Mijn doel met dit topic is ook vooral om te laten zien dat corrigeren ook op een heel paardvriendelijke manier kan

Ik heb met de moddie overlegd en het topic mag tot 500 pagina's hahahahaha

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalanche schreef:Elisa2 schreef:Mee eens, goed longeren is nog helemaal niet zo makkelijk. Het mooie is ook dat je precies kan zien hoe ze lopen en wat er gebeurd vind ik. En het paard leert onbelast het lijf goed te gebruiken, win-win.
Ja, klopt, en hoewel ik nu nog vooral streef naar een correcte uitvoering van mezelf, vind ik hoe ze loopt ook echt wel belangrijk. Ik heb nu inmiddels ook redelijk in de gaten hoe ik het neusje er wat uit hou.
Ze loopt erg graag achter de loodlijn, en bij dit paard vind ik dat niet erg, maar ze wil soms wel echt achter de hand gaan duiken, en dat mag niet. Maar super fijn dat ze idd leert om van voor naar achter over de rug te lopen. De knop voorwaarts vinden we langzaam maar zeker wat meer en ik merk dat het onwijs goed werkt voor gehoorzaamheid. Ze komt niet tegen de hand in, dat is wel heel fijn, maar ze moet niet gaan duiken. Achter de loodlijn, zeker in het lang en laag vind ik niet erg, zolang je wel de aanspanning van voor naar achter houdt.
Maar dat lijkt ze zelf ook wel een fijn gevoel te vinden, ze zoekt het steeds meer zelf op.
Al maak ik nu ook nog wel graag gebruik van een bijzet, erg leuk om te zien dat ze idd aanleuning pakt op de buitenteugel, en van de binnenschouder afkomt. Stukje balans kun je zo ook mooi trainen.
Ik vind bijzet fijn omdat ze dan leert nageven op 2 teugels, en je merkt ook echt steeds meer dat ze dat ook oppakt.
Maar 't blijft een portret hoor, deze doet echt niets waar ze zelf geen zin in heeft![]()
Morgen weer ff longeren