Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:43

Ach, beterschap voor alle zieke/gewonde paardjes!

Kabayo

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 07:37

AH nee joh :P hoofdstelletje kan wel even om. Ik zou wel een paar x oefenen want ze gaan eerst raar kauwen op het bit. Dat is natuurlijk niet mooi voor de fotos

Uhm volgens mij in juni. Weet t niet zeker

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:24

Ik toon ze het liefst gewoon aan een halster op de foto als ze zo jong zijn.
Maar ieder zijn eigen keus, hij zal er vast niks aan over houden. :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:23

Hier ook nog geen hoofdstel om.. Maar dat is meer omdat ik nu al weet dat hij die van mij niet past en ga er niet 1 aanschaffen als ik er verder toch niks aan heb. Morgen neem ik mijn bitlooshoofdstel even mee, kijken of hij hem nu al past en hoe die staat. Als het hem niet mooi staat doe ik hem weg. Ligt anders toch maar in een doos. Al denk ik niet dat hij lelijk zal staan.

Overigens heb ik ook maar 1 bit en die zal wel veel te groot zijn voor hem. Is ooit aangeschaft voor de hond. _O-

Is het bij jullie ook zulk slecht weer vandaag?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:25

Puppy. Aangeschaft voor een hond?? Leg uit _O-

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:27

Kabayo schreef:
Puppy. Aangeschaft voor een hond?? Leg uit _O-

Nou. Ik mocht geen paard dus..

Nee, hij beet letterlijk overal in.. Bitje aangeschaft en het was plots helemaal over. :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:19

Ja. Ik heb deze hele week nog geen foto's van Jorie kunnen maken, want hij is letterlijk zeiknat door de regen haha. Verder speelde hij gisteren alweer wat met Alex, maar kuchte helaas ook nog een keer. We zijn nu halverwege de kuur.
En hij moet lijnzaadolie over zijn voer hebben, anders blieft hij het niet, alleen nu is de fles bijna leeg en ik krijg 1 maart pas weer geld binnen.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:32

Even onder de hengsten eigenaren; mogen jullie "voelen" aan hun ballen? _O-
Ik kom maar direct to the point hahaha. Mijne hengst zijn bsllen zijn nog steeds niet ingedaald maar hij staat in de opfok dus de staleigenaar heb het 3x grprobeerd maar hij doet heel lelijk naar der. Dus ik heb het gister voor de 2e x geprobeerd en mocht het wel aanraken maar geen "kracht" zetten dus vorlde wel een bobbeltje maarja geen idee of dat ze niet ingedaalde bal is?? Want wil hem in mei laten helpen maarja als het dus een klop hrngst is kost het me 900 |( dus ben benieuwd hoe jullie dit oefenen?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:07

biancalaylo schreef:
Ik kom maar direct to the point hahaha. Mijne hengst zijn bsllen zijn nog steeds niet ingedaald maar hij staat in de opfok dus de staleigenaar heb het 3x grprobeerd maar hij doet heel lelijk naar der. Dus ik heb het gister voor de 2e x geprobeerd en mocht het wel aanraken maar geen "kracht" zetten dus vorlde wel een bobbeltje maarja geen idee of dat ze niet ingedaalde bal is?? Want wil hem in mei laten helpen maarja als het dus een klop hrngst is kost het me 900 |( dus ben benieuwd hoe jullie dit oefenen?

Mag hij niet gewoon later gecastreerd worden? Of komen ze bij de merries te staan? Ik weet niet of hij ver weg staat, maar anders proberen om dagelijks te oefenen met voelen? Ik heb er verder ook niet echt verstand van eigenlijk :n

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:19

biancalaylo schreef:

Ja mag overal aankomen. :+
Moest ook even weten of ik overal aan kan komen. Sta je daar in het land.. Overal aan te voelen. Wat zullen mensen wel niet denken.. _O-

Hier iig 1 bal, maar kan niet voelen/zien of het er nou 1 of 2 zijn. Zit zoveel haar.

Is hier de bedoeling om rond april/mei te castreren. Dus hopelijk zijn alle 2 de ballen ingedaald.

Hij staat nu al tussen de merries, maar tot nu toe doet ie niet zoveel of ze moeten goed hengstig zijn. Zoals toen in december. En tjah.. Straks is het weer voorjaar en zomer en ben bang dat het dan wel raak zal zijn als ie dan hengst blijft. :')
Kwa gedrag is er tot nu toe niks raars. Als ie wat jolig wordt/hengst/vreemd doet is het tot nu toe niet zo vreemds en met een correctie en een nee op te lossen. En af en toe moet hij even wat dingen vast houden met zijn tanden, maar ook dan een correctie of alleen een nee. Maarja. De merries.. :P

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:50

Mijne had vorig jaar september al ingedaalde ballen en iedereen mag er onbeschaamd aan zitten. Ze schaften overigens ook allebei uit als ik voer kom brengen. Dus t zijn sowieso nogal onbeschaamde beesten. Gaan onderweg ook zo overal in de berm plassen enzo. Mijn bedoeling is om hem in september/oktober te castreren omdat ik er zelf niet ben in april en mei.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:53

Nou vanochtend even gekeken. Haartjes waren schoon en droog dus even aan de kant gedaan. De linker is helemaal naar beneden, de rechter is ehm.. Mini? Geen idee hoe ik het moet uitleggen.. Maar wanneer spreek je van een bal in zijn buik en wanneer is het echt ingedaald? Moet het zegmaar echt een bal zijn eruit? Of kan het ook een wat kleiner balletje met wat meer 'flubber' huid omheen zijn en 'ingedaald' zijn? :o?
Het is namelijk niet zo dat het letterlijk 1 bal is.. Maar 2 ballen zijn het ook niet te noemen.. :+

En voor de rest lag hij heerlijk te pitten. De arme knul heeft het gister zwaar gehad.. Hij lag helemaal languit. Heb lekker bij hem gezeten. Hij legde heel zachtjes zijn hoofd tegen mij aan. Ik heb zelfs eventjes bovenop gezeten/gestaan en hij vond het helemaal goed. <3

Afbeelding
Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:22

biancalaylo schreef:

Hier mogen we gewoon voelen, bij Kane zijn ze ook pas net ingedaald hoor. Zou gewoon nog eventjes geduld hebben.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:31

puppy1128 schreef:
Nou vanochtend even gekeken. Haartjes waren schoon en droog dus even aan de kant gedaan. De linker is helemaal naar beneden, de rechter is ehm.. Mini? Geen idee hoe ik het moet uitleggen.. Maar wanneer spreek je van een bal in zijn buik en wanneer is het echt ingedaald? Moet het zegmaar echt een bal zijn eruit? Of kan het ook een wat kleiner balletje met wat meer 'flubber' huid omheen zijn en 'ingedaald' zijn? :o?
Het is namelijk niet zo dat het letterlijk 1 bal is.. Maar 2 ballen zijn het ook niet te noemen.. :+

En voor de rest lag hij heerlijk te pitten. De arme knul heeft het gister zwaar gehad.. Hij lag helemaal languit. Heb lekker bij hem gezeten. Hij legde heel zachtjes zijn hoofd tegen mij aan. Ik heb zelfs eventjes bovenop gezeten/gestaan en hij vond het helemaal goed. <3

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dus hij heeft eigenlijk 1,5 bal :))

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:14

@puppy ik verwacht dat het dan gewoon goed komt. De tweede bal kan ook nog een stuk indalen op het moment dat hij sedeert is en helemaal ontspant.

Zimba heeft nu een snotneus een hoesten. Ik hoop dat het binnen een paar dagen van zelf overgaat.
Heb helemaal geen ervaring met hoesten :? .

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:38

carika schreef:
@puppy ik verwacht dat het dan gewoon goed komt. De tweede bal kan ook nog een stuk indalen op het moment dat hij sedeert is en helemaal ontspant.

Zimba heeft nu een snotneus een hoesten. Ik hoop dat het binnen een paar dagen van zelf overgaat.

Af en toe wat hoesten kan niet heel veel kwaad geloof ik. Maar als hij echt heel veel (blijft) hoesten is het misschien beter om een da te bellen? Hoesten kan heel schadelijk zijn bij paarden. Ik weet niet meer precies waarom ook al weer, iets met beschadiging aan de longblaasjes of de rek die uit de longen raakt. Correct me if i'm wrong :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:57

Annikoe schreef:
puppy1128 schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dus hij heeft eigenlijk 1,5 bal :))

_O-

carika schreef:

Kan iets vrij onschuldigs zijn maar zou het wel goed in de gaten houden. Want het kan wel schade aanbrengen als het goed fout is en dat kan voorkomen worden. Die van mij had de pech om van alles tegelijk te krijgen. Maar is er goed bovenop gekomen. En zijn vetjes waren ook gelijk opgelost. Stiekem ben ik een beetje blij dat ie ziek was geworden.. :+

Zoiets las ik laatst nog, dat het indaalt bij het sederen. Nouja zie het wel. Iig nog eventjes voor hij gecastreerd wordt. Dus hoop dat het in die tijd gewoon indaalt. En anders blijft ie langer hengst en koop ik wel een paar xxl condooms voor hem ofzo. :)) :+

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:15

Ik ben nu aan het twijfelen of ik Zimba niet toch een deken op doe i.v.m. snot en hoesten.
De komende dagen is regen en wind voorspelt (6mm/d en Z5).
Hij staat 24/7 buiten met alleen natuurlijke beschutting, wat dat betreft komt de wind wel uit de juiste richting en kunnen ze mooie achter een rij bomen schuilen.

Hij heeft nooit eerder een deken op gehad en staat altijd al 24/7 buiten, soms met schuilstal en soms zonder.
Aan de andere kant moet hij ook niet gaan zweten omdat hij een behoorlijk dik wintervacht heeft voor een warmbloed. Ik kan er slechts een keer per dag zijn te checken of de deken nog goed zit en droog is.

Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door carika op 26-02-17 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:16

'S nachts op stal met een maatje geen optie?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:19

Nee helaas op dit moment niet, als hij echt korts krijgt valt dat wel te regelen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:22

Dan misschien een 0 grams regendeken? Is toch wat extra beschutting en niet te warm lijkt me

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:27

KittyDylan schreef:
Dan misschien een 0 grams regendeken? Is toch wat extra beschutting en niet te warm lijkt me

Ja precies daar zat ik ook aan te denken, ik rij zo die kant op en kijk hoe hij er dan voorstaat.
Vooral eens kijken of een van de dekens wel past :') , ik heb 1001 verschillende maar allemaal maat 185/190.
Juist die in maat 175 ligt 300km verder weg in de kelder bij mijn ouders.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:18

Hier had ik geen deken op gedaan. Vacht is mega dik en kan schuilen voor de wind. Dat ie dat niet doet is een ander verhaal. _O-

Werd door mij en stalhouders in de gaten gehouden en kreeg uiteindelijk vitamine spuit voor een extra boost en daarna werd ie al heel snel beter. Oke, de ontsteking was open gegaan en hij at 10 keer beter. Scheelt natuurlijk ook. :+

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:38

Het is nu al een tijdje droog en niet koud, dus voorlopig blijft Zimba zonder deken.
Morgen bel ik wel de veearts.

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 22:09

Net terug van een heerlijke skivakantie. Net voor dat we weg gingen wat extra op het erf geoefend met Rosie. Dat gaan we nu voortzetten. Zodat we straks klaar zijn om langs de weg te gaan wandelen. Ik heb er zin in. Ik hoop Rosie ook.
Afbeelding
Afbeelding