Dank jullie wel!!

Ik kwam er dus per toeval achter dat hij wisselde, want ik kreeg deze foto doorgestuurd:
[ [url=m/Rnd65y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag even beter gekeken en hij wisselt écht zijn 2e snijtand. Zoals het er nu naar uitziet is hij links boven ook wel snel kwijt, want die zit ook al los.
Vraagjes:
Hoe hebben jullie de paarden weer opgepakt?
Waar ligt jullie focus in het begin op?
Hoe vaak en hoe lang hebben jullie gereden?
En wat hebben jullie gedaan?
Volgden jullie met het oppakken les met meerdere paarden of alleen?
En hebben jullie er meteen een zadelmaker bij gehad om een goed zadel aan te laten meten?
Wat hebben jullie vóór het rijden gedaan met jullie paard? Hoe vaak? Hoe lang?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de afgelopen tijd veel met Liam in het bos gewandeld en gelongeerd in de bak. Als we in het bos liepen keek ik naar een route met leuke hoogteverschillen. Als we onderweg boomstammen op het pad tegenkwamen pakten we die mee, om Liam zo bewuster van zijn lijf te maken. Het leuke is dat als ik nu zeg 'Liam let op' dan weet hij dat er iets komen gaat. Als er paaltjes staan, dan gaan we daar ook wel eens zigzaggend tussendoor

Als we in de bak aan het werk zijn werk ik met een kaptoom en longeerlijn. Touwhalster zat hem continu onder het oog en vond dat niet fijn werken. Maar de lijn staat standaard strak. Het is soms een beetje touwtrekken heb ik het idee. We hebben nu een paar keer losgewerkt en dit gaat heel fijn!!! Dat moet ik veel vaker doen, want Liam is geconcentreerder (heb ik het idee) en reageert fijn op de hulpen. Balkjes pakt hij ook goed mee, en hij is zich echt bewuster van waar hij zijn voeten neerzet.
Welke oefeningen kan ik toepassen om hem soepel in zijn lijf te laten bewegen? Er mag best wat uitdaging inzitten.
Sorry voor de vele vragen, maar ik merk aan mijzelf dat nu hij bezig is met wisselen, dat ik het ergens best spannend vind om over een tijdje het rijden weer op te pakken. Ik wil hem niet in de weg zitten/belasten op een verkeerde manier.
Groetjessss!