Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:59

Ja zou volbloeden aandurven als het karakter goed is.
Maar wel bij een eerlijke verkoper

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:04

ivy_power89 schreef:
@fleursandro, zijn die haflingers serieus zo duur :=

Ik dacht leuk een net zadelmakke haflinger te kopen van 3 jaar waarbij mijn budget realistisch leek, dacht ik... 2 leuke haflingers gezien met ook wel mooie bewegingen (wil wel wedstrijdjes gaan rijden en zien waar we stranden zowel dressuur, springen als eventing) bleken beide €10.000,- te zijn... en 2 maanden zadelmak... nou met zo'n groot prijsverschil doe ik dat zelf wel :j genoeg mensen om mij heen die er verstand van hebben en mij eventueel kunnen helpen.

Schrok ontzettend van het bedrag! (Nu zoek ik ook wel een beetje sportief type dat helpt misschien ook niet helemaal mee)

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:12

FleurSandro schreef:
ivy_power89 schreef:

Ik dacht leuk een net zadelmakke haflinger te kopen van 3 jaar waarbij mijn budget realistisch leek, dacht ik... 2 leuke haflingers gezien met ook wel mooie bewegingen (wil wel wedstrijdjes gaan rijden en zien waar we stranden zowel dressuur, springen als eventing) bleken beide €10.000,- te zijn... en 2 maanden zadelmak... nou met zo'n groot prijsverschil doe ik dat zelf wel :j genoeg mensen om mij heen die er verstand van hebben en mij eventueel kunnen helpen.

Schrok ontzettend van het bedrag! (Nu zoek ik ook wel een beetje sportief type dat helpt misschien ook niet helemaal mee)

OH boy.. Daar schrik ik ook wel van. Ik kan me goed voorstellen dat je dan toch een besluit neemt om evt een onbeleerde aan te schaffen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:27

Belangrijkst vind ik dat een paard eerlijk is qua karakter. En dat ze niet van ieder dingetje aan de kletter gaan of in de stress schieten.

Maar denk dat je dat laatste voor een heel groot deel ook kunt trainen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:02

Er staat een leuke haf op MP contact gehad met de verkoper Z1 dressuur en “hogere” prijsklasse.
Maar dat hoge ruim onder de 10000€ vond ik juist mee vallen zag eruit als een heel solide braaf dier.

Ik kreeg geen wauw gevoel bij filmpje.

Veulen zou ik best doen wel zelf goed mak maken en daarna naar stal huusstede en daar zadelmak laten maken maar wil wel nog paard erbij hebben

Ow advertentie is weg
Laatst bijgewerkt door tita op 06-03-21 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:11

ivy_power89 schreef:
Ik zocht een beleerde fries en kwam met een 2.5 jarige fries thuis...
En dat is puur vanwege het bedrag wat deze onbeleerde moest kosten. Vond dat zo'n verschil met gereden paarden dat ik dat half jaartje wachten (of iets langer) maar voor lief neem.
En ik heb met diverse stallen contact gezocht en 15k was eerder regel dan uitzondering.

Nou hier schrik ik dus ook enorm van! Wat een prijzen :(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:13

Mkango schreef:
Muze schreef:
Ik zoek een beetje wat iedereen zoekt Maarja...
Liefste een ruin, braaf en dapper, tussen de 1.50-165 ongeveer...
Voor lekker recreatie. Geen dressuur paard ofzo.
Kijk oa naar dravers.
Koudbloeden ook niet zo m’n ding.
Merries alleen als ze niet mieperig zijn.
Als je naast dravers ook volbloeden aandurft: Stal Sans Souci heeft momenteel een aantal volbloeden te koop staan. Zijn allemaal National Hunt paarden geweest en die zijn vaak wel koel in de kop.

Vin het nogal bedragen voor import paarden waar ze niets van weten.

Helaas geen ruinen momenteel Muze.
Mijn 5 jarige merrie waarschijnlijk verkocht in afwachting van keuring. Gaat heel hard op het moment. Moet ik ook wel zeggen dat ik ze weg geef geloof ik als ik de prijzen hier allemaal zie.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:14

FleurSandro schreef:
ivy_power89 schreef:

Oh wow! Dat is wel een heftige prijs zeg....jammer! Ik moet eerlijk bekennen: voor mijn haf heb ik ook mijn budget wat hoger ingezet. Maar niet voor deze prijzen. Meine gute...Ste, je vindt een 2-jarige voor 2500-3500 (pak ik het even ruim). Die doe je 1 jaar in de opfok a 100 euro per maand (1200 totaal) plus kosten voor professioneel inrijden a 1500 euro. Dan ben je voor 5000 klaar. Dan is dat tov die 10k een aantrekkelijkere optie? Minus het risico dan...lastige keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:43

kyrkelover schreef:

Mijn 5 jarige merrie waarschijnlijk verkocht in afwachting van keuring. Gaat heel hard op het moment. Moet ik ook wel zeggen dat ik ze weg geef geloof ik als ik de prijzen hier allemaal zie.
Ik vind het ook nogal bedragen, maar dat vind ik ook van 10.000+ euro voor een fjord of haflinger of een simpele KWPN'er. Blijkbaar hebben mensen het ervoor over, dus wie ben ik? :D Bovendien hebben de paarden die er nu op staan in november zo'n beetje voor het laatst gekoerst, dus ze hebben geen shady handelsverleden waar jaren overheen gegaan zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:58

kyrkelover schreef:
Mkango schreef:
Als je naast dravers ook volbloeden aandurft: Stal Sans Souci heeft momenteel een aantal volbloeden te koop staan. Zijn allemaal National Hunt paarden geweest en die zijn vaak wel koel in de kop.

Ik vind jouw prijzen idd heel erg meevallen, vergeleken met waar veel paarden momenteel voor verkocht worden :o

Zie steeds vaker recreatiepaarden op basisniveau of net ingereden paarden voor 6000 of meer te koop staan

Mijn schoonouders vroegen me laatst: "is een Haflinger niet iets voor je?"
Heb maar gezegd dat, buiten dat ik niet veel heb met het ras, die momenteel echt heel erg duur zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:01

Ik vind de prijzen van kyrkelover ook veel realistische hoor. := Althans, als je nagaat dat de handelaren die ze uit het VK en Ierland halen, ze voor een habbekrats in kunnen laden, is 6000 euro best aan de prijs, maar gezien de huidige prijzengekte...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:04

Mkango schreef:
Ik vind de prijzen van kyrkelover ook veel realistische hoor. := Althans, als je nagaat dat de handelaren die ze uit het VK en Ierland halen, ze voor een habbekrats in kunnen laden, is 6000 euro best aan de prijs.

Zijn ook niet direct volbloeden hoor, die ik voor die bedragen zie staan. Maar een beetje globaal gekeken naar wat er nu te koop staat.

Volbloeden zie ok sowieso niet heel veel op Marktplaats. Soms staat het wel ergens in de advertentie nog verstopt, dat dan weer wel

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:25

Ja en als je ernaar vraagt krijg je soms hele rare antwoorden. Ontwijkend.
Idem bij de Spaanse.
Als daar trouwens dan Nederlands paspoorten bij zitten... dat snap ik dan ook niet?

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:41

Aaah ik ben nog steeds aan het balen zeg. Ik dacht echt mijn droompaard gevonden te hebben. zo'n mooi en lief paard. Zo jammer dit. Hij bleek al mok te hebben, maar oké... is te behandelen.. (maar het werd niet verteld, we moesten er zelf achter komen)
2 bemerkingen op het keuringsrapport en een zelf ingeschakelde dierenarts vond zelfs nog een derde.
Vind het zo jammer.. |( (ook dat er bemerkingen waren werd niet verteld en toen ik het keuringsrapport opvroeg kreeg ik alleen maar de foto's en moest ik er nog achteraan om het rapport te krijgen)

De huidige markt is echt niet leuk. Wat ik erg vervelend vind is als er ergens een leuk paard staat, er meteen 15 mensen op duiken. Er is zoveel druk dan. Je kunt er niet eens meer rustig over nadenken. Het is toch gewoon een enorme aanschaf die ik niet even in 1 dag wil maken.

Een paard dat in alle opzichten aan mijn wensen voldoet komt gewoon al boven de €15.000 uit, gewoon niet leuk meer.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:44

Snap je heel goed Olivia, en je mag er zeker goed van balen. Heb je al een gezocht advertentie geplaatst? Er zijn ook verkopers die liever zo reageren omdat ze niet zin hebben in al die reacties.

Komt goed!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:49

O Olivia dat is ruk ja

Ik zou vandaag ook naar paard gaan kijken maar ben niet fit dus gister afgezegd en nieuwe afspraak voor deze week staan.
Nu zijn er al 3 mensen geweest en die zijn afgehaakt ik weet niet of dat lag aan de kopers of verkoper maar dan ga je ook achter je oren krabbelen.

Paard zit werk aan maar ze lijkt me zoooo leuk

Ik had woe contact toen kwam ze op internet en gelijk do-vrij-za- en vandaag kijkers bizar
Laatst bijgewerkt door tita op 07-03-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:50

De markt is bizar..
Nouja mocht iemand een leuke brave ruin hebben, niks bewegings topper gewoon echt leuk recreatief..
( of een stoere merrie, geen miemel).
1.50-160 ongeveer, dapper, allround en heel mensgericht... geen koudbloeden...

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:01

Inderdaad Olivia, herkenbaar. Verkopen als volledig gezond en na 2.5 uur rijden erachter komen dat de definitie van gezond nog wel eens verschilt.

En als je een paard ziet moet je inderdaad nagenoeg meteen in de auto stappen en wegrijden anders zijn ze verkocht. Zo jammer dat dat met 4 dagen werk, een kind en de avondklok gewoon niet te doen is voor mij, en dan vis je (weer) achter het net.

Maar volhouden hoor! Ook voor ons is er een passend paard te vinden

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:16

Mijn bezichtiging van gisteren was helaas ook geen succes. Aan de telefoon scheen het een heel lief dier te zijn, geen gebreken te hebben etc. Bij het aaien op stal werd mn hand er al bijna afgebeten en scheen het een echte merrie te zijn. Had al 2 hormoonspuiten gehad wat niet had uitgehaald, continue hengstig, draaide haar achterhand naar je toe en ze piepte of schreeuwde al als je er naar keek.
Ben er ook niet op gegaan want dat karakter trok me al niet. Verkoper zei nog, "ach anders moet je er ff een veulen uit fokken, dan gaat het vaak wel beter" :)) Daarnaast ook echt absoluut geen klik met de verkoper (wat misschien nog wel het grootste punt was). Jammer weer...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:22

Eigenlijk zouden we elkaar hier moeten kunnen behoeden voor miskopen en mis- bezoeken...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:33

Ik vind dat dat gewoon mag want het bokt beleid is geval apart.
Je mag namelijk in Nederland zeggen wat je wilt behalve op bokt.

Dat ik hier bv op bokt een compleet kapot paard verkoopt zonder te melden is toegestaan.

Dus autumn staat de merrie geadverteerd en op welke site

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:43

Levita schreef:
Snap je heel goed Olivia, en je mag er zeker goed van balen. Heb je al een gezocht advertentie geplaatst? Er zijn ook verkopers die liever zo reageren omdat ze niet zin hebben in al die reacties.

Komt goed!

Ik reageer niet meer op "gezocht" advertenties. Dan ben je echt zooooo lang aan het corresponderen met geinteresseerden en dat gaat dan per stuk.
Die van mij komt gewoon te koop met een advertentie. Denk dat er wel wat kijkers op af zullen komen en dat geeft mij de ruimte om de best passende te selecteren. Dat lukt me niet met die "gezocht" advertenties.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:48

tita schreef:
Ik vind dat dat gewoon mag want het bokt beleid is geval apart.
Je mag namelijk in Nederland zeggen wat je wilt behalve op bokt.

Dat ik hier bv op bokt een compleet kapot paard verkoopt zonder te melden is toegestaan.

Dus autumn staat de merrie geadverteerd en op welke site

Ik heb dat al eens eerder op Bokt gezet. Toen had ik 2 uur enkele reis gereden voor een merrie die al verkocht bleek te zijn. Met naam en toenaam op Bokt gezet maar toen kreeg ik een waarschuwing van de mods dat dat niet mocht..
Maar goed, ik heb onlangs een topic geopend over deze stal en op marktplaats staat er een merrie van te koop. Om die gaat het

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:27

Oooh, daar had ik jou over gepb't. :P

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:40

_Lorette_ schreef:
Oooh, daar had ik jou over gepb't. :P

Die inderdaad :j over dat onderwerp werd nu trouwens niet moeilijk gedaan en was geen probleem