'Liam let op' dan weet hij dat er iets komen gaat. Als er paaltjes staan, dan gaan we daar ook wel eens zigzaggend tussendoor :D
Als we in de bak aan het werk zijn werk ik met een kaptoom en longeerlijn. Touwhalster zat hem continu onder het oog en vond dat niet fijn werken. Maar de lijn staat standaard strak. Het is soms een beetje touwtrekken heb ik het idee. We hebben nu een paar keer losgewerkt en dit gaat heel fijn!!! Dat moet ik veel vaker doen, want Liam is geconcentreerder (heb ik het idee) en reageert fijn op de hulpen. Balkjes pakt hij ook goed mee, en hij is zich echt bewuster van waar hij zijn voeten neerzet.

Welke oefeningen kan ik toepassen om hem soepel in zijn lijf te laten bewegen? Er mag best wat uitdaging inzitten.

Sorry voor de vele vragen, maar ik merk aan mijzelf dat nu hij bezig is met wisselen, dat ik het ergens best spannend vind om over een tijdje het rijden weer op te pakken. Ik wil hem niet in de weg zitten/belasten op een verkeerde manier.

Groetjessss! :D

Geweldig leuke foto ook!! Zo schattig dat gebit

Euhm even denken. Ik ben begonnen met wat grondwerk en daarna ging ze naar iemand die haar Zadelmak ging maken. Dat ging helaas niet allemaal even soepel dus duurde ruim 6 maanden.

Nu staat ze bij mij op stal en probeer ik 2x per week te rijden waarvan 1x les. Voor het rijden Longeer ik zo’n tien minuten en ik stap nog altijd op de stenen op en stap en draaf dan op de stenen heen en weer. Daarna ga ik pas de bak in als dat goed voelt

Met rijden is nu het doel nog gewoon de hoefslag volgen. Beetje sturen met behulp van mijn gewicht. En soms al wat schakelen. Hele lichte verbinding heb ik

Dan doe ik 1x wat grondwerk in de week en 1x longeren

Ik heb mijn oude zadel kunnen aanpassen op mijn merrie. Wel met een pad er tussen (van Winderen pad)

Jaimy_Liam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 01:06

@QueenBeeBee;
Haha dankjewel! Wel leuk om zo te zien dat hij dus wisselt! Ik hou maar aan dat hij in eind april/begin maart 4 wordt.

Oh jeetje!! Waarom duurde dat 'zo lang'?
Fijn dat je iets hebt gevonden wat voor jullie prettig werkt!

Ik heb al zitten denken om in maart iemand te laten komen om een zadel aan te meten of het zadel dat ik nu gebruik passend te maken.
Liam en ik zijn best actief. Ik probeer wel 5x in de week wat met hem te doen. Al is het een boswandeling van 6 km. Afwisselen met loswerken/grondwerken en we hebben gisteren voor het eerst een rondje bos gedaan waarbij ik op de fiets ging en Liam naast mij liep/draafde. Hij deed het echt heel netjes.

Afgelopen vrijdag hebben we een 'spa dag' gehad. Ik heb Liam lekker gepoetst en vlechtjes gemaakt en hij had onbeperkt buffet.
Zaterdag hebben we niets gedaan
Zondag zijn we met de fiets naar het bos geweest.
Maandag, vandaag hebben we 9km gewandeld
Dinsdag; afhankelijk van de bak even loswerken van max een half uur
Woensdag; gaan we met een stalgenoot + paard naar een binnenbak in de buurt
Donderdag; vrij
Vrijdag; vrij
Zaterdag; vrij
Zondag; Boswandeling/loswerken/grondwerken

En zo wisselen we het een beetje af haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 07:03

Ik heb mijn pony op een beleerstal Staan voor 990 per 4 weken.
Ik heb 3 keer een update gehad;
Het gaat goed
Hij doet het super
Een foto dat hij brokjes eet.
Verder hoor ik niks en heb ik geen idee waar ze mee bezig is..
Afgelopen week een les afgesproken, want ze zou mij ook in get proces betrekken. Toen ik daar kwam was ze het bos in met mijn pony, dus voor niks helemaal daarheen gereden. Wel fijn te weten dat ze aan mijn wensenlijstje werkt.
Heb aangegeven dat ik graag op z'n minst hoor hoe het met hem gaat. Zij zegt geen updates te hebben omdat het zo goed gaat. Aangegeven dat ik dat ook graag hoor. En wat beeldmateriaal. We zouden ook lessen vooruit plannen.
Eindstand 4 dagen later; Weer niks gehoord.
Ben ik een zeur? Ik durf er nu ook niet zomaar meer heen te rijden, dan kom ik dar en is mijn pony er niet.
Wat zouden jullie doen?

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 07:06

Ik vraag me af of dat soort mensen het niet gewoon te druk hebben om foto's an filmpjes te maken, zeker als ze alleen werken. Maar, dan zou het wel fijn zijn als ze dat gewoon kunnen zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 08:44

juniper schreef:
Ik vraag me af of dat soort mensen het niet gewoon te druk hebben om foto's an filmpjes te maken, zeker als ze alleen werken. Maar, dan zou het wel fijn zijn als ze dat gewoon kunnen zeggen.

Dat kan zijn, maar dan moet ze geen andere dingen beloven. En geen lessen vergeten. Die zitten bij de prijs in.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:36

Ik vind te druk een slap excuus. Communicatie hoort gewoon bij je werk, zijn afspraken die gemaakt zijn en zit dus in de prijs.
Als je teveel paarden aanneemt en daardoor niet meer de afgesproken kwaliteit kan bieden, dan moet je personeel aannemen of je houden aan het aantal dat je goed kan doen. Als 5 minuten besteden aan een filmpje en een berichtje al teveel tijd kost, dan hebben ze ook niet voldoende tijd voor jouw paard de juiste aandacht geven. Zo simpel is het volgens mij en ik zou de zadelmakmaker daar zeker op aanspreken dat je niet tevreden bent over de geleverde dienst. Het is geen vriendendienst hè, het is een betaalde dienst en er zijn vooraf afspraken gemaakt over dit soort zaken.

En een foutje is menselijk (een keer een les vergeten), het kan best een keer een week te druk zijn door een zieke oid, maar structureel niet communiceren wat je hebt afgesproken is gewoon slecht. En ze hoeven ook echt niet altijd meteen te antwoorden, kan best een paar uur later of 's avonds na het afsluiten.

Ben blij dat mijn zadelmakmaker wel degelijk het belang van de communicatie inzag, hoe leuk het voor een eigenaar is om het te kunnen volgen en dat ik gewoon altijd onaangekondigd mocht langskomen (wat ik ook veel deed). En ja zij was ook hartstikke druk, maar gaf communicatie naar de klant gewoon ook prioriteit zoals het hoort.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:08

Lijkt mij ook geen excuus, communicatie is gewoon iets wat er ook bij hoort lijkt mij? := .

Gisteren weer een grondwerk lesje gehad, ze is zo fanatiek super leuk. Ze heeft een enorme will to please, heel fijn voor de toekomst. En verder van de week voor het eerst los gestapt, gelijk een dikke schrikreactie gehad. Maar ik zei 'ho hier blijven' en ze stond direct stil *\o/* . Fijn dat ze iig nog blijft nadenken in enge situaties.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:12

Ik vind idd ook dat communicatie gewoon onderdeel van het pakket is. Helemaal als je er specifieke afspraken over maakt. Jullie betalen er ook (behoorlijk) voor!

Hier is het nu weer baggerweer.
Afgelopen week wel wat kunnen doen. Hij is nu zo braaf met overgangen maken als hij gewoon los loopt. Hij loopt zelf de volte om mij heen. Op verzoek staat hij vanuit draf stil en kan ook vanuit stilstand weer aandraven. Super Penny <3

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:55

Ik sta echt te glunderen. Mijn zadelmakmaakmeneer heeft mevrouw net voor het eerst mee de binnen bak in genomen en ze liep er zo braaf in de rondte! Stap draf en zelfs galop alsof ze nooit anders gedaan heeft.

Rechtsom vind ze wel nog lastig en valt dan erg naar binnen toe maar dat komt vast wel goed. Maar zo supertrots! Ze doen het echt zo goed en ze heeft echt fijne gangen ook.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:00

Wat goed zeg!!! Dat geeft vertrouwen hè?

Ik was verbaast om te horen dat mijn zadelmakmaakmeneer überhaupt nog niet heeft gegaloppeerd op mijn merrie.
Snap er echt niets van. Heb morgen gepland om het gesprek aan te gaan.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:52

Oef daar zou ik echt zo erg tegenop zien. Ben heel slecht in dat soort situaties maar ben het helemaal met je eens dat er best wel iets meer duidelijkheid mag komen. Ik vind dat je er ook echt al een smak geld tegenaan gegooid hebt :=

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:29

Koekie73 schreef:
Wat goed zeg!!! Dat geeft vertrouwen hè?

Ik was verbaast om te horen dat mijn zadelmakmaakmeneer überhaupt nog niet heeft gegaloppeerd op mijn merrie.
Snap er echt niets van. Heb morgen gepland om het gesprek aan te gaan.

Succes, je staat volledig in je recht hoor!

@manic wat fijn!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:08

Hoe ging je gesprek Koekie?