Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldenarrow schreef:Je zou ook kunnen kijken naar een elastiek, moet je ze wel goed voorwaarts houden dat ze er niet in gaan hangen, maar als ze los genoeg zitten dan zou die los moeten hangen als ze na gaan geven. Heb je wel weer druk achter de oren.
Dilan93 schreef:Calipsolover, weet niet of het spanning is. In stap gaat zm hoofd omlaag, dan is ie ook rustig. In draf gaat zowel zn staart als zn hoofd omhoog. Soms dat ie zn hoofd even naar beneden doet, dan beloon ik hem ook gelijk.
Dilan93 schreef:goldenarrow schreef:Je zou ook kunnen kijken naar een elastiek, moet je ze wel goed voorwaarts houden dat ze er niet in gaan hangen, maar als ze los genoeg zitten dan zou die los moeten hangen als ze na gaan geven. Heb je wel weer druk achter de oren.
Die ken ik niet. Is dat een beetje hetzelfde idee als chambon/gogue?
Heb heel wat jaren geleden ook een keer een pessoa geprobeerd. Vond dat helemaal niks
MirandaFuego schreef:Een bit is bedoeld om op de lagen te werken dus daarom vind ik achter de oren ook niet handig, dan trek je het omhoog met de mondhoeken.
En dan gaan ze bij mij hun hoofd omhoog doen.
Maar je kan wel gewoon kijken waar je paard goed op reageert.
Granoek, in de zon lijkt hij lichter, zijn hoofd is wel al aardig wit.
In de zon is het zo..
[ [url=m/pesxJM.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de schaduw zo..
[ [url=m/HBHzse.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sizzle schreef:Ja dat laatste filmpje is duidelijk, maar tijdens dat hoofdgedraai had ik al het idee dat hij wilde aangeven dat het teveel was.
Is hij niet gewoon nog slap in de knie bespiering? Hij heeft duidelijk moeite met dragen. Vaak staat de broekspier dan vrij strak, wellicht eens aftasten.
Iets heel anders misschien op te proberen: probeer eens kleiner te lichtrijden, hij lijkt moeite te hebben met de balansverschuiving.
Ik vind het overigens wel een leuk paard hoor, wel echt nog een kleuter in een groot lijf. Doet me een beetje aan mijn vorige paard denken, die had ook echt veel tijd nodig voordat ze kon gaan buigen in de gewrichten. Bij haar heb ik ook vaak getwijfeld of ze kreupel was, maar het was echt nog gebrek aan lichaamscontrole.