Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alles waar pup niet aan kan, kan puber wel aan en vervolgens kunnen ze samen keten.

Als smid me niet pissig gemaakt heeft dan is ze super braaf. Maar als ik om één of andere reden pissig ben op hem dan flikt ze hem elke keer wat.
Niet als hij er speciaal voor moet komen maar in een situatie als deze heb ik nog nooit moeten betalen om hoeven gewoon rond te veilen, ik bedoel, dat kan ik zelf ook.
Gewoon de "losse stukjes" er af veilen.) en dan Sam...
Ook al kan dat nu wel.
Dus hij zegt "zon jong paard doen op een open weide is ook moeilijker, in een stal zet ge ze tegen een muur en dan leren ze dat sneller af." dus ik zeg zonder nadenken "ja, als ge gekomen waart wanneer we afgesproken hadden dan had hij op stal gestaan en als er fatsoenlijke afspraken te maken zijn met u dan kan hij de volgende keer ook op stal ma niet zoals het nu gaat."

Rêve had zo iets van "I've got your back" *mept* (ze raakte niet trouwens maar de boodschap was moeilijk mis te verstaan)
Ik zeg wel eens dat mijn morele compas niet 100% naar he noorden wijst. Ik kan me er echt niet schuldig om voelen.
het is ook mijn familie niet trouwens.
(niet dat de band met mijn familie zoveel beter is maar dat terzijde.
)
Dat zit scheef, dat frustreert mijn hersenen ook al weet ik dat ik alleen mezelf daarmee heb want hij slaapt echt niet slechter vannacht.
Mars schreef:Ai ai en dan zijn de paarden ook nog je lust en leven die je toch liefst in handen geeft van iemand waar je zelf ook een goed gevoel mee hebt. En tja paarden zijn de beste spiegels.
Wel mooi dat jij hem ronduit de waarheid zegt, boodschap zou toch eens aan moeten komen zou je denken
Je kan elke roddel die je over me hoort geloven behalve wanneer iemand zegt dat ik dingen niet in iemand zijn of haar gezicht zeg. 

vind het fantastisch hoe het Belgische toch een beetje doordringt in je verhalen en ik vind het behoorlijk omslachtig allemaal!
Maar hij heeft me tot op heden (tien jaar) nog nooit iets geteld voor brokkels weg veilen als hij toch voor Sam moest komen. En dat hij me nu nog iets van 10 euro telt zou ik zelfs nog snappen. Alles is gestegen ook zijn verbruik en materiaalkosten. Maar 30 euro voor iets dat hij al tien jaar gratis doet als hij ZELF beslist van te wachten met kappen omdat het te warm is? Ja, dat overviel me even dusdanig dat ik toen hij weg was tegen mijn man zei "heeft hij me nu net 30 euro geteld om Rêve te veilen?"

pmarena schreef:Ja als je het hele verhaal er zo omheen stelt dan is het wel bijzonder inderdaad... om ineens geld te gaan vragen voor zoiets nog ná dat camion verhaal.... maar ik snap ook je man wel dat die het misschien niet zo ziet dat specifiek HIJ die "geleend" heeft, maar het om petekind gaat? Want zonder de smid was het vast ook wel door de familie aan je man gevraagd, of niet....?
Er is toch wel IEMAND die hem bedankt heeft zeker...?![]()
Petekind, ouders...?
Maarreh....betaal jij nou maar 60 euro om een paard beslagen te krijgen??
Dat is toch hartstikke goedkoop?
Wat een trut die Reve met dat schopje
Maar is mamma stiekem ook niet een beetje trots...?
Het klinkt erg ongemakkelijk zo met die smid, voor beide partijen..... denk dat het inderdaad zinvol is om op de 1 of andere manier de smid gedag te zeggen

Hij is bloedend thuis gekomen met een snee aan zijn oog terwijl ze allemaal weten dat mijn man wel eens flauw valt als hij zelf bloed. Niemand die mij even gebeld heeft zodat hij niet moest rijden tot het zeker was dat hij oke was. Toen hij thuis kwam heb ik hem meteen mee naar de badkamer genomen om de snee schoon te maken, naaien was te laat dus pleister goed strak er op en op zijn werk bloedde het nog na en hij heeft het hele weekend hoofdpijn gehad. Niemand die even gevraagd heeft of hij oke was.

Maandag gaan we nog eens samen kijken maar ik denk dat de DA gaat moeten komen voor 'm.

Wat rot van zijn kogel, hopelijk valt t mee met m. Misschien zichzelf aangetikt met een gekke sprong?
Toen hij dat snapte ging ie nl gewoon grazen. 
Op het moment zelf had ik zo iets van "Jezus kerel er is plek zat je hoeft niet tegen me te komen staan!" maar nu schaam ik me wel een beetje over de manier waarop ik hem dat duidelijk gemaakt heb.
Vooral omdat de fysio waarmee ik iets aan het regelen was even hard schrok van mijn reactie als de kerel in kwestie.
Tis dat mijn heup zo verschrikkelijk vast zat anders had ik vandaag af gebeld denk ik. 

Vaak probeert hij dan toch een paar onderwerpen ondanks dat ie weet dat ie me niet gaat ontdooien maar goed, valse hoop is ook hoop zeker? 

Het ziet er uit niet zo'n knoeperd, maar de ogen blijven tenminste echt vrij.
er is niet veel temmen aan.
Het was gewoon zo'n "doe wat je moet doen maar laat me verder met rust" dag. 
Het heeft een mooi kussentje onder de klittenband wardoor het ook niet op de neus schuurt.
pmarena schreef:Haha ja je zag hem in het filmpje al proberen het ding te grijpen voor zijn vriend
Joy heeft normaal ook Franjes op maar nooit langer dan dat wij onze rug gekeerd hebben gokken we... 
Arme stakker heeft ook niet veel chance zoals wij wat hier zouden zeggen.
Tis zo'n gevoelig ding en hij is echt best leuk maar hij brengt zichzelf constant in de problemen.
Snap wel dat N soms moet zuchten als ie weer wat heeft hoor. 
pmarena schreef:Klop dat laatste even af, wil je....? Gewoon, voor de zekerheid
) In die zin bedoel ik dus dat ik wel snap dat N soms zou willen dat ie gewoon normaal zou doen.
Vigo slaagt er ook consequent in om zijn hoofd overal tegen te stoten....
Ik heb N al redelijk snel een helm voor paarden door gestuurd die ze voor hem kon kopen.

Baal best vooral omdat het echt buiten mijn "macht" ligt. Hij is het maandag meteen komen corrigeren maar goed, les van dinsdag voor de zekerheid afgebeld omdat Sam altijd 200% geeft en ondanks dat er niets te zien was voelde ik wel dat er iets "off" was. Heb dus heel behouden gereden. (we hebben met 8 man staan kijken, niemand kon iets zien, ik ook niet, maar als ik er op zat voelde ik dat hij anders liep dan normaal). Waardoor de score erg laag was. En daarna heb ik mezelf (nog steeds wat) zitten uitschelden dat ik hem niet gewoon terug getrokken heb. Ook al was er niets te zien... Ik voelde iets...
Kon er niet echt de vinger op leggen wat maar "iets".
Maar uit schuldgevoel en voor de zekerheid heeft hij toch een paar dagen rust. Eerste dagen zijn benen gekoeld, ik weet hoe gevoelig hij kan zijn als hij verkeerd gekapt geweest is dus wil zeker zijn dat hij oke is. 

Ik baal er zo van. Want hij stond er echt goed aan. Ik wéét dat hij zo enorm vooruit gegaan is. Opglabbeek was daar IMO een bewijs van maar dan gebeurt dit weer en tsja het houdt stilaan op met de selectie wedstrijden he..
En de week na het IPK ook in opglabbeek normaal.