Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 22:13

xSCWx schreef:
Bedankt voor al jullie antwoorden, ik heb besloten niet verder te gaan met dit paard.

Leuk om te lezen hoe lang jullie met de zoektocht bezig zijn geweest, ik vind het knap van degenen die in 1x het juiste paard vinden! Dat was mijn doel ook wel, maar helaas :') ik raak de zoektocht ook wel een beetje zat. 1 voordeel; ik kan nu extra werken dus mijn budget gaat ook wat omhoog.

Ik kreeg net een filmpje door van een leuk paard maar die loopt kreupel dus daar ga ik al niet eens kijken.

Heb ik ook een keer gehad toen ik op zoek was, echt een super leuke pony gevonden maar liep stokkreupel op de filmpjes... Heb dit uiteindelijk ook gezegd tegen de eigenaar maar die noemde het 'gewoon wat stijf'...

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 23:23

amandananana schreef:
Getup schreef:
Weet niet wat t budget is, maar er is al meer als 1x in dit topic vermeld dat er ook wat fijne adressen in België zijn , waar de prijzen vaak iets lager liggen nog ;)

Er komen ook regelmatig freibergers via België naar NL .

Ik heb even gezocht in het topic, maar kon het niet vinden. Iemand deze adressen nog helder?

Er zijn diverse Freiberger pagina’s op Facebook. Weer niet of je daar al lid bent, maar daar kom je wellicht ook makkelijker in contact richting België of Zwitserland . Freiberger wereldje lijkt aardig in elkaar te hangen van netwerken die elkaar kennen.

Ik durf alleen niet te zeggen of je budget voor België toereikend is. Zwitserland zou ik niet aandurven voor 6K. Gevoelsmatig koop je dan daar het slechtste van de markt weg.

Lizenlotte

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 07:46

Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn over de freiberger! Ik heb idd al contact gehad met equinize linda-arnold, maar kreeg nu deze getipt in duitsland. De exacte vraagprijs weet ik niet, alleen dat het tussen de 5 en 10 ligt inclusief toebehoor en onderhandelbaar is voor de juiste persoon omdat de eigenaresse weduwe is geworden en nu stopt met het bedrijf/ de boel gaat verkopen. (Ze hadden een opfokbedrijf)De vriendin die me tipte weet mijn budget en zei dat ik er over de prijs zeker met die vrouw uit zou komen dus ja dan wil ik wel graag gaan kijken natuurlijk.. ze is echt geweldig nuchter en droog op de filmpjes en een beauty op de foto's
Ik zoek een rustig niet te groot paardje voor mezelf om op te rijden waar ik mijn verstandelijk gehandicapte zoon ook mee kan laten poetsen en knuffelen, en waar ik later evt. Een therapiepaardje van kan maken en mij leken de freiberger en de Schwarzwalder Fuchs daarbij het meest geschikt gezien ik zelf wat langer ben en de ouderwetse haflinger snel te klein is voor mij en mij de moderne haflingers niet aanspreken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 08:20

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 08:38

Lizenlotte schreef:
Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn over de freiberger! Ik heb idd al contact gehad met equinize linda-arnold, maar kreeg nu deze getipt in duitsland. De exacte vraagprijs weet ik niet, alleen dat het tussen de 5 en 10 ligt inclusief toebehoor en onderhandelbaar is voor de juiste persoon omdat de eigenaresse weduwe is geworden en nu stopt met het bedrijf/ de boel gaat verkopen. (Ze hadden een opfokbedrijf)De vriendin die me tipte weet mijn budget en zei dat ik er over de prijs zeker met die vrouw uit zou komen dus ja dan wil ik wel graag gaan kijken natuurlijk.. ze is echt geweldig nuchter en droog op de filmpjes en een beauty op de foto's
Ik zoek een rustig niet te groot paardje voor mezelf om op te rijden waar ik mijn verstandelijk gehandicapte zoon ook mee kan laten poetsen en knuffelen, en waar ik later evt. Een therapiepaardje van kan maken en mij leken de freiberger en de Schwarzwalder Fuchs daarbij het meest geschikt gezien ik zelf wat langer ben en de ouderwetse haflinger snel te klein is voor mij en mij de moderne haflingers niet aanspreken.

Dat klinkt inderdaad heel goed :)
Heeft ze niet nog meer te koop staan toevallig? :P

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:10

Equinize heeft momenteel een erg leuke 3 jarige merrie die qua prijs echt niet verkeerd is. Ze is wat jeugdig nog qua bouw, maar dat kan wel eens een hele leukerd worden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:12

Met 3 zijn t vaak nog echt smalle en kleine paardjes , met 5 is t al heel anders !

Dat schijnt ook een fijne stal te zijn , inderdaad

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:58

mamabird schreef:
Equinize heeft momenteel een erg leuke 3 jarige merrie die qua prijs echt niet verkeerd is. Ze is wat jeugdig nog qua bouw, maar dat kan wel eens een hele leukerd worden.

Ik zie op de website eigenlijk geen verkoopinformatie staan, behalve de naam en de leeftijd.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:16

Ik zoek geen paard maar volg dit topic al vanaf het begin, gewoon intressant om te lezen hoe zo'n zoektocht gaat.
Tijdje terug hadden jullie het over kindponys geloof ik.
Ik kwam net zo'n lief dier tegen op Facebook.

Merrie van 5, CA 1,20. En een stevige pony zoals ik zie op de foto.
Heeft op een camping met veel kinderen en verkeer.
Lijkt aan de foto's te zien echt een leuke kinderpony, ken de verkoper verder niet.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:04

Lieser schreef:
mamabird schreef:

Ik zie op de website eigenlijk geen verkoopinformatie staan, behalve de naam en de leeftijd.

Ze deelt vooral info via FB/insta. Prijs is denk ik inside informatie, want die staat meestal op aanvraag hij haar advertenties.

Vorig jaar had ze een mega mooie 4 of 5 jarige merrie voor 13k. Was een plaatje om te zien en geen gekke prijs voor de schaarsheid, maar wel te ver boven mijn budget. De onbeleerde 3 jarige was 9,5. Dus ik gok dat deze merrie tussen die prijzen in zal zitten. Je kunt haar gerust appen of bellen ik vond haar heel toegankelijk.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:56

Dat vind ik wel irritant trouwens, dat er soms geen prijs word genoemd. Geef dan in elk geval een indicatie denk ik dan, zodat ik weet of het zin heeft om te reageren of niet.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:04

Lizenlotte schreef:
Dat vind ik wel irritant trouwens, dat er soms geen prijs word genoemd. Geef dan in elk geval een indicatie denk ik dan, zodat ik weet of het zin heeft om te reageren of niet.

Ja dat is ook vervelend. En dan vraag je netjes naar de vraagprijs krijg je overal te horen dat verkopers het irritant vinden als kopers naar de vraagprijs vragen. Dan zet de prijs er ook gewoon bij of iniedergeval een indicatie. Vind het al helemaal irritant als je er ook nog voor moet bellen en dan een half uur aan de telefoon moet hangen om er uiteindelijk achter te komen dat het paard niet in je budget ligt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:26

Welnee, we horen als koper natuurlijk gewoon bodemloze zakken met geld en een geldboom in de tuin te hebben, waardoor we niet eens over de prijs hoeven na te denken. :+
Ik vind het een beetje vervelend als je resultaten op bijvoorbeeld ehorses filtert binnen je budget, dat er dan ook NOTK of BIEDEN OP VEILING komt te staan. Dan weet ik direct eigenlijk wel dat dat ver boven mijn mogelijkheden ligt. :')

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:37

marley93 schreef:
Welnee, we horen als koper natuurlijk gewoon bodemloze zakken met geld en een geldboom in de tuin te hebben, waardoor we niet eens over de prijs hoeven na te denken. :+
Ik vind dat een beetje vervelend als je resultaten op bijvoorbeeld ehorses filtert binnen je budget, dat er dan ook NOTK of BIEDEN OP VEILING komt te staan. Dan weet ik direct eigenlijk wel dat dat ver boven mijn mogelijkheden ligt. :')

Daarnaast ik al verkoper vind het reuze irritant elke keer dat mensen alleen om prijs vragen. Ik knal dat tegenwoordig gewoon bij de advertentie erbij.
Kopers weten waar ze aan toe zijn en bespaard mij heel veel mailtjes beantwoorden.

Ik vind het altijd maar een beetje geheimzinnig als er op aanvraag staat, mag je bevriende paarden vriendin niet weten dat je bijv 15 k voor je paard vraagt?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:40

Ik snap het vanuit de verkopende kant idd ook niet.
Lijkt mij ook ontzettend irritant om steeds gebeld te worden met de vraagprijs. Terwijl dat toch wel een van de eerste dingen is waar kopers naar kijken.

Als je al ziet dat het niet binnen je budget is, dan hoeven zowel koper als verkoper daar verder geen tijd aan te besteden.
En ik zelf kan bvb niet heel goed prijzen inschatten als erbij staat 'normale prijsklasse'.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:42

Spaansepony schreef:
marley93 schreef:
Ik vind dat een beetje vervelend als je resultaten op bijvoorbeeld ehorses filtert binnen je budget, dat er dan ook NOTK of BIEDEN OP VEILING komt te staan. Dan weet ik direct eigenlijk wel dat dat ver boven mijn mogelijkheden ligt. :')

Daarnaast ik al verkoper vind het reuze irritant elke keer dat mensen alleen om prijs vragen. Ik knal dat tegenwoordig gewoon bij de advertentie erbij.
Kopers weten waar ze aan toe zijn en bespaard mij heel veel mailtjes beantwoorden.

Ik vind het altijd maar een beetje geheimzinnig als er op aanvraag staat, mag je bevriende paarden vriendin niet weten dat je bijv 15 k voor je paard vraagt?

Nou precies, zo zou ik er als verkoper ook in staan. Met andere zaken op MP ofzo zet ik altijd gewoon de prijs die ik wil hebben erbij, en eventueel voor een goed bod gaat het ook wel weg. (Dat ligt met levende have natuurlijk soms wat anders, maar toch.)

@Dilan, ik vind dat ook lastig. Voor de één is een normale prijsklasse misschien wel vanaf 10k, voor mij ligt dat toch iets lager.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:48

Nou dat dus idd. Wat voor jou niks voorstelt is voor mij ms wel heel veel geld, of andersom.
Ik heb de bezichtiging rond, maandag gaan we kijken *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:31

Dilan93 schreef:
Lijkt mij ook ontzettend irritant om steeds gebeld te worden met de vraagprijs. Terwijl dat toch wel een van de eerste dingen is waar kopers naar kijken.

Als je al ziet dat het niet binnen je budget is, dan hoeven zowel koper als verkoper daar verder geen tijd aan te besteden.
En ik zelf kan bvb niet heel goed prijzen inschatten als erbij staat 'normale prijsklasse'.

Joh, zo heb ik sinds dag 1 dat mijn paard te koop stond een meisje gehad met een budget van amper 2/3 van de vraagprijs. Heb meerdere malen gezegd 'kom langs, dan weet je of het iets voor je is en voor de juiste ruiter is de prijs bespreekbaar, maar onder de 15k gaat hij niet weg'. Dat meisje stuurde wekelijks een appje met de vraag of hij al gezakt was. Op een gegeven moment heb ik maar een antwoord gestuurd dat zolang ze niet kwam kijken, ze ook maar niet meer moest appen en dit paard uit haar hoofd moest zetten. Kom gewoon kijken, of ga niet op zoek naar paarden die ver boven je budget liggen.

Leuk Lizenlotte!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:01

Dat geheimzinnige is zo waardeloos inderdaad, je kunt 2 vergelijkbare paarden in "iets hogere prijsklasse" hebben, de ene is dan 12K en die andere 25... slaat nergens op.

Ik ging altijd direct maar om de vraagprijs vragen, als het bleek dat ik eerst CV en motivatie brief had moet opsturen dan hield het maar op :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:08

Imo kan je het moeilijk irritant vinden als je advertentie gewoon cruciale informatie mist voor de eventuele koper :D
Vraagprijs is best een belangrijk onderdeel. En dan kan je er in zetten "hogere prijsklasse".
Maar voor de een is dan 40k en de ander 150k

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:38

c_alsemgeest schreef:
Imo kan je het moeilijk irritant vinden als je advertentie gewoon cruciale informatie mist voor de eventuele koper :D
Vraagprijs is best een belangrijk onderdeel. En dan kan je er in zetten "hogere prijsklasse".

Ja, en die vind ik soms echt lastig. Nu ben ik zelf gelukkig niet op zoek, maar kom er gerust tegen die niet geklasseerd zijn, maar wel de oefeningen van de zware tour beheersen en niet onder de 80k weggaan. Wel bij de bekendere stallen, maar zet het er gewoon bij. Of op zijn minst een aanduiding met klasse a, b, c, d etc. en de tarieven die daarbij horen. Dat geeft dan in ieder geval een indicatie :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:46

Padoertje schreef:
Dilan93 schreef:

Joh, zo heb ik sinds dag 1 dat mijn paard te koop stond een meisje gehad met een budget van amper 2/3 van de vraagprijs. Heb meerdere malen gezegd 'kom langs, dan weet je of het iets voor je is en voor de juiste ruiter is de prijs bespreekbaar, maar onder de 15k gaat hij niet weg'. Dat meisje stuurde wekelijks een appje met de vraag of hij al gezakt was. Op een gegeven moment heb ik maar een antwoord gestuurd dat zolang ze niet kwam kijken, ze ook maar niet meer moest appen en dit paard uit haar hoofd moest zetten. Kom gewoon kijken, of ga niet op zoek naar paarden die ver boven je budget liggen.

Leuk Lizenlotte!

Dat is ook wel vervelend ja.

En idd, als ik weet dat een paard echt ver buiten mijn budget ligt, dan ga ik niet langs, ook niet ald de prijs bespreekbaar is.

Als ik 5000 heb en de VP is 10.000, dan lijkt het me sterk dat ik het paard voor 5000 mee krijg :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:13

Dilan93 schreef:
En idd, als ik weet dat een paard echt ver buiten mijn budget ligt, dan ga ik niet langs, ook niet ald de prijs bespreekbaar is.

Als ik 5000 heb en de VP is 10.000, dan lijkt het me sterk dat ik het paard voor 5000 mee krijg :+

Was het maar zo. Er staat een hele leuke ISH te koop op ehorses voor 23k. Die zou ik best voor 13k willen hebben :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:40

Padoertje schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ja, en die vind ik soms echt lastig. Nu ben ik zelf gelukkig niet op zoek, maar kom er gerust tegen die niet geklasseerd zijn, maar wel de oefeningen van de zware tour beheersen en niet onder de 80k weggaan. Wel bij de bekendere stallen, maar zet het er gewoon bij. Of op zijn minst een aanduiding met klasse a, b, c, d etc. en de tarieven die daarbij horen. Dat geeft dan in ieder geval een indicatie :j

Ja maar waarom zo moeilijk als het a, b, c, d is... en de prijs is ook ergens te vinden.
Zet het er dan gewoon op.
Ik begrijp de meerwaarde daar echt niet van merk ik :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:50

Gewoon opbieden

Ex stalgenoot had het paard stond te koop voor bedrag ze kreeg zoveel reacties.
Eraf gehaald 7000€ erop en paard is alsnog verkocht voor 9000€ boven de vraagprijs wel….lijkt wel een huis.
Daar bieden ze ook 50000€ boven de vraagprijs