Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:07

Onverwachts, maar ivm langdurig blessure van mijn 6 jarige merrie nu toch op zoek naar een 2e paard.

Dan kan ik het 1e jaar lekker door blijven rijden en daarna kan mijn vriend er mee verder

We zoeken:
Een nuchter paard voor basissport en buitenritten.
Vanaf 4 tot 12 jaar oud.
165cm - 175cm.

Hoeft niets bijzonders te kunnen, maar wel opstappen en wegrijden.
Normale prijsklasse.

Ik ben nog nergens wezen kijken, wel Marktplaats in de gaten aan het houden maar het valt nog niet mee qua aanbod in de omgeving.

Zijn er aanraders qua Facebook groepen waar regelmatig paarden aangeboden worden?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:48

Hier ook langzaam aan het orienteren. Wij zijn met een nieuwbouw woning bezig en gaan eind dit jaar verhuizen. Mijn huidige paard komt dan bij huis te staan maar wel alleen en das zielig.
Nu en ik nog aan het twijfelen over van alles:
Wat ik erbij wil? Zit te denken aan een ouder paard waar ik nog eenvoudig een leuk buitenritje mee kan maken, of juist een veulen. Ik vind 2 paarden rijden namelijk ook wel weer een dingetje..
Of mijn huidige verkopen, mijn levenssituatie is verandert en twijfel een beetje of mijn huidige paard nog wel past..

Dus ja lastig, als het een veulen wordt dan ga ik denk ik op zoek naar een paint hengstje bij voorkeur overo.

Wat betreft een oudje moet het een ruin of een hengst zijn die bij voorkeur onderdanig is. Mijn hengst vind het in het begin super interessant en zal ook graag beetje gaan spelen/stoeien, hij is geen bijter of schopper maar een paard moet wel aan kunnen geven dat het genoeg is.
Kleur ed maakt niet uit, stokmaat iig geschik voor een volwassene (stokmaakt/bouw).
Lichte bemerking maakt dan ook niet zo veel uit, paard moet er iig geen last van hebben.
Makkelijk laden is ook vereist. Een keer een mega slechte lader gehad nooit weer.

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn is bv een gepensioneerd paard waar iemand toch eigenaar van wil blijven maar een plek voor zoekt. Maar voor zoiets moet ik dan goed met die diegene in gesprek. Tis wel ons thuis.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:48

boemel schreef:
Onverwachts, maar ivm langdurig blessure van mijn 6 jarige merrie nu toch op zoek naar een 2e paard.

Dan kan ik het 1e jaar lekker door blijven rijden en daarna kan mijn vriend er mee verder

We zoeken:
Een nuchter paard voor basissport en buitenritten.
Vanaf 4 tot 12 jaar oud.
165cm - 175cm.

Hoeft niets bijzonders te kunnen, maar wel opstappen en wegrijden.
Normale prijsklasse.

Ik ben nog nergens wezen kijken, wel Marktplaats in de gaten aan het houden maar het valt nog niet mee qua aanbod in de omgeving.

Zijn er aanraders qua Facebook groepen waar regelmatig paarden aangeboden worden?

Paard & pony maatje :)

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:10

Ik lees al vanaf het begin mee en ben inmiddels ook langzaam aan op zoek naar een nieuw paard of grote pony. Ik vroeg mij af welke bedragen jullie onder lage prijsklasse, normale prijsklasse en hogere prijsklasse vinden vallen. Zelf vind ik dat soms wat lastig inschatten.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:29

Dat staat niet echt vast en verschilt ook per ras!

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:40

Dat begrijp ik inderdaad! Ik zal anders iets duidelijker zijn, wat denken of vinden jullie gemiddeld per categorie en dan bij het KWPN.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:42

Tessawodan schreef:
Dat begrijp ik inderdaad! Ik zal anders iets duidelijker zijn, wat denken of vinden jullie gemiddeld per categorie en dan bij het KWPN.

Persoonlijk vind ik:
0-4000 lagere prijsklasse
4000-8000 normaal
8000-12.000 iets hogere
En alles daarboven voor mij hogere prijsklasse

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:43

Ik ben vanavond bij een super leuk paard geweest. Dressuurmatig wat minder voor elkaar (springgefokt) maar voor de rest super braaf! Donderdag de volgende afspraak, maar ze wou hem niet vasthouden tot die tijd. Morgen en woensdag komen er andere kijkers.. Hoop zo dat hij er donderdag nog is!

Wat een gespannen markt is het toch :(

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:06

Ik hoop het ook voor je, Amberr1994! Hou ons op de hoogte!

Ik heb vandaag wel een openhartig gesprek gehad met de eigenaresse van mijn verzorgpaard over hoe ik er in sta. Dat luchtte op en heeft meer duidelijkheid geschept van beide kanten, denk ik.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:11

Amberr1994 schreef:
Ik ben vanavond bij een super leuk paard geweest. Dressuurmatig wat minder voor elkaar (springgefokt) maar voor de rest super braaf! Donderdag de volgende afspraak, maar ze wou hem niet vasthouden tot die tijd. Morgen en woensdag komen er andere kijkers.. Hoop zo dat hij er donderdag nog is!

Wat een gespannen markt is het toch :(

Daarom heb ik (1ste kijker) direct dezelfde avond besloten. Had ik graag een 2e keer rustig willen kijken? Ja best wel. Heb ik spijt? Nee. Ik had direct geen twijfels. Diezelfde avond heb ik goed mijn eisenlijstje tegen mijn ervaring van die dag gezet en toen besloten.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:22

Ik zal voor je duimen Amberr

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:34

Ja zal jullie op de hoogte houden! :)
@elin; daar heb ik ook aan gedacht, maar het is geen pakje boter. Heb voor mijzelf nu maar besloten mocht hij er donderdag nog zijn dan is dat heel fijn, maar mocht dat niet zo zijn dan komt er wel weer 1 op mijn pad. Vind het voor mij zelf gesproken wel ver gaan om gelijk te kopen, jammer dat de markt op dit moment zo is.

Hoe doen jullie het met kuren? Wil helemaal laten keuren incl rug en hals. Vorige keer bij afkeuring 50/50 gedaan qua kosten en vind dat zelf wel een goede afspraak (eigenaar en jij kunnen niet in t paard kijken) Dat paard had toen ook negatief advies vanwege kissing spines. Was wel benieuwd hoe jullie dat doen! :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:02

Lastig dat je afhankelijk bent van de andere kopers, hoop het voor je.

Iemand nog tips bij eerste bezichtiging, wat ik moet vragen of waar ik op moet letten?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:12

Amberr1994 schreef:
@elin; daar heb ik ook aan gedacht, maar het is geen pakje boter. Heb voor mijzelf nu maar besloten mocht hij er donderdag nog zijn dan is dat heel fijn, maar mocht dat niet zo zijn dan komt er wel weer 1 op mijn pad. Vind het voor mij zelf gesproken wel ver gaan om gelijk te kopen, jammer dat de markt op dit moment zo is.

Hoe doen jullie het met kuren? Wil helemaal laten keuren incl rug en hals. Vorige keer bij afkeuring 50/50 gedaan qua kosten en vind dat zelf wel een goede afspraak (eigenaar en jij kunnen niet in t paard kijken) Dat paard had toen ook negatief advies vanwege kissing spines. Was wel benieuwd hoe jullie dat doen! :)

Ik vind keuren echt kosten koper.

Ben je echt verliefd op het paard? Dan zal ik er alles aan doen om voor de andere kijkers nog een keer te gaan. Zou zonde zijn als het aan je neus voorbij gaat omdat die wel in één keer kunnen beslissen lijkt me.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:19

Ik had voordeel dat paard dat ik gevonden had op pony en paarden maatje op facebook aangeboden werd bij mijn zoekadvertentie, dus kon rustig komen kijken en week later nog keer langs kon komen zonder bang te hoeven zijn voor andere kijkers want ze stond officieel nog niet in de verkoop.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:53

Ik vind het keuren ook wel wat lastig qua kosten. Mijn paard wordt binnenkort gekeurd inclusief rug en hals, maar in 2015 is ze al eens gekeurd waarbij wij de kosten hebben betaald. Om dat nou nog een keer te doen bij eventuele afkeuring vind ik wel een puntje :o

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:19

Keuren vind ik voor rekening van de koper. Zeker als 't paard ooit al een röntgen goedgekeurd is geweest. Je kunt het altijd voorstellen uiteraard. Maar ik ben van mening dat stel dat het niet goed is, je als verkoper al genoeg verlies lijdt.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:55

Keuren vind ik altijd kosten koper. En ik betaal daar ook absoluut niet aan mee. Jij wilt als koper zijnde keuren dat is geheel prima, dat mag maar dan betaal jezelf.
Indien het paard gekeurd word en bij goedkeur wel definitief verkocht. (Al keuren ze tegenwoordig niet meer goed of af geloof ik. Alleen nog een positief advies of negatief advies dacht ik)

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:04

Sjoos schreef:
Amberr1994 schreef:

Ik vind keuren echt kosten koper.

Ben je echt verliefd op het paard? Dan zal ik er alles aan doen om voor de andere kijkers nog een keer te gaan. Zou zonde zijn als het aan je neus voorbij gaat omdat die wel in één keer kunnen beslissen lijkt me.

Dat wou ik dus ook, maar vandaag en morgen komen er andere kijkers. Die wil ze ook laten komen, maar geen 2 kijkers per dag wil ze.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:09

Geen 2 kijkers per dag snap ik, maar iemand die voor de 2e keer wil komen kijken heeft voorrang denk ik dan toch? Gek hoe mensen denken soms.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:20

Sjoos schreef:
Geen 2 kijkers per dag snap ik, maar iemand die voor de 2e keer wil komen kijken heeft voorrang denk ik dan toch? Gek hoe mensen denken soms.

Aan de andere kant, als die andere afspraken al gepland staan vind ik het ook niet netjes om die dan last minute af te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:20

Sjoos schreef:

Vind ik ook gek. Maar misschien stond de afspraak met de andere mensen al voordat ze aangaf een tweede keer te willen kijken.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:23

brokjes schreef:
Sjoos schreef:

Vind ik ook gek. Maar misschien stond de afspraak met de andere mensen al voordat ze aangaf een tweede keer te willen kijken.

Heb gister, nog voor dat we gingen kijken, gezegt dat ik als het lijkt, snel nog een keer wou komen. Dat kon dan donderdag zei ze. Bij het rijden vertelde ze dat er vandaag en morgen andere kijkers kwamen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:35

Vroeger ging ik altijd meerdere malen kijken. Dat was voor de internettijd. Maar nu moet het allemaal meteen, althans bij gunstig geprijsde paarden. En anders laten ze misschien tegen elkaar opbieden. Iets van de prijs afkrijgen zit er in elk geval niet meer in zo.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:53

brokjes schreef:
Sjoos schreef:

Dan alsnog zou ik de eerste die de tweede keer wil komen voorrang geven.